Laajentunut maitorauhanen

epäily...kokemuksia?

Onko kellään todettu? voiko aiheuttaa jotain oireiluja jossain vaiheessa?
Itse löysin patin toisesta rinnasta lähellä nänniä, reilu viikko sitten, ja kävin tänään lääkärissä,joka epäili kyseessä olevan laajentunut maitorauhanen, kun tosta samasta rinnasta tuli viikko sitten tippa maitoakin. Syön e-pillereitä jotka saattaa aiheuttaa maidoneritystä ilman raskaana oloakin, ja imetyksen loppumisesta mulla 7kk aikaa.
Sain lääkäriltä toki lähetteen mammografiaan ja ultraan (koska sanoi että kun ei voi täysin varma noista pateista olla koskaan, niin siksi noi tutkimukset viel lisäks)...
Mulla ei oo tuo oireillut, muuten ku välillä ajoittaista lievää särkyä (joka menee aina hetkessä ohi ja sitä ilmenee jos oon nukkunut tolla kyljellä, ei aina tosin silloinkaan), mutta itse patti ei arista tai ole kipee mitenkään. Mietin vain että voiko tuo aiheuttaa tosiaan jotain oireilua, et jos tulee jotakin nii tietää et voi liittyä tohon? En huomannu lääkäriltä sitä kysyä.

6

1729

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tutkittuon

Hyvä että menit lääkäriin! Koskaan ei ole turha tutkia patteja. Eipä tarvi miettiä, mikä on. Pian saat tulokset. Toivotaan parasta.

• aloittaja....

Juu.. Mut ei oo kellään kokemusta laajentuneesta maitorauhasesta vai?
      Itse pelkäsin eka pahempaa mut 2 sairaanhoitajaa epäillyt tota ja lääkäri myös. Ja varmaa aika epätodennäköistä mun iässä (tiedän juu kyllä ettei syöpä kato ikää mut harvinaisempi kuitenki nuorilla, ja alle 30v oon) et syöpää olis.

• aloittaja....

ja mammo ja ultra on siis vasta n kuukauden päästä eli kyllä tässä viel odotellaan. Patti ei oo oireillu mitenkää eikä oo kasvanut, pillereistä alkoi taukoviikko ja meinasin että en niitä enää jatka (ehkäisykeinoja on muitakin, hormonittomia).... Sen verran laitto toi pattikuitenki miettiin ja e-pillerien selosteessa mainittu harvinainen sivuvaikutus: hyvä ja pahalaatuiset kasvaimet rinnoissa. Vaikkei kukaan nyt sellasta oo epäillyt. Lääkäri ei sanonut ton patin kovuudesta mitään mut sairaanhoitaja (tkssa) sanoi ettei hirveän kova olis.

• rauhasista

Itsellä myös "möykkyiset", laajentuneet maitorauhaset ja mastopatiaa. Lisäksi kystia. Pari tippaa maitoa joskus tullut vaikka ei ole lapsia. Kävin mammografiassa ja ultrassa. Ei ollut mitään vikaa :)

• aloittaja......

Jeps. Laajentunutta maitorauhasta tosiaa mullaki epäili ja uskon et voi sellanen ollaki, 2 hoitajaaki tota kokeillu ja samaa epäilly, ja mitä oon lukenut niin maitomainen erite ei ainakaa syöpään viittaa (luin ihan asiasivustolta, en keskusteluista), vaan syövässä ainaki erite olis kirkasta tai veristä. Et en sellasta jaksa enää pelätä (alkuun tietty pelästyin ku patin löysin, nii kaikista pahin tuli mieleen)... Patti ei oo mikskää muuttunu, maitoo tulee viel puristamalla (pieni määrä)... e-pillerit lopetin, mietin vaa et mitä niitä käyttää ku hormonittomiaki ehkäsykeinoja on, ja ku niis lukee enemmän haittavaikutuksia ku hyvää nykyään...

• aloittaja.........

Niin, tuli siellä mammossa ja ultrassaki käytyä, eipä löytynyt niillä mitään...

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      100
      6514
    2. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      31
      3890
    3. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      30
      3305
    4. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      378
      1783
    5. Mihin se sysipska hävisi?

Katso Frida Kahlo elämäkerta ja opi.
      Ikävä
      33
      1408
    6. Upea peppuisella miehellä

Upea peppuisella miehellä on upea peppu.
      Ikävä
      27
      1350
    7. Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän

Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi
      Maailman menoa
      47
      1043
    8. Anteeksi kulta

En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv
      Ikävä
      11
      986
    9. Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."

Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:
      Tv-sarjat
      11
      920
    10. Tykkään susta todella

Paljon. Olet ihana ❤️
      Ikävä
      42
      889
    Aihe