25v juoppo

mavali90

oo kyllästyny olemaan juoppo. oon viimeiset kolme tai neljä vuotta juonu lähes päivittäin, pitempään silleen "sopivasti". Viime aikoina en oo pystyny pitä ees muutaman päivän taukoja. Oon opetellu että ihan kaikki on parempaa ja ennenkaikkea hauskempaa kännissä. Mihin tästä? Selvinpäin olen vaan tylsä enkä usko et kukaan kaipaa sitä ihmistä. Olen harkinnut siirtymistä kannabikseen, koska pelottaa kuin kauan haima ja maksa kestää.

255

6136

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .

      Luuletko, että elämä on pelkkää päihteilyä ja hauskanpitoa, mikä sekin on teennäistä hörhöilyä?
      Sillä ladulla menet pohjamutiin ja syrjäytyneeksi.

      • eryeythrsu

        kauheen negatiivinen asenne napanderin ottoon. oikeesti: napanderin ottaminen on kivaa ja hauskaa, mukava olla tuiskeessa. vetää bissee ja röökiä terassilla ja jauhaa paskaa, mukavaa touhua, kaikkihan niin tekee.


      • ,
        eryeythrsu kirjoitti:

        kauheen negatiivinen asenne napanderin ottoon. oikeesti: napanderin ottaminen on kivaa ja hauskaa, mukava olla tuiskeessa. vetää bissee ja röökiä terassilla ja jauhaa paskaa, mukavaa touhua, kaikkihan niin tekee.

        Luuserit tekee niin ja niitä on paljon.


      • pysyhuurussa..

        voi itse tehdä esim. kiljua tai kotikaljaa ja sillä tavalla säästää...


      • 12+18
        eryeythrsu kirjoitti:

        kauheen negatiivinen asenne napanderin ottoon. oikeesti: napanderin ottaminen on kivaa ja hauskaa, mukava olla tuiskeessa. vetää bissee ja röökiä terassilla ja jauhaa paskaa, mukavaa touhua, kaikkihan niin tekee.

        Kyllä joo satunnaisesti näin. Kun vedät muutaman vuotta putkeen joka päivä, niin olet hauska korkeintaan omasta mielestäsi, ja todennäköisesti et sitä enää edes itse tajua.


      • hoitaja kakkonen
        , kirjoitti:

        Luuserit tekee niin ja niitä on paljon.

        kerro mikä on luuseri? onko se nokian insinööri joka on menettäny työpaikan vai joku muu. mie oon työmies jolla tekee tiukkaa elämässä vaikka on vakityö mutta pienellä palakalla. mie luulen että siellä puhuu mitätön ja mitään saamaton huntalo ja vieläpä käjetön idiootti. vai kuinka????olenko oikiassa?


      • Aivot narikassa
        hoitaja kakkonen kirjoitti:

        kerro mikä on luuseri? onko se nokian insinööri joka on menettäny työpaikan vai joku muu. mie oon työmies jolla tekee tiukkaa elämässä vaikka on vakityö mutta pienellä palakalla. mie luulen että siellä puhuu mitätön ja mitään saamaton huntalo ja vieläpä käjetön idiootti. vai kuinka????olenko oikiassa?

        Fiksulle se selviää asiayhteydestä: luuseri kittaa kaljaa, naukkaa napanteria ja huikkaa huumetta enemmän kuin laki sallii, menettää terveytensä, työnsä, ihmisarvonsa ja elämänsä jollekin aineelle, jonka päästää itsensä herraksi.


      • kookoli
        hoitaja kakkonen kirjoitti:

        kerro mikä on luuseri? onko se nokian insinööri joka on menettäny työpaikan vai joku muu. mie oon työmies jolla tekee tiukkaa elämässä vaikka on vakityö mutta pienellä palakalla. mie luulen että siellä puhuu mitätön ja mitään saamaton huntalo ja vieläpä käjetön idiootti. vai kuinka????olenko oikiassa?

        Luuseri on vastuuntunnoton elämää pakeneva ihminen. Titteleillä ei väliä. Vastuuntuntoinen ihminen, joka kykenee ajattelemaan myös perhettään, läheisiään ja tuskaa mitä aiheuttaa heille. Ihminen joka on raitis ja johon voi luottaa ja jolla on selkärankaa, on heikomman puolella on ihminen johon kannattaa pyrkiä.


      • mintsu007
        Aivot narikassa kirjoitti:

        Fiksulle se selviää asiayhteydestä: luuseri kittaa kaljaa, naukkaa napanteria ja huikkaa huumetta enemmän kuin laki sallii, menettää terveytensä, työnsä, ihmisarvonsa ja elämänsä jollekin aineelle, jonka päästää itsensä herraksi.

        Ja näitä on joka tasolla, työmiehistä asiantuntijoihin ja "rahakkaisiin" toimijoihin. Alkoa liikkuu joka portaassa ja alkoholismia myös. toiset osaavat sitä peitellä... mutta turha osoittaa alko-ongelmaa vain johonkin ryhmään.


      • ,
        hoitaja kakkonen kirjoitti:

        kerro mikä on luuseri? onko se nokian insinööri joka on menettäny työpaikan vai joku muu. mie oon työmies jolla tekee tiukkaa elämässä vaikka on vakityö mutta pienellä palakalla. mie luulen että siellä puhuu mitätön ja mitään saamaton huntalo ja vieläpä käjetön idiootti. vai kuinka????olenko oikiassa?

        Mie oon työmies jolla tekee tiukkaa elämässä joten se oikeuttaa juomaan loputkin rahat, että sellanen asenne sinulla.


      • 1+2+3+4+5=
        mintsu007 kirjoitti:

        Ja näitä on joka tasolla, työmiehistä asiantuntijoihin ja "rahakkaisiin" toimijoihin. Alkoa liikkuu joka portaassa ja alkoholismia myös. toiset osaavat sitä peitellä... mutta turha osoittaa alko-ongelmaa vain johonkin ryhmään.

        Aloittajalle tsemppiä! Itse en ole täysin selvää päivää nähnyt vuosiin, joka päivä jotain, vaikka pari kaljaa. Vapailla vähän enemmän ( Tätä en suosittele kenellekään!).
        Kuitenkin käyn päivittäin töissä, hoidan hommani, elätän itseni ja perheeni. Elimistö ei ole tehnyt stoppia (paitsi vähän kitisee, kun putki loppuu, lopettaminenkin on taitolaji).
        Yritä syödä säännöllisesti, lisäravinteet ja vitamiinit yliannoksilla ok.
        Ja tietysti:lopeta, kun vielä pystyt.


      • MasterOfAllMetal
        hoitaja kakkonen kirjoitti:

        kerro mikä on luuseri? onko se nokian insinööri joka on menettäny työpaikan vai joku muu. mie oon työmies jolla tekee tiukkaa elämässä vaikka on vakityö mutta pienellä palakalla. mie luulen että siellä puhuu mitätön ja mitään saamaton huntalo ja vieläpä käjetön idiootti. vai kuinka????olenko oikiassa?

        Luusereita ei oikeastaan ole olemassa. Mutta jos puoliväkisin väännetään niin luusereita ovat ne jotka eivät elä oman mielen mukaista elämää. Eivät ole omia itseään, tekevät paskahommia ja muuta omasta mielestä mielenkiinnotonta.


      • Tors_ten
        Aivot narikassa kirjoitti:

        Fiksulle se selviää asiayhteydestä: luuseri kittaa kaljaa, naukkaa napanteria ja huikkaa huumetta enemmän kuin laki sallii, menettää terveytensä, työnsä, ihmisarvonsa ja elämänsä jollekin aineelle, jonka päästää itsensä herraksi.

        Totta. Mulla kesti 25 vuotta ennen kuin yhtälö kävi selväksi. Kusiset paikat onkin nyt, kun pitäisi irrottautua kaikesta "paskasta". Päivä kerrallaan.


      • Tykkään joskus ottaa
        kookoli kirjoitti:

        Luuseri on vastuuntunnoton elämää pakeneva ihminen. Titteleillä ei väliä. Vastuuntuntoinen ihminen, joka kykenee ajattelemaan myös perhettään, läheisiään ja tuskaa mitä aiheuttaa heille. Ihminen joka on raitis ja johon voi luottaa ja jolla on selkärankaa, on heikomman puolella on ihminen johon kannattaa pyrkiä.

        Juoppo voi olla rikaskin ja lenkkeilevä. Puhut asiaa, mutta tässä maassa se vastuuntunto on hyvin salattavaksi painostettu piirre. Monilla juopoilla ihmisillä "draivi" on muiden silmissä hyvin kiehtovaa ja uskottavaa. Monet heistä tsemppaavat, ovat aina oikeassa ja "tekevät duunia". Tosin surkea loppu on aina edessä.

        Puhuin nyt sosiaalisesta näkökulmasta, johon vielä voidaan lisätä alkoholimyönteinen kulttuurimme. Lopputuloksena on, että satunnaisesti pari vinkkupulloa vapailla vetävä ihminen on NÖSSÖ ja hiukka luuseri.

        Ketjun aloittaja ansiokkaasti otti puheeksi oman tilanteensa ja hienoa, että hän on havahtunut ja uskaltanut kysyä itseltään, että onko nykyisessä tavassaan järkeä.


      • Tsemppiä79
        eryeythrsu kirjoitti:

        kauheen negatiivinen asenne napanderin ottoon. oikeesti: napanderin ottaminen on kivaa ja hauskaa, mukava olla tuiskeessa. vetää bissee ja röökiä terassilla ja jauhaa paskaa, mukavaa touhua, kaikkihan niin tekee.

        AA auttaa!
        Tai mene kuntoutukseen, ainut vaihtoehto alkoholistille on pidättäytyä kaikista päihdyttävistä aineista loppuelämäksi. Se on puhdas fakta, vai miksi luulet että alkoholistit dokaa? Ei ne huvikseen dokaa, vaan koska he ovat riippuvaisia.
        Et voi enään koskaan käyttää turvallisesti päihteitä.
        Alkoholismi on krooninen loppuelämän kestävä sairaus, josta ei voi parantua, toipua kylläkin voi.
        Sitä on vaikea niellä, mutta heti sitä ei tarvitsekkaan niellä. Otat päivän kerrallaan ja raitis elämä alkaa pikkuhiljaa maistumaan aina vain paremmalta vaihtoehdolta :)


      • Lopettanut
        Tykkään joskus ottaa kirjoitti:

        Juoppo voi olla rikaskin ja lenkkeilevä. Puhut asiaa, mutta tässä maassa se vastuuntunto on hyvin salattavaksi painostettu piirre. Monilla juopoilla ihmisillä "draivi" on muiden silmissä hyvin kiehtovaa ja uskottavaa. Monet heistä tsemppaavat, ovat aina oikeassa ja "tekevät duunia". Tosin surkea loppu on aina edessä.

        Puhuin nyt sosiaalisesta näkökulmasta, johon vielä voidaan lisätä alkoholimyönteinen kulttuurimme. Lopputuloksena on, että satunnaisesti pari vinkkupulloa vapailla vetävä ihminen on NÖSSÖ ja hiukka luuseri.

        Ketjun aloittaja ansiokkaasti otti puheeksi oman tilanteensa ja hienoa, että hän on havahtunut ja uskaltanut kysyä itseltään, että onko nykyisessä tavassaan järkeä.

        "Niin ketjun aloittaja otti puheeksi oman tilanteensa"..Se vaan on niin että lopettaminen ei ole vaan korkin kiinni laittamista koska juomine alkoholistista eikä pelkkä fyysinen irroittautuminen riitä! Itse kun join ei minua tälläisillä sivuilla näkynyt kyselemässä apuja vaan taistelin siitä mistä saisin viina että voisin vaikka vaan istua tuolissa tärisemättä..tuskin olisin pystynyt kirjoittamaankaan mitään! Jos tunnet olevasi surkimus selvin päin se olisi vaan kohdattava ja mietittävä miski jeppe juo? Monasti joutuu tekemään täydellisen sielullisen remontin ja käymään elämäsä läpi läpi syntymästä tähän päivään ja opittava tuntemaan itsensä.."kuivill" pystyy olemaan pitkäänkin kun pitää ne pahat tunteet taustalla ilman että käsittelee niitä mutta lopettaminen on sitten toinen juttu ja se lähtee itsestään..neuvojia riittää ja varsinkin sellaisilta joilla ei ole mitään näkökulmaa alkoholismiin! Moni tekee sen vilpittömästi ja toiset omien oletustensa perusteella! Itse kävin alussa AA-ryhmissä ja se vertaistuki on kaikkein tärkein asia toipumisessa ja näkee ettei ole yksin ongelmansa kanssa!


      • selvinpain..........
        Aivot narikassa kirjoitti:

        Fiksulle se selviää asiayhteydestä: luuseri kittaa kaljaa, naukkaa napanteria ja huikkaa huumetta enemmän kuin laki sallii, menettää terveytensä, työnsä, ihmisarvonsa ja elämänsä jollekin aineelle, jonka päästää itsensä herraksi.

        Joo piri tai heroiini vie aika nopeasti alas. Olen tyonpuolesta nahnyt.


      • luusereille
        MasterOfAllMetal kirjoitti:

        Luusereita ei oikeastaan ole olemassa. Mutta jos puoliväkisin väännetään niin luusereita ovat ne jotka eivät elä oman mielen mukaista elämää. Eivät ole omia itseään, tekevät paskahommia ja muuta omasta mielestä mielenkiinnotonta.

        Toi on hyvä määritelmä luuserille. Jos et ole tyytyväinen omaan elämääsi, mutta sen sijaan, että yrittäisit parhaasi sen muuttamiseksi parempaan, vain valitat ja surkuttelet omaa kohtaloasi -> olet luuseri.

        Valitus ja surkeudessa kieriminen ei auta, se vain pahentaa asiaa. Ja niin kauan kuin ihminen on hengissä, hänellä on mahdollisuus parantaa omaa elämäänsä. Sitä helmpompaa se luultavasti on mitä nopeammin alkaa yrittämään, vaikka helppoa se tuskin on koskaan.


      • Subsub

        Ora et labora? Arbeit macht frei?

        Miksei elämä voi olla hauskanpitoa, ja mikä siitä tekee teennäistä? Kerro ihmeessä, mitä se elämä oikeasti on!

        Tämänhetkisellä tietomäärälläni ajattelin jatkaa hauskanpitoa ja "päihteilyä", ja nauttia elämästäni. Olkoot muut halutessaan ryppyotsaisen vakavia, ja vastuullisia yhteiskunnan tukipilareita.


    • Kylmät kädet

      Hauska muuten toi kannabis. Olen kolme kertaa kokeillut sitä, mutta sillä ei ole ollut minkäänlaista vaikutusta. Samasta sätkästä vetäneet tyypit ovat menneet ihan sekaisin.

      Onko Aspergerin Syndroomalla jotain tekemistä asian kanssa?

      • Jaaha jaa

        Jaa että pascaakin on vedetty kolme kertaa. Kova into ja yritys on ollut pyrkimyksessä tulla kannabisnarkkariksi.


      • -.ö

        Eikös Aspergerin Syndrooma-ihmisillä kannabis vain normalisoi olotilaa?


      • Kylmät kädet
        -.ö kirjoitti:

        Eikös Aspergerin Syndrooma-ihmisillä kannabis vain normalisoi olotilaa?

        Näin olen kuullut väitettävän. Varsinkin kolmannella yrittämällä vedin keuhkot täyteen, pidin ainakin 10 sekuntia sisällä ja sitteen tosi hitaasti puhalsin nenän kautta ulos.

        Ei minkäänlaista vaikutusta.


      • herraasiallinen

        Kannabis on niin lievä päihde että joillakin (kuten minulla) vasta 2 kerralla tuntu ees jotain.

        Ehdottomasti kannbis on kätevä yrtti ryypiskelyn lopettamiseen, mutta kunhan muistaa pitää sen päihteenä eikä ala poltteleen päivittäin!
        Ei kannata välittää näistä jotka ko ainetta moittii.


      • Kylmät kädet
        herraasiallinen kirjoitti:

        Kannabis on niin lievä päihde että joillakin (kuten minulla) vasta 2 kerralla tuntu ees jotain.

        Ehdottomasti kannbis on kätevä yrtti ryypiskelyn lopettamiseen, mutta kunhan muistaa pitää sen päihteenä eikä ala poltteleen päivittäin!
        Ei kannata välittää näistä jotka ko ainetta moittii.

        Ei tuntunut edes kolmannella kerralla, joten päätin: se ei ole mun juttu.


      • henkihaisoo..

        MInä taasen en mene yhtään humalaan vaikka juon kuinka viinaa. PItäsköhän alkaa jiuomaan dieselöljyä?


      • 11+e
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Näin olen kuullut väitettävän. Varsinkin kolmannella yrittämällä vedin keuhkot täyteen, pidin ainakin 10 sekuntia sisällä ja sitteen tosi hitaasti puhalsin nenän kautta ulos.

        Ei minkäänlaista vaikutusta.

        Siis montako kertaa olet poltellut? Lasketko henkosia vai sätkiä?
        Riippuu tietysti aineen vahvuudesta, mutta varmasti vaikuttaa.


      • eienkel
        henkihaisoo.. kirjoitti:

        MInä taasen en mene yhtään humalaan vaikka juon kuinka viinaa. PItäsköhän alkaa jiuomaan dieselöljyä?

        Rekkamiehen tyttö!!!!


      • kannabisnarkomaani

        Et ole osannut vetää oikein henkeen. Muuta selitystä en keksi (aineen mahdollisen huonolaatuisuuden lisäksi). Kyllä se kannabis toimii kun on annokset kohillaan eikä poltella sätkästä mitään röökiä johon on vähän budia sekoitettu matkaan. Kaverisi taitavat vain esittää puolet kannabiksen vaikutuksista. Harvemmin jööpelistä menee "sekaisin".


      • Subsub
        Jaaha jaa kirjoitti:

        Jaa että pascaakin on vedetty kolme kertaa. Kova into ja yritys on ollut pyrkimyksessä tulla kannabisnarkkariksi.

        Vai Kannabisnarkki....

        Kiitos kun toit naurunaiheen tähänkin aamuuni!


    • perseenhaju

      juoppo mikä juoppo. Lopeta se paskan vetäminen ja rupea juomaan kahvia

      • päivätkerrallaan

        Kahvia saisitte aa-palavereissa mukavassa seurassa, raittiina


      • Tikkuviinaaa
        päivätkerrallaan kirjoitti:

        Kahvia saisitte aa-palavereissa mukavassa seurassa, raittiina

        Ei pysty tulemaan. AA:n puupenkeistä irtoaa niin paljon tikkuja perceeseen, että pakko lähteä.


      • herseenpaju?
        Tikkuviinaaa kirjoitti:

        Ei pysty tulemaan. AA:n puupenkeistä irtoaa niin paljon tikkuja perceeseen, että pakko lähteä.

        Ai, oletko nimimerkki perseenhaju?


      • Sosiaalinen tavoite
        Tikkuviinaaa kirjoitti:

        Ei pysty tulemaan. AA:n puupenkeistä irtoaa niin paljon tikkuja perceeseen, että pakko lähteä.

        Hmm.Tunsiko puuseppä siitä syyllisyyttä?


    • Nuori lääkäri

      Hienoa, pienessä kännissä on mieli parempi. Erinomaista itsehoitoa, pidä jatkossakin huolta terveydestäsi!

      • BesserWISS

        Olennaista on se miksi pitää olla päihtyneenä.
        Eikö elämä tunnu miltään ilman päihtymystä.
        Kysymyksessä on varmastikin pahoin päihderiippuvainen henkilö jolle ainoa hoito on kokonaisvaltainen terapia jolla löydetään taas elämälle tarkoitus.

        Vaihtoehtona on tietysti käyttää päihteitä ja katsoa kauanko jaksaa henkisesti ja fyysisesti.
        Hiekkakuoppa tulee kyllä viimeisenä hoitona nopeammin kuin arvaakaan.


    • jenniepk

      Oon aatellu ihan samaa.Mut ei se mitään auta jos huumeisiin siirtyy, sitä on pian vielä pahemmassa jamassa kuin nyt. Mieti niitä aikoja kun vielä selvisit ilman päihteitä,mua on auttanu hirveesti ku oikeen miettimällä miettiny miten sitä sillon pari vuotta nuorempanaki selvis "elämää suuremmista jutuista" ihan selvinpäin. Ja vielä kiinnosti elää ja harrastaa asioita! Tää alkoholismi tuli mullekii pikkuhiljaa, ny 5v ja yli ollut ja haluan päästä kuiville. Haluan taas sen fiiliksen mikä sillon selvänä oli, se on tavottelemisen arvonen! Tsemppiä!

    • ex-juoppo

      Itse olin 6 vuotta enemmän tai vähemmän, yleensä enemmän, alkoholin suurkuluttaja. Oli hyväpalkkainen työ niin ei haitannut. Tuli kokeiltua tupakkaa ja kannabista siinä ohella mutta ei ollu mun juttuja. Sit lähti homma vähän käsistä. Meni vaimo ja työt, ja terveyskin alko reistaamaan. Sit tää nykyinen vaimo mut jostain löysi ja tajus vissiin että mussa on vielä jotain jäljellä ja repi mut kuiville. Kiitos siitä ikuisesti hälle. Nykyään elän päihteetöntä elämää ja nautin täysin rinnoin. Elämä on täynnä pelkkiä mahdollisuuksia. Heittäkää ne jarrut pois ja nauttikaa täysillä!

      • ex-juoppo

        mä olen 50-kymppinen nainen ja kova dokamaan aina nelikymmpiseksi asti.
        Jopa niin kova doku, että kokeilin (ihan mielenkiinnosta mtä tapahtuu) korvikkeita,
        mm, lasoliinia ja kolinaa. Kävin tosi pohjalla, mutta nyt olen viettänyt päihteetöntä
        elämää nelikymppisestä asti. Selvisin ylös pohjalta ilman katkija ja suurempia
        menetyksiä. Enkä tullut uskoon. Kaikkea aikansa. Ei maistu enää mutta en ole
        absolutisti. Mä kohtasin vain oman rajani, että nyt stop. Elämä on laiffii!


    • Oma Halu on Ainoa Jolla voit lopettaa, Ei ole olemassa mitään nappia eikä pileriä jolla voisi juomisen tai muun päihteen käytön lopettaa,Kaikkeen muuhun löytyy kyllä sitten apua

    • mami-79

      Minäkin luulin että olen tylsä selvinpäin ja join että minut huomataan ja olen mukamasti haluttavampi kun juon, mutta ei se niin ole, olen ollut nyt 10kk raittiina ja elämä on todella mukavaa, olen huomannut että juttuni kiinnostaa ihmisiä ja olen saanut paljon uusia ystäviä, alkoholi pilaa elämää ja huumeet vielä enemmän joten kannattaa miettiä mille tielle lähtee, mutta vain sinä teet sen päätöksen.

    • fijw3itg

      viinaa piriä subutexia kannabista ja essoja.. nörtit jotka väittää että selvinpäin ois hauskaa voi pelata cssää!

    • bastioni 5

      Tee elämästäsi merkistys itsellesi ,arvosta ja kunnioita itseäsi ,ennenkaikkea
      rakasta itseäsi,sitä kautta tulee kaikki muu.

      • einstein!V

        no nyt se keksi vastauksen. ok,


    • ma7777

      Ei ku siitä vaan, muistan kun veljeni kuoli ja toinenkin veljeni, sisareni kuoli, kaikki kuolivat ennen aikojaan.

      Ja, jos oikein haluat tietää sisaren mies kuoli, sillä muuten oli mies. Ryyppäsivät yhdessä. Muilla ei ollutkaan kuin lapsia joilta elatusapua haettiin.

      Siis, Jos haluat olla samanlainen siitä vaan. Mutta on olemassa myös elämä, jossa kohtuullinen alkoholinkäyttö on mahdollista.

      Oma on valintasi.

    • 4jh66h

      elämä on huoraa, paiski töitä ilman palkkaa nuole persettä ja ota lainaa, ainut mikä auttaa on päihteet, millään ei ole mitään väliä, mitä sitte vaikka kuolisi 40v, töitä ei oo, ja kilpailu kiristyy kilpayhteiskunnassa, mitä vittua muuta voi tehä?

      • Eläman rajallisuus

        Ehkä se, että joutuukin siihen tilanteeseen, kuin minä jouduin. Syöpä ja vaikea sellainen.

        Oli kuin olisin herännyt taas uudelleen. Taistelemaan sen elämän puolesta jota joskus olin kironnut.

        Huomasin, ettei minua ole jos en elä. Näin se vaan menee.

        Se taistelutahto on vaan niin voimakas, koska ilman elämää minuakaan ei olisi.


    • Itsetuhoinen olet. Ei kenenkään elimistö loputtomiiin kestä alkon juomia saati muita päihteitä. Kuten bastioni sanoi opettele rakastamaan itseäsi ja elämääsi.
      NIskasta kiinni vaan, apuja löytyy sitä haluaville.

    • sun on vain koitettava :) päästä siit asiasta todella pois
      ja koitettava alottaa uuden elämän alku toisella tavalla.!!!

    • 7 päivää selvinpäin?

      Sulla on se sama geeni ku mulla, että pikkupäissään kaikki tuntuu mukavammalta.Onneksi mulla on työ ettei kävis sillain että olis koko ajan päissään.
      Ihan pelottaa että millon joutuu työttömäksi...

    • Ja Oma haku löytyy Oman ajattelutavavan muutoksella siihen löydät apua kyllä kun alat kyselemään

    • Todellisuus

      Olet säälittävä narkkari. Jos kirjoittaisin jotain asiaa vakavana, se olisi nimenomaan sitä sääliä.

    • Kylmät kädet
      • 54354354

        Et sinä mikään aspergeri ole, vaan näitä "haluan olla erilainen" wannabe-tyyppejä jotka ovat antaneet itselleen itsetekemän diagnoosin ja nyt käytät sitä vaan hyväksi selityksenä sille, miksi juot.. sen sijaan että myöntäisit että olet vaan juoppo.


      • siedätyshoitoon
        54354354 kirjoitti:

        Et sinä mikään aspergeri ole, vaan näitä "haluan olla erilainen" wannabe-tyyppejä jotka ovat antaneet itselleen itsetekemän diagnoosin ja nyt käytät sitä vaan hyväksi selityksenä sille, miksi juot.. sen sijaan että myöntäisit että olet vaan juoppo.

        Edellinen kertoi jo vastaavaa:
        Miksi nykyisin pitää kaikille asioille löytää jotain hienoja diagnooseja?
        Miksei voi sanoa suoraan olevansa allerginen normaalielämälle ja työnteolle?


      • ohvo

        Ei hyvänen aika tuo pidä paikkaansa. Ei asperger ole syy viettää elämäänsä kännissä. Pikemminkin uskon, että kännissävetoinen elämä korostaa asperger tmitä tahansa erikoisia piirteitä. Koskaan ei asiat ole niin huonosti etteikö niitä viinankanssa läträämällä saa huonommaksi.
        Itsetunto pitää kasvattaa ja kehittää muun kuin humalan ja päihteitten varaan, muuten ei ole kuin todella surkea pieti edessä.

        Jokainen tietysti valitsee tyylinsä, mutta soisi olevan sen verran rohkeutta, että olisi rehellinen elämän edessä, edes omansa.


      • Kylmät kädet
        siedätyshoitoon kirjoitti:

        Edellinen kertoi jo vastaavaa:
        Miksi nykyisin pitää kaikille asioille löytää jotain hienoja diagnooseja?
        Miksei voi sanoa suoraan olevansa allerginen normaalielämälle ja työnteolle?

        Eli Uuno Turhapurosyndrooma.


    • 16+4

      Ole onnellinen että et ole alkoholisti! Mitä eroa on juopolla ja alkoholistilla? Juopot eivät käy kokouksissa! Kyllä se maksa kestää ja jos ei kestä niin mene maksanohitusleikkaukseen.

    • Kylmät kädet

      Olisi hiton siistiä väittää, että aloittaja olen minä, mutta se ei pidä paikkaansa. Mulla on -uskokaa tai älkää- valtavasti ehdottomia periaatteita., ja olen 35.

      • kaireama

        Hei!

        Kirjoitan sinulle, joka aloitit keskustelun murehtien juomistasi!

        Nyt kun olet huomannut juovasi liikaa ja toteat olevasi alkoholisti, on se ensimmäinen askel raittiiseen elämään. Jos tosiasioita ei tunnusta, ei voi muuttua.

        Jokainen alkoholisti pelkää muutosta ja epäilee voimavarojaan yms. Hae itsellesi tukea AA:sta, katkaisuhoidosta tms. Aloita muutos hiljalleen, vannomatta suuria. Viinakaupan tai ravintolan houkutellessa muuta kävelyn suuntaa ja lähde vaikka ulkolenkille. On kuntosaleja, uimahalleja ja kirjastoja jne. Hakeudu vaihtoehtoisen toiminnan pariin. Hiljalleen huomaat, että olosi alkaa parantua. Syö hyvin, kuuntele erilaista musiikkia, siivoa kotisi jne.

        Muutos ei ole helppo, mutta kuten luit muutaman kirjoituksen, ihmiset sanoivat raittiin elämän olevan paljon parempaa. Kerro lääkärille ongelmastasi. On olemassa mm. sellainen lääke kuin naltreksoni, joka syrjäyttää viinan mielihyvää tuottavan ominaisuuden sitoutumalla aivoissa niihin reseptoreihin, joihin viina vaikuttaisi. Kun haluttua mielihyvää viinasta ei enää tule, alkaa halu juomiseenkin helpottua. Kysele ko. lääkkeestä.

        Toivon teille kaikille viinan kanssa painiville, etenkin sinulle kirjoituksen aloittanut nuorimies, rohkeutta ja paljon voimia ja energiaa. Olet nuori ja edessäsi on vielä paljon upeita asioita. Luota siihen, että elämä on parasta huumetta!


      • Kylmät kädet
        kaireama kirjoitti:

        Hei!

        Kirjoitan sinulle, joka aloitit keskustelun murehtien juomistasi!

        Nyt kun olet huomannut juovasi liikaa ja toteat olevasi alkoholisti, on se ensimmäinen askel raittiiseen elämään. Jos tosiasioita ei tunnusta, ei voi muuttua.

        Jokainen alkoholisti pelkää muutosta ja epäilee voimavarojaan yms. Hae itsellesi tukea AA:sta, katkaisuhoidosta tms. Aloita muutos hiljalleen, vannomatta suuria. Viinakaupan tai ravintolan houkutellessa muuta kävelyn suuntaa ja lähde vaikka ulkolenkille. On kuntosaleja, uimahalleja ja kirjastoja jne. Hakeudu vaihtoehtoisen toiminnan pariin. Hiljalleen huomaat, että olosi alkaa parantua. Syö hyvin, kuuntele erilaista musiikkia, siivoa kotisi jne.

        Muutos ei ole helppo, mutta kuten luit muutaman kirjoituksen, ihmiset sanoivat raittiin elämän olevan paljon parempaa. Kerro lääkärille ongelmastasi. On olemassa mm. sellainen lääke kuin naltreksoni, joka syrjäyttää viinan mielihyvää tuottavan ominaisuuden sitoutumalla aivoissa niihin reseptoreihin, joihin viina vaikuttaisi. Kun haluttua mielihyvää viinasta ei enää tule, alkaa halu juomiseenkin helpottua. Kysele ko. lääkkeestä.

        Toivon teille kaikille viinan kanssa painiville, etenkin sinulle kirjoituksen aloittanut nuorimies, rohkeutta ja paljon voimia ja energiaa. Olet nuori ja edessäsi on vielä paljon upeita asioita. Luota siihen, että elämä on parasta huumetta!

        Kirjoituksesi on hieno ja kannustava, mutta jos todella suuntasit sen minua kohti, löit kirveesi pahasti kiveen.


      • Neljä kierrosta....
        Kylmät kädet kirjoitti:

        Kirjoituksesi on hieno ja kannustava, mutta jos todella suuntasit sen minua kohti, löit kirveesi pahasti kiveen.

        ..vasemmalle ja kurkkutorvi alle.


      • aauttaako
        kaireama kirjoitti:

        Hei!

        Kirjoitan sinulle, joka aloitit keskustelun murehtien juomistasi!

        Nyt kun olet huomannut juovasi liikaa ja toteat olevasi alkoholisti, on se ensimmäinen askel raittiiseen elämään. Jos tosiasioita ei tunnusta, ei voi muuttua.

        Jokainen alkoholisti pelkää muutosta ja epäilee voimavarojaan yms. Hae itsellesi tukea AA:sta, katkaisuhoidosta tms. Aloita muutos hiljalleen, vannomatta suuria. Viinakaupan tai ravintolan houkutellessa muuta kävelyn suuntaa ja lähde vaikka ulkolenkille. On kuntosaleja, uimahalleja ja kirjastoja jne. Hakeudu vaihtoehtoisen toiminnan pariin. Hiljalleen huomaat, että olosi alkaa parantua. Syö hyvin, kuuntele erilaista musiikkia, siivoa kotisi jne.

        Muutos ei ole helppo, mutta kuten luit muutaman kirjoituksen, ihmiset sanoivat raittiin elämän olevan paljon parempaa. Kerro lääkärille ongelmastasi. On olemassa mm. sellainen lääke kuin naltreksoni, joka syrjäyttää viinan mielihyvää tuottavan ominaisuuden sitoutumalla aivoissa niihin reseptoreihin, joihin viina vaikuttaisi. Kun haluttua mielihyvää viinasta ei enää tule, alkaa halu juomiseenkin helpottua. Kysele ko. lääkkeestä.

        Toivon teille kaikille viinan kanssa painiville, etenkin sinulle kirjoituksen aloittanut nuorimies, rohkeutta ja paljon voimia ja energiaa. Olet nuori ja edessäsi on vielä paljon upeita asioita. Luota siihen, että elämä on parasta huumetta!

        Kannattaa varoa mitä puhuu aa kokouksissa, itse kävin yhdessä Jyväskylän ryhmässä. Kaikki puheeni kerrottiin silloiselle tyttöystävälleni.. ei olla enää yhdessä.


      • antti jkl
        aauttaako kirjoitti:

        Kannattaa varoa mitä puhuu aa kokouksissa, itse kävin yhdessä Jyväskylän ryhmässä. Kaikki puheeni kerrottiin silloiselle tyttöystävälleni.. ei olla enää yhdessä.

        Huomasin jo onneksi lyhyessä ajassa Jyväskylän muuttaessani erilaisuuden entiseen kotikaupunkiin verrattuna AA-ryhmissä, omalla kohdallani tuntuu paremmalta kun en käy Jyväskylän ryhmissä. ryhmät ovat kaikki erilaisia vaikka sama päämärä niillä on ja se on pysyä raittiina. En lähde arvostelemaan niitä sen enempää.


    • backgammon

      "Oon opetellu että ihan kaikki on parempaa ja ennenkaikkea hauskempaa kännissä. Mihin tästä? Selvinpäin olen vaan tylsä enkä usko et kukaan kaipaa sitä ihmistä"

      S'oot nyt siinä vaiheessa että toi "viinaminä" alkaa omissa silmissäsi olemaan se normaali persoonasi. Siis jos usein ihmisillä hiprakassa/jurrissa olo on joku poikkeus arkeen, sulla nyt sitten ilmeisesti toisinpäin. Selvinpäin olo "poikkeustila"?

      Ihan fiksua toi maksa/haima-juttu, niin minäkin ajattelin vuosia sitten kun puljasin aineen kanssa. Eri asia vain onko oikea lääke joku myssyttely. Nythän vain yrität vaihtaa keinoa jatkaaksesi samalla tavalla "puuduksissa" etiäpäin.

      En ala aikuista ukkoa/akkaa neuvomaan, jokainen tekee omat juttunsa. Viinan kanssa kun on kunnolla koukussa niin hankalaa tossa lopettamisessa/KUNNON tauon pitämisessä on se että ei siitä mitään mitaleja julkisesti jaeta vaan itse itsesi sinun tulee itseäsi onnitella ja arvostaa.

      Aika makea fiilis se kun huomaa että on ollut ilman vaikka sen ekan kuukauden, näin itse ainakin koin. Nyt sitten jäänyt toi "ryyppäämättömyysputki" päälle, yli 10 vuotta. 15 v sua vanhempi nyt eli vähän alle kolkyt kun aloin nokkaani valkaisemaan ja jäi sitten näköjään aika pitkäaikaiseksi.

      Koklaa jos siltä tuntuu. Ihminen muuttuukin sillä tavalla että kun ei enään kaikessa tukeudu viinaan niin huomaa että se "minä" alkaa selvinpäin rohkaistumaan. Mun mielestä ainakin on nykyään hienoa se että kaikki mitä sanon ja teen, on omia juttujani eikä tarvitse selitellä "nooh kännissä tulee kaikenlaista sanottua" kun the ördäminä on taas tolloillut ja joku katsoo kieroon.

      Mietis niin halutessasi miten noi tekstit sopii sinun tilanteeseen kuka ja missä ikinä oletkin. Viinasta voi oikeasti olla sulle suurin ilo kun jätät se hyllyyn.

    • parempi tulevaisuus

      Sinun täytyy ensin tiedostaa,että olet riippuvainen alkoholista ja että,ellet lopeta alkoholi tuhoaa elämäsi ennenpitkää. Sen tunnut jo tehneen.Ala arvostaa itse itseäsi. Kenenkään hyväksyntää tms. ei kannata hakea alkoholin avulla. Alussa sinun täytyy päättää joka hetki,ettet sorru alkoholiin, älä mene tilaisuuksiin,joissa tarjotaan alkoholia,äläkä osta sitä kotiin.Etsi muita asioita kuin alkoholi elämääsi. Mikä tahansa on parempaa,mutta älä ihmeessä sorru toiseen yhtä pahaan riippuvuuden aiheuttajaan,kuten kannabis tms. huumeet.Mieluummin jotain sellaista tilalle,joka kohottaa kuntoa ja parantaa itsetuntoasi.Usko,että onnistut.Tsemppiä. Aina voi hakea tukea A-klinikalta ja AA.sta,jos kokee ne hyviksi. Oma päätös ja siinä pysyminen lujasti on tärkeintä.

    • Kylmät kädet

      Mitä jos ihminen ei vain yksinkertaisesti pysty elämään ihmisarvoista elämää ilman viinaa? Tässä kohden voitaisiin jo alkaa puhumaan eutanasian mahdollisuudesta. Maailma ei kuitenkaan ole siihen ihan vielä valmis.

      Aloin lääkitsemään rankkaa ahdistustani ja masennustani alkoholilla, joten jäin siihen koukkuun, henkisesti.

      Näillä korteilla mennään niin kauan, kuin haima ja maksa kestävät.

      • Ei hyvä

        Kuvitteletko, että muuta vaihtoehtoa ei ole?


      • Kk
        Ei hyvä kirjoitti:

        Kuvitteletko, että muuta vaihtoehtoa ei ole?

        Tiedän.


      • 10+5

        "Aloin lääkitsemään rankkaa ahdistustani ja masennustani alkoholilla, joten jäin siihen koukkuun, henkisesti."

        Ahdistuksesta ja masennuksesta ei mitenkään voi päästä muuten kuin etsimällä niihin syyt jonkun ammattiauttajan kanssa. Miten ihmeessä olet luullut, että viina auttaa näissä ongelmissasi, nehän päin vastoin pahenevat. Ei laastarikaan paranna syöpää. Ensin on etsittävä missä se syöpä on, ja sen jälkeen sitä on alettava hoitamaan. Se voi käydä välillä kipeääkin, mutta kipua välttääksesihän sinä sitä viinaa olet kiskonutkin.

        Jostain se ahdistus ja masennus on saanut alkunsa. Mene lääkäriin nyt ja ota vastuu itsestäsi ja ala hoitamaan ongelmaa, eikä oireita. Hän neuvoo sitten eteen päin kun tekee omat diagnoosinsa. Kyse on vain siitä mitä sinä oikeasti haluat? Päästä masennuksesta ja ahdistuksesta ja alkaa elää vaiko sitten heittäytyä hitaaseen itsetuhoon. Sinun pitää miettiä, että kumpaa haluat elämää vai tuhoa ja sitten valita. On itsetuhoon nopeampiakin keinoja kuin hidas elimistön tuhoaminen, jos niin kerran haluat.

        Kaikki alkoholistit joita tunnen, rypee itsesäälissä ja syyttelee muita ihmisiä ja olosuhteita onnettomasta elämästään. Kuitenkin he ovat aivan itse pilanneet sekä oman elämänsä että lastensa ja perheidensä että monesti vielä sivullistenkin elämän väkivallalla vammauttamalla ja tappamalla pieniä lapsiakin humalapäissään autolla. Jos tunnet vetoa tällaiseen toimintaan ja vastuuttomuuteen niin on parempi että tuhoat nopeasti oman elämäsi ennen kuin teet vahinkoa syyttömille.

        Lopeta itsesäälissä rypeminen ja ota osavastuu elämästäsi menemällä hakemaan apua ja ota se apu vastaan jos sitä tarjotaan. Ketään ei vedetä suosta ylös, jos hän ei ojenna itse omaa kättään ensin.


      • 1+2+3+4+5=
        10+5 kirjoitti:

        "Aloin lääkitsemään rankkaa ahdistustani ja masennustani alkoholilla, joten jäin siihen koukkuun, henkisesti."

        Ahdistuksesta ja masennuksesta ei mitenkään voi päästä muuten kuin etsimällä niihin syyt jonkun ammattiauttajan kanssa. Miten ihmeessä olet luullut, että viina auttaa näissä ongelmissasi, nehän päin vastoin pahenevat. Ei laastarikaan paranna syöpää. Ensin on etsittävä missä se syöpä on, ja sen jälkeen sitä on alettava hoitamaan. Se voi käydä välillä kipeääkin, mutta kipua välttääksesihän sinä sitä viinaa olet kiskonutkin.

        Jostain se ahdistus ja masennus on saanut alkunsa. Mene lääkäriin nyt ja ota vastuu itsestäsi ja ala hoitamaan ongelmaa, eikä oireita. Hän neuvoo sitten eteen päin kun tekee omat diagnoosinsa. Kyse on vain siitä mitä sinä oikeasti haluat? Päästä masennuksesta ja ahdistuksesta ja alkaa elää vaiko sitten heittäytyä hitaaseen itsetuhoon. Sinun pitää miettiä, että kumpaa haluat elämää vai tuhoa ja sitten valita. On itsetuhoon nopeampiakin keinoja kuin hidas elimistön tuhoaminen, jos niin kerran haluat.

        Kaikki alkoholistit joita tunnen, rypee itsesäälissä ja syyttelee muita ihmisiä ja olosuhteita onnettomasta elämästään. Kuitenkin he ovat aivan itse pilanneet sekä oman elämänsä että lastensa ja perheidensä että monesti vielä sivullistenkin elämän väkivallalla vammauttamalla ja tappamalla pieniä lapsiakin humalapäissään autolla. Jos tunnet vetoa tällaiseen toimintaan ja vastuuttomuuteen niin on parempi että tuhoat nopeasti oman elämäsi ennen kuin teet vahinkoa syyttömille.

        Lopeta itsesäälissä rypeminen ja ota osavastuu elämästäsi menemällä hakemaan apua ja ota se apu vastaan jos sitä tarjotaan. Ketään ei vedetä suosta ylös, jos hän ei ojenna itse omaa kättään ensin.

        Omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, etten lääkäriltä paljon apua saanut. Sain masennuslääkityksen ja ohjeen hakeutua terapiaan.
        Jatkoin juomista sitalopraamia syöden, ei mitään vaikutusta alkoholismiin, masennukseen eikä mihinkään.
        Tietysti pitäisi itse olla aktiivinen, vaatia terapiaa, mutta kuka masentunut jaksaa?


      • vittupäänatsisikahom
        Ei hyvä kirjoitti:

        Kuvitteletko, että muuta vaihtoehtoa ei ole?

        Haistakaa pitkä p aska kaikki lässyttäjät.


      • 10+5
        1+2+3+4+5= kirjoitti:

        Omakohtaisesta kokemuksesta voin kertoa, etten lääkäriltä paljon apua saanut. Sain masennuslääkityksen ja ohjeen hakeutua terapiaan.
        Jatkoin juomista sitalopraamia syöden, ei mitään vaikutusta alkoholismiin, masennukseen eikä mihinkään.
        Tietysti pitäisi itse olla aktiivinen, vaatia terapiaa, mutta kuka masentunut jaksaa?

        "Tietysti pitäisi itse olla aktiivinen, vaatia terapiaa, mutta kuka masentunut jaksaa? "

        Olen sitä mieltä, että jos jaksaa raahautua alkoon viinaa hakemaan, niin samalla lailla jaksaa raahautua lääkäriinkin. Pitää vaan valita, kumpaan menee.

        Alkoholi pitää nimen omaaan yllä masennusta, pitää yllä kierrettä. Siitä kierteestä on vaan hypättävä pois ja mentävä paikkaan missä asiaa aletaan hoitaa jos ei ole itsellä voimia. Eihän masennuslääkettä saa syödä viinan kanssa, joten ei ihme, jos ei ole tehonnut. Totaalisesti sekaisin vaan menee. Pitää alkaa syödä vitamiineja, omega-3:sta ja varsinkin b-ryhmän vitamiineja. Pitää liikkua ja aloittaa sillä että kävelee joka päivä lenkin. Sillä on oikeasti tehoa. Monesti alkoholistilla on b6-vitamiinin puutteen lisäksi sokeritasapaino sekaisin ja piilevä diabetes juomisen takia joka aiheuttaa osaltaan masennusta. Jatkuva hypoglykemia päällä antaa tunteen että on masentunut, vaikka oikeasti verensokerit vaan heittelee. Fysiikka pitää panna kuntoon kanssa.

        Tajuan kyllä, että on paljon helpompi hakeutua sinne alkoon, koska se ei vaadi mitään. Elämä vaatii sitä että tosiaan tekee jotain itsensä eteen eikä odota että muut toimivat. Eihän se oman elämän pilaaminen ole kuin itsestä kiinni. Nämä on vain valintoja, ei mitään muuta.

        Minun oli pakko selvitä masennuksesta lapsen takia. Hänen takiaan en voinut jäädä makaamaan ja rypemään pahassa olossa, vaan halusin äkkiä pois ja normaalien kirjoihin koska minulla oli hänen hyvinvoinnistaan vastuu. Siksi otin vaan kaiken avun vastaan ja selvisin. Pakon eli velvollisuuden edessä. Terapiaa ei tarvinnut, koska aloin liikkua aktiivisesti, aivan väkisin. Mutta väkisin aloittaminen alkoikin tehota ja jaksoin yhtäkkiä paljon paremmin, vaikka tuntui ettei pääse sängystä ylös.

        Tsemppiä nyt sulle!


    • jukeboxin luona

      Yks parhaista kavereista kuoli just keväällä. Selvinpäin oli sosiaalinen iloinen kaveri, mutta silti jokin ajoi juomaan. Perhe, sukulaiset ja ystävät koittivat auttaa lopettamisessa, mutta itsestä se on muutos loppujen lopuksi lähdettävä. Sisäelimet pettivät sitten viiden vuoden juoma/lääkeputken jälkeen ja loppu tuli 40 vuotiaana. Harmi. Ikävä on häntä ja just varsinkin häntä sellaisenaan ilman viinaa ym

    • mie

      hae reilusti terveyskeskuslääkäriltä tai yksityiseltä antabusta...elämä alkaa näyttää hyvältä...kestä vierotusta viikko! tsemppiä. yritä alkaa urheilemaan...
      ps.saman kokenut

      • 554

        Muista ostaa kyypakkaus andabuksen vastalääkkeksi,sehän on vanha konsti,ja hyvä jos haluaa huijata läheisiään,ja pettää itseään


    • toinen ongelmainen

      Tsemppiä aloittaja! Se että kerrot edes täällä ongelmastasi on mahtavaa! Luulen että et ole kovin monelle voinut tunnustaa ongelmaasi. Tästä se lähtee, raitistuminen!

      • läheltä seurannut

        Apua hakemaan ja äkkiä! Terveyskeskukseen, katkolle tai privaattiin. Äläkä missään nimessä siirry kannabikseen! Siitä seuraa lisää ongelmia...seuraavaksi olet kannabiksen ja alkon sekakäyttäjä, sen jälkeen kuvaan astuu rauhoittavat jne. Tee asialle jotain, kun vielä voit!


    • Olet kyllästänyt juomiseen, ja ajatelit siirtyä huumeisiin? Älä tee sitä, lopeta kokonaan, et saa sitä, mitä haet juomisella.
      Itse vapauduin viinan orjuudesta Tulemalla uskoon, eli Jumalan yhdeysestä löysin mitä ihminen tarvitsee, Vapauden ja rauhan,
      Jeesus voi auttaa sua, jos olet tosissasi.

    • 3.5v kuivilla

      huomion kipeyttä tääki juttu täällä nyt,haetaan vaan omalle juomiselle syytä jatkaa ryyppäämistä jos oikeesti haluut irti viinasta nii et tänne kirjottelis vaan huutasit apua oikeista paikoista mut näyttää olevan juomattomia viinoja viellä.
      itestä kaik halu lopettaa juominen on lähettävä muitten on turha jauhaa mitään.
      ps:raitis alkoholisti ja ylpee siitä vaik itsetunto viel aika allaalla:)

      • Kuonokoppaa kehiin

        Sanotaan että juomattomuus tekee fiksummaksi mutta tuo typerä uhosi ei siltä vaikuta.

        Jos joku haluaa nimettömänä tilanteensa tunnustaa vaikka täällä niin hänen oikeutensa. Ihmisiä täälläkin on vaikkei sotu -nikkinä.

        Just tuollainen uhoilija kuin sinä on viimeinen mitä joku tarvitsee, jotain lälläslää -raipanheiluttajaa. Tyyppi voi olla just siinä vaiheessa missä HÄN ITSE alkaa MIETTIÄ lopettamista, turha siellä henkseleitä sinun paukuttaa. Kaikki kunnia kolmelle ja puolelle vuodellesi, ei siinä mitään. Joku hutkiminen ei vain auta jotain toista yhtään. Get it?

        "ps:raitis alkoholisti ja ylpee siitä vaik itsetunto viel aika allaalla:) "

        Se selvisi kyllä tuosta tyylistäsi jo. Se että sinä olet jättänyt juoman, ei tee susta jotain ylipappia toisten kurmuuttamisessa.


    • Kyllä se siitä

      Jokainen nauraa teininä pultsareille. Tärkeintä elämässä on että on koko ajan hauskaa, eikä tarvitse tehdä mitään tylsää kuten töitä. Jatka juomista, ryyppääminen kannattaa aina.

    • AA kari raitis

      Elämä on selvinpäin parasta huumetta.Arki tajunta selvinpäin,se on huippua.

    • Yksi elämä

      Olen nainen ja wanha entinen juoppo. Kohdalleni sattui muutama raitis ihminen ja haetutin heillä kaljaa ja jotenkin siinä autossa aloin hävetä itseäni. Vaikeaa selitystä edes itselle antaa mutta toinen eteeni sattunut ihminen taas kertoi olleensa noin 7 kk juomatta kun meni perhe ja talot. Aloin ihmettelemään et miks vasta nyt mut parempi myöhään kuin ei milloinkaan. Itse heitin tölkit ja aina ku maistu pahalle ni viemäriin. Vähensin juomista ja sitten kokonaan hanat poikki. Otin vain suurimpaan tuskaan. Mutta sitten taas lipes ja ens 1 sit 2 ja 3 ja sitä rataa. Ihmettelin et kuka hitto noi kaljat on juonu ku taas monta muovikassia tyhjiä tölkkei siellä täällä. Lupasin kaverille et tää viimene. Lipesin muutaman kerran mut nyt en ees taho eikä ahistakkaan enää ku tais se kalja ollakkii syy ahistuksiin ja viinantuskan tietää vain toinen juoppo. On niin helppoa kävellä markettiin. Kävelen yhä mut oluthyllyt ei aiheuta enää minkäänlaista kiinnostusta. Kapakat jäi kans. Elämääni tullut uutta sisältöä ja poikanikin katsoo äitiään ylöspäin. Kukaan toinen ei voi raitiostaa vaan ainoastaan itsestä se lähtee ja kyllä täytyy olla joku kenelle voi tunnoistaan kertoa. Suosittelen terapiaa. Ei maksa mitään ja siellä saa purkaa tuntojaan. Käyn yhä terapiassa ja alan olemaan jo melko hyväkuntoinen aivoistani ja opin jopa uusia asioita ja jaksan kohdata ongelmat juopottelematta. Kokeileppa mut kannattaa hommata tukea ens ku se ei ihan helppo homma ole ku tottumus toinen tapa. Onnea sinulle. Jos tahot jutella myöhemmin ni kysele taas samalla nimimerkillä ni voin vastata.

    • Raitis Alkoholisti

      Hei
      Käyppä AA:n kotisivuilla osoitteessa www.suomenaa.fi.
      Uskoisin, että sieltä löydät apua niin kuin me monet muutkin.
      AA:ssa moni meistä juopoista on löytänyt raittiuden ja hyvän elämän.
      Suhtaudu lukemaasi ennakkoluulottomasti, niin voit löytää ratkaisun.
      AA ei ole uskonnollinen yhteisö, kuten usein luullaan. Meitä on siellä uskovaisia ja ateisteja samassa suhteessa kuin yhteiskunnassakin.
      AA:n palavereissa löydät ihmisiä, joilla on ollut samat ongelmat kuin sinullakin.
      He tietävät mistä puhut.
      Alkoholismi on sairaus, josta voi toipua.
      Ensimmäinen askel sinun on kuitenkin otettava yksin.

      • Siis tosi hyvä homma,hyvä kannustus kirjotus:)


    • juoppo ja tutkija!

      Hiton hyvä viestiketju kerrankin täällä paskakerhossa! Itelläni on ketjun aloittajan kanssa samanmoiset fiilikset... ongrelmana se, että rahaa on tyypätä ja antaa vielä lastenlastenkin dokata näillä samoilla rahoilla. Oon väsyny ryyppäämiseen. Joudun toki oleen selvinkin päin tovin päivästä, mutta aika monesti vapaa-aikaa "rajoittaa" kaljan kanssa tissuttelu. Ärsyttää! Mun hommissa on äly koko ajan pelissä ja sillä tienaan mitä tienaan... joten hermosolujen kato lie vasta aluillaan... Pinna vaan on ihan saakelin kireellä koko ajan.

    • eeellll

      ja kukahan juoppoa kaipaa? - toiset juopot ehkä, selvinpäin ei juoppoa kestä.

    • whatever

      Miks ei pilkkuvirheitä, taitaa suomi24 siistiä, siistii. ei kiinnosta enää. samaa ooon miettiny aiemminkin. että ylläpito koulii virheet ja ollaan nii sivistyneitä, kkaan ei usko ett okeiden ihmisten kirjpttamia.
      Miksi??

    • keshia

      Elämäntapasi on valheellinen jos et pysty kestämään todellisuutta. Ihminen on alun perin luotu elämään paratiisissa yhteydessä Jumalaan ja muihin ihmisiin, ja tätä "paratiisia" Jumala tarjoaa ihmiselle edelleen, mutta se tapahtuu vain sitä kautta että hyväksyy Jeesuksen elämänsä Herraksi, tunnustaa Jumalalle oman syntisyytensä ja ottamalla vastaan Jeesuksen sovitustyön, jonka Hän jo puolestamme on tehnyt. Kun saat suhteen kuntoon Jumalaan, sinun ei tarvitse niin kamalasti etsiä ihmisten hyväksyntää humalatilan kautta tai elämän hauskuutta, koska suhteen ollessa kunnossa Jumalan suuntaan et enää tarvi sitä "hauskuutta, jota päihtymys tuo. Pilaat vain elämäsi tuolla tyylillä. Ota vastaan elämä, terveys, ilo ja rauha Jeesuksen kautta.

    • Jope...

      Tuosta nyt voi vielä nousta. Mitä pitemmälle meet, sen vaikeempaa nousta. Ota urakaksi olla viikko selvinpäin. Kyllä se selvä elämä alkaa maistuun myöhemmin ja paljo paremmalta takuulla kun kännielämä. Kännielämä ei oikeestaan ole mitään elämää kun ei siitä jää paljoa muistoja, ja muistot on osa meitä. Tavallaan elät kuolleena.

    • lusmu44435

      ole jo hiljaa ja ota ittestä niskasta kiini ja lopetta toi tyhjä valitus

    • frälsnings arme

      Vaihda kaveripiiri raittiisiin. Ajattele että rahatilanne paranee, seksi sujuu vielä vanhanakin ja töppäilyt loppuu. Pystyt mihin vain.

    • kullinnuppi

      jatka vaan juomista sillä se elämä helpottuu päivä päivältä enemmän... lisää viinaa vaan.

    • Yualle

      Juu, täältäpä sitä neuvoa kannattaakin kysyä, jossa puolet vastauksista on "juoppo on aina juoppo"..., hakeudu jonnekin rakentavimmille palstoille. Luulisi AA:llakin olevan omat palstansa...?

    • FANTON

      Ensinnäkin krapula on köyhien tauti.Nouse seisaallesi,niisstä nenäs,laita sepalus kiinni,laita kaljahana kiinni ja siitä kohti uusia seikailuja.T:FANTOM

    • ammari07

      AA?!

    • aitoa elämää

      Tosi hyvä juttu että oot kyllästynyt olemaan juoppo... on näet niin että raittiit naiset ei jaksa katsella yhtään juoppoa... ja kuule oikeasti, olet varmasti omana itsenäsi paras, aivan erityinen persoona, jota varten on luotu toinen just sopiva - ja aidosti! Humalassa tai pilvessä ei kukaan ole aito, kaikki on valhetta, niin kuin nuo sunkin luulot että olisit tylsä selvinpäin. Ongelma on siinä että olet kai tottunut niin kauan turvautumaan alkoholiin kaikissa tilannteissa ja olotiloissa, ettet taida itsekään tuntea enää itseäsi? Mutta, takaan ja alleviivaan, että elämälläsi on oikeasti upea tarkoitus ja sinä et saa enä hukata sitä yhtään. Ajattele, jos sinulle annettaisiin sylillinen helmiä, smaragdeja ja rubiineja, ja sinä vain heittelisit niitä mennessäsi välinpitämättömästi maahan. Elämä on vielä arvokkaampi kuin mitkään kalleudet, ja ennenkaikkea Sinun elämäsi on tärkeä Jumalalle, joka antoi ainoan poikansakin Sinun tähtesi, että Sinä saisit elää yltäkälläistä elämää, etkä joutuisi kadotukseen, siihen kurimuksen paikkaan josta täällä kirotaan ja jolle jotkut nauraa, mutta toiset kokee siitä jotain jo eläessään, eikä kukaan sinne oikeasti halua, eikä sitä ole ihmiselle tarkoitettukaan, vaan paholaiselle, joka laittaa valheita ja himoja ihmisen kiusaksi, että ihmiset sinne sokeina joutuisi, ilman armoa. Mutta armo ja totuus on tullut Jeesuksen Kristuksen kautta, Hänen, joka tahtoo antaa Sinulle Elämän isolla E:llä. Hän on jo sovittanut omalla verellään ja hengellään kaikki syntisi kuollessaan puolestasi, ja voittanut kuoleman ylösnoustessaan. Hän on täyttänyt rangaistuksen puolestasi, joten Hän odottaa vain, käänny Hänen puoleensa, tunnusta syntisi... - ja saa anteeksi... saat uuden Elämän : ) ilon rauhan rakkauden - kaiken mitä Taivaallinen Isä tahtoo antaa, sillä Jumalan valtakunta on ... sisällisesti meissä jo nyt Jeesuksen kautta! Jeesus sanoi: Minä annan teille toivon ja tulevaisuuden! Lue Raamatusta Joh 1:12 ... Joh 3:16 ps. KAN ry Kristillinen Alkoholisti ja Narkomaanityö voi auttaa löytämään mielekkään elämän : ) ks. www.kan.fi

      • Muutos sisältä

        Aitoa elämää:lle kyllä kommentoisin, että ei alkoholismista parane ottamalla jonkun toisen tukikepin viinan tilalle eli uskonnon. Siinä vaan vaihtuu riippuvuus toiseksi. Raitistuminen tai oman elämän tuhoaminen on oma valinta ja mielen muutos, psyyken muuttaminen ja se ei onnistu kuin terapialla ja kohtaamalla ne omat sisäiset hirviöt ja lapsuuden kokemukset, jotka sen riippuvuuden on ihmisen elämään tuonut tukikepiksi. Sitä elämän kurjuutta ei voi paeta uskontoon olettamalla että kun kärsii niin onpahan sitten taivaassa lysti olla. Elämä on tässä ja nyt eikä missään tuonpuoleisessa.

        Minusta on kurjaa, kun uskikset heti hyökkää kaikkien niiden kimppuun, jotka he näkee olevan jotenkin heikoilla elämässään. Tämän näkee jokaisella palstalla missä joku vaan ilmoittaa olevansa jossain vaikeuksissa. Heti on hellarit haaskalla. Tosi vastenmielistä. Itse olen haastatellut niitä ihmisiä jotka on oikeasti päihteistä eli sekä viinasta että huumeista selvinneet täysin kuiville ja normaaliksi kansalaisiksi, eivät yksikään ole päässet kuiville uskon avulla. Se käänteentekevä muutos tapahtui omassa psyykessä ammattitaitoisten terapeuttien ja oman valinnan ansiosta, kun siellä rapaojassa maaten piti päättää että jäänkö tähän vai onko elämässä mitään, mikä saa nousemaan ylös täältä. Sosiaalinen riippuvuus niihin juoppokavereihin on joskus vaikeampaa kuin kemiallinen riippuvuus. Siksi on päästävä hemmetin kuuseen pois niistä ympyröistä missä sitä "vertaistukea" on saatavilla.

        Ne uskovaiset, jotka on entisiä juoppoja on lähes aina fanaattisia ja suvaitsematomia uskiksia, mustavalkoisesti ajattelevia muiden elämän helvetiksi tekeviä ihmisiä, jotka siis ennen teki muiden elämän sietämättömäksi viinalla, mutta sitten uskovaisuudellaan, he ovat yrittäneet korjata murtuneita perustuksia uskislaastarilla eikä betonilla. Pinta näyttää olevan kunnossa mutta sisäisesti ollaan yhtä rikkinäisiä kuin ennenkin.


      • 1+2+3+4+5=
        Muutos sisältä kirjoitti:

        Aitoa elämää:lle kyllä kommentoisin, että ei alkoholismista parane ottamalla jonkun toisen tukikepin viinan tilalle eli uskonnon. Siinä vaan vaihtuu riippuvuus toiseksi. Raitistuminen tai oman elämän tuhoaminen on oma valinta ja mielen muutos, psyyken muuttaminen ja se ei onnistu kuin terapialla ja kohtaamalla ne omat sisäiset hirviöt ja lapsuuden kokemukset, jotka sen riippuvuuden on ihmisen elämään tuonut tukikepiksi. Sitä elämän kurjuutta ei voi paeta uskontoon olettamalla että kun kärsii niin onpahan sitten taivaassa lysti olla. Elämä on tässä ja nyt eikä missään tuonpuoleisessa.

        Minusta on kurjaa, kun uskikset heti hyökkää kaikkien niiden kimppuun, jotka he näkee olevan jotenkin heikoilla elämässään. Tämän näkee jokaisella palstalla missä joku vaan ilmoittaa olevansa jossain vaikeuksissa. Heti on hellarit haaskalla. Tosi vastenmielistä. Itse olen haastatellut niitä ihmisiä jotka on oikeasti päihteistä eli sekä viinasta että huumeista selvinneet täysin kuiville ja normaaliksi kansalaisiksi, eivät yksikään ole päässet kuiville uskon avulla. Se käänteentekevä muutos tapahtui omassa psyykessä ammattitaitoisten terapeuttien ja oman valinnan ansiosta, kun siellä rapaojassa maaten piti päättää että jäänkö tähän vai onko elämässä mitään, mikä saa nousemaan ylös täältä. Sosiaalinen riippuvuus niihin juoppokavereihin on joskus vaikeampaa kuin kemiallinen riippuvuus. Siksi on päästävä hemmetin kuuseen pois niistä ympyröistä missä sitä "vertaistukea" on saatavilla.

        Ne uskovaiset, jotka on entisiä juoppoja on lähes aina fanaattisia ja suvaitsematomia uskiksia, mustavalkoisesti ajattelevia muiden elämän helvetiksi tekeviä ihmisiä, jotka siis ennen teki muiden elämän sietämättömäksi viinalla, mutta sitten uskovaisuudellaan, he ovat yrittäneet korjata murtuneita perustuksia uskislaastarilla eikä betonilla. Pinta näyttää olevan kunnossa mutta sisäisesti ollaan yhtä rikkinäisiä kuin ennenkin.

        Asiallinen kommentti,
        itse olen alkoholi-, nikotiini- ja seksiaddikti, enkä ole ajatellut vaihtaa niitä jumaliin.
        Alkoholinkäyttöä pitäisi kyllä vähentää, mutta se on vaikeaa....


      • yksin armosta
        Muutos sisältä kirjoitti:

        Aitoa elämää:lle kyllä kommentoisin, että ei alkoholismista parane ottamalla jonkun toisen tukikepin viinan tilalle eli uskonnon. Siinä vaan vaihtuu riippuvuus toiseksi. Raitistuminen tai oman elämän tuhoaminen on oma valinta ja mielen muutos, psyyken muuttaminen ja se ei onnistu kuin terapialla ja kohtaamalla ne omat sisäiset hirviöt ja lapsuuden kokemukset, jotka sen riippuvuuden on ihmisen elämään tuonut tukikepiksi. Sitä elämän kurjuutta ei voi paeta uskontoon olettamalla että kun kärsii niin onpahan sitten taivaassa lysti olla. Elämä on tässä ja nyt eikä missään tuonpuoleisessa.

        Minusta on kurjaa, kun uskikset heti hyökkää kaikkien niiden kimppuun, jotka he näkee olevan jotenkin heikoilla elämässään. Tämän näkee jokaisella palstalla missä joku vaan ilmoittaa olevansa jossain vaikeuksissa. Heti on hellarit haaskalla. Tosi vastenmielistä. Itse olen haastatellut niitä ihmisiä jotka on oikeasti päihteistä eli sekä viinasta että huumeista selvinneet täysin kuiville ja normaaliksi kansalaisiksi, eivät yksikään ole päässet kuiville uskon avulla. Se käänteentekevä muutos tapahtui omassa psyykessä ammattitaitoisten terapeuttien ja oman valinnan ansiosta, kun siellä rapaojassa maaten piti päättää että jäänkö tähän vai onko elämässä mitään, mikä saa nousemaan ylös täältä. Sosiaalinen riippuvuus niihin juoppokavereihin on joskus vaikeampaa kuin kemiallinen riippuvuus. Siksi on päästävä hemmetin kuuseen pois niistä ympyröistä missä sitä "vertaistukea" on saatavilla.

        Ne uskovaiset, jotka on entisiä juoppoja on lähes aina fanaattisia ja suvaitsematomia uskiksia, mustavalkoisesti ajattelevia muiden elämän helvetiksi tekeviä ihmisiä, jotka siis ennen teki muiden elämän sietämättömäksi viinalla, mutta sitten uskovaisuudellaan, he ovat yrittäneet korjata murtuneita perustuksia uskislaastarilla eikä betonilla. Pinta näyttää olevan kunnossa mutta sisäisesti ollaan yhtä rikkinäisiä kuin ennenkin.

        Riippuvuudella ja riippuvuudella on eronsa: riippuvuus Kristuksen sovituksesta ei tuhoa elämääsi, päinvastoin, päihderiippuvuus sen sijaan tuhoaa sekä oman, että läheistesi elämän. Valinta on vapaa, kukaan ei pakota.


      • Aamun kaste
        Muutos sisältä kirjoitti:

        Aitoa elämää:lle kyllä kommentoisin, että ei alkoholismista parane ottamalla jonkun toisen tukikepin viinan tilalle eli uskonnon. Siinä vaan vaihtuu riippuvuus toiseksi. Raitistuminen tai oman elämän tuhoaminen on oma valinta ja mielen muutos, psyyken muuttaminen ja se ei onnistu kuin terapialla ja kohtaamalla ne omat sisäiset hirviöt ja lapsuuden kokemukset, jotka sen riippuvuuden on ihmisen elämään tuonut tukikepiksi. Sitä elämän kurjuutta ei voi paeta uskontoon olettamalla että kun kärsii niin onpahan sitten taivaassa lysti olla. Elämä on tässä ja nyt eikä missään tuonpuoleisessa.

        Minusta on kurjaa, kun uskikset heti hyökkää kaikkien niiden kimppuun, jotka he näkee olevan jotenkin heikoilla elämässään. Tämän näkee jokaisella palstalla missä joku vaan ilmoittaa olevansa jossain vaikeuksissa. Heti on hellarit haaskalla. Tosi vastenmielistä. Itse olen haastatellut niitä ihmisiä jotka on oikeasti päihteistä eli sekä viinasta että huumeista selvinneet täysin kuiville ja normaaliksi kansalaisiksi, eivät yksikään ole päässet kuiville uskon avulla. Se käänteentekevä muutos tapahtui omassa psyykessä ammattitaitoisten terapeuttien ja oman valinnan ansiosta, kun siellä rapaojassa maaten piti päättää että jäänkö tähän vai onko elämässä mitään, mikä saa nousemaan ylös täältä. Sosiaalinen riippuvuus niihin juoppokavereihin on joskus vaikeampaa kuin kemiallinen riippuvuus. Siksi on päästävä hemmetin kuuseen pois niistä ympyröistä missä sitä "vertaistukea" on saatavilla.

        Ne uskovaiset, jotka on entisiä juoppoja on lähes aina fanaattisia ja suvaitsematomia uskiksia, mustavalkoisesti ajattelevia muiden elämän helvetiksi tekeviä ihmisiä, jotka siis ennen teki muiden elämän sietämättömäksi viinalla, mutta sitten uskovaisuudellaan, he ovat yrittäneet korjata murtuneita perustuksia uskislaastarilla eikä betonilla. Pinta näyttää olevan kunnossa mutta sisäisesti ollaan yhtä rikkinäisiä kuin ennenkin.

        Tahdon kommentoida tätä yllä olevaa kirjoitusta.
        On totta että uskonnosta voidaan tehdä riippuvuus tai jokin peite omille ongelmille. Joskus voi olla niin kipeitä ja arkoja asioita että on vaikea lähteä niitä kohtaamaan. Ei siihen omat voimat riitä tai ei uskalla. Onneksi terapeuttien kanssa voi uskossa olevakin mennä juttelemaan,

        Tiedätkö olen ollut uskossa jo kolmekymmentä vuotta ja olen nähnyt niin paljon siitä miten Jumala parantaa niin sielun kehon ja psyykkeen, sellaista johon lääketiede ei ole löytänyt keinoja. Tosin on siis hienoa että on lääkäreitä ja sellaisia ymmärtäväisiä terapeutteja. Mutta kyllä Jumala tietää nämä ihan samat asiat kuin parhaimmat lääkärit ja terapeutit. Kuinka voisi olla että ihminen olisi Jumalaa viisaampi. Viisaampi häntä joka on luonut ja tietää kaiken. ( "oppia tuntemaan kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä" paavalin kieje efesolaisille 3:19 vanha käännös" )

        Jumala kyllä todella tahtoo että me eläisimme tätä elämää. Eihän meitä tänne turhaan luonut, vaan että me ymmärtäisimme sen ainutlaatuisen ja aivan mahtavan ihmisen joka meissä jokaisessa on. Jeesushan tuli tuomaan nimenomaan elämää. ( "Varas ei tule muuta kuin varastamaan tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja yltäkylläisyys" Joh 10:10 )

        Olen itse niin kasvanut ja täynä sitä Jeeusksen rakkautta että en ikinä vaihtaisi sitä pois. Mutta kyllä se on Jumalan työ minussa ihan kokonaan. Minä tahdon turvata häneen kokonaan ihan jokaista piirtoa myöten. Minä en edes halua yhtä hengen vetoa elää ilman häntä. Ei Jeesus halua ottaa pois ihmisyyttä vaan nimenomaan että me voitaisiin elää ja tuntea sitä mitä me olemme ja löytää se koko ihana aarre meissä.

        Ymmärrän pohdintaasi, vai onko se pohdinta? vai ihan mielipide joka sinulla on ollut jo pitkään. Ei kipu ole aina pahasta, vaikka se tekee kipeää, mutta kun uskaltaa mennä jä käydä siihen kipuun käsiksi niin voi löytää siihen syyn ja päästä todelliseen ongelmaan jonka kautta ymmärtää asioita paremmin. Joskus paranemisprosessi voi olla pitkä mutta se ei koskaan ole turhaan. Vielä tahdon ihan lempeällä äänellä painostaa että raamattu ei mitenkään sodi tätä vastaan vaan tukee sitä että ihminen voi kaikkine kipuineen mennä Jeesuksen ristin luokse.. Hän ei hylkää eikä heitä ulos..ja han antaa rauhan sielulle. Hän ei myöskään pakota, On todella lempeä ja hienotunteinen. Hän tietää miten hän toimii jokaisen ihmisen kohdalla. Siinä todella voi tulla kohdatuksi, sitähän ihminen haluaa.

        Elämä on niin jännittävää ja mielenkiintoista...ja Halaus kaikille ihmisille ihan pyytteetömästi.

        paranemispr

        Kyllä siinä Jeesuksen Armossa on niin paljon syvyyttä että siinä paranee niin sielu, kuin psyyke ja kehokin. Siinä voi levätä ja ei tarvitse omin voimin yrittää kaivata ja löytää niitä omia haavoja.


        .


      • Aamun kaste
        Aamun kaste kirjoitti:

        Tahdon kommentoida tätä yllä olevaa kirjoitusta.
        On totta että uskonnosta voidaan tehdä riippuvuus tai jokin peite omille ongelmille. Joskus voi olla niin kipeitä ja arkoja asioita että on vaikea lähteä niitä kohtaamaan. Ei siihen omat voimat riitä tai ei uskalla. Onneksi terapeuttien kanssa voi uskossa olevakin mennä juttelemaan,

        Tiedätkö olen ollut uskossa jo kolmekymmentä vuotta ja olen nähnyt niin paljon siitä miten Jumala parantaa niin sielun kehon ja psyykkeen, sellaista johon lääketiede ei ole löytänyt keinoja. Tosin on siis hienoa että on lääkäreitä ja sellaisia ymmärtäväisiä terapeutteja. Mutta kyllä Jumala tietää nämä ihan samat asiat kuin parhaimmat lääkärit ja terapeutit. Kuinka voisi olla että ihminen olisi Jumalaa viisaampi. Viisaampi häntä joka on luonut ja tietää kaiken. ( "oppia tuntemaan kristuksen rakkauden, joka on kaikkea tietoa ylempänä" paavalin kieje efesolaisille 3:19 vanha käännös" )

        Jumala kyllä todella tahtoo että me eläisimme tätä elämää. Eihän meitä tänne turhaan luonut, vaan että me ymmärtäisimme sen ainutlaatuisen ja aivan mahtavan ihmisen joka meissä jokaisessa on. Jeesushan tuli tuomaan nimenomaan elämää. ( "Varas ei tule muuta kuin varastamaan tappamaan ja tuhoamaan. Minä olen tullut, että heillä olisi elämä ja yltäkylläisyys" Joh 10:10 )

        Olen itse niin kasvanut ja täynä sitä Jeeusksen rakkautta että en ikinä vaihtaisi sitä pois. Mutta kyllä se on Jumalan työ minussa ihan kokonaan. Minä tahdon turvata häneen kokonaan ihan jokaista piirtoa myöten. Minä en edes halua yhtä hengen vetoa elää ilman häntä. Ei Jeesus halua ottaa pois ihmisyyttä vaan nimenomaan että me voitaisiin elää ja tuntea sitä mitä me olemme ja löytää se koko ihana aarre meissä.

        Ymmärrän pohdintaasi, vai onko se pohdinta? vai ihan mielipide joka sinulla on ollut jo pitkään. Ei kipu ole aina pahasta, vaikka se tekee kipeää, mutta kun uskaltaa mennä jä käydä siihen kipuun käsiksi niin voi löytää siihen syyn ja päästä todelliseen ongelmaan jonka kautta ymmärtää asioita paremmin. Joskus paranemisprosessi voi olla pitkä mutta se ei koskaan ole turhaan. Vielä tahdon ihan lempeällä äänellä painostaa että raamattu ei mitenkään sodi tätä vastaan vaan tukee sitä että ihminen voi kaikkine kipuineen mennä Jeesuksen ristin luokse.. Hän ei hylkää eikä heitä ulos..ja han antaa rauhan sielulle. Hän ei myöskään pakota, On todella lempeä ja hienotunteinen. Hän tietää miten hän toimii jokaisen ihmisen kohdalla. Siinä todella voi tulla kohdatuksi, sitähän ihminen haluaa.

        Elämä on niin jännittävää ja mielenkiintoista...ja Halaus kaikille ihmisille ihan pyytteetömästi.

        paranemispr

        Kyllä siinä Jeesuksen Armossa on niin paljon syvyyttä että siinä paranee niin sielu, kuin psyyke ja kehokin. Siinä voi levätä ja ei tarvitse omin voimin yrittää kaivata ja löytää niitä omia haavoja.


        .

        Siis tekstini oli nimimerkille "Muutos sisältä"....

        terveisin Aamun kaste


      • skfkjf
        Muutos sisältä kirjoitti:

        Aitoa elämää:lle kyllä kommentoisin, että ei alkoholismista parane ottamalla jonkun toisen tukikepin viinan tilalle eli uskonnon. Siinä vaan vaihtuu riippuvuus toiseksi. Raitistuminen tai oman elämän tuhoaminen on oma valinta ja mielen muutos, psyyken muuttaminen ja se ei onnistu kuin terapialla ja kohtaamalla ne omat sisäiset hirviöt ja lapsuuden kokemukset, jotka sen riippuvuuden on ihmisen elämään tuonut tukikepiksi. Sitä elämän kurjuutta ei voi paeta uskontoon olettamalla että kun kärsii niin onpahan sitten taivaassa lysti olla. Elämä on tässä ja nyt eikä missään tuonpuoleisessa.

        Minusta on kurjaa, kun uskikset heti hyökkää kaikkien niiden kimppuun, jotka he näkee olevan jotenkin heikoilla elämässään. Tämän näkee jokaisella palstalla missä joku vaan ilmoittaa olevansa jossain vaikeuksissa. Heti on hellarit haaskalla. Tosi vastenmielistä. Itse olen haastatellut niitä ihmisiä jotka on oikeasti päihteistä eli sekä viinasta että huumeista selvinneet täysin kuiville ja normaaliksi kansalaisiksi, eivät yksikään ole päässet kuiville uskon avulla. Se käänteentekevä muutos tapahtui omassa psyykessä ammattitaitoisten terapeuttien ja oman valinnan ansiosta, kun siellä rapaojassa maaten piti päättää että jäänkö tähän vai onko elämässä mitään, mikä saa nousemaan ylös täältä. Sosiaalinen riippuvuus niihin juoppokavereihin on joskus vaikeampaa kuin kemiallinen riippuvuus. Siksi on päästävä hemmetin kuuseen pois niistä ympyröistä missä sitä "vertaistukea" on saatavilla.

        Ne uskovaiset, jotka on entisiä juoppoja on lähes aina fanaattisia ja suvaitsematomia uskiksia, mustavalkoisesti ajattelevia muiden elämän helvetiksi tekeviä ihmisiä, jotka siis ennen teki muiden elämän sietämättömäksi viinalla, mutta sitten uskovaisuudellaan, he ovat yrittäneet korjata murtuneita perustuksia uskislaastarilla eikä betonilla. Pinta näyttää olevan kunnossa mutta sisäisesti ollaan yhtä rikkinäisiä kuin ennenkin.

        Siinä oot oikeassa, ettei uskonnon pitäisi olla mikään viimeinen huume. Olen huomannut miten monesti kaikista kiihkeimpiä uskovaisia ovat juuri nuo hurjaa elämää viettäneet, juuri ne ihmiset joilla tuntuu olevan aina ajatuksena: parempi liikaa kuin liian vähän. Päihteissä se ei toimi, eikä uskonnossa. Näistä sitten tulee "uskonto-riippuvaisia", jotka pahimmillaan saattavat tuhota lähimmäistensä elämän yhtä pahasti kuin ollessaan hakkavia juoppoja. Mutta ehkä näistä ihmisistä ei sitten saa terveitä ja ehjiä millään, tai ainakin se vaatisi jotain todella extremeä kun Jumalakaan ei aina tunnun toimivan...


      • aamun kaste
        skfkjf kirjoitti:

        Siinä oot oikeassa, ettei uskonnon pitäisi olla mikään viimeinen huume. Olen huomannut miten monesti kaikista kiihkeimpiä uskovaisia ovat juuri nuo hurjaa elämää viettäneet, juuri ne ihmiset joilla tuntuu olevan aina ajatuksena: parempi liikaa kuin liian vähän. Päihteissä se ei toimi, eikä uskonnossa. Näistä sitten tulee "uskonto-riippuvaisia", jotka pahimmillaan saattavat tuhota lähimmäistensä elämän yhtä pahasti kuin ollessaan hakkavia juoppoja. Mutta ehkä näistä ihmisistä ei sitten saa terveitä ja ehjiä millään, tai ainakin se vaatisi jotain todella extremeä kun Jumalakaan ei aina tunnun toimivan...

        Voi, minulla on myötätunto sinua kohtaan. Sinulla on varmasti tällaisia kokemuksia kun tuon kirjoitit. Kyllä Jumalalla kuitenkin siimaa ja kärsivällisyyttä riittää...keinojakin kyllä, jos ihminen on itse valmis ja halukas muutokseen. On tässä uskossa niin isosta asiasta kysymys että ei Jumalakaan luovuta ikinä kenenkään suhteen kun hän on jo voittanut kaiken pahan ristillä. Ne jotka tätä hurjaa elämää ovat viettäneet ja tulleet Uskoon Jeesuksen niin kyllä ymmärtävät sen eron mikä heilä on siihen entiseen elämään verrattuna. Toivon kovasti että ihminen kasvaisi ja olisi halukas kasvamaan ja kohtaamaan ne omat kivut siinä armon varassa. Vähitellen kasvaisi näkemään ja kohtaamaan myös ne muut ihmiset siinä ympärillä... nyt en tiedä mistä asiasta on kysymys joten en lähde asiaa enempää kirjoittamaan mutta paljon voimia sinulle skfkjf.


      • aamun kaste
        aamun kaste kirjoitti:

        Voi, minulla on myötätunto sinua kohtaan. Sinulla on varmasti tällaisia kokemuksia kun tuon kirjoitit. Kyllä Jumalalla kuitenkin siimaa ja kärsivällisyyttä riittää...keinojakin kyllä, jos ihminen on itse valmis ja halukas muutokseen. On tässä uskossa niin isosta asiasta kysymys että ei Jumalakaan luovuta ikinä kenenkään suhteen kun hän on jo voittanut kaiken pahan ristillä. Ne jotka tätä hurjaa elämää ovat viettäneet ja tulleet Uskoon Jeesuksen niin kyllä ymmärtävät sen eron mikä heilä on siihen entiseen elämään verrattuna. Toivon kovasti että ihminen kasvaisi ja olisi halukas kasvamaan ja kohtaamaan ne omat kivut siinä armon varassa. Vähitellen kasvaisi näkemään ja kohtaamaan myös ne muut ihmiset siinä ympärillä... nyt en tiedä mistä asiasta on kysymys joten en lähde asiaa enempää kirjoittamaan mutta paljon voimia sinulle skfkjf.

        Niin tarkoitan että saattaa todella tuntua sinusta ristiriitaiselta Jos sanon että Jumala on rakkaus ja olet kokenut aivan toista. Jumala ei halua ketään lyödä millään tavalla. Siihen miksi koet että uskonto riippuvainen voi pahimmillaan tuhota lähimmäisen elämän vaikuttaa ihan jotkut muut syyt. Miksi täysin synnitön ja syyttömästi karsinyt Jeesus olisi muuten voinutkaan voittaa kaiken pahan. Hän kyllä ymmärtää kärsimyksen...ja sen takia on valmistanut siitä pois pääsyn, eikä enää halua tuhota ihmistä vaan päästää hänet ja hänen lähimmäisensä vapauteen. Jos tässä tekstissä on jotain loukkaavaa niin pyydän anteeksi Tahdon vain oppia tuntemaan rakkauden ja sen syvyyden....tahdon myös ymmärtää ja asettua asemaasi...Minun täytyy olla varovainen kun näistä asioista puhuu en itse tahdo millään tavalla loukata. se on sitten omaa tietämättömyyttäni jos niin käy.


    • diäknöösi

      mavali90 Mene kertomaan lääkärille! Lääkärit osaa auttaa, jos ne ei auta, niin ne on ammattitaidottomia! Alkoholismi on sairaus, josta on mahdollisuus parantua. Lääkärit ohjaa jatkohoitoihin ja aivan varmasti ne löytää diagnoosin ja sinulla on mahdollisuus parantua! Kaikki on vaan sinusta itsestäsi kiinni! Tsemmpiä!

    • Jesse 12

      Kyllä täällä näitä Jeesus Perkeleitäkin osaa olla. Kerronpa jotakin, tulin
      uskoon joskus vuonna -96, eikä elämä siitä ole parantunut, pikemminkin
      päinvastoin. Jumala pyllistää edelleen ja kaikki menee suunnilleen päin
      persettä.Diggaan silti Jeesusta, sillä Hän antoi meille mahdollisuuden,
      että kaikki olisi tulevaisuudessa hyvin.

      • yksin armosta

        Ei uskoville ole helppoa elämää missään vaiheessa luvattukaan. On vain luvattu armo, ettei enää pahempaa tule. Kun aina voisi olla pahemminkin.


    • Tiedän kuka olet

      Janna sinäkö se siellä?

    • Yksi elämä

      Avauksen omakuvastasi päätellen, olet säälittävä pelle - Jeesus sallii pahan olosi, lopeta uskontohuumeen käyttö!

      Hyppää narun jatkoksi ,äläkä täällä Suomi24Ltä ETSI APUA, SEKIN HÖLMÖ OMAKUVASI TYRKYTTÄJÄ JUOPPO

    • revel_

      Hanki harrastus. Ihan rohkeasti vaan vaikka joku vanha veneprojekti, jonka päätät tehdä valmiiksi ja kans teet niin. Älä yhtään anna niitten juomakavereiden lannistaa. Ne yrittää kaikin tavoin mollata ja aliarvioida sun tekemisiä, se on ihan ihmisluonteessa. Tee projekti loppuun ja jos se tuli nopsaan ja maksoi paljon, nin aloita uusi, jonka teet paremmin. Yksi vuosi selvinpäin (pikku lipsahduksia ei lasketa jos jatkat sen jälkeen yrittämistä) siinä menee. Sitten olet onnellinen. Ja voin sanoa, että ei tuu olemaan helppo vuosi, mutta voin sanoa, että kannattaa!!!

      • revel_

        mene veneellä järven keselle ja vedä tappi pois


      • h. moilanen
        revel_ kirjoitti:

        mene veneellä järven keselle ja vedä tappi pois

        Haistakaa lässyttäjät pitkät p askat!


    • äiti.

      Miksi kannabiksen käyttämisviestit ovat kaikenikäisten nähtävillä, ja ilman K18-varoitusta? Saako ylläpito provikkaa näiden mainostamisesta?

      Olisko viranomaisilla sanottavanaan mitään ylläpidon kannab.. siis kannasta?

      • _suomi24_ylläpito_

        Ostakaa kannabista täältä , 5 euroa kilo, - terveisin Suomi24 ylläpito-

        Olemme osa Suomi24:n kannabiksen myynti kampanjaa.


    • hjkjlhui

      Aika moni on vaan tylsä ihminen ja kavereitakaan ei paljoa ole, joka muuta väittää niin valehtelee. Moni pitää vaan kulissia yllä

      • Kallis ystävä

        Minusta tämä on hyvä pointti. Moni kuvittelee, että kaikilla muilla on asiat niin erinomaisesti, on rahaa, ystäviä ja onnea vaikka se todellisuus on monesti aivan muuta. Sitä saa olla onnellinen yhdestäkin hyvästä ystävästä ja huonojahan me ei tarvitakaan. Vastahan se menestyvä pomo sekosi ja tappoi koko perheensä ja sitten itsensä. Mahtoiko asiat olla hyvin, vaikka julkisivu oli niin kiiltävä ja kaunis?

        Jokainen on omalla tavallaan vajavainen mutta jokaisessa on jotain hyvää ja kaunista, kunhan sen vaan antaa tulla esille. Niitä hyviä ystäviäkin saa sitten kun on ystävyyden arvoinen. Samanlainen vetää puoleensa samankaltaista, joten on selvä asia, että ei juoppoa kestä kuin toinen juoppo, selvinpäin ei kukaan pidä juoppoa hauskana tai ystävänä.


    • 7. Ne, joille on uskottu valta, ja ne, jotka ympäröivät Seppoa, julistavat Herransa kunniaa, uskovat Häneen ja anovat varjelusta uskovaisille: »Seppo, Sinä suljet kaiken armoosi ja tietoosi; varjele sentähden niitä, jotka kääntyvät puoleesi ja noudattavat tietäsi; säästä heidät kepulandian rangaistuksesta.


      LUE MYLLYKIRJAA!!111

      • Tsiisös sentääs

        Seppo on ainakin jo ryypännyt aivonsa pellolle tai kirjoittelee suljetulta osastolta jutuista päätellen. Siellähän niitä pelastajia on. Kuvitteletko olevasi joku messias vai? "suljet kaiken armoosi ja tietoosi.." voi jumaklavita...


    • Jurrre

      Sama juttu minullakin. Olen kyllästynyt heräämään joka aamuiseen krapulaan ja masentavaan olotilaan. Kaunis kesä valuu ohitse. Kaikki tunteet ja kokemukset ovat aivankuin...yhtä paskaa. Rakkauden tunteet ovat kadonneet turtumukseen. Erektiokin on heikkoa.

      Muistan aikaa ennen ryyppäämistä. Silloin oli hienoa nousta aamulla varhain ja käydä kävelyllä luonnon helmassa. Silloin vielä tunsi jotain aitoa. Kaikki aistit toimi, mieli oli herkkä ja innostus suuri. Tunsin oloni itsevarmaksi ja terveeksi. Ja jokainen hetki tuntui siltä kuin rakkaus olisi lähellä.

      Nyt siirrän päivä päivältä raitistumista. Jokainen päivä on turha, vuodet kuluvat kuin painajaisunessa. Tämä ei ole aitoa. En kehity miksikään. Menetän monia tilaisuuksia.. Ystävätkään ei ole oikeita ystäviä. Tämä on hidas kuolema.

      • itsesäälistä pois

        Nimimerkille Jurre

        "Nyt siirrän päivä päivältä raitistumista. Jokainen päivä on turha, vuodet kuluvat kuin painajaisunessa. Tämä ei ole aitoa."

        Avantouinti vois olla hyvä keino tipauttaa sinut kylmään todellisuuteen :D
        Oikeasti, kylmä herättää ja pistää liikkeelle uusia asioita elämässä. Liikunta edelleen alkaa kerryttää positiivista energiaa. Tarvitaan vaan oma päätös muuttaa se elämä, sillä kukaan ei sitä meidän puolesta tee. Elimistö pitää saada heräämään ja aivot alkaa jo reagoida johonkin muuhunkin kuin alkoholiin. Sullehan on käynyt noin juuri että se millä sinä lääkitset itseäsi, on juuri vienut sen elämän ja aiheuttaa ne ongelmat. Jokainen päivä on turhan tuntuinen siksi, että et itse lataa siihen mitään sisältöä vaan odotat että taivaalta tipahtaa joku, joka tarjoaa sinulle sen sisällön.

        Kertomuksestasi vaan tulee fiilis että sinä itse haluat elää noin, kukaan ei sinua pakotakaan mutta esität jotain olosuhteiden uhria. Itsehän jokainen valitsee ystävänsä ja päivittäin päättää millainen päivä kustakin tulee. Vastuu on itsellä.

        Tsemppiä vaan, kyllä se elämä on siellä samanlaisena kuin ennenkin, mutta sinulla on viinapullon korkit silmien päällä ja herbapullonpohjalasit päässä. Mistä se turtumus tulee muusta kuin viinasta? Pitää vaan kestää niitä huonojakin aikoja. Tätä ei nykyihmiset oikein osaa enää..ajatella miten sellaiset ihmiset osasi arvostaa pieniäkin asioita, jotka ovat käyneet läpi sota-ajan, jatkuvan puutteen, pelon kauhun ja kurjuuden... Heidän oli pakko jaksaa mutta ehkä se on niin että nykyään ihmiset ei koe mitään velvollisuuksia muita kohtaan vaan odotetaan että muiden pitää järjestää itselle jotain viihdykettä... en tiedä. Mutta pitää kai tulla jotain kauheaa ja kurjaa ihmiselle, joku hirveä sairaus tms, ennen kuin hän huomaa elämän arvon. Sitä sanotaan, että syöpäpotilas joka tietää kuolevansa kohta, osaa elää kaikkein onnellisimmin.


      • 1+2+3+4+5=
        itsesäälistä pois kirjoitti:

        Nimimerkille Jurre

        "Nyt siirrän päivä päivältä raitistumista. Jokainen päivä on turha, vuodet kuluvat kuin painajaisunessa. Tämä ei ole aitoa."

        Avantouinti vois olla hyvä keino tipauttaa sinut kylmään todellisuuteen :D
        Oikeasti, kylmä herättää ja pistää liikkeelle uusia asioita elämässä. Liikunta edelleen alkaa kerryttää positiivista energiaa. Tarvitaan vaan oma päätös muuttaa se elämä, sillä kukaan ei sitä meidän puolesta tee. Elimistö pitää saada heräämään ja aivot alkaa jo reagoida johonkin muuhunkin kuin alkoholiin. Sullehan on käynyt noin juuri että se millä sinä lääkitset itseäsi, on juuri vienut sen elämän ja aiheuttaa ne ongelmat. Jokainen päivä on turhan tuntuinen siksi, että et itse lataa siihen mitään sisältöä vaan odotat että taivaalta tipahtaa joku, joka tarjoaa sinulle sen sisällön.

        Kertomuksestasi vaan tulee fiilis että sinä itse haluat elää noin, kukaan ei sinua pakotakaan mutta esität jotain olosuhteiden uhria. Itsehän jokainen valitsee ystävänsä ja päivittäin päättää millainen päivä kustakin tulee. Vastuu on itsellä.

        Tsemppiä vaan, kyllä se elämä on siellä samanlaisena kuin ennenkin, mutta sinulla on viinapullon korkit silmien päällä ja herbapullonpohjalasit päässä. Mistä se turtumus tulee muusta kuin viinasta? Pitää vaan kestää niitä huonojakin aikoja. Tätä ei nykyihmiset oikein osaa enää..ajatella miten sellaiset ihmiset osasi arvostaa pieniäkin asioita, jotka ovat käyneet läpi sota-ajan, jatkuvan puutteen, pelon kauhun ja kurjuuden... Heidän oli pakko jaksaa mutta ehkä se on niin että nykyään ihmiset ei koe mitään velvollisuuksia muita kohtaan vaan odotetaan että muiden pitää järjestää itselle jotain viihdykettä... en tiedä. Mutta pitää kai tulla jotain kauheaa ja kurjaa ihmiselle, joku hirveä sairaus tms, ennen kuin hän huomaa elämän arvon. Sitä sanotaan, että syöpäpotilas joka tietää kuolevansa kohta, osaa elää kaikkein onnellisimmin.

        Kyllä juopotkin voivat käydä aamu-uinnilla (avantoa en ole kokeillut, kylmiä vesiä kuitenkin) ja nauttia siitä.
        Jessellä on ehkä muitakin ongelmia, joista osaa kirjoittaa tramatisoiden.
        Ja jokaiselle ihmiselle tämä päivä voi olla viimeinen,
        elämän odottamattomuus ja rajallisuus täytyy hyväksyä.


    • yhr5ey5

      eikö teemu selännekki sanonu että lätkä on parasta huumetta, kysykää itseltänne onko selvinpäin hauskaa?

    • Laitonta on

      Eikö kannabiksen käyttöön siirtyminen olekkaan laitonta? Ja täällän tämä aihe saa etusivulla paistatella.

      Taidan itse siirtyä palkkamurhaajaksi kun on kovat palkat niillä. No en siirry, se oli vitsi, mutta miksi laittomuuksia mainostetaan suomi24n tuella?

    • olen kokeillut

      Etsi itsellesi joku mieleinen harrastus, varsinkin nyt kun kesä, niin on helpompi aloittaa esim. pyöräily,kävely. Se voi olla vaikeat aluksi, mutta kun olet kokeillut sitä esim. 3-4 kertaa viikossa, huomaat miten hyvä olo siitä tulee, ja jäät tavallan koukkuun siihen ja haluat jatkaa. Etsi myös sellaista seuraa jonka kanssa voit harrastaa yhdessä jos yksin se ei onnistu. Kannattaa kokeilla myös kaikkea uutta, kuten taidenäyttelyssä käymistä, veneretkiä saaristossa jos mahdollista,kahvilla käymistä erilaisissa kahviloissa maistellen erimakuisia kahveja. Kaikesta tälläisestä voi saada uusia tuttavuuksia ja tavata jatkossakin samoissa merkeissä.
      Ole avoin kaikelle uudelle, huomaat jossain vaiheessa että innostut jostain, ja nautiti siitä. Jo pelkästään kaupingilla kävely,puistossa istuminen jäätelöä syöden voi olla ihanaa näin kesällä! tsemppiä!

      • Kaunis ilma niinpä

        Hauskaa, kun alkoholistille suositellaan uutta harrastusta ja jäätelönsyöntiä puiston penkillä. Tuo ohje kävisi ehkä jollekin masentuneelle mummolle. 25v alkoholistin alulle tarvitaan järeämpiä otteita ja järkeä päähän.


    • Kaksi vaihtoehtoa

      Aivosi on ilmeisesti niin pilalla viinasta, että mielihyvää tuottavat osat ei toimi enää kuin alkoholin voimalla. Eli tuosta sitä tosiaan sitten siirrytään toisiin aineisiin, kun viinasta alkaa tulemaan terveysongelmia. Mutta toisista aineista yrität saada saman tunteen ja aktivoida samoja mielihyväratoja kuin viinallakin.

      Pääpointti on se, että sun pitäisi kestää elämää ja itseäsi myös tylsänä ja kurjana. Se vaan kuuluu elämään, ja vasta ikävien asioiden taustalta voi nähdä ihanat asiat elämässä ja erottaa niitä todellisia asioita, tuntea todellisia tunteita. Ei ihme että elämä on sulla tylsää, kun se paras kaveri ja tärkein suhde on viinaan..muuta sisältöä et ilmeisesti edes hae. Tuntuu hullulta näin kohtuukäyttäjän mielessä että joku ottaa elämänsä tärkeimmäksi sisällöksi viinan ja huumeet ja jättää kokematta esim. rakkauden, läheisyyden, perheen, työn, koulutuksen ja kaikki tilaisuudet kokea onnea ja iloa. Päihteet juuri pilaa kaikki muut mahdollisuudet onneen, kuka juoppoa jaksaa sietää, vaikka tämä itse kuvitteleekin olevansa kännissä hauska. Olet riippuvuuspersoonallisuus, ja sun pitäisi mennä terapiaan selvittämään, miksi et kestä elämää. On selvää että lapsuuden kotiolot ja perinnöllisyys aiheuttaa riippuvuuskäyttäytymistä.

      Jotkut ei kestä omaa itseä ja mitään vastoinkäymisiä ja siksi viinalla paetaan sitä eläman todellisuutta ja varsinkin kärsimystä, mikä tässä maailmassa panee kuitenkin ihmisen kehittymään henkisesti ja kypsymään. Viina entisestään tekee lyhytpinnaiseksi ja ihmissuhteisiin kykenemättömäksi. Alkoholistin yksi tunnusmerkkihän on ääretön lyhytjännitteisyys, kaikki pitää saada tässä ja nyt, heti tai raivo purkaantuu tai turhautuu ja tekee mieli heti viinaa sitä vitutusta lievittämään, mitään asioita ei kohdata eikä hoideta, vaan ne yritetään kiertää. Niinpä suurkuluttajien ja narkkien henkinen taso onkin jossain sillä tasolla, missä se oli ennen kuin sitä elämän kettumaisuutta alettiin lääkitä kemialla, eli jossain teini-ikäisen kieppeillä. Siitä sitten taannutaan vielä pahempaan...jää pelkkä aggressiivinen käytös.

      Kierrehän tuosta tulee sillä kukaan ei siedä päihdeongelmaista kuin toinen päihdeongalmainen. Surulliseksi tulin, kun näin miten nuoruudenrakastettuni oli pilannut itsensä viinalla, kun jo silloin nuorena ei osannut kohdata elämän vastoinkäymisiä vaan pakeni niitä viinaan. Nyt hän on säälittävä ruppana, jota ei kukaan jaksa ja suku häpeää. Aivot totaalisen pilalla, vaikka itse tosiaan kuvittelee olevansa humalassa hauska kuten sinäkin. Se on sitä juopon harhaa. Juoppo tosiaan haluaa elää jossain rinnakkaistodellisuudessa, missä on aina kivaa. Kukaan terve vaan ei elä siellä.

      Opettele kohtaamaan elämä, tunteet ja ihmiset ilman turruttamista ja pakenemista tekemällä päätös ja hakemalla apua ja kemiallisen ja sosiaalisen riippuvuuden katkaisua. Muuta tietä ei ole päästä tuosta. Toisenkin tiet voit valita eli voit tosiaan lähteä pilaamaan elämääsi yhä nopeammin ja totaalisemmin jolloin elämä on yhä vaikeampaa, koko identiteetti on muuttunut päihteidenkäyttäjäksi, eikä oikein muuta enää elämässä ole, eikä paluuta. Aivot kutistuvat ja persoonallisuus muuttuu. On kurja katsoa ikänsä ryypänneiden tutisevia olemuksia, ja kuunnella heidän puheitaan siitä kuinka katuvat sitä etteivät hakeneet apua kun vielä olisi ollut jotain tehtävissä, perhe meni, ihmisuhteet meni, terveys meni, työ meni ja rahat meni. Siihen väliin sitten vedetään hörönauru ikään kuin tilanteessa olisi jotain huvittavaa..

      Eli jos haluat päästä kuiville, lähde heti terapiaan ja ota vastuu itsestäsi. Mutta jos haluat sinne aivonsa kutistaneiden päihdepsykoosihelvettiin ja narkkien skitsoiluihin ja ihmisraunioksi, niin tervemenoa minun puolesta. Jokainen päättää mitä tekee elämällään.

      • Kaksi vaihtoehtoa 2

        Nimimerkki "olen kokeillut" tuossa juuri ehdottikin, mitä itse enää mahtunut kirjoittamaan eli sitä että sinun pitää saada elämään mielihyvää muulla tavalla kuin viinalla keinotekoisesti. Niitä endorfiineja saa erittymään myös liikunnalla. Joistakin entisistä juopoista on tullut himokuntoilijoita, ja tavallaan riippuvuus on vaihtunut toiseen. Tilalle pitää saada jotain muuta, ihan sama kuin tupakoitsijalla tai ruokariippuvaisella tms.

        Kuitenkin se liikuntariippuvuus on terveellisempi kuin viinasta roikkuminen. Sitä kautta elimistökin tervehtyy ja alkaa toimimaan normaalilla tavalla ja aivot alkaa saada mielihyvää liikunnasta ja tekemisestä. Itse saan liikunnasta verrattomasti parhaan olon, mitä mistään tulee, positiiviset ajatukset ja halu elää viriää ja sellainen positiivinen kehä lähtee pyörimään. Olen selvinnyt liikunnalla masennuksesta itse, alkoholin kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta vaikeita elämänkokemuksia ja vastoinkäymisiä on ollut, jotka ovat melkein nujertaneet. Tuntui hullulta ajatella jälkeen päin, kuinka ryvin itsesäälissä ja annoin monta kaunista päivää mennä hukkaan.

        Liikunnan vaikutus kestää sitä paitsi pitkään. Kunto nousee ja saa virtaa jo siitä tunteesta kun kroppa toimii. Hyväntuulisena ja -kuntoisena on viehättävämpi ja vetää toista sukupuolta puoleensa ja sitä kautta voi tulla onnea ja tarkoitusta elämään. Energisenä jaksaa tehdä kaikkea, töitä ja mukavaa ja harrastuksia riitättää.

        Musta on jotenkin niin hirveää ajatella, että jotkut pilaa ainoan elämänsä viinalla ja huumeilla turruttaen ja jättäää kokematta kaiken hienon, mutta jokaisella on valta tehdä omalla elämällään mitä haluaa. Elämälle pitää löytää jokin tarkoitus, eikä antaa valtaa pois omista käsistä millekään eikä kellekään.


      • tekstisi oli hyvä
        Kaksi vaihtoehtoa 2 kirjoitti:

        Nimimerkki "olen kokeillut" tuossa juuri ehdottikin, mitä itse enää mahtunut kirjoittamaan eli sitä että sinun pitää saada elämään mielihyvää muulla tavalla kuin viinalla keinotekoisesti. Niitä endorfiineja saa erittymään myös liikunnalla. Joistakin entisistä juopoista on tullut himokuntoilijoita, ja tavallaan riippuvuus on vaihtunut toiseen. Tilalle pitää saada jotain muuta, ihan sama kuin tupakoitsijalla tai ruokariippuvaisella tms.

        Kuitenkin se liikuntariippuvuus on terveellisempi kuin viinasta roikkuminen. Sitä kautta elimistökin tervehtyy ja alkaa toimimaan normaalilla tavalla ja aivot alkaa saada mielihyvää liikunnasta ja tekemisestä. Itse saan liikunnasta verrattomasti parhaan olon, mitä mistään tulee, positiiviset ajatukset ja halu elää viriää ja sellainen positiivinen kehä lähtee pyörimään. Olen selvinnyt liikunnalla masennuksesta itse, alkoholin kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta vaikeita elämänkokemuksia ja vastoinkäymisiä on ollut, jotka ovat melkein nujertaneet. Tuntui hullulta ajatella jälkeen päin, kuinka ryvin itsesäälissä ja annoin monta kaunista päivää mennä hukkaan.

