Orpo pöllö lemmikisi?!?

hiukan pöllö..

Mun tuttava löys orvon pöllön poikasen istumasta hänen pihalla ja ei tiennyt mitä sille tekis. Käteenkin olisi jo tulossa istumaan... Aattelin ottaa sen lemmikiksi mutta tarvitaanko kaiken maailman luvat siihen, kesyyntyykö helposti, kauanko elää, mitä syö, tarviiko häkkiä eli kun asutaan maalla täällä Keski-Suomessa niin istuisi puissa ja lentelisi vapaana. Vielä että sopeutuuko kissojen ja lehmien kanssa olemiseen?

Kiiton kaikille vastanneille :)

7

219

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Antaapas sen olla

      Pöllön poikaset ei ole orpoja, vaikka yksinään jossain ovatkin. Ne lähtee pesästä melko aikaisessa vaiheessa...melko avuttomina, mutta emot hoitaa ja ruokkii niitä silti.

    • !

      kysykää Suomen suojeluliitolta

    • helvetinidiootit

      Pöllön poikanen ei ole ORPO vaikka yksin olisikin. Emo ruokkii niitä. Älkää nyt perkele koskeko siihen, älkääkä ottako lemmikiksi. Pöllö ensinnäkin syö ELÄVIÄ hiiriä, elää yöllä ja tarvitsisi suuren olohuoneen kokoisen huoneen häkiksi eikä sekään vielä riittäisi luomaan sille edes lähes luonnonmukaisia elinolotarpeita. Antakaa sen nyt vain olla.

      Se on rikos jos otatte sen lemmikiksi. Älkää koskeko siihen. Sen pitää oppia elämään luonnossa itse, omavaraisesti, tai muuttoaikojen tullessa se kuolee.

      • Eikä muuten

        Pöllö ei muuten syö eläviä hiiriä ym. Se tappaa ne ensin.


      • helvetinidiootit
        Eikä muuten kirjoitti:

        Pöllö ei muuten syö eläviä hiiriä ym. Se tappaa ne ensin.

        Voi herranjumala. :D Niin eläimet luonnossa tappaa saaliinsa ennenkuin syö sen, mutta niiden kaikkien sanotaan syövän eläviä hiiriä koska ne ei ole raadon eli jo valmiiksi kuolleen lihan syöjiä, varsinkaan pöllö joka ei jo kuollutta lihaa osaa saalistaa. Pitääkö nussia pilkkua vaikka varmasti tajusit mitä tarkoitin?


      • Eikä muuten
        helvetinidiootit kirjoitti:

        Voi herranjumala. :D Niin eläimet luonnossa tappaa saaliinsa ennenkuin syö sen, mutta niiden kaikkien sanotaan syövän eläviä hiiriä koska ne ei ole raadon eli jo valmiiksi kuolleen lihan syöjiä, varsinkaan pöllö joka ei jo kuollutta lihaa osaa saalistaa. Pitääkö nussia pilkkua vaikka varmasti tajusit mitä tarkoitin?

        Ja kyllä muuten oppii syömään myös jo valmiiksi kuollutta lihaa.


    • Lintutyttö

      Luonnonlintuja ei saa laittaa häkkiin, mutta jos eläin on loukkaantunut, on velvollisuus auttaa sitä. Pöllö kyllä pärjää hyvin jos osaa jo saalistaa ruokansa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      129
      9905
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      52
      2891
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      177
      2687
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      2074
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1834
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      16
      1657
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1562
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      16
      1520
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      13
      1508
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1348
    Aihe