New York

Elisa

Paljonko tarvisi varata rahaa viikon reissulle New Yorkiin? Käyn mielelläni museoissa, shoppailu ei ole pääasia mut oishan se kiva jotain ostaa. Onko ruoka edullista? Siis minkälaisella summalla pärjäis eikä tarvisi pihistellä!

22

2868

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Richard

Jos menet yksin niin varaa käyttörahaksi 150-250 USD / päivä, ei tule suru puseroon,ja voit tehdä ostoksiakin, ruokailu on edullista kun et mene "pöytäliinapaikkoihin", eli pysyt Junk-Food osastolla, hinnat ovat silloin suomen tasoa, taksilla ajo taitaa olla halvempaa kuin täällä, ja taksit ovat erittäin siistejä ja turvallisia ( keltaiset), Kaksikerroksiseen bussiin ( double-decker) saa lipun 45 usd / 48 tuntia, voit hypätä kyytiin / pois missä haluat ja milloin haluat, se on hyvä ja aika edullinen tapa nähdä kaupunkia.

• Jaana

Onhan se hyvä, että on paljon käyttörahaa, mutta paljon halvemmallakin selviää. Hostellin saa n. $30/yö, voi senkin saada halvemmalla. Kehoitan harkitsemaan NYC passin ostoa http://www.newyorkpass.com/ , jos nähtävyydet ja museot kiinnostavat, on nyt vielä 10% alennuksessa. Tulee maksamaan n. €100, mutta sillä pääsee aika moneen paikkaan ilmaiseksi ja vielä jonojen ohi. Saa matkustaa myös metrolla ja bussilla ilmaiseksi ja on seitsemän päivää voimassa. Ruokailusta selviää jopa $5/annos, jos oikein pihistää.

• joo-o
        Jaana kirjoitti:

Onhan se hyvä, että on paljon käyttörahaa, mutta paljon halvemmallakin selviää. Hostellin saa n. $30/yö, voi senkin saada halvemmalla. Kehoitan harkitsemaan NYC passin ostoa http://www.newyorkpass.com/ , jos nähtävyydet ja museot kiinnostavat, on nyt vielä 10% alennuksessa. Tulee maksamaan n. €100, mutta sillä pääsee aika moneen paikkaan ilmaiseksi ja vielä jonojen ohi. Saa matkustaa myös metrolla ja bussilla ilmaiseksi ja on seitsemän päivää voimassa. Ruokailusta selviää jopa $5/annos, jos oikein pihistää.

Tuossa edellinen sanoi että bussi maksaa 45 dollaria kaks päivää ja sä sanot että jollain passilla (100 dollaria) voi ajaa busseilla ja metroilla ilmaseks 7 (!!!) päivää ja lisäks pääsee ilmaseesk sisälle ties mihin. Siis saako täältä luetettavaa tietoa ollenkaan???

• Jaana
        joo-o kirjoitti:

Tuossa edellinen sanoi että bussi maksaa 45 dollaria kaks päivää ja sä sanot että jollain passilla (100 dollaria) voi ajaa busseilla ja metroilla ilmaseks 7 (!!!) päivää ja lisäks pääsee ilmaseesk sisälle ties mihin. Siis saako täältä luetettavaa tietoa ollenkaan???

Se passi maksaa 100 euroa, ei dollaria. Käy katsomassa linkki: http://www.newyorkpass.com/ Sieltä löytyy kaikki tiedot siitä passista. Kaipa tähän voi uskoa, ostin itse tuon passin viimeksi kun olin NYCissä, ja kyllä se toimi ihan niinkuin lupasivat. Tilasin uuden passin toissapäivänä syyskuun reissua varten. Toivottavasti pidät tätä luettavana tietona. Jos sulle tulee kysymyksiä, voin koittaa vastata.