        Liikunnan vaikutus kestää sitä paitsi pitkään. Kunto nousee ja saa virtaa jo siitä tunteesta kun kroppa toimii. Hyväntuulisena ja -kuntoisena on viehättävämpi ja vetää toista sukupuolta puoleensa ja sitä kautta voi tulla onnea ja tarkoitusta elämään. Energisenä jaksaa tehdä kaikkea, töitä ja mukavaa ja harrastuksia riitättää.

        Musta on jotenkin niin hirveää ajatella, että jotkut pilaa ainoan elämänsä viinalla ja huumeilla turruttaen ja jättäää kokematta kaiken hienon, mutta jokaisella on valta tehdä omalla elämällään mitä haluaa. Elämälle pitää löytää jokin tarkoitus, eikä antaa valtaa pois omista käsistä millekään eikä kellekään.

        Mielestäni kirjoituksesi olisi kruunannut hauska tosi elämän ironinen sattuma jossa tuon 2 osaisen elämän ylistys tekstisi kakkososan lähettämisen jälkeen viallinen sähkölaite (vaikkapa nyt tietokoneesi) antaa sinulle kuolettavan shokin.

        Tekstisi on totta mutta todella mitäänsanomatonta.


      • Kaksi vaihtoehtoa
        tekstisi oli hyvä kirjoitti:

        Mielestäni kirjoituksesi olisi kruunannut hauska tosi elämän ironinen sattuma jossa tuon 2 osaisen elämän ylistys tekstisi kakkososan lähettämisen jälkeen viallinen sähkölaite (vaikkapa nyt tietokoneesi) antaa sinulle kuolettavan shokin.

        Tekstisi on totta mutta todella mitäänsanomatonta.

        Nimimerkille tekstisi oli hyvä:

        Sanotaanko näin, että mulle on aivan yksi hailee se, miten sinä minun kommenttini koet, koska en ole tarkoittanut kirjoitustani antamaan mitään taiteellisia elämyksiä kellekään. Tarkoitus oli antaa terveellinen potku aloittajan persuuksiin ja tiivistää ne vaihtoehdot, mitä on käytettävissä jos ne nyt itseltä on hukassa.

        Jos tietokoneeni antaisi minulle kuolettavan shokin, niin valitettavasti et olisi nauttimassa sen näkemisestä kuitenkaan. Äkkikuolemia ja onnettomuuksia todellakin sattuu niin minä olisin kiitollinen siitä tuossa toivomassasi sattumassa, että olen ainakin elänyt ja toteuttanut kaikki unelmani. Ja kaikille olen muistanut sanoa jokaisen viime tapaamisen aikana, kuinka kalliita ja rakkaita he minulle ovat. Mitään ei jäisi siis vaivaamaan.

        Se, mikä ihmisiä eniten esim. kuolinvuoteella kaduttaa eniten, on elämättä jätetty elämä.

        "Saattohoitotyötä tehnyt Bronnie Ware on listannut viisi asiaa, joita ihmiset ovat ilmoittaneet katuvansa hieman ennen kuolemaansa."

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288446364177.html

        Hyvää kesää ja viikoloppua! :)


      • tekstisi oli hyvä
        Kaksi vaihtoehtoa kirjoitti:

        Nimimerkille tekstisi oli hyvä:

        Sanotaanko näin, että mulle on aivan yksi hailee se, miten sinä minun kommenttini koet, koska en ole tarkoittanut kirjoitustani antamaan mitään taiteellisia elämyksiä kellekään. Tarkoitus oli antaa terveellinen potku aloittajan persuuksiin ja tiivistää ne vaihtoehdot, mitä on käytettävissä jos ne nyt itseltä on hukassa.

        Jos tietokoneeni antaisi minulle kuolettavan shokin, niin valitettavasti et olisi nauttimassa sen näkemisestä kuitenkaan. Äkkikuolemia ja onnettomuuksia todellakin sattuu niin minä olisin kiitollinen siitä tuossa toivomassasi sattumassa, että olen ainakin elänyt ja toteuttanut kaikki unelmani. Ja kaikille olen muistanut sanoa jokaisen viime tapaamisen aikana, kuinka kalliita ja rakkaita he minulle ovat. Mitään ei jäisi siis vaivaamaan.

        Se, mikä ihmisiä eniten esim. kuolinvuoteella kaduttaa eniten, on elämättä jätetty elämä.

        "Saattohoitotyötä tehnyt Bronnie Ware on listannut viisi asiaa, joita ihmiset ovat ilmoittaneet katuvansa hieman ennen kuolemaansa."

        http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-1288446364177.html

        Hyvää kesää ja viikoloppua! :)

        Kiitos paljon, toivottavasti kesäni olisi mielekäs ja kiinnostava ja samaa toivon sinullekkin.

        Haluan sen vielä selventää että en toki nauttisi suoraan sähköshokki kuolemasi näkemisestä vaan siitä ironisesta tapahtumaketjusta, tosin sen taisit kyllä muutenkin jo ymmärtää.


      • 1+2+3+4+5=
        Kaksi vaihtoehtoa 2 kirjoitti:

        Nimimerkki "olen kokeillut" tuossa juuri ehdottikin, mitä itse enää mahtunut kirjoittamaan eli sitä että sinun pitää saada elämään mielihyvää muulla tavalla kuin viinalla keinotekoisesti. Niitä endorfiineja saa erittymään myös liikunnalla. Joistakin entisistä juopoista on tullut himokuntoilijoita, ja tavallaan riippuvuus on vaihtunut toiseen. Tilalle pitää saada jotain muuta, ihan sama kuin tupakoitsijalla tai ruokariippuvaisella tms.

        Kuitenkin se liikuntariippuvuus on terveellisempi kuin viinasta roikkuminen. Sitä kautta elimistökin tervehtyy ja alkaa toimimaan normaalilla tavalla ja aivot alkaa saada mielihyvää liikunnasta ja tekemisestä. Itse saan liikunnasta verrattomasti parhaan olon, mitä mistään tulee, positiiviset ajatukset ja halu elää viriää ja sellainen positiivinen kehä lähtee pyörimään. Olen selvinnyt liikunnalla masennuksesta itse, alkoholin kanssa ei ole ollut ongelmia, mutta vaikeita elämänkokemuksia ja vastoinkäymisiä on ollut, jotka ovat melkein nujertaneet. Tuntui hullulta ajatella jälkeen päin, kuinka ryvin itsesäälissä ja annoin monta kaunista päivää mennä hukkaan.

        Liikunnan vaikutus kestää sitä paitsi pitkään. Kunto nousee ja saa virtaa jo siitä tunteesta kun kroppa toimii. Hyväntuulisena ja -kuntoisena on viehättävämpi ja vetää toista sukupuolta puoleensa ja sitä kautta voi tulla onnea ja tarkoitusta elämään. Energisenä jaksaa tehdä kaikkea, töitä ja mukavaa ja harrastuksia riitättää.

        Musta on jotenkin niin hirveää ajatella, että jotkut pilaa ainoan elämänsä viinalla ja huumeilla turruttaen ja jättäää kokematta kaiken hienon, mutta jokaisella on valta tehdä omalla elämällään mitä haluaa. Elämälle pitää löytää jokin tarkoitus, eikä antaa valtaa pois omista käsistä millekään eikä kellekään.

        Mutta entä jos,
        minä harrastan liikuntaa selvempinä päivinä, seksiä lähes joka päivä,
        yritän syödä terveellisesti (silloin kun dokaamiseltani pystyn),
        tupakoin yötä päivää, mutta endorfiinitasoni nousevat vain hetkellisesti....


    • Whitepower11111

      Mene lapulle minnesotahoitoon ja jos se ei tepsi niin sit taitaa olla hiekkahoito seuraavax

    • ELÄKEAKKA

      VOI TEITÄ NYKYAJAN NUORET TEILLÄ ON LIIAN HELPPO ELÄMÄ !!! RAHAA TULEE VAIKKEI MUUTA TEKIS KUN JOISI!!!!!!

    • good..luck..

      Kyllä täällä on kaikenlaisia päät perseessä vastaajia. Miten näin pienessä maassa voi olla niin paljon jälkeenjääneitä. Kaikki lässyttää että lopetat vaan niin kuin et olisi sitä itse tajunnut. Jos haluat lopettaa loivemmin niin pyydä lääkäriltä propralia. Auttaa tuskaisuuteen ja hermostuneisuuteen. Auttanut mulla ainakin kesän kupituksen jälkeen.

      • haluan juoda

        Paskapuhetta, tässä taas asiantuntija. Propral auttaa vain vapinaan, muuhun sillä ei ole mitään vaikutusta.

        Pitää ottaa benzoja propralia. Sillä talttuu pahakin krapula ja sitten voi taas juoda!


      • nappeja naamaan
        haluan juoda kirjoitti:

        Paskapuhetta, tässä taas asiantuntija. Propral auttaa vain vapinaan, muuhun sillä ei ole mitään vaikutusta.

        Pitää ottaa benzoja propralia. Sillä talttuu pahakin krapula ja sitten voi taas juoda!

        "Pitää ottaa benzoja propralia. Sillä talttuu pahakin krapula ja sitten voi taas juoda!"

        Ja mikä parasta, voi alkaa benzoriippuvaiseksi!


      • loivalopetus
        haluan juoda kirjoitti:

        Paskapuhetta, tässä taas asiantuntija. Propral auttaa vain vapinaan, muuhun sillä ei ole mitään vaikutusta.

        Pitää ottaa benzoja propralia. Sillä talttuu pahakin krapula ja sitten voi taas juoda!

        "haluan juoda" Otetaan nyt se pää pois sieltä minne ei aurinko paista. Propraali auttaa tuskaisuuteen. Kysyikö alkuperäinen kirjoittaja krapula lääkettä vati?


    • intokiina

      Noin minäki ajattelin sinun ikäisenä,kannabista myöten.Nyt olen 45 ja sillai 6v raitis,en mä mikään himoraitis ole mut eipä arkisin tarvii mitään vetää ja kuntoki on kohdallaan ku on ollut aikaa pitää huolta itsestään.Dokaaminen vie periaatteessa kaiken ajan.Olisinpa tehnyt tän 15v aikaisemmin mut turha sitä murehtia.Mistä tiedät et oot tylsä selvinpäin ku tuskin sitä olet kokeillu,siis sillai about viikkoja?Jo kahdessa viikossa huomaat paljon ja mieliki parantuu.Kun vähennät niin yllätyt kui paljon aikaa sulle tulee "ylimääräist" ku ei tarvii krapulaa korjailla ja saavuttaa sitä jees oloo.Ole erillainen ja kokeille sitä NYT.Sulla kuitenki on haluja ku tälläi tartut asiaan joten anna mennä vaan,et tule katumaan sitä et ainaski yrität.Tsemppiä.

      • raitis n. 20 vuotta

        Sinulla on hyvä ote kuitenkin asiaan, kun tiedostat ja tunnistat, että alkoholin käyttö on sinulle ongelma ja tuo sen käyttäjänä niitä lisää vaan.
        Käänny asiassasi terveydenhuollon ammattilaisten puheille esim. terkkariin ja hakeudu katkolle. Pyydä seurakunnassa uskovia Kristittyjä rukilemaan puolestasi-
        RUKOILE itsekkin, että JEESUS vapauttaisi sinut viinan himosta ja tulisit uskoon.
        Voimia sinulle sillä sitä tarvitset, jotta pystyt kieltäytymään alkoholista ja raitistumaan.


    • Oma kokemukseni on, miten vuosien päivittäisen juomisen jälkeen uskalsin ensin soittaa helluntaisrk:n auttavaan puhelimeen. Juttelin myös erään saarnamiehen kanssa, joka neuvoi ottamaan yhteyttä AA-ryhmiin, koska jotkut hänen tuttunsa olivat selvinneet sen kautta, vaikkei se olekaan uskonnollinen ryhmittymä. Mukana on myös ateisteja. Sieltä löytyy jokin omaa itseään korkeampi voima, sellaisena kuin sen itse haluaa kokea.

      Niin sitten tein ja lähdin ryhmään. Tuolloin -87 talvella oli 37-astetta pakkasta ja jaksoi juuri ja juuri raahautua kilomerin päässä olevaan palaveripaikkaan. Yllätys oli suuri, koska se ei ollutkaan pultsarien kokoontumispaikka vaan kaikenlaisten ihmisten toipumispaikka. Oli johtajaa ja työtöntä, miestä ja naista, nuorta ja vanhaa - alkoholismin todellinen kirjo.

      Ohjelmassa on 12-askelta, joista 3 ensimmäistä harkitsemista varten, sitten 6 seuraavaa oppimista varten ja ohjelman 3 viimeistä AA-elämää varten.

      Ohjelmaa noudattamalla (älä ota sitä ensimmäistä alkoholiannosta; idea kerrotaan Nimettömien Alkoholistien Ison Kirjan alkuosassa), löytyy nöyryys, henkisyys, hyvittäminen ja mikä tärkeintä, vielä kärsivien auttaminen. Elämälle löytyy tarkoitus. Oppii elämään juuri NYT!

      • ikinävittuenää

        AA on kirkon korvike. Se Suurempi Voima on naurettavaa aliastamista, koska kyseessä loppuviimeksi uskonlahko. Been there, totally done that.


      • aaaaa.aaa
        ikinävittuenää kirjoitti:

        AA on kirkon korvike. Se Suurempi Voima on naurettavaa aliastamista, koska kyseessä loppuviimeksi uskonlahko. Been there, totally done that.

        Alkoholistit ja muutkin riippuvaiset on loppupeleissä joka tapauksessa jo orjia. Ehkä joillekin ei toimi kuin orjuuden vaihtaminen muuhun orjuuteen. Ja joillekin se muu korkeampi voima on parempi kuin viina tai huume, ainakin sinänsä ettei se tuhoa kehoa.


    • Tee työsi...

      Mulle on ihan sama, jos ryyppäät, kunhan et vaan menetä juomisen takia työkykyäsi. Mua niin inhottaa elättää yhteiskunnan loisia, jotka vain ryyppäävät mun verorahoilla...

      Ihmisellä täytyy olla vastuu itsestään...

      Tämä vasemmistolainen kulttuuri, että elätetään kaikki, on niin VÄÄRIN!!!

      Ymmärrän, että vammaiset ja eläkeläiset elätetään, mutta sitä en ymmärrä, että kaikenmaailman juoppoja pitää elättää mun rahoilla. Pakkotyöhön vaan kaikki sosiaalipummit!!!

      • gdsdgsdgdsd

        Hyvin sanottu. Ja ennen kaikkea väkivaltarikolliset kahleet nilkoissa metsätöihin kärsimään rangaistuksensa TÄYSIMÄÄRÄISINÄ satoi tai paistoi, oli kuuma tai kylmä. Ja ruoka yhtä paskaa kuin työleireillä itärajan takana.


    • Loiset hyh

      Joo, odotat varmaan, että yhteiskunta elättää sut, kun sä bailaat? Ja sitten kun oot sairas alkoholisti, hoidetaan sua kalliilla rahalla kuntoon? Paapotaan vaan kaikkia surkimuksia.

    • niskaperseote

      Vedä apina vielä vähän keittoa, päästään sustakin itsesäälipaskasta. Saatanan luuseri.

      • Lounli-Raideri..

        Nythän on näin, että viinakset kohttudella käytettyinä rikastuttavat ihmisen elämää ja mukanaan tuovat uusia mielenkiintoisia ihmissuhteita. En tarkoita tässä yhteydessä niinsanottuja "yhdenillan"-suhteita, vaan suhteita ihmisiin yleensäottaen. Me suomalaiset olemme niin sulkeutunutta kansaa jo geeniperimältämme, että varsin vaisua olisi elomme ja olomme, jos välillä ei pientä huikka otettaisi. Itse pidän huolta siitä, että omalta kohdaltani viinanotto ei riistäydy käsistä. Mutta kokonaan en sitä jättäisi missään nimessä, niin paljon uusia tuttavuuksia ja sitä myötä ideoita se on elämääni tuonut. Meillä kaikilla on omat heikkoutemme ja ongelmamme. Mutta jotoajatuksena omassa elämässäni pidän sitä, että pahinta olisi saada jokin pahanlaatuinen, nopeasti kuolemaanjohtava sairaus ja vasta sitten (nuhteettomasti, viinatta, tupakatta eläneenä) huomaisi, että tässäkö tämä nyt oli, elämä, koko elämäni panttasin ja olin nauttimatta kiellettyjä nautintoaineita, ajoin vähäpäästöisellä pikku-autolla, ja nyt kuitenkin sitten kävi näin, että Luoja päätti että päiväni päättyvät ennen aikojaan. Tämän vuoksi elän täysillä, teen sitä mikä milloinkin sattuu huvittamaan, nautin kesä-auringosta yms. Me elämme täällä vain kerran ja viimeistä elinpäiväänsä ei tiedä kukaan. Vaikka mietn terveellisesti ja nuhteettomasti eläisi.


    • ELÄMÄ ON IHANAA!

      Tuttu tarina. Itse juon 64 pulloa olutta päivässä, koska Saksalai tutkimuksen mukaan siten saa kaikki päivän B-vitamiinit nestemäisesssä muodossa. Lääkärini ei oikein tykännyt, mutta heitin hänen eteensä A4 paperin lääketieteelistä tutkimusta, niin menihän "lääkäritäti" hiljaiseksi. No eihän se siihen olueeseen jäännyt, pitihän sitä saada vähän miestä vahvenpaa, otan oluen lisäksi mm. kossua, whiskyä ja brandyä, noin niinkui "kyytipojiksi"..hih! Jotenkin elämä on pirun mukavaa, kun on aina pienessä "pierussa"..hihhih!

      • Lääke alkoholismiin

        "hih! Jotenkin elämä on pirun mukavaa, kun on aina pienessä "pierussa"..hihhih! "

        Typeriä juoppojen hörinöitä kun ne kuvittelee olevansa kovinkin vitsikkäitä. Saanut kuulla noita riittävästi. Juoppo kun kuvittelee että muut tajuaa nämä viinajuttujen hauskuudet vaikka ne on hirveän säälittäviä kun ei enää muusta juttuakaan irtoa kuin viinanjuonnin "hauskuudesta". Krapulassa ei sitten niin kauheen hauskaa olekaan, eikä kellään juopporetkujen lähettyvillä. Krapulainen juoppo on kaikkea muuta kuin hauska..aggressiivinen ja käy päälle jos ei saa viinaa.

        Sinun viinan liuottamilla aivoillasi ei tietenkään tullut mieleen, että menit sitten munaamaan itsesi lääkärinkin edessä. Itensä munaaminenhan on juopon tapa yleensä kommunikoida, koko elämä on itsensä munaamista ja alentamista muiden silmissä. Hirveää on oma kokemukseni juuri juopon isän lapsena. Kuinka häpesin isän käytöstä muiden ihmisten silmisä ja kuinka paljon hän aiheutti kärsimystä juomisellaan. Kuinka koulussa kiusattiin toisen ihmisen holtittoman ja itsekkään käyttäytymisen takia..

        Juopot saisi kuskata johonkin suljetulle vankisaarelle, mistä ei yksikään spurgu pääsisi pois ennen kuin aikoo raitistua pysyvästi. Näin muut ihmiset saisivat olla rauhassa ja perheet turvassa ja juopot saisi hörötellä ja pitää hauskaa ihan vapaasti yhteiskunnan kustannuksella siellä omissa porukoissaan - paljon rahaa, vammautumisia ja sivullisten elämiä säästyisi. Sinne saareen johdettaisiin viinahana, mistä juopot saisi juoda niin paljon kuin kroppa sietää ja itsensä kuoliaaksi mahdollisimman nopeasti aiheuttamatta lisäkustannuksia yhteiskunnalle. Joka viikko haettaisiin kuolleet juopot pois saarelta. Prosessi siis nopeutuisi vain ihan juoppojen omasta aloitteesta käsin ilman mitään typeriä esteitä, mitä yhteiskunta asettaa esim. alkoholin myynnille ja alkoholistien katkaisuhoidoille ja mikä hidastuttaa vääjäämätöntä lopputulosta. Näin alkoholi aiheuttaisi mahdollisimman vähän haittoja ja vain niiden keskuudessa, jotka sitä väkisin tahtovat kitata ja itselleen haittoja aiheuttaa.

        Mitään hoitoja ei juopoille annettaisi ennen kuin heillä on tarkoitus muuttua yhteiskuntakelpoisiksi kansalaisiksi ja alkaa maksaa veroja eikä vain kuormittaa yhteiskuntaa holtittomalla ja välinpitämättömällä käytöksellään. Ja jos he yhdenkään kerran sortuisivat juomaan niin ei enää paluuuta juopposaarelta takaisin. Tällä ratkaistaisiin tämä juoppokysymys pysyvästi.


    • ateisti12345

      suksi aa:han tai na:han ja oo rehellinen ja kuuntele mitä kokemuksia muilla on jaettavana. ite löytäny avun sekoiluuni tätä kautta ja ollu ottamatta mitään koht kolmeen vuoteen, enkä muuten oo tullu mikskään urpoks peukalonpyörittäjä'ks mist ketään ei diggaa. pikemminki elämä tuntuu paremmalta ja ystäväpiiri senkun kasvaa.....

      • Lounli-Raideri..

        Vietin itse aikoinaan "tipatonta tammikuuta". Ei ollut minun juttuni se. Tylsempää ajanjaksoa elämässäni en jaksa muistaa. Kyllä siinä kieltäytyy silloin kaikesta mikä on mukavaa ja elämisenarvoista. Loppupeleissä me kaikki olemme samanarvoisia. Toisilla voi olla maksa turvoksissa enemmän kuin toisilla. Mutta pääasia lienee mielestäni se, että katsoo eläneensä niinkuin on halunnut. Eikä ole kieltäytynyt otsa rypyssä kaikesta hauskuudesta.


      • Kassintäytettä
        Lounli-Raideri.. kirjoitti:

        Vietin itse aikoinaan "tipatonta tammikuuta". Ei ollut minun juttuni se. Tylsempää ajanjaksoa elämässäni en jaksa muistaa. Kyllä siinä kieltäytyy silloin kaikesta mikä on mukavaa ja elämisenarvoista. Loppupeleissä me kaikki olemme samanarvoisia. Toisilla voi olla maksa turvoksissa enemmän kuin toisilla. Mutta pääasia lienee mielestäni se, että katsoo eläneensä niinkuin on halunnut. Eikä ole kieltäytynyt otsa rypyssä kaikesta hauskuudesta.

        No kun katsoo noita kaupungilla muovikassi kädessä tallustavia spurguja, niin tulee mieleen että niillä vasta on varmasti ollut mukavaa ja elämisenarvoista elämää. Kun on pidetty sitä hauskaa oikein urakalla.


    • entinen ryypiskelijä

      eipä siinä ole mitään uskaltaumista,itekki tinaan melko reippaasti ja homma toimii.kaikkihan on kiinni siitä mitä haluaa/eihalua joten reippaasti ulos vaan ja huomaat että et olekkaan nii tylsä äijä,näin kävi mullekkin mutta älä lopeta 4v putkea kerralla,siitä pysähtyy pumppu,kokemusta on,2-3 päivää vähemmän ja sitte stop.nyt olen itse jaloillani ja ei ole valittamista.maatalon isäntänä häärään nyt kun olen päässyt kokopäiväisestä ryyppäämisestä,kyllä se onnistuu sultakin,voe veikkonen

      • Lounli-Raideri..

        Suuret muutokset elämäntavoissa aiheuttavat useinkin negatiivisen muutoksen terveydentilassa. Esimerkkinä tulee mieleeni yksi laulujen sanoittaja, joka pari viikkoa sitten päivälehtien lööpeissä julisti tupakatonta ja alkoholitonta uutta elämäänsä. Nyt luin lehdestä, että makaa keuhkokuumeen kourissa punkan pohjalla. Onhan se selvä asia, että jos suurimman osan elämästään on kiskonut norttia posket lommolla ja vetässyt tuhdit kännit luomisvoimansa aktivoidakseen, yhtäkkiä muuttaa radikaalisti elämäntapojaan ja alkaa puputtamaan pelkkiä kasviksia, kevytnakkeja, yhdistäen siihen ylenmääräisen sauvakävelemisen tms. muotiharrasteen, saa jonniinmoisen häiriön elimistöönsä.
        Ihmisen elimistö tottuu vallitseviin käytäntöihin. Muutokset pitää tehdä hitaasti ja tahiten.


      • entinen ryypiskelijä

        ja huumeet,unoha ne ihan suosiolla,saa sen pään sekasin viinallakin,ei niitä,ei ikää on mulla muutaman vuoden enemmän mutta sun ikäsenä painin saman kanssa,olen nyt 33 ja mikäs tässä,toteutan sitä missä olen hyvä,niin se menee kun pikkasen uskoo itteensä,et sinä tuolla vielä juoppo ole,se voi olla kokeilu mutta silti uskon että ihan ohimenevää,mutta etelä-suomessahan tämä ei välttämättä ole mahollista koska ei ei siellä ole mahollista tehä sitä mitä maalla on tilaisuus tehä.mutta ite lähin etelä-suomesta pois ja nyt hommat rulaa,syntyjänikin olen maalta,kyllä se siitä


    • ihmeitä tapahtuu
    • Liikaonliikaa

      Sillä viisiin, pönttö vaan enemmän sekaisin!
      Meinaatkos että huumeet on terveellisempiä?
      Vedät vaan raakana tämän elämän, ruotoineen, päineen...kaikki maistuu selvinpäin niin paljon paremalta!!!!!!!!!!!!

      • entinen ryypiskelijä

        latista vaan kaveria lisää nuilla sun hölmöillä kommenteilla,ottasit asian vaikka silleen että jokainen oppii virheistään ja teoistaan,miks sitä ei vois tostakin vielä nousta,kaveristahan voi tulla vaikka suomen uus pressa!!


      • Lounli-Raideri..

        Hyvä kalakaverini, sisätautien erikoislääkäri ja kardiologian dosentti, sanoo usein, että koskaan ei ole työssään törmannyt rappio-alkoholistiin, jolla olisi verisuonten rasvoittuminen ollut välitön kuolinsyy. Poikkeuksena sääntöön on kuulemma "valkokaulus-alkoholistit", jotaka ovat siinä ryyppäämisen ohella mättäneet suuhunsa rasvaisia pihvilounaita kaloripitoisine jälkiruokineen. Se yhdistelmä kuulemma vie hautaan nopeammin, kuin ns. "katujen miehen" elämäntapa, johon kuuluu reippailuakin päivittäin tyhjien pullojen keräilyn ja roskisdyykkayksen merkeissä. Hän on avannut uransa aikan sentään useammankin ihmisen sydämiä ja verenkiertoelimiä.


