Olen kuullut kahdenlaisia juttuja rakenne-ja geelikynsistä hoitoalalla, siis ovatko sallittuja vai ei. Parilla työkaverillani on geelikynnet, väittävät niiden olevan täysin eri asia kuin rakenne tai omat pitkät kynnet. tai lakatut. Itse en hoitajana pidä pitkistä kynsistä enkä sallisi niitä edes hoitoapulaisella. Onko faktaa tietoa hygienian ja turvallisen hoidon takaamiseksi kynsien osalta. Nämä "pitkäkyntiset " kylläkin aikoi ottaa mieelummin loparit kuin poistattaa tekokynnet, no siitä vaan jos kynnet on niin tärkeä osa naisellisuutta, kauhistuttaa vaan tämä tekokynsien, ripsien, hiusten rintojen ynm aika. Pinnallista on.
Hoitajien kynnet
4
484
Vastaukset
- votvotti
Meillä hygieniaohjeissa kielletään rakennekynnet ( kuten myös rastat ja kasvolävärit.) Mutta kyllä niitä näkee........
- Need a new hero
Rakenne- ja pitkät kynnet on ehdoton ei, hoitoalalla. Turvataan niin potilasta, kuin hoitajaakin. Kynsilakkakin on kielletty, mutta joillakin näkee, samoin kuin näkee sormuksia.
- Hygienia ensin
samaa mieltä, lyhyet kynnet pitää olla. Jos sen takia otta lopputilin, niin ei ole oikealla alalla.
- lsdfm
Omalla työpaikallani hygieniaohjeet kieltävät kaikki rakenne- ja geelikynnet, kynsilakan, pitkät kynnet ja käsissä pidettävät korut. Kasvoissa lävistyksiä saa olla, onhan niitä kautta aikain ollut korvissakin. Rastat pitää peittää huivilla työvuoron aikana. Näistä säännöistä tosiaankin pidetään kiinni, ne koskevat hoitotyötä tekevien lisäksi myös laitoshuoltajia. Mitenkäs hoitoapulaisen kynsissä ei pöpöt kulkisi ihan samalla tavalla kuin hoitajallakin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663402Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463222Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1272870- 462579
- 311973
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271860- 481646
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä871525- 391340
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k391331