miksi tipsu n 5kk ei hauku?

tipsutytön omistaja

meillä kohta puolivuotias tiibetinspanieli tyttö , muuten samanlainen kuin aiemmin ollut tipsu , mut hän ei hauku lainkaan , ei etes muita koiria. onkohan kenelläkään muulla tipsuja jotka ei lainkaan hauku, tai aloittavat haukkumisen vasta myöhemmin.

11

306

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • einytoikeesti!

      Ole jooko pliis trolli?

      Eikö se ole hyvä asia, jos sun koirasi ei hauku? Ole kiitollinen, että olet saanut hiljasen koiran, joka ei ilmeisesti pelkää muita koiria yms!

      Toi " ei hauku edes muita koiria" kuulostaa ihan kamalalta. Haluatko sä, että sun piskisi räksyttää jokaiselle vastaan tulevalle koiralle, ja lopulta onnistuu ärsyttämään sillä jotain ärhäkkää dobberia ja pääsemään irti hengestään? Onhan se vitun kiva, kun koira on niin epävarma ja stressaantunut, että haukkuu kaiken mikä liikkuu. Oli varmaan kiva elämä edellisellä koirallas.

      Mulla on ainakin yläkerrassa tipsu, joka ei luojan kiitos ole ikinä haukkunut. Mitään vikaa siinä koirassa ei ole; on muotovalio ainakin Suomessa.

      • niinno...

        Meillä myös tipsutyttö, 2v. Ei hauku muille koirille eikä muillekaan eläimille, kun on pennusta asti paljon erilaisiin koiriin tuttavuutta tehnyt (rakastaa koirakaverien lisäksi kissoja;). Pentuna oli ihan hiljainen, mutta nykyään sen verran on vahtiviettinen, että pihalla saattaa haukahtaa satunnaisesti kulkijalle, ihan vaan ilmoittaakseen että siellä joku liikkuu (varsinkin pimeällä). Ei koiran haukkumisessa sinänsä mitään väärää ole, sillätavalla se viestii, kunhan haukkuminen ei ole pelkoa tai agressiivisuutta.


    • mummin Emmi

      Mun tipsu tyttö aloitti haukunnan vasta äsken, noin 1,5 vuotiaana. Haukkuu vain vähän aikaan kun kuulee jonkun vieraan tulevan oven taakse mitä me ihmiset ei kuulla, ei siis häiriötä. Terve koira siis

    • pipukkali

      Ei tuo meidänkään tipsuli kovin hanakka ole haukkumaan. Kerran haukahti ku naapuri tuli ovesta sisälle, humalassa. Ja kun leikkii niin saattaa haukahdella. Ikää pennulla 6kk. Ihan kiva koira. Jästipää ja todella ahne kaikille herkkupaloille. Istuu kun patsas ja tuijottaa jos vaikka leipää syöt. Nyt alettu komentaan se pois ruokailutilasta kun ihmiset syö. Sen jälkeen on sit koiran vuoro.
      Helppohoitoinen niin turkin kuin muunkin takia. Ei kaipaa isonakaan sitä tunnin juoksulenkkiä, ei haittaa vaikka ei joka päivä pääse lenkille.
      Meillä se juoksee pihalla nyt kesäpäivät ja ajattaa kissaa ja leikkii sen kanssa.
      Lapsista tykkää ja lapset tykkää siitä

      • Normaalikoira123

        Meillä n. 10-vuotias tipsu, eipä juurikaan hauku. On aika vaisu. :)


      • helmat321
        Normaalikoira123 kirjoitti:

        Meillä n. 10-vuotias tipsu, eipä juurikaan hauku. On aika vaisu. :)

        Meidän tipsu-poika ei päästänyt oikein yhtäkään haukahdusta ennen kuin täytti nyt loppusyksystä yhden vuoden. Edelleen haukku tulee vain hyvin harvoin, eli kun ikkunasta näkee jonkin muun koiran kulkevan tiellä. On niin huvittavaa kuulla kun tuo pieni haukkuu oikein tosissaa, koska ääni on aivan eri luokkaa kuin entisellä kultsillani oli:)


      • Toffee...
        helmat321 kirjoitti:

        Meidän tipsu-poika ei päästänyt oikein yhtäkään haukahdusta ennen kuin täytti nyt loppusyksystä yhden vuoden. Edelleen haukku tulee vain hyvin harvoin, eli kun ikkunasta näkee jonkin muun koiran kulkevan tiellä. On niin huvittavaa kuulla kun tuo pieni haukkuu oikein tosissaa, koska ääni on aivan eri luokkaa kuin entisellä kultsillani oli:)

        minun 5kk tipsutyttö haukahtelee leikkiin pyytäessään, muuten on hiljainen kaveri...minkä kokosia ovat muiden pikku tipsulit tän ikäset....paino ja säkä.. iihana kaveri eka on mulle ja kyllä olen ollut tyytyväinen rotuvalintaan.