      • Pullonkeräjä
        Lounli-Raideri.. kirjoitti:

        Hyvä kalakaverini, sisätautien erikoislääkäri ja kardiologian dosentti, sanoo usein, että koskaan ei ole työssään törmannyt rappio-alkoholistiin, jolla olisi verisuonten rasvoittuminen ollut välitön kuolinsyy. Poikkeuksena sääntöön on kuulemma "valkokaulus-alkoholistit", jotaka ovat siinä ryyppäämisen ohella mättäneet suuhunsa rasvaisia pihvilounaita kaloripitoisine jälkiruokineen. Se yhdistelmä kuulemma vie hautaan nopeammin, kuin ns. "katujen miehen" elämäntapa, johon kuuluu reippailuakin päivittäin tyhjien pullojen keräilyn ja roskisdyykkayksen merkeissä. Hän on avannut uransa aikan sentään useammankin ihmisen sydämiä ja verenkiertoelimiä.

        Hyvä Raideri! Olen kerrankin ylpeä, että olen myös U:gista!


      • Syy on aina
        Lounli-Raideri.. kirjoitti:

        Hyvä kalakaverini, sisätautien erikoislääkäri ja kardiologian dosentti, sanoo usein, että koskaan ei ole työssään törmannyt rappio-alkoholistiin, jolla olisi verisuonten rasvoittuminen ollut välitön kuolinsyy. Poikkeuksena sääntöön on kuulemma "valkokaulus-alkoholistit", jotaka ovat siinä ryyppäämisen ohella mättäneet suuhunsa rasvaisia pihvilounaita kaloripitoisine jälkiruokineen. Se yhdistelmä kuulemma vie hautaan nopeammin, kuin ns. "katujen miehen" elämäntapa, johon kuuluu reippailuakin päivittäin tyhjien pullojen keräilyn ja roskisdyykkayksen merkeissä. Hän on avannut uransa aikan sentään useammankin ihmisen sydämiä ja verenkiertoelimiä.

        "koskaan ei ole työssään törmannyt rappio-alkoholistiin, jolla olisi verisuonten rasvoittuminen ollut välitön kuolinsyy."

        Tämä on helppo uskoa, sillä onhan alkoholi tehokas liuotin, jolla ainakin minä olen putsannut rasvaa pois monista kohteista....

        Taitaakin olla haima ja maksa, mikä pettää spurguilta ennemmin kuin muut elimet ja tuo rasvoittuminen. Silti... Minusta väliä ei ole kuolinsyyllä, lopputulos on sama.


      • 1+2+3+4+5=
        Syy on aina kirjoitti:

        "koskaan ei ole työssään törmannyt rappio-alkoholistiin, jolla olisi verisuonten rasvoittuminen ollut välitön kuolinsyy."

        Tämä on helppo uskoa, sillä onhan alkoholi tehokas liuotin, jolla ainakin minä olen putsannut rasvaa pois monista kohteista....

        Taitaakin olla haima ja maksa, mikä pettää spurguilta ennemmin kuin muut elimet ja tuo rasvoittuminen. Silti... Minusta väliä ei ole kuolinsyyllä, lopputulos on sama.

        Totuus on kuitenkin;
        kaikki me joskus kuollaan, kuka nuorempana,
        kuka kauan sairasvuoteellaan kituneena.
        Kuolintapaansakaan ei yleensä saa valita.
        Ehkä kannattaisi elää nyt?


    • entinen ryypiskelijä

      näimpä,eli kaikki on mahollista vaikka joisikin pitemmän putken,näin koin tämän itse,tein kuitenki "töitä" tämän putken aikana ja nyt ei ole arvoissani vikaa

    • entinen ryypiskelijä

      ja loppujen lopuksi ihmien tekee itselleen mitä tahtoo.....joi tai,enemmän minua keljuttaa absolutistit jotka puhuu viinan vaaroista ja kuitenkaan ei tiedä asiasta juuri mitään,sopivassa määrin parantaa terveyttä!!

      • Lounli-Raideri..

        Katsokaapas ihan piruuttaan, miten tiuhaan käy Alkon ovi nimenomaan nyt kesäaikaan. Sitä ei osta enää olla mökilläkään, jos ei ole tölkki kokoajan kädessä tai kossupullo jemmassa halkopinossa. Salaa muijalta käydään sitten "nappoolla" ja ihmetellään sitten lomien loputtua, kun työterveyslääkäri sanoo, että maksa-arvot huipussaan. "Enhän mä ottanu kesällä kun sen yhden oluen mökillä saunan jälkeen" virkkoo mies ihan tosissaan vaimolle, hypistellen labratulos-lappua.
        Tätä on Suomen suvi. Piiloryyppäämistä ja jokapäiväistä tissuttelua kesäloman aikana.


      • Usimotsovi
        Lounli-Raideri.. kirjoitti:

        Katsokaapas ihan piruuttaan, miten tiuhaan käy Alkon ovi nimenomaan nyt kesäaikaan. Sitä ei osta enää olla mökilläkään, jos ei ole tölkki kokoajan kädessä tai kossupullo jemmassa halkopinossa. Salaa muijalta käydään sitten "nappoolla" ja ihmetellään sitten lomien loputtua, kun työterveyslääkäri sanoo, että maksa-arvot huipussaan. "Enhän mä ottanu kesällä kun sen yhden oluen mökillä saunan jälkeen" virkkoo mies ihan tosissaan vaimolle, hypistellen labratulos-lappua.
        Tätä on Suomen suvi. Piiloryyppäämistä ja jokapäiväistä tissuttelua kesäloman aikana.

        Justiinsa! Itseä henkilökohtaisesti rasittaa dokaavat mökkinaapurit. Örveltäminen kuuluu myöhään yöhön peittäen alleen käen kukunnat ym. normaalit kesäisen yön äänet. Toki itsekin tulee joskus otettua, mutta tapana on ollut "pantata" ottamisen aloittamista jos jonkinlaisella sijaistoiminnalla, mahdollisimman myöhäiseen ajankohtaan. Sitten muutama pullo nopeesti ja koisimaan. ja luonto kiittää. Aamusella parempi olo ja ei tietokaan morkkiksesta.


    • entinen ryypiskelijä

      tämäkin teksti taisi tulla naisen suusta joka vetää ite lähes joka ilta viinipullon kavereiden kanssa ja mies juo6-päkin olutta ja on naisen mielestä jo juoppo...............

      • Laiturin pääst

        Kyllä lomalla ja nimenomaan mökillä pitää vähintään se six-päkki vetästä. Ei se loma muuten tunnu lomalta, eikä työstressit unohdu. Niin tekee melkeen kaikki, joten ei siitä mitään syyllisyyttä tarvi potea. Ja mitä siihen naiseen tulee, niin kiihkeimmilläänhän ne on viinipullon horaistuaan.


      • Raitis reipas onnell
        Laiturin pääst kirjoitti:

        Kyllä lomalla ja nimenomaan mökillä pitää vähintään se six-päkki vetästä. Ei se loma muuten tunnu lomalta, eikä työstressit unohdu. Niin tekee melkeen kaikki, joten ei siitä mitään syyllisyyttä tarvi potea. Ja mitä siihen naiseen tulee, niin kiihkeimmilläänhän ne on viinipullon horaistuaan.

        Ootko ikinä kuullut sellaista ajatusta, että "massat eivät voi olla koskaan oikeassa"? Ilmeisesti et, koska juot siitä syystä, että kaikki muutkin juovat. Minä taas en kännää juuri siitä syystä; en ole massaa.


    • kuka on puhunut morkkiksesta?kun asuu maalla ni ei haittaa vaikka ei kuuluskaa sen käen ääni joka ammu tai päivä,sitä paitsi kun ikkuna auki ni ruppee se sinnuuki vitutammaan ku se käki huutaa yötä päivää....

    • Sulle tiedoksi:

      Alkoholi (Spiritus Forttis) on liuotinaine, jota käytetään esim. ultraäänipesukoneissa rasvan ja muun orgaanisen lian poistamiseksi metalliesineistä. Erään Ruotsissa asuneen tuttuni kuolinsyyksi lääkäri totesi: Juotu liian vahvaa alkoholia liian paljon ja liian kauan. Sen seurauksena suolet syöpyneet niin ohuiksi, että ne lopulta repesivät ja potilas kuoli sisäiseen verenvuotoon. Lisäksi suolten sisältö valui vatsan elimistöön ja aiheutti tulehduksen.

      LOPETA HETI TUOLLAINEN HOLTITON ELÄMINEN!
      Älä edes kokeile kannabista tai muita huumeita!

      Jos tahdot vapautua päihteistä, muttet kykene siihen, niin mene aidosti uskossa olevien kristittyjen evankelioimistilaisuuteen ja mene siellä rohkeasti sananjulistajan puheille. Pyydä häntä rukoilemaan sulle mielenmuutosta, jonka kautta sä voit voittaa nuo yli omien voimiesi menevät himosi! Moni on vasta uskoontulonsa kautta kyennyt pääsemään täysin irti alkoholinhimon kahleista. Sinäkään et ole sen suhteen poikkeus, sillä aito usko siirtää vaikka vuoria!

      • Just joo

        Joo joo. mainitsit uskontoasian kirjoituksessasi.

        Perheeni hajosi uskohömpän takia. Lasten äiti sekosi pahemmankerran. Lapset itkee ja on lääkärin mukaan pahasti traumatisoituneita koska ovat äidillään vankina ja uskontopakkosyötöstä ja jatkuvasta painostamisesta. Lapset ei uskalla näyttää äidilleen että pelkäävät vaan ovat kuin ei olisi mitään.

        Lapset näkevät isäänsä harvoin. Tiettyjen ihmisten aikana lasten suu aukeaa ja totuus tulee suusta. Lastensuojelu ei puutu edes asiaan vaan on antanut lasten kiristämiselle ja uskontopainostamiselle siunauksensa vaikka lapsista tulisi henkisesti sairaita. Yhteiskunnassa traumatisoituneita lapsia ja aikuisia on paljon jotka ovat kokeneet lapsena kovia.

        Lastensuoleju on suomessa näivettynyt pahemman kerran jolla ei ole mitään moraalia. Kaikki ovat epäpäteviä. Esitetään pätevää mutta kaukana siitä.

        Hallitus on vihdoin heräämässä missä lastensuojelu ja oikeuslaitos menee. Peruspalveluministeri itkee koska tilanne on todella paha. Viimeisin YK:lle lähetetty ihmisoikeuslauseke on täysin vääristelty joka kertoo viranomaisten, hallituksen, ministeriön haluttomuudesta ja epäammattimaisesta asioiden hoitamisesta. Ei ihmisoikeuksista kukaan välitä. Välittämisen ilmaiseminen on tekopyhyyttä. Lapset ovat poliitikkojen ja äitien sylkykuppeja ja kiusaamisvälineitä.

        Ihmisoikeudet ei toteudu suomessa, etenkään pienille lapsille. Käsittämätöntä lastensuojelua joka ei todellisuudessa ole mitään lastensuojelua. Kumminkin RAY Rahaautomaattiyhdistys tukee sosiaalitoimintaa ja lisäksi lastenkoteja jotka pesevät rahaa. Televisiossa on paljon ollut myös aiheesta.

        En usko että lastensuojelussa olevat haluaisivat lasten tilanteessa olla mutta ovat valmiita ajamaan sitä pas*aa lasten ja etävanhempien niskaan. Moni isä on juonut itsensä hengiltä kun ei kestä sitä lasten kiusaamista jota viranomaiset ja oikeuslaitos tekee.

        Kaveripiirissä on paljon tuttuja jotka juovat itsensä hengiltä eikä ihme.

        On tämä maailma kyllä täysin hullu paikka. Ei mitään järkeä. Jotkut puhuvat että tämä on se kuuluisa helve**I. Siltä kyllä vaikuttaa.


      • 1+2+3+4+5=
        Just joo kirjoitti:

        Joo joo. mainitsit uskontoasian kirjoituksessasi.

        Perheeni hajosi uskohömpän takia. Lasten äiti sekosi pahemmankerran. Lapset itkee ja on lääkärin mukaan pahasti traumatisoituneita koska ovat äidillään vankina ja uskontopakkosyötöstä ja jatkuvasta painostamisesta. Lapset ei uskalla näyttää äidilleen että pelkäävät vaan ovat kuin ei olisi mitään.

        Lapset näkevät isäänsä harvoin. Tiettyjen ihmisten aikana lasten suu aukeaa ja totuus tulee suusta. Lastensuojelu ei puutu edes asiaan vaan on antanut lasten kiristämiselle ja uskontopainostamiselle siunauksensa vaikka lapsista tulisi henkisesti sairaita. Yhteiskunnassa traumatisoituneita lapsia ja aikuisia on paljon jotka ovat kokeneet lapsena kovia.

        Lastensuoleju on suomessa näivettynyt pahemman kerran jolla ei ole mitään moraalia. Kaikki ovat epäpäteviä. Esitetään pätevää mutta kaukana siitä.

        Hallitus on vihdoin heräämässä missä lastensuojelu ja oikeuslaitos menee. Peruspalveluministeri itkee koska tilanne on todella paha. Viimeisin YK:lle lähetetty ihmisoikeuslauseke on täysin vääristelty joka kertoo viranomaisten, hallituksen, ministeriön haluttomuudesta ja epäammattimaisesta asioiden hoitamisesta. Ei ihmisoikeuksista kukaan välitä. Välittämisen ilmaiseminen on tekopyhyyttä. Lapset ovat poliitikkojen ja äitien sylkykuppeja ja kiusaamisvälineitä.

        Ihmisoikeudet ei toteudu suomessa, etenkään pienille lapsille. Käsittämätöntä lastensuojelua joka ei todellisuudessa ole mitään lastensuojelua. Kumminkin RAY Rahaautomaattiyhdistys tukee sosiaalitoimintaa ja lisäksi lastenkoteja jotka pesevät rahaa. Televisiossa on paljon ollut myös aiheesta.

        En usko että lastensuojelussa olevat haluaisivat lasten tilanteessa olla mutta ovat valmiita ajamaan sitä pas*aa lasten ja etävanhempien niskaan. Moni isä on juonut itsensä hengiltä kun ei kestä sitä lasten kiusaamista jota viranomaiset ja oikeuslaitos tekee.

        Kaveripiirissä on paljon tuttuja jotka juovat itsensä hengiltä eikä ihme.

        On tämä maailma kyllä täysin hullu paikka. Ei mitään järkeä. Jotkut puhuvat että tämä on se kuuluisa helve**I. Siltä kyllä vaikuttaa.

        Helvetti ja taivas ovat juuri täällä, maan päällä, ihmisten päässä. Ei jumaliakaan löydy mistään muualta.
        Ihmisten omista aivoista ja muutaman sisäelimen hormonitoiminnasta lähtevät kaikki uskomukset, riippuvuudet, tunteet. Pikkulapsi usein imee itseensä vanhempiensa uskomukset.
        Onko taipumus addiktioihin geeneissä vai opittu tapa???


      • Just joo kirjoitti:

        Joo joo. mainitsit uskontoasian kirjoituksessasi.

        Perheeni hajosi uskohömpän takia. Lasten äiti sekosi pahemmankerran. Lapset itkee ja on lääkärin mukaan pahasti traumatisoituneita koska ovat äidillään vankina ja uskontopakkosyötöstä ja jatkuvasta painostamisesta. Lapset ei uskalla näyttää äidilleen että pelkäävät vaan ovat kuin ei olisi mitään.

        Lapset näkevät isäänsä harvoin. Tiettyjen ihmisten aikana lasten suu aukeaa ja totuus tulee suusta. Lastensuojelu ei puutu edes asiaan vaan on antanut lasten kiristämiselle ja uskontopainostamiselle siunauksensa vaikka lapsista tulisi henkisesti sairaita. Yhteiskunnassa traumatisoituneita lapsia ja aikuisia on paljon jotka ovat kokeneet lapsena kovia.

        Lastensuoleju on suomessa näivettynyt pahemman kerran jolla ei ole mitään moraalia. Kaikki ovat epäpäteviä. Esitetään pätevää mutta kaukana siitä.

        Hallitus on vihdoin heräämässä missä lastensuojelu ja oikeuslaitos menee. Peruspalveluministeri itkee koska tilanne on todella paha. Viimeisin YK:lle lähetetty ihmisoikeuslauseke on täysin vääristelty joka kertoo viranomaisten, hallituksen, ministeriön haluttomuudesta ja epäammattimaisesta asioiden hoitamisesta. Ei ihmisoikeuksista kukaan välitä. Välittämisen ilmaiseminen on tekopyhyyttä. Lapset ovat poliitikkojen ja äitien sylkykuppeja ja kiusaamisvälineitä.

        Ihmisoikeudet ei toteudu suomessa, etenkään pienille lapsille. Käsittämätöntä lastensuojelua joka ei todellisuudessa ole mitään lastensuojelua. Kumminkin RAY Rahaautomaattiyhdistys tukee sosiaalitoimintaa ja lisäksi lastenkoteja jotka pesevät rahaa. Televisiossa on paljon ollut myös aiheesta.

        En usko että lastensuojelussa olevat haluaisivat lasten tilanteessa olla mutta ovat valmiita ajamaan sitä pas*aa lasten ja etävanhempien niskaan. Moni isä on juonut itsensä hengiltä kun ei kestä sitä lasten kiusaamista jota viranomaiset ja oikeuslaitos tekee.

        Kaveripiirissä on paljon tuttuja jotka juovat itsensä hengiltä eikä ihme.

        On tämä maailma kyllä täysin hullu paikka. Ei mitään järkeä. Jotkut puhuvat että tämä on se kuuluisa helve**I. Siltä kyllä vaikuttaa.

        Sun mielestäsi se on sitten kristinuskon vika, että jotkut vääristelevät Raamatun Uuden Testamentin pelastussanomaa ja käyttävät sitä henkisenä murha-aseena, vai kuinka?

        Tolla sun logiikalla kaikki puukotkin pitäisi kieltää, koska jotkut hullut käyttävät niitä murha-aseina.

        Jos nyt ottaisit ihan taavallisen kaupunkilaisjärjen käyttöön ja miettisit sitä, mitä Raamatussa TODELLA opetetaan ihmisen tarpeesta pelastua! Sen selville saamiseksi suosittelen, että luet alla olevan linkin artikkelin ja alat toimia sen opetusten mukaisesti. Huomaat pian ihmeellisen valon kirkkauden taivaasta alkavan loistaa sielusi pimeyteen ja viinahimon kaikkoavan takaisin syvyyteensä, mistä se on sinuun tullutkin.

        http://kristinuskon-perusteita.blogspot.fi/2012/03/osa-3-pelastuksen-perusteet.html


      • 1+2+3+4+5= kirjoitti:

        Helvetti ja taivas ovat juuri täällä, maan päällä, ihmisten päässä. Ei jumaliakaan löydy mistään muualta.
        Ihmisten omista aivoista ja muutaman sisäelimen hormonitoiminnasta lähtevät kaikki uskomukset, riippuvuudet, tunteet. Pikkulapsi usein imee itseensä vanhempiensa uskomukset.
        Onko taipumus addiktioihin geeneissä vai opittu tapa???

        Kirjoitit:
        >>>Hel-vet-ti ja taivas ovat juuri täällä, maan päällä, ihmisten päässä.>Ei jumaliakaan löydy mistään muualta.


      • aamun kaste
        Yakov kirjoitti:

        Kirjoitit:
        >>>Hel-vet-ti ja taivas ovat juuri täällä, maan päällä, ihmisten päässä.>Ei jumaliakaan löydy mistään muualta.

        Voi ystävä rakas. En todellakaan Jeesukseen täysin antautuneena halua että kukaan pelottelee ketään helvetillä. Ei pelko ketään pelasta. Vaan täydellinen rakkaus karkoittaa kaiken pelon. Kaikki tuo on Jumalan kädessä. Ei Jumala halua ketään helvettiin koska hän on tehnyt tyhjäksi perkeleen teot. Sitä paitsi ihminen on vapaa kun hän on Jeeusksessa eikä ole enään synnin orja. Ei pelottelu ole mitään rakkautta ja Jumala on rakkaus. "Vapauteen Kristus meidät vapautti.pysykää siis lujina, älkää antako uudestaan sitoa itseänne orjuden ikeeseen" galattaisille 5:1 Ei rakkauteen kuulu minkäänlainen kovuus tai pakottaminen, kyllä se on viimekädessä Jumalan työ kun ihminen tulee löytämään Jeesuksen. Kaikki pakottaminen vie kauas ja karkoittaa. Armossa on hyvä olla jokaisen koska siinä saa levätä.

        Ihanaa että olet löytänyt Jeesuksen ja sinulla on tietenkin omat kokemukset kaikesta näistä asioista, mutta minä haluan puhua sydänmeltä sydänmelle ja tulen vähän pahalle miellelle jos ei puheesta käy ilmi rakkaus vaan vaatimus. Toki ymmärrän joskus tätä tehdään täysin tietämättömästi ja ihan vilpittömästi. Tiedän että Jumala näkee jokaisen sydänmen ja hänellä on kyllä viisautta kohdata ihminen.... Rukous kuitenkin auttaa aina...ne eivät ole ikinä turhaan. Siunausta ja Taivaan iskän taskuun.


      • aamun kaste
        aamun kaste kirjoitti:

        Voi ystävä rakas. En todellakaan Jeesukseen täysin antautuneena halua että kukaan pelottelee ketään helvetillä. Ei pelko ketään pelasta. Vaan täydellinen rakkaus karkoittaa kaiken pelon. Kaikki tuo on Jumalan kädessä. Ei Jumala halua ketään helvettiin koska hän on tehnyt tyhjäksi perkeleen teot. Sitä paitsi ihminen on vapaa kun hän on Jeeusksessa eikä ole enään synnin orja. Ei pelottelu ole mitään rakkautta ja Jumala on rakkaus. "Vapauteen Kristus meidät vapautti.pysykää siis lujina, älkää antako uudestaan sitoa itseänne orjuden ikeeseen" galattaisille 5:1 Ei rakkauteen kuulu minkäänlainen kovuus tai pakottaminen, kyllä se on viimekädessä Jumalan työ kun ihminen tulee löytämään Jeesuksen. Kaikki pakottaminen vie kauas ja karkoittaa. Armossa on hyvä olla jokaisen koska siinä saa levätä.

        Ihanaa että olet löytänyt Jeesuksen ja sinulla on tietenkin omat kokemukset kaikesta näistä asioista, mutta minä haluan puhua sydänmeltä sydänmelle ja tulen vähän pahalle miellelle jos ei puheesta käy ilmi rakkaus vaan vaatimus. Toki ymmärrän joskus tätä tehdään täysin tietämättömästi ja ihan vilpittömästi. Tiedän että Jumala näkee jokaisen sydänmen ja hänellä on kyllä viisautta kohdata ihminen.... Rukous kuitenkin auttaa aina...ne eivät ole ikinä turhaan. Siunausta ja Taivaan iskän taskuun.

        Ja niin anteeksi en itse tahdo mitenkään loukata sinua. Onhan sinulla omat ajatuksesi ja tiedät itse mistä olet pelastettu. Meillä kun on kaikilla omat kokemuksemme,. Siksi puhumme niiden perusteella. ..ja jos juku särähtää niin sitten särähtää ja se miksi särähtää johtuu omista kokemuksistani. Kaikkea mahdollista hyvää sinulle.


      • aamun kaste kirjoitti:

        Ja niin anteeksi en itse tahdo mitenkään loukata sinua. Onhan sinulla omat ajatuksesi ja tiedät itse mistä olet pelastettu. Meillä kun on kaikilla omat kokemuksemme,. Siksi puhumme niiden perusteella. ..ja jos juku särähtää niin sitten särähtää ja se miksi särähtää johtuu omista kokemuksistani. Kaikkea mahdollista hyvää sinulle.

        Sulle "aamun kaste":

        Sun kantsii nyt visusti tutkistella sisintäsi, sillä Vapahtajamme itse varoittaa peräti 11 kertaa (niistä yhteensä 12 kerrasta, mitä löydämme UT:sta) ihmisiä karttamaan kaikenlaista syntiä, etteivät he joudu Hel-vet-tiin!

        Tutkistele itseäsi myös seuraavalla yli 100 vuotta vanhalla profetialla, joka perustuu täysin Uuden Testamentin opetuksiin.

        >>>Profetia siitä millainen on maailma, ja kristikunnan hengellinen tila päivää ennen Yeshuan tulemusta.

        Pelastusarmeijan perustaja William Booth 1829-1912.

        1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa.
        Tulee päivä, jolloin koko läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, ettei kukaan päättäjistä enää pelkää Jumalaa. Uusi sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka ei enää pienimmässäkään määrin pelkää Jumalaa.

        2. Silloin on taivas ilman helvettiä.
        Tulee päivä, jolloin tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetioiden mukaan saarnataan korvasyyhyn. Kuulijat määräävät, mitä saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys saarnatuoleille on tämä: Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.

        3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, ettei syntien anteeksiantamista voi olla ilman, että tehdään parannusta synnistä.

        4. Päivä ennen Yeshuan tuloa, ihmiset, jotka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä, ovat täynnä pelastusiloa.

        5. On paljon uskontoa, ilman Pyhää Henkeä.

        6. Kristikunta on ilman HaMashiach'a (Messiasta).
        HaMashiach ei ole siellä, missä veri ja tuli eivät ole voimassa – kieltäkää noista sanoista toinen, ja teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta.


      • aamin kaste
        Yakov kirjoitti:

        Sulle "aamun kaste":

        Sun kantsii nyt visusti tutkistella sisintäsi, sillä Vapahtajamme itse varoittaa peräti 11 kertaa (niistä yhteensä 12 kerrasta, mitä löydämme UT:sta) ihmisiä karttamaan kaikenlaista syntiä, etteivät he joudu Hel-vet-tiin!

        Tutkistele itseäsi myös seuraavalla yli 100 vuotta vanhalla profetialla, joka perustuu täysin Uuden Testamentin opetuksiin.

        >>>Profetia siitä millainen on maailma, ja kristikunnan hengellinen tila päivää ennen Yeshuan tulemusta.

        Pelastusarmeijan perustaja William Booth 1829-1912.

        1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa.
        Tulee päivä, jolloin koko läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, ettei kukaan päättäjistä enää pelkää Jumalaa. Uusi sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka ei enää pienimmässäkään määrin pelkää Jumalaa.

        2. Silloin on taivas ilman helvettiä.
        Tulee päivä, jolloin tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetioiden mukaan saarnataan korvasyyhyn. Kuulijat määräävät, mitä saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys saarnatuoleille on tämä: Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.