• Richard
        joo-o kirjoitti:

Se NYC-kortti on varmaan ihan hyvä....Mutta tuo 45 $ / 48 h , bussilippu on NY Sightseeing-busseihin, jotka kiertävät 24h/vrk ympäri Manhattania tiettyjä reittejä myöten, Tuon lipun omistaja voi hypätä bussiin / pois missä vain, bussien "yläkerta" on avoin joten näkymät ovat loistavat,ja paikallistuntemusta ei tarvita selkeistä reiteistä johtuen, kuten "normaalia" bussia käytettäessä, joten ne sopivat erinomaisesti kaupunkiin tutustumiseen, esin NY,n metroverkosto on senverran laaja, ja monimutkainen että sen käyttämisen opiskeluun kuluu helposti koko loma.....

Mutta noin yleisesti: Jos haluat matkailla halvalla, niin maailman metropolit ovat kyllä täysin väärä matkustuskohde, suurkaupungit ovat AINA kalliita , joka suhteessa..Joten Rahaa evääksi, se vanha 1000 mk/päivä juokseviin kuluihin on hyvä nyrkkisääntö..valitettavasti, pihistellähän saa täälläkin....Lomalla on voitava nauttia elämästään.

• sama
        Jaana kirjoitti:

Se passi maksaa 100 euroa, ei dollaria. Käy katsomassa linkki: http://www.newyorkpass.com/ Sieltä löytyy kaikki tiedot siitä passista. Kaipa tähän voi uskoa, ostin itse tuon passin viimeksi kun olin NYCissä, ja kyllä se toimi ihan niinkuin lupasivat. Tilasin uuden passin toissapäivänä syyskuun reissua varten. Toivottavasti pidät tätä luettavana tietona. Jos sulle tulee kysymyksiä, voin koittaa vastata.

Kenen kanssa matkustat?

• Andy
        Richard kirjoitti:

Se NYC-kortti on varmaan ihan hyvä....Mutta tuo 45 $ / 48 h , bussilippu on NY Sightseeing-busseihin, jotka kiertävät 24h/vrk ympäri Manhattania tiettyjä reittejä myöten, Tuon lipun omistaja voi hypätä bussiin / pois missä vain, bussien "yläkerta" on avoin joten näkymät ovat loistavat,ja paikallistuntemusta ei tarvita selkeistä reiteistä johtuen, kuten "normaalia" bussia käytettäessä, joten ne sopivat erinomaisesti kaupunkiin tutustumiseen, esin NY,n metroverkosto on senverran laaja, ja monimutkainen että sen käyttämisen opiskeluun kuluu helposti koko loma.....

Mutta noin yleisesti: Jos haluat matkailla halvalla, niin maailman metropolit ovat kyllä täysin väärä matkustuskohde, suurkaupungit ovat AINA kalliita , joka suhteessa..Joten Rahaa evääksi, se vanha 1000 mk/päivä juokseviin kuluihin on hyvä nyrkkisääntö..valitettavasti, pihistellähän saa täälläkin....Lomalla on voitava nauttia elämästään.

Termo. Ei siellä välttämättä tonnia (mk) mee päivässä. Yleinen luulo on et nykki on super kallis. Tottakai kaikki maksaa jos menee broadwayta tai fashion avenueta pitkin. Mut kyl siel vähälläkin pärjää!
        35$ yö omassa huoneessa ja safkat kaupasta. Itse en todellakaan tarvinnut 170e päiväks.

• halpaa
        Andy kirjoitti:

Termo. Ei siellä välttämättä tonnia (mk) mee päivässä. Yleinen luulo on et nykki on super kallis. Tottakai kaikki maksaa jos menee broadwayta tai fashion avenueta pitkin. Mut kyl siel vähälläkin pärjää!
        35$ yö omassa huoneessa ja safkat kaupasta. Itse en todellakaan tarvinnut 170e päiväks.

Tai vielä halvemmalla pääsee jos ottaa omat eväät mukaan ja kaakaoo termariin

• Jaana
        sama kirjoitti:

Kenen kanssa matkustat?

Kaverin kanssa olen lähdössä. Entä itse? Milloin olet menossa?