    • fgdfgfhgfhdfhjdgfjhj

      g

    • Susa 18

      Meillä on tipsu joka ei hauku,ihmettelen sitä että onko se tervekään.Tipsu on nyt puoli vuotta vanha ,poika koira.Tipsua ennen meillä oli bison fricee ,kyllä se haukkui että koko kylä raikui,siksi tuntuu niin oudolta kun on koira joka ei hauku.Ruokkiminen on hankalaa kun sille ei kelpaa oikein mikään.Raksut olisi helppoja syöttää ,mutta kun ei kelpaa syödä Olen keitellyt kanaa,sitä se syö ja sydäntä.Kuinkas teidän tipsut ,mstä ruuasta ne pitävät,olisko kellään antaa vinkkejä?

      • ahmatti;)

        Hiljaisia tipsut tosiaan taitavat olla varsinkin pentuaikana ja eikös se ole pelkästään positiivinen juttu;)
        Omani on kyllä todella kaikkiruokainen, mutta lemppari on lihaisa yrjölänpuuro. Teen sen oskarin valmiista puuroseoksesta ja laitan joukkoon vihanneksia vaihdellen ja reilusti lihaa tai kalaa, mitä milloinkin (nautaa, broileria, possunsydäntä, lohta, seitä...).Puuroon lisään myös välillä tilkan piimää tai raejuustoa kalsiumin vuoksi.
        Kun ruokavaliosta puolet on laadukasta nappulaa (tai täysiravintoa), ei koira tarvitse vitamiini/hivenainelisää. Oletko kokeillut sekoittaa nappuloiden joukkoon esimerkiksi lihaa? Tai kokeillut niitä turvotettuna vaikka suolattomaan lihaliemeen tai piimään?
        Ruokaa (nappuloita tai vaikka kuivattuja lihoja) voi antaa myös palkintona leikin yhteydessä, piilottaa (vaikka kongiin tai aktivointipalloon) tai vaikka lenkillä! Reippaan lenkin jälkeen ruoka maistuu yleensä aina parhaiten.


    • Krmh!

      Kuuleppas, tipsujen luonnekuvauksessa lukee, että tipsut _eivät_ ole haukkuherkkiä, mutta kyllä joka päivä näkee niitäkin tipsuja jotka haukkuu. Ole iloinen ettei tipsusi hauku, minun koirani haukkuu joskus, mutta ei enää niin paljoa kuin ennen, koska koulutin sitä.
      Olisitko ihan v***** onnellinen jos koirasi haukkuisi koko ajan? Haukkuminen meinaa stressiä, minun koira haukkuu vain pelottavassa paikoissa, tai jos joku eläin tulee "uhkaavasti" meidän kotia...
      Jos olet esim. takapihalla koirasi kanssa, naapurisi tulee ulos = koirasi alkaa haukkumaan... Naapurit eivät mielellään kuuntele koirien haukuntaa, ellei sitten ole joku kasvattaja... Kokemusta tuostakin, meidän naapurissa kuusi lintukoiraa jotka haukkuvat koko ajan jos tulee ihminen ulos tai menee ohi. Ei voi koiran kanssa mennä sitä´kautta lenkkiä, ruppee ne piskit räkyttämmään. Ilmotettiin noista poliiseille, että rikkoo rauhaa, homma hoitu kun koirat vietiin pois.¨
      ^^ Sama kohtalo voi siis odottaa, eli ei kannata toivoakkaan että koira haukkuisi, ole kiitollinen ettei tipsusi hauku!(:

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      261
      2651
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      65
      1735
    3. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      79
      1563
    4. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      60
      1363
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      162
      1259
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      95
      1202
    7. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      87
      1116
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      88
      1053
    9. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      113
      1021
    10. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      57
      962
    Aihe