Eli tuli seuraava ongelma vastaan:
Täytyi saada muutama kone kiinni Buffalon verkkokovalevyyn, laitoin kovalevyn kiinni Asuksen reitittimeen ja reittimestä verkkopiuhoilla koneet kiinni. Kyseistä reitintintä ei voi kuitenkaan laittaa kiinni modeemiin/verkkoon (pitkä tarina ja ehkä epärelevantti). Käytössäni on kuitenkin toinen wlan-verkko.
Jostain syystä koneet eivät pääse wlanin kautta nettiin, kun reitittimestä tulevat verkkopiuhat ovat kiinni. Lan-verkko ns. jyrää wlanin ja selain ilmoittaa, ettei voi yhdistää, koska reitititin ei ole yhteydessä internetiin. Ei pidäkään olla, haluan yhteyden nettiin toista kautta. Mikä neuvoksi?
Tällä hetkellä minun pitää ottaa langallinen lähiverkkoyhteys pois käytöstä jos haluan wlanin kautta nettiin. Ja sitten taas kun haluan verkkolevylle, langallinen lähiverkko käyttöön --> wlan ei toimi.
LAN + WLAN -ongelma
5
250
Vastaukset
- vitut viestiis
oli paska toi sun viesti vitut sun viestilles
perseestävedetty viesti - Hmmmmmm??
Heh heh.. totta kai se lankaverkko jyrää ainakin windowssissa wlanin..
Jokseenkin täysin absurdi verkkorakenne. ei mitään järkee..
Ihan simppeliä on tunkee verkkolevy siihen asusen reitittimeen ilman mitään ihme juttuja..
Asusen ohjekirjasta ja manuaalista löytynee ohje siihen.- ApuaBAR
Se verkkokovalevy on kiini asuksen reittimessä. Ainoa ongelma on että kyseistä reititintä ei saa verkkoon. Joudun siis reitittimessä kiinni olevat koneet erikseen kytkemään internetiin wlanin kautta.
Eli asuksen reitintä ei saa verkkoon --> joudun käyttämään varsinaista internet-yhteyttä toista kautta. Jyrääkö lan windowsissa aina wlanin, asetuksilla ei pysty asiaa muuttamaan? - ApuaBAR
Ja kysytään vielä toisella tavalla, miten ratkaisisitte seuraavan ongelman:
Mulla on 30metrin päässä wlan-reititin jonka kautta saan internet-yhteyden, mutta johon en voi laittaa erinäisistä syistä verkkokovalevyä kiinni. Huoneessa on sitten 3tietokonetta/vastaavaa laitetta verkkokovalevy asuksen reititin. Miten saadaan 3konetta kiinni verkkokovalevyyn ja lisäksi niillä yhteyden erilliseen wlan-reitittimeen (joka ei ole siis toi asuksen).
- -------
"Se verkkokovalevy on kiini asuksen reittimessä. Ainoa ongelma on että kyseistä reititintä ei saa verkkoon" Miksi ei saa?
Järkevintähän toi ongelma olisi ratkaista näin.
Modeemista piuha reitittimeen johon sitten kytket verkkolevyt, tietokoneet WLAN tai kaapelilla. Helpompaa kun yksi laite hallinnoi verkkoasi sekä pääset verkkolevylle myös WLAN kautta.
Mutta kyllä toi sinun juttusikin onnistuu, ohjeet http://windows.microsoft.com/fi-FI/windows-vista/Configuring-multiple-gateways-on-a-network siis määrität niin että WLAN kautta nettiin, verkkokortin kautta kotiverkkoon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1763407Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3732171Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii542117- 421998
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321481Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em931241- 541203
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul4091114Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles1171029- 47903