        3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, ettei syntien anteeksiantamista voi olla ilman, että tehdään parannusta synnistä.

        4. Päivä ennen Yeshuan tuloa, ihmiset, jotka eivät ole uudestisyntyneet ylhäältä, ovat täynnä pelastusiloa.

        5. On paljon uskontoa, ilman Pyhää Henkeä.

        6. Kristikunta on ilman HaMashiach'a (Messiasta).
        HaMashiach ei ole siellä, missä veri ja tuli eivät ole voimassa – kieltäkää noista sanoista toinen, ja teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta.

        sulle Yakov.

        Minä tiedän mitä on armo ja olen kolmekymmentä vuotta tutkinut sisimpääni. Tulin kolmevuotiaana uskoon joten ole ihan huoleti. minulla on Jeesuksen kanssa täysin asiat kunnossa. Minä tiedän että Jeesus rakastaa minua ja olen hänen omansa ja en pelkää mitään. Sen takia meidän ei pidä väitellä vaan siunata. Minä mytös siunan sinua ja tiedän että sinä olet Myös Jeesuksen oma. Ja Kyllä minun uskoni perustuu ennenkaikkea siihen armoon että Jeesus on kuollut kaikkien ihmisten syntien tähden minun myös ja olen vapaa...ei tässä ole mitään ristiriitaa. Minun oma taustani vaikuttaa siihen miksi käsittelen tätä samaa asiaa eri tavalla....en halua väitellä mistään näistä asioista


      • aamin kaste kirjoitti:

        sulle Yakov.

        Minä tiedän mitä on armo ja olen kolmekymmentä vuotta tutkinut sisimpääni. Tulin kolmevuotiaana uskoon joten ole ihan huoleti. minulla on Jeesuksen kanssa täysin asiat kunnossa. Minä tiedän että Jeesus rakastaa minua ja olen hänen omansa ja en pelkää mitään. Sen takia meidän ei pidä väitellä vaan siunata. Minä mytös siunan sinua ja tiedän että sinä olet Myös Jeesuksen oma. Ja Kyllä minun uskoni perustuu ennenkaikkea siihen armoon että Jeesus on kuollut kaikkien ihmisten syntien tähden minun myös ja olen vapaa...ei tässä ole mitään ristiriitaa. Minun oma taustani vaikuttaa siihen miksi käsittelen tätä samaa asiaa eri tavalla....en halua väitellä mistään näistä asioista

        Sulle "aamun kaste":

        Oletko mennyt uskoontulosi JÄLKEEN apostoliselle uskovien UPOTUSkasteelle?

        Oletko tuon askeleen otettuasi pyhittäytynyt myös ulkoisen vaelluksesi suhteen (eli karttanut kaikenkaltaista syntiä) ja sitten odottanut ja myös saanut kokea aidon apostolisen Pyhällä Hengellä täyttymisen sitä seuraavine merkkeineen, kuten puhuminen vierain kielin jne.?

        Ellet ole, niin olet nyt vain luterilaisen - Uuden Testamentin opetuksille vieraan - uskonnon kannattaja, jossa synnit laastaroidaan armolla ilman, että ihmistä VAADITAAN tekemään todellinen parannus ja uskonratkaisu elämässään!

        Jos noin on asian laita, kuten arvelen edellisten kommenttiesi perusteella, niin sinulla on TODELLINEN KIIRE tulla aidosti uskoon ja sisälle pelastukseen, sillä nyt on kyse vain lyhyestä ajasta, jolloin Adonai Yeshuan Matt. 25.:ssä luvun alussa mainitsema viiden viisaan neitsyen ylöstempaus tapahtuu!

        Olen Adonai Yeshuan armosta kastanut useita henkilöitä vajaan vuoden aikana, johtuen siitä, että Adonai Yeshua on ensin avannut heidän ymmärryksensä käsittämään mitä Raamatun Uusi Testamentti TODELLA opettaa Adonai Yeshuan seuraamisesta!

        Nuo Adonai Yeshuan mainitsemat viisaat neitsyet ovat uskoontulonsa lisäksi olleet kuuliaisia Adonai Yeshuan ja tämän apostolien opetuksille ja saaneet sen vuoksi Pyhän Hengen lahjan apostolisella tavalla ja täyttyvät jatkuvasti Pyhän Hengen voimalla, sillä juuri tätä tarkoittaa kyseisessä kertomuksessa mainittu "öljy" heidän astiassaan ja "astia" tarkoittaa heidän sisintään.

        Luterilaisten opettama oppi on vierasta evankeliumia Raamatun Uuden Testamentin opetuksiin verraten, sillä sylivauvakasteen armolaivalla EI yksikään ihminen purjehdi taivasten kuningaskuntaan! Oikea järjestys on tämä:
        (Mark. 16:15-18)

        "15. Ja hän (Yeshua) sanoi heille (opetuslapsilleen): "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa evankeliumia kaikille luoduille. (((Ensin pelastuksen suuren Ilosanoman julistus)))

        16. Joka uskoo ja kastetaan, se pelastuu; mutta joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen. (((Sitten vain uskoon tulleiden kastaminen upottamalla heidät hetkiseksi veden alle)))

        17. Ja nämä merkit SEURAAVAT niitä, jotka USKOVAT: minun nimessäni he ajavat ulos riivaajia, puhuvat uusilla kielillä,

        18. nostavat käsin käärmeitä, ja jos he juovat jotakin kuolettavaa, ei se heitä vahingoita; he panevat kätensä sairasten päälle, ja ne tulevat terveiksi." (((Lopuksi Adonai Yeshuan seuraaminen pelastussanomaa julistamalla ja saamalla sen ohessa kokea yliluonnolliset ihmeet todeksi omassa elämässään)))

        Mä sain ekan suuren rukousvastaukseni jo 4½-vuotiaana, kuulin Adonai Yeshuan äänen kotona yksin ollessani 12-vuotiaana, jolloin tein itsenäisesti aidon uskonratkaisun seurata Adonai Yeshuaa. Sinä samana iltana Hän antoi mulle lupauksen, jonka Hän myös täytti ollessani 22-vuotias. Täytyin apostolisella tavalla Pyhällä Hengellä torstaina 31.8.1972 illalla klo 21.

        Pyhä Henki avasi minun ymmärrykseni hetimiten käsittämään, millainen harhaoppi-instituutio ev.lut.kirkko oli jo tuolloin ja siksi erosin sen jäsenyydestä 1972, siis jäsenyydestä, johon minut oli sylivauvana liitetty lupaani kysymättä!

        Mulle on siis 40-vuoden merkkivuosi elokuussa! Silloin olen mies parhaassa iässä, joten vapise paha maailma! HalleluYah!


    • ent juoppo

      monikaan kommentoija ei edes tiedä alkoholismi oikeesti on ja ne onn.. niin.. hyviä neuvon antajia... itellä on ja tiedän itellä autto ku kävin katkolla ja kuntoutukssa.elä häpee semmosta tietä...

    • näin on

      Mä pstin korkin kii 2002,ja kii on pysyny.ilman kenenkään apua,9 vuotta tuli joka viikonloppu kännissa 2 päivää oltua.

    • Huikka & Ryyppy

      Ei kukaan tätä hullua maailman menoa selvinpäin kestä. Nössöt on erikseen.

      • sininen kumikana

        No, kumpi nyt sitten nössö on? Se joka kohtaa vaikeudet selvinpäin vai se joka vetäsee lärvit?


    • jeboujebou91

      et kerro että oletko töissä vai dokaatko paskahousu veronmaksajien rahoilla. todennäköisesti teet niin. :) ei oikein työt maistu,onhan dokaaminen ja itsesäälissä rypeminen niin kivaa ettei korkkia kiinni saa kun se ei itselle mitään maksa tuo kännissä pörrääminen.

      • Turhaan siellä veronmaksajien rahoista kohkaat. Eiköhän ne miljoonat tai jopa miljardit valu ihan muuhun tahoon, joita me veronmaksajat rahoitamme hallituksemme päätöksiin vedoten. Ihmiset ovat erilaisia luonteeltaan ja jos sinä olet vahva luonteeltasi, niin hyvä niin. Kesän jatkoja.


      • fgkjfdkgjkg
        whitehorserider kirjoitti:

        Turhaan siellä veronmaksajien rahoista kohkaat. Eiköhän ne miljoonat tai jopa miljardit valu ihan muuhun tahoon, joita me veronmaksajat rahoitamme hallituksemme päätöksiin vedoten. Ihmiset ovat erilaisia luonteeltaan ja jos sinä olet vahva luonteeltasi, niin hyvä niin. Kesän jatkoja.

        Kyllä Suomessa aika monta euroa menee ihan jo siihen kun rahoitetaan toimettomien juoppojen juomista, saati sitten kun aletaan maksaa niiden sairaalakuluja ja sitä hintaa mikä maksetaan maksetaan mielenterveysongelmissa ja muuna pahoinvointina alkoholistien läheisissä. Pahoinvointia ei kuitenkaan mitata pelkillä euroilla.


      • fgkjfdkgjkg kirjoitti:

        Kyllä Suomessa aika monta euroa menee ihan jo siihen kun rahoitetaan toimettomien juoppojen juomista, saati sitten kun aletaan maksaa niiden sairaalakuluja ja sitä hintaa mikä maksetaan maksetaan mielenterveysongelmissa ja muuna pahoinvointina alkoholistien läheisissä. Pahoinvointia ei kuitenkaan mitata pelkillä euroilla.

        (Pahoinvointia ei kuitenkaan mitata pelkillä euroilla.)
        No ei todellakaan pitäisi mitata. Keskustelun aloittaja kertoi ongelmastaan ja joku jeboujebou91 alkaa syyllistämään tilanteesta, mistä keskustelun aloittaja on huolissaan. En puolustele mitenkään kyseistä elämäntapaa. Me ihmiset olemme ERILAISIA luonteeltamme ja joka suhteessa, joka pitäisi muistaa. Elämä ei ole aina ns. 'ruusuilla tanssimista'. Joku kestää alamäkiä vahvemmin, joku heikommin.
        Jos joku ihminen ylentää itsensä toisen edessä, niin totuudessa alentaa itsensä universaalin lain edessä. Siinähän sitten miettii omaa täydellisyyttään.


      • sdhfyskguf
        fgkjfdkgjkg kirjoitti:

        Kyllä Suomessa aika monta euroa menee ihan jo siihen kun rahoitetaan toimettomien juoppojen juomista, saati sitten kun aletaan maksaa niiden sairaalakuluja ja sitä hintaa mikä maksetaan maksetaan mielenterveysongelmissa ja muuna pahoinvointina alkoholistien läheisissä. Pahoinvointia ei kuitenkaan mitata pelkillä euroilla.

        kelan työttömyystuesta menee 20% veroja, et kyllä me työttömätki veroja maksetaan


    • Exactione

      Vetämättä viinaa on helvetin vaikea olla, vaikka se olisi pelkkää viikonloppujuomista. Olen menettänyt oman itseni siinä määrin, että arjet menevät normaalisti sen kummemmin juomista miettimättä, mutta perjantain koittaessa kipaisen aina kaupan kautta kotiin kassi täynnä siideriä. Ensimmäisen siiderin aukaisu tietää saman tien melko sumuista viikonloppua, mikä on todella surullista. Olen joskus pikkuhiljaa totutellut tällaiseen juomiseen, joten sitä on todella vaikeaa koittaa muuttaa joksikin muuksi.

    • IL+E

      JooJoo,

      Selvänä symppis,
      humalassa huippujätkä,
      kännissä kuningas,
      jurrissa Jumala!

      Jos maistuu, eikä mikään muu kiinnosta, niin anna mennä vaan. Hiukan kannattaa tosin funtsia, mitä aineita käyttää, jottei kroppa hajoa heti kättelyssä.

      Jos taas on hiukan semmoien olo, että jotain muutakin voisi tehdä, niin ota vaikka fillari ja polje kaikki läpi kaikki talvisodan taistelupaikat. Tai vóit sä tehdä niinkin, että viet lapset puistoon keinumaan, jos ilma sattuu olemaan kaunis.

    • Vihreä Kääpiö

      Luettuani teidän muiden hienojen ihmisten kommentteja, tulin siihen tulokseen että suurin osa teistä tuntuisi olevan aivan naurettavia pellejä, tai hyviä trolleja. Ainoa joka ei ole luuseri on itse ketjun aloittaja mavari, koska tuon ongelmansa esiin ja kysyy ongelmaansa apua, muiden vastaus on morkata hänet nollaksi tässä yhteiskunnassa ja osoittaa omaa paremmuuttaan. Mistähän ihmisten syrjäytyminen johtuu, no juurikin teistä, ihmisistä jolla ei ole selkärankaa antaa kaverille auttavaa handua kun sitä tarvitsee.

      Mavari, on hienoa että huomaat ongelmasi ja ei tässä viellä ihan olla veneessä ilman airoja jos kuitenkin muut päivittäiset työsi tai asiasi hoituvat pienestä tissuttelusta huolimatta. Kannabis ei kuulosta huonolle vaihtoehdolle jos haluat vierottua alkoholista pois, koska sen juomisesta on saattanut tulla ihan vaan tapakin. Yritä vähentää keiton ottamista ja polttele vaikka sen sijaan budia kerran päivässä ni saat kuitenkin sen hieman irti arjesta fiiliksen, minkä ennen sait alkoholista. Se saattaa jopa tuoda hieman uusia ajatuksia ja antaa eri näkökulmia omaan elämääsi, sekä koita keksiä jotain vaihtoehto aktiviteettiä bissen juomiselle. Aloita joku mielenkiintoinen harrastus, kannabis on esim mukava apuväline luovuutta vaativissa harrastuksissa.

      Alkoholista luopuminen kannattaa tehdä pikkuhiljaa, ei tupakointiakaan lopeteta heittämällä röökejä roskiin, vaan pitämällä se toppa taskussa, mutta todeta että enpä poltakkaan vielä. Pidä bisse jääkaapissa ja joka kerta kun avaat jääkaapin, totea että juon tuon myöhemmin ja kohta se on saattanut olla siellä kuukauden. Niin ja yritä pitää kohtuus siinä budissakin, vaikka terveellisempi vaihtoehto se on kuin alkoholi.

      • hohhhoijjaa

        Pahinta shaissea mitä koko ketjusta löytyy.

        Ensin mollaat kaikki muut ihmiset, sitten tarjoat mahtavaa kaveruuttasi kaikkia muita vastaan, ja sitten selität vakavana maailman kuivimpia tarinoitasi jotka savun pölyttämässä päässäsi ovat kiinnostavia mutta ulos tullessaan aiheuttavat ympärillä oleville ihmisille uneliaisuutta, keskittymiskyvyn katoamista ja yleistä hämmennys tilaa.

        No mitä pilvihörhöltä voi odottaakkaan.


    • psykiatrian kirja

      Alkohooliin tulee vähitellen riipuvaiseksi.Vahva alkoholi sairastuttaa aivot.Mieli tarvii alkoholia et pystyy samassa mielentilassa.Yksikin kalja riittää tähän.Alkoholistin mieli on yleensä sairas mitä alkoholin käyttäjä ei huomaa.Riippuvuutta tekee juuri tämä.Alkoholistin on vaikea päästä itse irti ellei hae apua.Alkoholisti ei pysty lopettamaan kokonaan juomista ellei joku tekiä laukaise sitä.Ystävän tuki voi auttaa jos uskaltaa puhua selvälle henkilölle.Ainut neuvo on mennä AA TAI HAKEA APUA TERVEYDEN HUOLLOSTA.Aina kannattaa huolehtia omasta itsestään.AJATELKAA NIITÄ JOTKA OVAT SAIRAITA esim.syöpä yksikin elin päivä toisi iloa lisää.SINÄ ALKOHOLISTI HAE APUA SILLÄ ELÄMÄSSÄ tulee sinulle vielä kivoja asioita vastaan ilman viinaa.

    • HeimoH

      Moi, itse olen 51v. ja aloitin juuri Myllyhoidon, joka perustuu Minnesota-malliin, olin myös kyllästynyt viinan täyttämään elämään. 2.ss viikossa elämän arvot ja laatu on muuttunut parempaan kuin kuvittelin, mutta vielä on pitkä taival edessä. Suosittelen hoitoon hakeutumista, muuten tuo tie vie hautaan... Hoito on rankkaa ainakin aluksi, mutta minä olen saanut sieltä uskon elämääni ja halun päihteettömään tulevaisuuteen :)

    • hihhei

      voi elämä tätä keskustelua... mut jos joku haluu juoda/polttaa ittesä hengiltä niin juokoon kun ei satuta muita!

      • hihhei sulle

        Tajusitko mitä kirjotat? Edes erakkojuoppo ei juo vaikuttamatta muihin. Ainakaan Suomessa, missä rahat yleensä tulee kuitenkin valtiolta. Ja jos on perheellinen/ läheisiä niin kyllä se niihin vaikuttaa. Toki jos olet säästänyt itse rahasi juomiseesi, sairaalahoitoon, hautajaisiin jne. ja elät yksin niin aivan vapaasti juo pois, se ei ketään häiritse. Mutta useamman tapauksessa se kyllä vaikuttaa moneen muuhunkin ihmiseen, eikä hyvällä tavalla.


      • Yhteisestä kassasta

        Niinkö? Paitsi terveydenhuoltoa sitten, kun aivot ovat pellolla ja Suomessa täytyy hoitaa kaikki, nekin, jotka eivät ole ikipäivänä itse itseään mitenkään hoitaneet vaan päinvastoin.


    • siskoo.

      Siskoni on vienyt hautaan jo 2 miestä viinan takia, joten lopeta. Sinä olet arvokas ihminen joten hae hoitoon.

      • 18

        Otan osaa....


    • LAhtelainen_Yrittäjä

      Kerron tarinan...Itsestäni...

      Olen 34v. Suomalainen mies... En nuorempana juonut ollenkaan, ja urheilin aktiivisesti, myös armeijan jälkeenkin... 20v. Peruntin oman yrityksen, ekat 2 vuotta meni "töiden merkeissä" sitten laskut kasaantuivat ja firma teki persnettoa... Kalja ja viina maistui joka päivä...Autoakin ajoin kuitenkin sillä se oli työn takia oleellista...

      Neljännen vuoden jälkeen sain lainan ja sain käännettyä kelkan ylöspäin, samana vuonna törmäsin vaimmooni jonka kanssa tein 3 ihanaa lasta... Firma jatkoi kasvuaan ja minä juomista, vaimo tietää sen ja lapset... Tietävät myös kuka perheen elättää... Meillä myös avioehto!

      Olen ylpeä että olen köyhän perheen poikana saanut luotua tuottavan yrityksen, ostanut sin talon, mökin ja purjeveneen, missä ei ole yhtään lainaa...

      Mutta raha ei tee onnelliseksi... Juon edelleenkin ja olen juonut joka päivä tuon 12vuotta... Tupakkaa en polta, kävin lääkärin lähettämissä testeissä... kunto erinnomainen mutta maksa arvot HIVENEN KOHOLLA... lääkärin kanssa tästä keskusteltuani sanoi että se taitaa olla kovan harjotuksen tulosta, jos se ei mua tai perhettä haittaa niin jatka samaan tapaan... Jakun nykyään mikään ei ole ainakaan rahasta kiinni niin aijon jatkaa juomista... Vaikka hautaan asti! :)

      • 21

        Kuulostatko terveeltä omasta mielestäsi? Kummassa päässä ongelma on?


      • Huono yritys

        Tiedätkö senkin, että sinun hautasi ei ole kovin kaukana.


    • 14+16

      kokeilepa mahe-katttia

    • Pelle jätkä

      Monikohan "niskasta" kiinni ottamista käskevistä käyttävät vakituisesti mielialalääkkeitä tai rauhoittavia? Niiden käyttöllä voi ehkä vielä enemmän jättää luonnollisen kokemushistorian kuin juomisella.

      Jos haluaa kuulostaa äärityperältä ihmiseltä, voi laukoa tuota "niskasta kiinni"-viisautta. Se viisaus ei toimi pitkällä aikavälillä, oli niskastaan kiinni ottajat sitten juoppoja tai SYÖPPÖJÄ.

      Syöppöjä on kuulunut omaankin lähipiiriini ja kun he eivät saa kilon hiilariannostaan ajoissa (veren sokeri hetkeksi korkealle), heitä ei kestä kukaan. Sokeritauti sitten ehkä jotkut saa järkiinsä.

    • Nipsu

      Viestin aloittaneelle; Olen 44- vuotias nainen, jonka elämään on mahtunut yhtä jos toista. Tuntuu siltä, kuin alkoholi olisi ollut yhtenä persoonana elämässäni lapsesta asti.
      Isäni kärsi koko aikuisikänsä alkoholismista. Elämä ei ollut sellaista kuin hän olisi halunnut, joten selviytyäkseen hän etsi pehmeämpää syliä juomisesta. Se ei kuitenkaan tuonut vapauttavaa tunnetta pitkäksi aikaa, vaan kännissä hölmöiltyään oli olo kahta kauheampi. Isäni tajusi myös jossain vaiheessa, että vaikka juot itsesi tiedottomaksi, itseään ei kuitenkaan pääse pakoon. Tuskaisen olon paisuminen ja pettymys omaan itseen ajoi hänet päättämään kaiken. Hän oli itsemurhan tehdessään 39-vuotias, mutta täysin rauniona. Itse sain kokea myös sen, millainen vaikutus tuliliemellä oli suhtellisen ujoon ja sisäänpäinkääntyneeseen luonteeseeni.
      Ensin olin puhelias, fiksu (omasta mielestäni), viehättävä, mutta ajan kuluessa enemmän masentunut, omissa oloissani ryystävä puliämmän alku. Joku oli kerran sanonut minulle että kun olen humalassa, olen hauska ja seurallinen. Selvänä minusta tuli sitten tylsä. Tunsin jossain vaiheessa kuitenkin oloni todella kurjaksi ja rupesin miettimään omaa elämääni., Jatkanko pakoilua pullon avustamana ja päädyn luultavasti samaan pisteeseen kuin isäni vai yritänkö kohdata itseni ja rakennan arkeani uudelleen ilman viinaa. Lopetin juomisen, ei ollut ihan helppoa, mutta tein sen siitä huolimatta. Arki ei ollutkaan niin tylsää selvinpäin ja koin olevani eri tavalla "elossa". Toivoisin, että myös sinulle löytyy kimmoke hakea muutosta omaan elämääsi. Ei sellaista, jossa siirrytään riippuvuudesta toiseen, vaan elämänsisllön löytämistä muista asioista. Itselläni muutos lähti kuitenkin siitä, että halusin itse tehdä asioilleni jotain. Toivottavasti myös sinulle löytyy "se jokin", joka rohkaisee aloittamaan elämän ilman mieltä turruttavia aineita.

      • backslider

        "Lopetin juomisen, ei ollut ihan helppoa, mutta tein sen siitä huolimatta. Arki ei ollutkaan niin tylsää selvinpäin ja koin olevani eri tavalla "elossa"."

        Kävikö niin että kun heitit viinat mäkeen niin huomasit että se "kuiva minä" (kuiva=selvä, ei välttämättä tylsä ollenkaan) alkoi kummasti toipumaan ja valtaamaan elintilaa siltä entiseltä juomarilta joka tarvitsi viinaa "keinoksi ja luvanantajaksi" ilmaista fiiliksiään, niin hyviä kuin huonojakin...?

        Näin ainakin ite koin. Aika selkiyttävää kun on vain yksi olotila. Ei tarvitse selitellä sen "viinaminän" puheita ja tekoja kenellekään jälkeenpäin. Varsinkaan itselleen. Kaikkein vaikein vastapuoli vakuuttaa pidemmän päälle vaikka muut uskoisivatkin. Itse alkaa kyllä pikkuhiljaa tajuamaan asioidensa tolan.

        Sinä ja minä tiedetään että viinaan tottuu. Se mikä ennen aiheutti ratkiriemukkaan nousuhumalan, voi parin vuoden ahkeran juomisen jälkeen ollakin vain lakoninen "aha, alan tulla känniin" -havainto ilman mitään sen kummempaa ilon tunnetta.

        Itse aloin miettimään juomistani toden teolla kun perjantaina vakkari viikonlopun viinalasti työn alla huomasin että "tämä on totuttu tapa jota ilman en voi olla". Siis ei välttämättä sen kummempaa iloa (känniläisen mekaaninen nauru ei välttämättä ole oikeaa iloa aikoihin nähnytkään) enään tuottanut ja mietin että oikeasti tekisi hyvää LEVÄTÄ vaikka lukien tai telkkaa katsellen tms ym, minä painan aamuviiteen juomieni voimin ja lauantaina uusiksi. Monen monta vuotta.

        Mitä ihmiset pelkää jos jättää juomisen hetkeksi tai pysyvästi? Sitä että jos lopettaa viinan niin jää paljon viinaa juomatta? Rankasti yksinkertaistaen väitän että näin on monen kohdalla. Viina ja humala konkretiaa, joku selvinpäin oleminen "menetettyä ryyppäysaikaa" jota ei saa takaisin jälkikäteen?

        Jos on puoli vuotta ihan kuivana niin onko tosiaan niin että n 24 viikonloppua meni sitten ihan hukkaan? 48 tehokasta rafla/terassi/kotijuomis-mahdollisuutta ja mitä tekee jeppemme/juliamme? Heittää ne hukkaan? Niinkö?Lähes viisikymmentä kertaa menetetty jolloin olisi ollut ainakin tilaisuus tehdä illastaan ikimuistoinen mutta meni vähän pidemmällekin ja lähti muistit kokonaan veks?

        En minä mitään viinan kieltämistä aja ollenkaan, edellä kirjotettu vain kysymys niille jotka ITSE kokevat että menee vähän liian lujaa sen alkoholin kanssa ja funtsivat että voisi olla aika keventää kaasujalkaa tai jopa ottaa avaimet lukosta kokonaan.

        Teon tekemättä jättäminen on myös teko. Joskus se suurempi.

        Cheers ja tupla -Pupu Tupuna jäillä ja mutkapillillä viikonlopun kunniaksi!


      • sininen kumikana
        backslider kirjoitti:

        "Lopetin juomisen, ei ollut ihan helppoa, mutta tein sen siitä huolimatta. Arki ei ollutkaan niin tylsää selvinpäin ja koin olevani eri tavalla "elossa"."

        Kävikö niin että kun heitit viinat mäkeen niin huomasit että se "kuiva minä" (kuiva=selvä, ei välttämättä tylsä ollenkaan) alkoi kummasti toipumaan ja valtaamaan elintilaa siltä entiseltä juomarilta joka tarvitsi viinaa "keinoksi ja luvanantajaksi" ilmaista fiiliksiään, niin hyviä kuin huonojakin...?

        Näin ainakin ite koin. Aika selkiyttävää kun on vain yksi olotila. Ei tarvitse selitellä sen "viinaminän" puheita ja tekoja kenellekään jälkeenpäin. Varsinkaan itselleen. Kaikkein vaikein vastapuoli vakuuttaa pidemmän päälle vaikka muut uskoisivatkin. Itse alkaa kyllä pikkuhiljaa tajuamaan asioidensa tolan.

        Sinä ja minä tiedetään että viinaan tottuu. Se mikä ennen aiheutti ratkiriemukkaan nousuhumalan, voi parin vuoden ahkeran juomisen jälkeen ollakin vain lakoninen "aha, alan tulla känniin" -havainto ilman mitään sen kummempaa ilon tunnetta.

        Itse aloin miettimään juomistani toden teolla kun perjantaina vakkari viikonlopun viinalasti työn alla huomasin että "tämä on totuttu tapa jota ilman en voi olla". Siis ei välttämättä sen kummempaa iloa (känniläisen mekaaninen nauru ei välttämättä ole oikeaa iloa aikoihin nähnytkään) enään tuottanut ja mietin että oikeasti tekisi hyvää LEVÄTÄ vaikka lukien tai telkkaa katsellen tms ym, minä painan aamuviiteen juomieni voimin ja lauantaina uusiksi. Monen monta vuotta.

        Mitä ihmiset pelkää jos jättää juomisen hetkeksi tai pysyvästi? Sitä että jos lopettaa viinan niin jää paljon viinaa juomatta? Rankasti yksinkertaistaen väitän että näin on monen kohdalla. Viina ja humala konkretiaa, joku selvinpäin oleminen "menetettyä ryyppäysaikaa" jota ei saa takaisin jälkikäteen?

        Jos on puoli vuotta ihan kuivana niin onko tosiaan niin että n 24 viikonloppua meni sitten ihan hukkaan? 48 tehokasta rafla/terassi/kotijuomis-mahdollisuutta ja mitä tekee jeppemme/juliamme? Heittää ne hukkaan? Niinkö?Lähes viisikymmentä kertaa menetetty jolloin olisi ollut ainakin tilaisuus tehdä illastaan ikimuistoinen mutta meni vähän pidemmällekin ja lähti muistit kokonaan veks?

        En minä mitään viinan kieltämistä aja ollenkaan, edellä kirjotettu vain kysymys niille jotka ITSE kokevat että menee vähän liian lujaa sen alkoholin kanssa ja funtsivat että voisi olla aika keventää kaasujalkaa tai jopa ottaa avaimet lukosta kokonaan.

        Teon tekemättä jättäminen on myös teko. Joskus se suurempi.

        Cheers ja tupla -Pupu Tupuna jäillä ja mutkapillillä viikonlopun kunniaksi!

        Olipas hieno kirjoitus! Juuri tämä "menetetty ryyppäysaika" osuu mielestäni asian ytimeen.


    • tule onnelliseksi

      mene lapualle minnesota-hoitoon. jos rahasi ei riitä, pyydä kaupungilta maksusitoumus, jolloin itsellesi jää maksettavaksi noin kuudes osa, alle tuhat euroa.yksin on mahdotonta selvitä.toimi heti

    • Heikot..

      Kaikki jotka juovat alkoholia, ovat heikkoja ja eksyneitä lapsia.. Niillä ihmisillä on todella heikko mieli kaikkine perusteluineen juomiselle. Oli se sitten lasillinen silloin tällöin tai jokapäivä pullo viinaa.

      • Heikot..

        Vahvalla mielellä voi lopettaa kaikki päihteet seinään yhdessä päivässä. Nimimerkillä kokemusta on.


      • heikkoihminen

        niinhän se on. riittävän vahva ihminen pystyy mihin vaan, vaikka maailman herruuteen, vaikka syntyisi Kalkutassa nälkään ja spitaalisena ilman käsiä ja jalkoja niin kyllä tarpeeksi vahva ihminen siitv nousee vaikka maailman diktaattoriksi. mutta näin vahvoja ihmisiä on korkeintaan 1/1000 000 000. useimmat on enemmän tai vähemmän heikkoja ja keksimme vain tekosyitä ongelmillemme vaikka loppujen lopuksi kaikki on meistä itsestämme kiinni.


      • Nam ja nautinto
        Heikot.. kirjoitti:

        Vahvalla mielellä voi lopettaa kaikki päihteet seinään yhdessä päivässä. Nimimerkillä kokemusta on.

        Tai vielä vahvemmalla mielellä voi käyttää alkojuomia kohtuudella, koska promillepitoinen aine on lääke vähässä määrin nautittuna ja mitään sen parempaa en tiedä, kuin hyvä ruoka ja hyvä viini palan painikkeeksi.


    • ex-elinkautisvanki

      ole vielä harjottelu asteella oleva juoppo.kannattaa siirtyä astetta kovemmaksi ja ekaks ottaa opamaxit ym lääkkeet ja jos ei kolahda mukavasti niin siitte piriä ym suoneen vedettäviä roinia.luulen et siitä se onni löytyy elämää! (ja kaveritkin tykkää)

    • kristitty

      Hyvä kysymys. Maassa jossa alkoholihaita aiheuttavat usean miljardin kulut vuosittain. Samalla kansa on hyvin kännihakuista -> liekkö syynä että ei koeta kuuluva porukkaan ilman viinaa. Itse olen ollut raitis 19 vuotiaasta asti hiukan koitin sopeutua leiriin alkoholin kanssa kunne slöysin henkilön joka ohjasi uudelle tielle. Kun on uskossa Jeesukseen ei tarvi pulloa sopiakseen porukkaan reheellinen oma itse vaan ja mukavasti menee.

      • joskusjuoppo...

        "kristitty" Noi miljardi kulut on höpö höpö juttuja. Juoppo maksaa alkoholi verona ison siivun valtion kassaan. juopot kuolee nuorena, ei tarvi vanhuudenhoitoa. Aina kun kuulee laskelmia voisi vähän aikaa miettiä voiko se mahdollista.


      • kfgjkfjg
        joskusjuoppo... kirjoitti:

        "kristitty" Noi miljardi kulut on höpö höpö juttuja. Juoppo maksaa alkoholi verona ison siivun valtion kassaan. juopot kuolee nuorena, ei tarvi vanhuudenhoitoa. Aina kun kuulee laskelmia voisi vähän aikaa miettiä voiko se mahdollista.

        Millä tavalla ne rahat tulee valtion kassaan?! Pahimpien juoppojen tapauksissa tuloja ei itsellä ole lainkaan, ollut ehkä vuosikausiin, kaikki raha tulee valtiolta. Toki se kiertää alkon kautta osittain takas valtion kassaan, mutta mitä se auttaa kun se alkujaankin tulee sieltä valtion kassasta. Eri juttu on tietysti itse elantonsa tienaavat alkoholistit.


    • Horroskooppi

      On se elämä mukavaa kun on hiukkasen jurrissa .. mutta karu totuus kun selviää ...mutta elämän voi tehä onnelliseksi muulakin tapaa ..
      Päivä kerrallaan ... ota vain joka toinen päivä ja sitten jatkat niin ettet ota kuin perjantaina ja lauantaina ...elimistösi tottuu ettei se saa alkoholia joka päivä ..
      Sitä en tiedä onko sulla vaimo tai tyttöystävä .. molemmat voivat auttaa täs asias ..jos juot joka päivä niin voit sanoo että pistää pullot piiloon silloin kun et halua ottaa ja seuraavana päivä saat annoksen .. ja yhdessä sovitte kuin se jatkuu eteenpäin ..
      Mutta jos sulla ei oo kaveria siinä niin sun pitää ite hoitaa se asia .. vaikeaa on mutta onnistuu kunnollisella itsetunnolla ja jos vielä haet jotain muuta sen tilalle niin uskon että onnistuu ...
      Tuo AA- on hyvä ajatus mutta joillakin on korkee kynnys mennä sinne tai ei tunnusta olevansa alkoholisti ..
      Mutta peukkuja sulle ja ota vain viikonloppuisin ..

    • Öööörps!

      Otappa seuraavalla kerralla Alkosta matkaan se alkoholin kulutuskortti, siitä näkee ne päivittäiset ja viikottaiset maximi annosmäärät. Sinulla ne on auttamattomasti liian suuret.
      Otappas itteäs niskasta kiinni ja päätä että olet kuukauden dogaamatta. Kokeileppa onnistuuko että et koskekaan alkoon.

      Ja mitä sä tuolla tarkoitat että "selvinpäin olen vaan tylsä enkä usko et kukaan kaipaa sitä ihmistä" ??? Siis hitto soikoot! Mikäs pellehermanni ja toisten naurattaja ja viihdyttäjä sä oot kenellekään olemaan??? Et sä siitä mitään palkaa saa, korkeintaan sen kevytkenkäisen baarikeijun aiheuttaman armottoman moraalisen vitutuksen seuraavana aamuna.

    • selvinpain..........

      Olisikin kannabista tai jotain viinaa. Mulla menee leijonaosa rahoista vuokraan ja silla vahalla pitaa parjata.

    • viisas ihminen

      Otat ittees niskatsta kiinni ja hakeudut aa kerhooon. päihteet ei saa viiä miestä.

    • Naisellinen nainen

      Kukaan ei ole parhaimmillaan kännissä. En ole vielä sellaista nähnytkään. Hanki uusia ystäviä, jotka ovat kanssasi selvinkinpäin. Rahat sulta vaan menee ja elämä. Mee edes harrastaan jotain! Ei kukaan tuu kotoa hakeen, jos ei liiku selvinpäin ollenkaan ihmisten ilmoilla. Onhan niitä kaikenlaisia ihmissuhdetaito ja itseensa tutustumiskurssejakin. Eihän kukaan voi sinusta pitää, jos näytät naamas vain päissäs. Ihan varmasti olet rakastamisen arvoinen. Tutustu itsees äläkä ole ylikriittinen. Kyllä täällä on muitakin ujoja ja hiljaisia...

      • rasittavia esittäjiä

        Kun henkilö menee kurssille oppimaan ihmissuhdetaitoja ja löytämään itseään niin jonkun toisen ihmissuhdetaitoja hän siellä oppii.

        Ne jotka muka etsivät itseään tietävät kyllä tarkkaan mitä ovat mutta eivät pidä itsestään ja pyrkivät löytämään jotain parempaa "itseään".

        Jos olet Tappara fani ja joukkue kokoajan vain häviää niin voit mennä vaikka Oulun Kärpät kurssille ja jos he voittavat niin tavallaan olet jonkun asian ratkaissut mutta toisaalta olet samalla kadottanut paljon muuta koko touhusta.


      • Lounli-Raideri..
        rasittavia esittäjiä kirjoitti:

        Kun henkilö menee kurssille oppimaan ihmissuhdetaitoja ja löytämään itseään niin jonkun toisen ihmissuhdetaitoja hän siellä oppii.

        Ne jotka muka etsivät itseään tietävät kyllä tarkkaan mitä ovat mutta eivät pidä itsestään ja pyrkivät löytämään jotain parempaa "itseään".

        Jos olet Tappara fani ja joukkue kokoajan vain häviää niin voit mennä vaikka Oulun Kärpät kurssille ja jos he voittavat niin tavallaan olet jonkun asian ratkaissut mutta toisaalta olet samalla kadottanut paljon muuta koko touhusta.

        Naapurini Ankkakujalla, eläkkeelläoleva puosu, sanoo useinkin, ettei Uudessakaupungissa asumista kestä selvin päin. No välillä kyllä tuntuu minustakin siltä, kun ihmiset suhtautuvat nuivasti liiketoimiini. Mutta onneksi kuitenkin pääosa ottaa touhuiluni huumorilla, niinkuin pitääkin. Täällä ollaan vain kerran ja kello uuninpankolla raksuttaa aikaa koko ajan vähemmäksi. Elelllään täysillä vaan, kuka enemmän kännissä kuka vähemmän. Nyt täällä paistaa aurinko ja minulla on kaverilta lainassa entisöity Simca 1000. Aurinko paistaa ja Simca kulkee. Kävisköhän Alkosta hakemassa jotain janojuomaa illaksi...


      • Jansku Janhualt
        Lounli-Raideri.. kirjoitti:

        Naapurini Ankkakujalla, eläkkeelläoleva puosu, sanoo useinkin, ettei Uudessakaupungissa asumista kestä selvin päin. No välillä kyllä tuntuu minustakin siltä, kun ihmiset suhtautuvat nuivasti liiketoimiini. Mutta onneksi kuitenkin pääosa ottaa touhuiluni huumorilla, niinkuin pitääkin. Täällä ollaan vain kerran ja kello uuninpankolla raksuttaa aikaa koko ajan vähemmäksi. Elelllään täysillä vaan, kuka enemmän kännissä kuka vähemmän. Nyt täällä paistaa aurinko ja minulla on kaverilta lainassa entisöity Simca 1000. Aurinko paistaa ja Simca kulkee. Kävisköhän Alkosta hakemassa jotain janojuomaa illaksi...

        Aikamoinen risu autoksi tuo millä ajelit alkuehtoosta. Ja miksi olet siirtynyt tänne palstalle terrosrisoimaan ihmisiä älyttömillä mielipiteilläsi?


    • 6+10

      Tutustu uuteen elämäntietokirjaan Alkuajatus - Elämän pieni käsikirja (Hannu 2010)

      Kirjan mukaan opimme jo lapsuudessa ajatuksia siitä mitä minkälaisia meidän tulisi olla, mitä elämässämme tehdä ja miten käyttäytyä, eli näistä ulkoisista ajatuksista muodostuu ikäänkuin ulkoisia tahtoja mieleemme. Tämä johtaa siihen, että oma tahto vajoaa osittain tai kokonaan tiedottomuuteen.

      Moni kokee etäisyyden tahtoonsa tuskana ja ahdistuksena, ja jotkut päätyvät päihteiden avulla lievittämään tuota tuskaa. Näin ollen päihteiden käyttö ei ole itse ongelma, vaan seuraus syvemmällä olevasta ongelmasta. Yhtälailla tuskaa voi paeta pelaamisella, liikashoppailulla tai vaikkapa liialla työnteolla.

      Kirjan avulla oppii tarkastelemaan ajatuksia mielessään. Kun ajatus paljastuu, siitä tulee tietoiseksi ja siksi sen voi valita pois. Sitä ennen se vaikuttaa valintoihin, eli elämään, tiedottomuudesta, eikä sitä välttämättä edes huomaa. Kun mieltänsä selkeyttää ulkoisista ajatuksista, tietoisuus omasta tahdosta kasvaa koko ajan, ja jossakin vaiheessa siitä on täysin tietoinen.

      Tuolloin myös etäisyydestä johtuva tuska ja ahdistus katoaa, ja sen myötä tietenkin tarve alkoholille, ja koska elämänvalinnat alkavat tapahtumaan aidosta omasta tahdosta, tuloksena on lopulta elämä jota alunperin tahtoi.

      Kannattaa tutustua, kirja todella toimii! Lisää sivulla www.alkuajatus.org

    • ruhjo55

      Hei,yritä vaan,hakee jotain positiivista,elämällesi,tiedän kuin se on vaikeeta,minullakin on ystävii,jotka ovat samassa tilanteessa,ja se koskee,kun en voi heitä auttaa,sinulta puuttuu,kannustaja.Hyvää kesää,silti.

    • mk

      Alkoholi antaa mielihyvää mutta niin tekee myös liikunta. Elimistö kaipaa tätä opeteltua "palkintoa" säännöllisesti. Jätä pullo ja ala vaikka lenkkeilemään pikku hiljaa. Lopulta sinulla on levoton olo jos et pääse lenkille ja et kaipaa mitään huumeita. Ruoka maistuu, kunto kohenee, on hyvät yöunet. Nämä kaikki nostavat henkistä vireystasoa ja elämä maistuu siltä kuin sen pitääkin noin nuorella ihmisellä. Ja alkaa tytötkin kiinnostaa kun elimistö pelaa (ei mitkään baariharakat).

    • Leekuuri

      Voi hyvä rassukka 25v! Ota järki käteen. Ajattele, miten se keskiolut sinua koukuttaa. Tuo mitätön halpamainen huorapullon kuvatus on koukuttanut sinut orjakseen ja ajattelet siirtyä marihullun leipiin, eli orjaksi. Keskiolut pullo käskee joka päivä nuolemaan itseään. Se on jo onnistunut viemään kaiken huomion sinun elämässä. Eli koko elämäsi pyörii keskioluen ympärillä, vaikka kuuluisi olla toisinpäin. Ajattele! Lue netistä hakusanalla "maksasairaudet". Sinulla on taatusti suurentunut rasvamaksa. Normaalisti maksa painaa noin kilon, mutta sulla se voi olla jopa 5 kiloa painava. Keskikokosen rasvamaksankin normalisoituminen kestää kaksi vuotta (kun lopettaa juomisen kokonaan). Kun maksakirroosi (lue maksakuolio) iskee niin peruuttamaton vahinko on jo sattunut. Paluuta ei enää ole!!! Vain maksansiirto voi sinut pelastaa kuolemalta!!! Juopolle siirtoa ei edes tehdä. Saat kuolla rauhassa. Rasvamaksan oireita on suolisto-ongelmat (ripuli ja pahanhajuinen uloste, ilmavaivat), kohonnut kolesterooli, kohonnut verenpaine, valoarkuus silmissä, kohonnut verensokeri (haima lievästi tulehtunut), lisääntyneet valkosolut veressä, yleinen väsymys kun vitamiinit ei imeydy suolistosta, jalkojen/käsien puutuminen, siemenjohtimien vaurioituminen, veriset oksennukset. Veren maksa-arvo S-GT jos on yli 50 silloin on selvää viitettä vakavasta rasvamaksasta. Normaalin terveen maksan arvo on 30-50 välillä. Vaikka viitearvon yläraja on noin 80, niin se on täyttä humpuukia. Viitearvon yläraja saadaan/lasketaan suomalaisten miesten maksa-arvoista. Ja kun maksa-arvot mitataan yleensä viinan suurkuluttajilta, niin siksi ylärajan viitearvo on noussut liian korkeaksi. Lopeta juominen kerralla. Hanki harrastus tai varaa aika terapiaan, jos meinaat viettää 35 vuotispäiviäsi.

    • ashers

      niin,,jos koet että kukaan ei kaipaa selvää minääsi, niin olisko syytä katsoa peiliin jos ihmissuhteet on siinä mallissa..ite en ainakaan katselisi päivääkään miestä joka tissuttelisi kaiken aikaa, vaikka kuinka hoitaisikin työnsä ja asiansa,,muutakaan läheiset harvoin nauttii alkoholistin elämän sivusta seuraamisesta..ryhtiliike olisi nyt paikallaan!

    • muuten hyvä alku, mutta jättäisin huumeetkin pois. olenhan minäkin tylsä ihminen, mutta en pilaa sitä ryyppäämällä tai huumeiden käytöllä. olenhan jo 26, kohta 27v. se on vaan sinun oman mielen mukainen asia kylläkin. mutta koitaisit raitistua, voi olla että jotain hyvää voi tapahtua, kun saisit uuden mahdollisuuden.

    • tunnevammainen 67

      Olet tunneäly vammainen. Et osaa käsitellä tunteita selvinpäin. Ja olet alko riippuvainen vakavasti.Hanki apua !mielenterveys palveluiden optimaalinen henkilö !

    • tämän kaiken kokenut

      miksi jeppe juo. siksi kun hänellä on niin suuri ego ettei mahdu mihinkään.juoppo ei ole hauska ja on huumorintajuton ääliö. luulee, että hänestä tulee hauska ja haluttava, kun ottaa joka ilta viinaa ja isottelee joka asiasta. voi surkeus. viinamies karkottaa vaimon/naisen, lapset heidän mahdolliset ystävät/poikaystävät, kaverit jos niitä nyt on ollutkaan ja kaikki ihmiset läheltä. ja jeppe jatkaa juomistaan kun on niin yksin. voi v''''u. saa ollakin yksin.

    • daadaaa

      kun kuuntelee hetken kännisten jorinaa terassilla huomaa helposti sen harhan että he luulevat että heillä on niin ihanaa kavereitten kanssa..samat jorinat ja tinkaamiset illasta toiseen, takana se fiilis että kuuluu tähän porukkaan ja on kaverit.

      parempi on olla vaikka yksin kun juopporemmissä1

    • perseenhaju

      sitte kun alkaa tulemaan juopon vatsavaivoja niin tilanne on käsittämätön. Persehaisee ja kakkakin on sellaista mäännyttä.

    • !!!!!!!!!!!!!11

      Hanki apua ongelmaasi ja sitten yritä pitää hauskaa ilman viinaa. Kyllä huomaat että elämä on parasta huumetta!

      • Lounli-Raideri..

        Ei päde tuo lauseke Uudessakaupungissa. Täällä sitä on ihminen onnellisimmillaan kun on pikkasen humalassa. Ei vaivaa autotehtaan hiipuminen, ei Esson lopettaminen Levysepänkadulta, ei Prykin lounaiden loppuminen. Me täällä juomme päivisin Pakkahuoneella munkkikahveita ja iltaisin hummaamme rannan kaljakuppiloissa. Talvella oomme Kirstassa tai Wanhassa Mestarissa. Mutta kyllä täällä kuntoillaankin. Esimerkiksi tikanheitto Hupi-Lupissa kohottaa kuntoa ja parantaa mielialaa. Pieni kun on kaupunki, niin pienehköt ovat ilotkin. Mutta onhan tuossa Turku melkes naapurissa. Äkkiä sinne polkaisee diisselillä ja siellä aukeaakin jo ihan uudet mahdollisuudet ihmiselle pitää hauskaa. Mutta nyt pitää mennä..taksi oottaa tuossa ulkona ja ilta on vasta nuori..


      • ei tippa tapa
        Lounli-Raideri.. kirjoitti:

        Ei päde tuo lauseke Uudessakaupungissa. Täällä sitä on ihminen onnellisimmillaan kun on pikkasen humalassa. Ei vaivaa autotehtaan hiipuminen, ei Esson lopettaminen Levysepänkadulta, ei Prykin lounaiden loppuminen. Me täällä juomme päivisin Pakkahuoneella munkkikahveita ja iltaisin hummaamme rannan kaljakuppiloissa. Talvella oomme Kirstassa tai Wanhassa Mestarissa. Mutta kyllä täällä kuntoillaankin. Esimerkiksi tikanheitto Hupi-Lupissa kohottaa kuntoa ja parantaa mielialaa. Pieni kun on kaupunki, niin pienehköt ovat ilotkin. Mutta onhan tuossa Turku melkes naapurissa. Äkkiä sinne polkaisee diisselillä ja siellä aukeaakin jo ihan uudet mahdollisuudet ihmiselle pitää hauskaa. Mutta nyt pitää mennä..taksi oottaa tuossa ulkona ja ilta on vasta nuori..

        joo kyllä kaljottelu on kuninkaitten hommaa ja vielä hemmetin rankkaa käy kyllä työstä.itsellä 7 viikon putki takana ja hauskaa oli!3000 tuli lainattua ja lomarahat ja auto juotiin mutta eipä ollu kavereista pulaa.illalla soittelee pomolle pääsiskö vielä takas duuniin.työ kaverit vittuilee ja kattoo kieroo,mutta riipati rallaa tämä poika rallaa!!!!


    • lappeen rannasta juo

      työ kaverit on yhdys sana

    • minulla on hieman samaa ongelmaa. juon ja en tee mitää. istun päivät koneella ja juon melkee koko ajan. välillä ajattelen että nyt loppuu saatan olla selvänä muutaman päivän tai viikon. mutta pitäs vissii ihan kunnolla ottaa niskasta itteään kii ja tehä jotain.

    • Raitis ALKOHOLISTI

      Aloitus on selvä provo.Jotkut provoilee vielä lisää ja typerykset innolla vastaa antaen vielä typerämpiä neuvojaan.Köyhää se on teidän elämä,ainakin henkisesti...

    • Vituiks män taas

      Mulla on taas ihan vitun rapula.Koko vuosi ryypätty ilman selvää päivää ja syony vaan koiranmakkaraa ku ei o rahaa muuhun ku viinaan.

      • Niinhän se menee

        No pitäähän sitä nyt tietty viinaan rahaa olla, vaikkei ruokaan oliskaan. Asiat pitää jokaisen laittaa tärkeysjärjestykseen. :)

        Alkoholisti-isän lapsena totesin kanssa tämän, että pääasia että isällä on viinaa, hällä väli onko lapsilla ruokaa ja vaatetta. Isän viinaan meni lastenkin vaivoilla itselleen keräämät säästöt. Alkoholistille ei millään muulla ole väliä kuin viinalla. Se on paras ystävä, ainut ihmissuhde.


    • vm84tikru

      ei muuten oo kaikkialla AA:n penkit puuta ei saa tikkuja. Itsestä se kiinni on haluaako raitistua vai ei. Jos on viinoja juomatta kamaa käyttämättä niin käytä ihmeessä sitten kun olet loppu ja muuta vaihtoehtoa ole niin mene AA:han. Ennen kuin olet käynyt pohjalla sinua ei voi kukaan auttaa.
      AA:n kesäpäiviä odotellen ja vanhempien raittiista vuosista kiittäen.

    • Omat kuviot

      "Itsestä se kiinni on haluaako raitistua vai ei."

      Niin on, eikä siihen haluun tai edes raittiina pysymiseen voi vaikuttaa sen enempää AA, kuin mikään muukaan hoitomenetelmä. Tarinoita ja neuvoja maailmaan mahtuu yllin kyllin, mutta oma tahto on aina kaiken yläpuolella.

    • kakskertaavuodessa%

      Kaikilla se juominen ei ala, mutta kaikilta se loppuu aikanaan. Jos tulee aatoksia ryyppäämisen järkevyydestä mieleen niin siitä hetkestä kannattaa pitää kiinni ja tehdä asialle jotakin ennenkuin aatos menee ohi.
      Eipä muuta, kiitos ja anteeksi.

    • perseenhaju

      Olet vaipumassa alkoholismiin ja vain Jumala voi auttaa. Käänny AA:han


      t: takahikiän anonyymit perseenhaisijat

    • taf90

      Ei kannata alkaa käyttään kamaa. Nimittäin asiat alkaa sit menee viel huonommin. Ite oon 22-vuotias juoppo, juonu 4 ja puol vuotta, entinen sekakäyttäjä ja kaiken lisäks mul on epilepsia. Ymmärrän sua kyl paremmin ku hyvin. Mut kyl ne onnellisimmat hetket on selvinpäin.

    • Kk

      Nosto.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      107
      2037
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      124
      1490
    3. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      109
      1487
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1337
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1164
    6. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      481
      1105
    7. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      60
      1058
    8. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      943
    9. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      902
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      866
    Aihe