• andy
        halpaa kirjoitti:

no jos tolle linjalle lähetään, ni älä lähe matkalle ollenkaan, ei mee yhtään rahaa. pöllö.

• sama
        Jaana kirjoitti:

Kaverin kanssa olen lähdössä. Entä itse? Milloin olet menossa?

jos olisit ollu yksin menossa niin sitten pyytänyt päästä mukaan. En mä yksin viitsi lähteä

• Jaana
        sama kirjoitti:

jos olisit ollu yksin menossa niin sitten pyytänyt päästä mukaan. En mä yksin viitsi lähteä

Onhan se vähän kurjaa yksin sinne lähteä, varsinkin jos menee ensimmäistä kertaa. Matkakin tulee halvemmaksi, jos on joku jakamassa hostelli/hotellihuonetta, paitsi tietty jos menee sellaiseen hostelliin, jossa on useampia samassa huoneessa, silloin selviää vielä halvemmalla. Mutta ellet saa kaveria, kehotan kyllä lähtemään vaikka yksin. Katselet sitten jo koneesta, löytyisikö sellaista porukkaa, johon voisit lyöttäytyä. Mä lähdin interreilaamaankin yksin, kun en keksinyt kaveria siihen aikaan mukaan. Enkä kyllä ollut yksin kuin n. 10 minuuttia, seuraa kyllä löytyi. Noi hostellitkin on loistavia paikkoja keksiä seuraa. Ja voinhan mä kysyä kaverilta pistäisikö pahakseen, jos seuraamme liittyisi vielä yksi...?

• CTB
        halpaa kirjoitti:

vinkki: Buha haa! Hyvä juttu. Sai nauraa urakalla. Hitto sulla on ns. sana hallussa. Parilla sanalla tiivistit tän keskustelun olemuksen ;)

andy: Chillaa, vinkki tsoukkas. You know.

• sinä

New Yorkissa käydessäsi muista ottaa mukaan happinaamari. Twin Towers romahduksessa nimittäin levisi monta sataa tonnia asbestia kaupunki-ilmaa yskityttämään.

• Richard

Olin siellä ( New Yorkissa) viikolla 28, ja en kyllä mokomaa havainnut..eiköhän se ole sen verran satanut ja tuullut sen jälkeen että ne pölyt on jo haihtuneet....

Mene sinä vain sinne Izmiriin tai Alanyaan, jonottamaan sakemannien perseen takana halpa-hotellin aamiaisjonossa...siellä ei pölyä, ja on turvallista kun myyntikoppien turakitkin puhuvat suomea...."Tokmannin laatu- Anttilan hinta" !

• Hih hih
        Richard kirjoitti:

Olin siellä ( New Yorkissa) viikolla 28, ja en kyllä mokomaa havainnut..eiköhän se ole sen verran satanut ja tuullut sen jälkeen että ne pölyt on jo haihtuneet....

Mene sinä vain sinne Izmiriin tai Alanyaan, jonottamaan sakemannien perseen takana halpa-hotellin aamiaisjonossa...siellä ei pölyä, ja on turvallista kun myyntikoppien turakitkin puhuvat suomea...."Tokmannin laatu- Anttilan hinta" !

Tuo oli päivän paras! Näin ihan silmissäni tuon Alanyan myyntitykin... ;)

• järkeä
        Richard kirjoitti:

No ota google ja pane pari sopivaa hakusanaa siihen niin löydät varsin runsaasti infoa. Miksi luulet ettei ihmisiä päästetty keski/ala Manhattanilla 11 kuukauteen koteihinsa?

Ja jos suosittelet vaihtoehdoksi Turkin eteläosaa niin samasta syystä voi sitäkin välttää. Sitä kamaa kun on siellä luonnossa aika paljon.

• CTB
        Richard kirjoitti:

Hyvä Richard, nauroin vedet silmissä!

