Eli, kuka päättää missä paikassa kukin pelaaja pelaa? Entä mitkä ominaisuudet vaikuttavat siihen? Koko, nopeus, potku, luonne? Tietyistä pelaajista sanotaan että heillä on ns. keskushyökkääjän luonne, millainen se luonne on? Tai mikä ominaisuus erottaa laitahyökkääjän puolustajasta?
Olisin kiitollinen, jos joku osaisi/viitsisi vastata, sillä olen jo jonkin aikaa miettinyt tätä. Minulle on sanottu, että olen selvästi enemmän hyökkääjäluonne ja se on tottakin, minulle on luonnollisinta hyökätä, mutta mistä joku valmentaja voi tietää sen?
Pelipaikka jalkapallossa?
1
2032
Vastaukset
- truewannabe
Valmentaja päättää kuka pelaa ja missä. Ominaisuudet toki vaikuttaa ja joukkueen pelitapa. Laiturit ovat usein nopeita, taitavia.
Keskushyökkääjän tai yleensäkin hyökkääjän luonteen uskon tarkoittavan tietynlaista itsekkyyttä, halua maalintekoon, röyhkeyttä. Laitahyökkääjät ovat usein, kuten sanoin jo, nopeita, ketteriä, taitavia. Kun taas topparit (keskuspuolustajat) ovat yleensä voimakkaita, hyvin puolustavia, pitkiä, vahvoja.
Valmentajilla on usein kokemusta lajista ja tietynlaista näköä pelaajien eri ominaisuuksiin. Tosin jotkut wannabe -valmentajat saattavat sanoa mitä vain. esim. joku tekee maalin, "sinulla on hyökkääjän luonne" , toinen puolustaa hyvin "sinussa on ainesta loistotoppariksi". Varsinkin nuorten pelaajien kohdalla tällein myös pyritään kehumaan ja kannustamaan tekemään työtä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1452368
En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k1521603Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1311588- 641277
Saran ökytyyli käänsi katseita.
On nyt kyllä Sara kasvoistaan, kuvan perusteella todellakin pyöristynyt ainakin kuvan perusteella.1451277The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."
Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut121144Työttömille lusmuille luvassa lisää keppiä
Hallitus aikoo kiristää velvoitteiden laiminlyönnistä seuraavia työttömyysturvan karensseja ensi vuodesta alkaen. Hall2431043- 156936
Tiedän kaiken sinusta ja kaikesta
Tiedän miten kärsit. Tiedän millanen oikeesti oot. Tiedän miksi valehtelit, tiedän miksi satutit mua. Tiedän mitä tapaht58859Miksi ihmeessä?
Erika Vikman diskattiin, ei osallistu Euroviisuihin – tilalle Gettomasa ja paluun tekevä Cheek20849