Haluaisin kesän ajalle mokkulanettiyhteyden mökille. Kaikki tuntuvat myyvän vain kahden vuoden sopimuksia. Enhän minä sellaista tarvi, koska elokuun jälkeen koko systeemillä ei mitään käyttöä ennen ensivuoden kesäkuuta.
Onko olemassakaan tavallista prepaidin tapaista siis samanlaista kuin puhelinkortti mutta nettiyhteyteen keneltä hyvänsä operaattorilata??
Vinkkejä ja ohjeita tarvitaan.
Prepaid mokkula nettiyhyteys?
14
5071
Vastaukset
- ...........
Löytyy kai kaikilta operaattoreilta.
Saunalahden normaalit prepaidit toimivat myös tikussa ja saunalahdelta saa tilattua noihin liittymiin kiinteähintaisen datapaketin. Myynnissä on myös paketti joka sisältää liittymän, nettitikun ja kuukaudeksi datapaketin valmiina.
http://saunalahti.fi/prepaid/mobiililaajakaista.php
Tuo liittymä on itseasiassa ihan normaali prepaid liittymä.
Myös DNA:lla ja Soneralla on käsittääkseni vastaavat, Soneralla tosin taitaa olla kuukausittainen datamäärärajoitus jonka ylityttyä nopeus romahtaa mateluksi loppukuun ajaksi.
Tarkista kuuluvuus ennen hankintaa, operaattoreiden välillä on isoja eroja eteläsuomessakin!- kokemusta on
Kuuluvuuskartta ei välttämätttä kerro koko totuutta. Vaikka kartassa olis tietyllä alueella hyvä peitto, nopeus putoaa rajusti, jos siellä on paljon saman operaattorin nettiliittymiä käytössä.
- dksjsjskass
vastausta jo tulikin...
1. soneralla on: 3Gt/kk rajoitus liikennettä jonka jälkeen laskee 120kb/s, mutta uusi kk hinta on vain 19,90/kk soneran omassa verkkokaupassa
2. saunalahti on: kk hinta jotakin 29-39e, mutta ei liene kauheasti rajoituksia...
3. DNA ei ole - jos olisi niin ottaisin sen heti... eikä lopuillakaan operaattoreilla taida olla...- puhut palturia..
sauniksen hinnat laski taannoin, 1 Mbit/s 14,80 kk, 4 Mbit/s 24,80 kk ja sitten on 384 kbit/s 6,80 kk sekä siitä puolivuotis paketti joka maksaa 29,80, rajoituksia sauniksella siis ei ole.
Itse suosittelisin ostamaan halvan Nokian 3G kännyn ja käyttämään sitä modeemina, niissä nopeutet ja yhteyetet toimii paljon paremmin kuin halvoissa mokkuloissa. Kokemusta on. - dksjsjskass
Vastaankin itselleni:
http://www.r-kioski.fi/DNA-Dataprepaid.465.0.html
näkyy DNA:llakin olevan prepaid...
- !!!
Lisäksi on todettava, ettei saunalahden prepaidtikku huawei153E toimi linuxeissa!
Sonerasta ja DNA.sta en tiedä!- E.V.O
Hyvin toimii, tämäkin viesti on kirjoitettu Ubuntulla ja yhteytenä mökiltä Huawei E153 tikku. Se että sinä et osaa yksinkertaista yhteydenmuodostusta tehdä ei tarkoita ettei joku laite toimisi.
- kalle kortti
Siis pitää ostaa mokkula erikseen ja toisekseen jonkun tarjottelijan prepaid kortti? Joittenkin operaattorien mokkuloita olen testannut. Useimmat toimii huonosti. Voiko nuo mokkulat säätää toimimaan minkähyvänsä operaattorin verkossa jos operaattorille löytyy prepaid? Ja mikä on se paras mokkula yleistarkoitukseen?
Turha lykätä mitään linuxpropagandaa, käytän vain windowsia.- ..............
Halvemmalla saat kun ostat paketin jossa on se liittymä (eli se SIM-kortti) ja mokkula/tikku, tosin nuo tuollaisessa paketissa tulevat mokkulat on lukittu sen operaattorin verkkoon. Se verkkolukitus on useimmista kyllä helposti purettavissa jos tulee tarve.
Esim. tuo Saunalahden paketti maksaa 39€ ja Paketissa on mokula (tikku) ja liittymä kuukaudeksi rajaton nettikäyttö valmiina.