• ja Museo

Moikka,

Taidemuseoihmiselle(kin) NYC on taivas. Jokaiseen makuun jotakin. Itse pidän eniten MET:stä (Metropolitan museum of arts) jonne pääsymaksun voi, uskomatonta kyllä, määritellä itse. Suositus on 12 taalaa vissiin, mutta itse olen maksanut 3-5 taalaa, mitä nyt taskussa sattunut olemaan.

Joku puhui tuossa yllä junkfoodista. Mutta kyllä Manhattanilla pitää syödä Deleissä, joita on melkeesti yksi/kortteli. Hyvää ruokaa, edullista ja runsaat valikoimat (Deli = noutopöydistä poimitaan, maksetaan kilohinnan mukaan) Iltaruuat on sitten asia erikseen.

Rahaa tarvii, NYC on tunnetusti kallis kaupunki. Esim. Broadwaylle musikaaliin 100 taalaa on normaali taksa (viimehetken lippuja voi saada tosi edukkaasti Times Squarelta)

NYC kortti varmaan kandee ostaa. Ei muistaakseni metronkaan turistiliput niin hirveen kalliita olleet.

Tämmöstä, toivottavasti oli jotain apua!

• andy

heip. normi hintanen lippu ei tod. oo 100taalaa. sillä hinnalla saa parhaimman paikan salista keskeltä. kävin katsomassa mm. leijonankunkun satasen lipulla. Ja tyhmä minä en kysyny ees opiskelija-alennusta. Time Squaren ticketistä näkee kaikki musikaalit, lippujen hinnat ja alet. on 25%, 50% ja 75% alennukset. Sit ku kysyy viel opiskelija-alen ni säästyy paljon rahaa.

• ja Museo
        andy kirjoitti:

heip. normi hintanen lippu ei tod. oo 100taalaa. sillä hinnalla saa parhaimman paikan salista keskeltä. kävin katsomassa mm. leijonankunkun satasen lipulla. Ja tyhmä minä en kysyny ees opiskelija-alennusta. Time Squaren ticketistä näkee kaikki musikaalit, lippujen hinnat ja alet. on 25%, 50% ja 75% alennukset. Sit ku kysyy viel opiskelija-alen ni säästyy paljon rahaa.

Juu, oot oikeessa, 100 taalerii on kunnon paikoista. Meinasin vaan, että kun kerran menee niin menee kunnolla :-)

Se Times Squaren juttu on muuten jees, mutt kaikki muutkin turismot tietää sen ==> aivan_järkyttävät_jonot (oli ainakin 4 vkoa sitten), ett siinä pistää jo jonotukselle hintaa.

Kuulemma siel on josain toinenkin paikka, josta saa edukkaita lippuja, tietääkös joku missä?

• anna

Aja metrolla, halpaa ja turvallista. Osta MetroCard, 17$ (noin) viikko ja samalla tiketillä voi ajaa kaikilla tavallisislla busseilla (ei niillä turistirysä-sightseeingbusseilla).
      Metrot kulkevat 24h/vrk.

Shoppailu ei ole kalliimpaa kuin suomessakaan, jos suosii suht halpoja ketjuja ja putiikkeja. Ex-wtc:tä vastapäätä oleva Century 21-tavaratalo on ihan pakollinen kohde, merkkituotteita (vaatteita ja koruja/kelloja) todella halvalla! (CK, D&G, Hilfiger, DKNY...)
      Ketjuista hyvä esimerkki on Strawberry. Useassa eri osoitteessa. Shoppailua kannattaa laajentaa myös Macy's:in ja avenueiden ulkopuolelle, Harlemissa ainakin 135th kadulla oli muutamia kivoja vaatekauppoja. Kultaa edullisesti China Townista. Jos omaatuntoa ei kolkuta, hyvälaatuisia kopioita laukuista ja kengistä (Burberry, Gucci, Louis Vuitton, Fendi...) saa Chinatownista myös (Canal Sreet).

Ah, i love that city-..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      40
      3067
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      80
      2831
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      186
      2444
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2165
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      19
      1483
    6. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1403
    7. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1396
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1274
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13