Aloittelijan reppureissu Kaakkois-Aasiaan

aloittelijareissaaja

Juu, olisi siis suunnitelmissa lähteä siinä marraskuussa pariksi kuukaudeksi Kaakkois-Aasiaan reppureissulle. Tarkoitus olisi käydä ehkä Thaimaassa, Vietnamissa ja vaikka Laosissa. En ole ennen tehnyt itse niin pitkiä matkoja ja olen trävellaamisen suhteen noviisi ja aloittelija.

Joten mitään vinkkejä aloittelijalle valmistelujen ja itse reissaamisen suhteen? Kuinka vaikea matkakohde Kaakkois-Aasia on?

8

2057

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunhan nyt otat passin ja rahat/maksuvälineen mukaan, niin hyvin pärjäät. Kaiken muun voit ostaa tarvitessa.
      Tossa vähän matkustamisesta lue se kohdemaiden kohdalta
      http://www.seat61.com/
      Kambodza ja Laos viisumit rajalta, Thaimaa ja Vietnam kaksi viikkoa viisumitta (Thaimaa lentäen 1kk viisumitta). Myanmar, viisumi Bangkokista. Passissa pitää olla 6kk voimassa matkan jälkeen.
      En oikein muuta keksi... fraasikirjan voit vielä ottaa mukaan, tosin feikin saa perillä halvemmalla.

      • Tarkennan

        Siis passi oltava voimassa 6kk maahan saapumisen jälkeen, ei matkan jälkeen, muuten asiaa.


    • No joo, noi on ilmoitettu milloin mitenkin. Bangkokin suurlähetystön sivuilla tosiaan Myanmarin kohdalla sanotaan että maahan tullessa. Thaimaan kohdalla taas (jos siis hakee viisumia) että se on maahan tullessa ja matkan aikana. Lisäksi matkayhtiöt ilmoittelevat vielä erilaisia kriteerejä. Yleinen ohje on kuitenkin, että eurooppaan matkustaessa pitää olla 3kk matkan jälkeen ja euroopan ulkopuolelle 6kk matkan jälkeen voimassa. Jotkut maat ovat tästä ilmeisesti tarkempia kuin toiset. Toisaalta en tiedä hankkisinko itse uutta passia jos jäisi esim parista viikosta kiinni. Luottaisin luultavasti ettei olla niin tarkkoja.

    • kaukokaipuu_

      Minä olen lähdössä sunnuntaina kuukauden reppureissulle Malesiaan, Vietnamiin ja Hong Kongiin. Tosin ensimmäisessä ja viimeisessä asun tuttavaperheen/ystävän luona, joten "virallista" reppureissausta harrastan vain reilun viikon ajan Vietnamissa. Ensimmäistä kertaa lähden itsekseni noin pitkälle matkalle ja noin kauas, hieman jännittää.... :) Lyhyestä ajasta ja pitkistä välimatkoista johtuen liikun välimatkat lentokoneella, junamatka Vietnamin läpi oli suunnitteilla, mutta viikon reissusta ei ole varaa istua yli 30 tuntia junassa.

      • Jos käyt vain Saigonissa ja Hanoissa niin lentäminen on paras ratkaisu, mutta jos sulla on kymmenenkin päivää aikaa ja haluat mahduttaa esim. Huen matkan varrelle. Silloin lentokoneen ja yöjunan ajantuhlauksessa ei ole paljon eroa. Kyllä se lento aika helposti pilaa koko päivän kun laskee siihen kaikki siirtymiset, tsekkaukset jne mukaan.


      • kaukokaipuu_
        happy_buddha kirjoitti:

        Jos käyt vain Saigonissa ja Hanoissa niin lentäminen on paras ratkaisu, mutta jos sulla on kymmenenkin päivää aikaa ja haluat mahduttaa esim. Huen matkan varrelle. Silloin lentokoneen ja yöjunan ajantuhlauksessa ei ole paljon eroa. Kyllä se lento aika helposti pilaa koko päivän kun laskee siihen kaikki siirtymiset, tsekkaukset jne mukaan.

        Minulla ei ole kuin 8 päivää käyttää Vietnamissa, mutta ajattelin poiketa Ho chi Minhistä junalla/bussilla Nha Trangiin 1-2 yön reissulla. Tulisipahan nähtyä rannikkokin. :)


    • a gugu

      Loistava valinta jättää Hanoi väliin. Itse en pitänyt yhtään.

      • Reisssuun

        Hei kaukokaipuu! Kerrotko reissustasi, etenkin hongkong kokemukset kiinnostaa :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe