ÄLKÄÄ OTTAKO HÄKKIÄ HAMSTEREILLE!

asdvasgbhdsgj r+9ohj

Eli päätin täs varottaa teit muit siit, ettei kannata ikin ostaa jyrsiöille häkkii.
Ekaks, yöllä jos ne haluu sielt pois, nii ne puree niit kaltereit.. siihe oon heränny nii mont kertaa yöl et oon joutunu viemää koko häkin vessaa, ku se on tos mun huoneen vieres.
Ja sit sielt kaltereitte väleist voi lentää puruu lattialle jos se hamsteri siel jotai touhuu.
Ja sitte tää kolmas.. hamsterin jalka voi jäädä siihe välii kii.. nii oli ainaki käyny mun hamsterille eile illal. Sen takatassu oli jääny jotenki siihe jumii, eikä se ollu saanu sitä irti... se ehti olla siin n. minuutin ku tulin vessaa puhistaa meikit ja sit huomasin sen sit siin.. se oli yrittäny purra sen jalkaa poikki et ois päässy pois. Sit ku saatii se irti nii sen jalka on nyt puoliks poikki, roikkuu vaa siin eikä se pysty liikuttaa sitä ja se on iha turvonnu. Soitettii eläinlääkärii mut ne sano ettei sille oikeestaa voi tehä mitää.. vaa se pitää ehk lopettaa

7

165

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • moodeee

      aika jännä että hamsteri puree luunsa poikki niin että jalka katkeaa, eikä menehdy verenhukkaan, kun sehän on niin pieni elukka :)
      ps. terraarioa suosittelen. hamstereille EI SAA hankkia kalterihäkkiä, koska hampaat menevät pilalle kaltereita pureskellessa. Terraariot on siitä kivoja että kaltereita on vain ylhäällä, jotta hamsteri voi hengittää ja että se pystyy kiipeilemään. Se on myös kiva kun on täyttä muovia seinät(:

    • kyösti hamsuli !

      No en tiiä mitä mun pitäis tehä sain vasta tänään syyrialaisen hamsun sen nimi on kyösti ! JA heti kun laitoin sen minu duna häkkiin se meni todella levottomaksi ja alkoi tassuilla hakkaamaan dunan muoviseiniä huolestuin ja nyt se on todella levoton ja jyrsii kaltereita olen ajatellut hankkia sille kunnon ison terraarion etta saa siällä olla tilavasti ja temmeltää huolesttuvaaa koska minulla on hamsterilleni:taso,juomapullo,ruokakupit,mökki,pajun oksa,vessa-astia, ja vessapaperirulla yhdistelmä ja silti vielä jyrsii kaltereita veikkaisin itse että stressaantunut ja levoton .... VASTAUKSIA PIAN KIITOS !

    • hyppymyyrä

      Olet väärässä. Joillekkin roduille suositellaan enemmän häkkiä kun terraariota. Joten älä tule valittamaan jos et mitään niistä tiedä. Itse olen tottunut jyrsimiseen kun gerbiileilläni on häkkiyläkerta terraarion lisäksi. Mutta siinä on omat huonot puolensa. Mutta älä sinä kokemattomana tule valittamaan, jos kaikilla ei ole sama ongelma, eikä tule olemaankaan.

    • kyösti hamsuli !

      En ees valita kysyin vaa neuvvoo et miten sen sais loppumaan !?!?!? Ja en oo kokematon mul on olllu jo kolme syyrialaista mun elämän aikana,,, Ja ostan kyllä sen terraarion,,, et turha itte tulla aukomaa....

      • Sedä

        hyppymyyrä ei tainnut vastata sinulle vaan aloittajalle ;) Veikkaan että kyse voi olla ihan sitäkin että hamsu on vasta tullut, eikä siksi vielä tiedä asumuksensa rajoja ja on peloissaan, ja siksi jyrsii. Voi loppua ihan odottelemallakin. Onko viestin "minu" kenties 'mini' vai 'minun'? Jos mini niin miniduna on kyllä ihan liian pieni, mutta kyllä hamsu voi ihan hyvin asua dunassakin, ei terra ole mitenkään ehdottomasti parempi. Tokihan se on pakovarmempi, mutta myös esim. painavampi ja siksi vaikeampi siivota.


      • Hamsuli<3
        Sedä kirjoitti:

        hyppymyyrä ei tainnut vastata sinulle vaan aloittajalle ;) Veikkaan että kyse voi olla ihan sitäkin että hamsu on vasta tullut, eikä siksi vielä tiedä asumuksensa rajoja ja on peloissaan, ja siksi jyrsii. Voi loppua ihan odottelemallakin. Onko viestin "minu" kenties 'mini' vai 'minun'? Jos mini niin miniduna on kyllä ihan liian pieni, mutta kyllä hamsu voi ihan hyvin asua dunassakin, ei terra ole mitenkään ehdottomasti parempi. Tokihan se on pakovarmempi, mutta myös esim. painavampi ja siksi vaikeampi siivota.

        Hamsterisi siksi jyrsii tai kiipeilee kaltereissa/kaltereuta koska häkissä EI ole tarpeeksi virikettä. Se voi myös johtua jyrsimisen vähyydestä,tai häkin tilavuudesta. Tarkista,että häkki on tarpeeksi tilava ja virikettä sekä jyrsimistä on. Turha sinun on tänne tulla valittamaan häkeistä,sillä se on oikein hyvä valinta jos virikettä on ja on riittävän tilava. Kiipeilykin voi johtua tilavuudesta tai virikkeiden puutoksesta. Joten häkki on ihan yhtä hyvä valita kuin terraario/akvaario. JA KIITOS !


    • lkjhokijuhyg

      No, rotalle taas esim. sopii häkki.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2201
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1948
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1908
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1700
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1180
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe