Koiranputki

tee.

Tien varsi vaahtoaa,
meren laineita pellot.
Kukkii koiranputki.

Sen vaatimaton kukka
täyttää koko maiseman.
Hiljaiset perivät maan.

12

283

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Vaikka riimittelysi on aina niin ihailtavaa, niin en tiedä miksi
      mutta jotenkin jäin kaipaamaan molemmissa säkeissä 4:ttä laisetta.
      Ei siksi, etteikö kuvailusi olisi selkeää ja taitavaa toki.
      Olenkohan kangistunut kaavoihini, kun mokomaa asiaa kaipailen ?

Joka tapauksessa, luontorunot on olleet aina ja on sitä
      sinua parhaimmillaan ja piste.

Ja hei, vaatimatonhan se on mutta kaunis - koiranputki.

• tee.

Koiranputki on niin tavallinen, ettei sitä juuri huomaa. Mutta sen harso vaikuttaa paljon maisemaan.
      Se onkin kummallinen juttu, miksi joku runo hakeutuu mitalliseen muotoon ja joku toinen vapaaseen. Ikäänkuin kirjoittaja itse ei voisi sitä valita.
      Joskus olen puoliväkisin kirjoittanut "vääripäin" ja joutunut sitten korjaamaan asian toisella runolla. Ehkäpä olet oikeassa tämän runon suhteen. Katsotaan.
      Kiitos paneutuvasta vastauksestasi.

• onija

En minä vaan huomannut että jottain puuttu..
        siis lauseita ..kuten toi lindis tuossa kaipaili..

jospa onkin kangistunut niihin kaavoihinsa..tiiä häntä..

Hieno runo sellaisesta kuin koiranputkesta..

harva sen taidon osaa..

Kiitoksia tee..

• onija kirjoitti:

harva sen taidon osaa..

Kiitoksia tee..

En tarkoittanutkaan, että teen runosta varsinaisesti olisi mitään puuttunut vaan lähinnä sitä, että hän yleensä kirjoittaa neljän lauseen runoja ja tämä oli poikkeus.
        Sanojeni asettelu ei aina ole ehkä oikein, mutta inhimillistä kaiketi sekin on.

Kaikella kunnioituksella mielipidettäsi kohtaan
        ja runolle itselleenhän kuitenkin annoin täydet pojot.

Poistun, enkä palaa.
        Huomaan, että mielipiteitäni halutaan edelleen mollata ja siksihän
        täältä aikoinaan poistuin vaikka itse tee ei kokenutkaan niin.

Bye and i am sorry !

• onija
        lindalinda kirjoitti:

En tarkoittanutkaan, että teen runosta varsinaisesti olisi mitään puuttunut vaan lähinnä sitä, että hän yleensä kirjoittaa neljän lauseen runoja ja tämä oli poikkeus.
        Sanojeni asettelu ei aina ole ehkä oikein, mutta inhimillistä kaiketi sekin on.

Kaikella kunnioituksella mielipidettäsi kohtaan
        ja runolle itselleenhän kuitenkin annoin täydet pojot.

Poistun, enkä palaa.
        Huomaan, että mielipiteitäni halutaan edelleen mollata ja siksihän
        täältä aikoinaan poistuin vaikka itse tee ei kokenutkaan niin.

Bye and i am sorry !

Sorry ystäväni? Ei missään tapauksessa ollut tarkotusta ´mollata´..
        pois se minusta..älä hyvänen aika ainakaan sen takia ´poistu´..
        Pyydän sydämestäni anteeksi jos loukkasin..tulethan takaisin..

• Mariko Vaara
        onija kirjoitti:

Sorry ystäväni? Ei missään tapauksessa ollut tarkotusta ´mollata´..
        pois se minusta..älä hyvänen aika ainakaan sen takia ´poistu´..
        Pyydän sydämestäni anteeksi jos loukkasin..tulethan takaisin..

Että noin pitkälle sitä pitää mennä tiettyjen tahojen noissa yrityksissään kerätä pisteitä itselleen.

Tähänkin ketjuun luodun näytelmän juoni on kyllä hiukka liian läpinäkyvä -
        jälleen kerran.

Tietyt kirjoittajarenkaan kuviot ja toimintatavat jo kauan sitten tunnistaneen tuollainen vedätysyritys saa ainoastaan hymähtämään.

Että osaakin olla epätoivoinen yritys kehitellä sen tai tämän päälaelle marttyyrin kruunua, varsinkin kun kyseessä ovat tiettyjä saitteja yksityisomistukseensa haalivat takapirut. Vaikka yrittävätkin muuta näinkin näyttävästi esittää.

Epäilenpä, että foorumit, joilla nämä kulisseissa myyräntyötään tekevät toimivat, tukahduttavat välineinään käyttämänsä foorumit omaan nurkkakuntaisuuteensa.

Ja sitten esitetään taas niin henkilökohtaisesti loukatuksi tulleita, että...:)

Otetaanpa sitten tarkemman tutkimuksen kohteeksi esim. nämä Suomi24:n kirjoittajasivut ja vaikkapa Rakkausrunot.fi.

Niinpä esim. yllämainittujen foorumeiden voisi jo sanoa aika pitkälti kasvavan koiranputkea, kuten muutenkin kuolleista on tapana sanoa.

• tee.
        onija kirjoitti:

harva sen taidon osaa..

Kiitoksia tee..

Onija, kiitos vastauksestasi. Kirjoitan mielelläni vähähäpätöisistä ja vaatimattomista asioista, jotka eivät ehkä selaisia olekaan. Tavallaan haluan tuoda niitä esiin.
        Mukavia kesäpäiviä sinulle, ilman hyttysiä!

• s.i.i.r.i.

Koiranputki ja Juhannus,ne kuuluu yhteen.

tee. -viet runollasi ajatukset meren äärelle
      vaahtoavan meren äärelle
      kaunis runo

• tee.

Siiri, kaunis oli vastauksesikin. Eikö muistutakin vaahtoista merta tuulessa kesantopelto ja kukkivat koiranputket? - Varsinkin, kun kaipaa merta.

• Kops, kops!:)
        tee. kirjoitti:

Siiri, kaunis oli vastauksesikin. Eikö muistutakin vaahtoista merta tuulessa kesantopelto ja kukkivat koiranputket? - Varsinkin, kun kaipaa merta.

Kaipasi hiukka vielä vahvistusta? :)

• yksmies.

Se on aivan mahoton kasvamaan, hetkessä nousee ja kukoistaa kuin nainen,
      eihän sitä millään saa kaatumaan. Viikatteella yritin kun oli aivan villiintynyt,
      ehkä juhannuksena käyn uuteen taistoon. Ei sen puoleen etteikö olisi kaunis kukka, mutta selättää kaikki muut kasvit... mihis tuossa nyt perunamaatakaan saisi jos kaikki paikat vain kukkisi? Ei se nälkä lähde pelkällä silmänruuallakaan... :D

• tee.

Olet oikeassa hyvinkin. Koiranputkihan on kuin voikukka sitkeydessään. Mutta jos se olisi harvinainen, sitä suojeltaisiin ja sen kasvupaikan hävittämisestä sakotettaisiin. Mielenkiintoista on ihmisten suhtautuminen luontoon.
        Omissa runoissani harvoin otan kantaa jonkin kasvin tai eläimen hyödyllisyyteen ihmisen kannalta. - Mukava, kun tuot siitä esiin näitäkin puolia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      68
      4296
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      67
      4137
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3552
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      3123
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2792
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2562
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2334
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      25
      1461
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      157
      1282
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      75
      1059
    Aihe