DNA:lla DNA Dataprepaid -nettiliittymä 24,90 € ja DNA Dataprepaid DNA Mokkula 39,90 € eli mokulan hinnaksi jää 15€.
Pelkkä mokkula / tikku maksaa enemmän kuin nuo paketit. Erikseen ostettu toimii suoraan kaikkien operaattoreiden verkoissa.
Ja yksikään mokkula/tikku ei ole hyvä jos kenttä on vähänkin heikko, jos kenttä on heikko niin valitse malli johon saa erillisen antennin kytkettyä. Mokkuloiden/tikkujen heikkous esim. kännyköihin verrattuna johtuu pääasiassa huonosta antennista. - jeesarimies
.............. kirjoitti:
Halvemmalla saat kun ostat paketin jossa on se liittymä (eli se SIM-kortti) ja mokkula/tikku, tosin nuo tuollaisessa paketissa tulevat mokkulat on lukittu sen operaattorin verkkoon. Se verkkolukitus on useimmista kyllä helposti purettavissa jos tulee tarve.
Esim. tuo Saunalahden paketti maksaa 39€ ja Paketissa on mokula (tikku) ja liittymä kuukaudeksi rajaton nettikäyttö valmiina.
DNA:lla DNA Dataprepaid -nettiliittymä 24,90 € ja DNA Dataprepaid DNA Mokkula 39,90 € eli mokulan hinnaksi jää 15€.
Pelkkä mokkula / tikku maksaa enemmän kuin nuo paketit. Erikseen ostettu toimii suoraan kaikkien operaattoreiden verkoissa.
Ja yksikään mokkula/tikku ei ole hyvä jos kenttä on vähänkin heikko, jos kenttä on heikko niin valitse malli johon saa erillisen antennin kytkettyä. Mokkuloiden/tikkujen heikkous esim. kännyköihin verrattuna johtuu pääasiassa huonosta antennista.Minä ostin DNA-liikkestä käytetyn netti-tikun maksoi 10€ ja siihen sen netti-liittymän 13.90/kk ei sopimuksia, saa irtisanoa heti kun haluaa, kaikkeni paras mielestäni, hoidin homman tutulle joka treenaa netinkäyttöä ja olin aikoinani ostanut tutulta hyvän acer kannettavan 100€, nyt tuttavani huristelee tiedonvaltaväylillä jo sujuvasti ja eikun toimii mahtavasti. Ottaa sitten varmaan kiinteän kun ostaa kunnon pöytäkoneen, jotta surffailu vielä ihanampaa.......
- Nichya
Mulla on mökki käytössä Saunalahden Prepaid paketti, joka löytyy R-Kioskilta. Toimii hyvin täällä pohjoisessa. Elisan verkko. Itse käytän Linux järjestelmää ja tikun kanssa ei ole ollut ongelmaa. Nyt Jussina lähtee tikku mukaan tuonne perähikiään. Äitilla DNA tikku ja tavallinen mobile liittymä ja antennia saa runklata edes takaisin ja läppäriä raahata huoneesta toiseen, että nettiä löytyis. Äipällä on 1 Windows ja 1 Linux läppäri.
Puhelin littymä on kans DNA ja joka toinen sana on "Kuuluuko".
Ei ole mainos. En ole paljon pelehtinyt noiden Prepaid nettiliittymien kanssa, mutta olen todennut Saunalahden toimivaksi. JA MYÖS LINUXISSA. Isolla siksi, että nettiä saastuttaa eräs Mulkero Trolli, joka väittää että kyseinen tikku ei toimi Linux käyttöjärjestelmissä
Tikku on tosiaan tuo Huawei E153.
Hyvää kesää Kaikille tasapuolisesti! - äöåpl
itse mökillä käytän huutonetistä ostettua mokkulaa ja siihen hommasin soneran prepaidin jolla voi surfata 2e päivä. alussa käytin kännyä modeemia, mutta elisan verkko oli tosi heikko täällä korvessa.
- TiinaLaa
Kyllä tuosta ainakin mulle oli hyötyä! iPadiin just pitää saada liittymä kun reissaan paljon.
Ketjusta on poistettu 14 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1276332Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/745812297Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk461560Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1121318Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna881186- 661038
Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.481035Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll641010Kuulin että Metsa Manille kaavaillaan Maaseudun Sivistysliiton kunniakirjaa ja jotain
muutakin huominosoitusta. Syystä että on on elvyttänyt huomattavasti videoillaan vanhemman väen englanninkielentaitoja.27968- 63946