Juu, olisi siis suunnitelmissa lähteä siinä marraskuussa pariksi kuukaudeksi Kaakkois-Aasiaan reppureissulle. Tarkoitus olisi käydä ehkä Thaimaassa, Vietnamissa ja vaikka Laosissa. En ole ennen tehnyt itse niin pitkiä matkoja ja olen trävellaamisen suhteen noviisi ja aloittelija.
Joten mitään vinkkejä aloittelijalle valmistelujen ja itse reissaamisen suhteen? Kuinka vaikea matkakohde Kaakkois-Aasia on?
Aloittelijan reppureissu Kaakkois-Aasiaan
8
2350
Vastaukset
Kunhan nyt otat passin ja rahat/maksuvälineen mukaan, niin hyvin pärjäät. Kaiken muun voit ostaa tarvitessa.
Tossa vähän matkustamisesta lue se kohdemaiden kohdalta
http://www.seat61.com/
Kambodza ja Laos viisumit rajalta, Thaimaa ja Vietnam kaksi viikkoa viisumitta (Thaimaa lentäen 1kk viisumitta). Myanmar, viisumi Bangkokista. Passissa pitää olla 6kk voimassa matkan jälkeen.
En oikein muuta keksi... fraasikirjan voit vielä ottaa mukaan, tosin feikin saa perillä halvemmalla.- Tarkennan
Siis passi oltava voimassa 6kk maahan saapumisen jälkeen, ei matkan jälkeen, muuten asiaa.
No joo, noi on ilmoitettu milloin mitenkin. Bangkokin suurlähetystön sivuilla tosiaan Myanmarin kohdalla sanotaan että maahan tullessa. Thaimaan kohdalla taas (jos siis hakee viisumia) että se on maahan tullessa ja matkan aikana. Lisäksi matkayhtiöt ilmoittelevat vielä erilaisia kriteerejä. Yleinen ohje on kuitenkin, että eurooppaan matkustaessa pitää olla 3kk matkan jälkeen ja euroopan ulkopuolelle 6kk matkan jälkeen voimassa. Jotkut maat ovat tästä ilmeisesti tarkempia kuin toiset. Toisaalta en tiedä hankkisinko itse uutta passia jos jäisi esim parista viikosta kiinni. Luottaisin luultavasti ettei olla niin tarkkoja.
- kaukokaipuu_
Minä olen lähdössä sunnuntaina kuukauden reppureissulle Malesiaan, Vietnamiin ja Hong Kongiin. Tosin ensimmäisessä ja viimeisessä asun tuttavaperheen/ystävän luona, joten "virallista" reppureissausta harrastan vain reilun viikon ajan Vietnamissa. Ensimmäistä kertaa lähden itsekseni noin pitkälle matkalle ja noin kauas, hieman jännittää.... :) Lyhyestä ajasta ja pitkistä välimatkoista johtuen liikun välimatkat lentokoneella, junamatka Vietnamin läpi oli suunnitteilla, mutta viikon reissusta ei ole varaa istua yli 30 tuntia junassa.
Jos käyt vain Saigonissa ja Hanoissa niin lentäminen on paras ratkaisu, mutta jos sulla on kymmenenkin päivää aikaa ja haluat mahduttaa esim. Huen matkan varrelle. Silloin lentokoneen ja yöjunan ajantuhlauksessa ei ole paljon eroa. Kyllä se lento aika helposti pilaa koko päivän kun laskee siihen kaikki siirtymiset, tsekkaukset jne mukaan.
- kaukokaipuu_
happy_buddha kirjoitti:
Jos käyt vain Saigonissa ja Hanoissa niin lentäminen on paras ratkaisu, mutta jos sulla on kymmenenkin päivää aikaa ja haluat mahduttaa esim. Huen matkan varrelle. Silloin lentokoneen ja yöjunan ajantuhlauksessa ei ole paljon eroa. Kyllä se lento aika helposti pilaa koko päivän kun laskee siihen kaikki siirtymiset, tsekkaukset jne mukaan.
Minulla ei ole kuin 8 päivää käyttää Vietnamissa, mutta ajattelin poiketa Ho chi Minhistä junalla/bussilla Nha Trangiin 1-2 yön reissulla. Tulisipahan nähtyä rannikkokin. :)
- a gugu
Loistava valinta jättää Hanoi väliin. Itse en pitänyt yhtään.
- Reisssuun
Hei kaukokaipuu! Kerrotko reissustasi, etenkin hongkong kokemukset kiinnostaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1075081Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631453333Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen503175Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi4352391Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2461473Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito121271- 761227
- 781221
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde311178Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1261086