täyteinen

ei vielä kivääriä

soveltuuko se teeren pyyntiin.Kiikarin aion myös yrittää laittaa haulikon päälle,olisiko siihen mitään telinettä.

8

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei vielä kivääriä,

      niin se vielä että en aio ampua yli 200m matkaan.Kiitos vastauksista

    • lihaapöytään

      Tottahan täyteisellä voi teertäkin ampua, muistat tosiaankin vaan että ampumamatkan pidät kohtuullisena täyteiselle.

      • sarana55

        Aikoinaan kun ei aina täyteisiä saanut tein itse akunnavasta. Julmetusti potkaisi, mutta "luoti" kahlasi jäisen koivunrungon läpi.


    • eiggga

      Ei mitään ongelmaa. Ainakin täälläpäin on täyteistä käytetty kanalinnunpyynnissä iät ja ajat. Pyyn pillitys on yksi yleisimpiä lyijymöykyn käyttötapoja, mutta onpa noita teeriäkin muutamat latvalintuholleille tullut tiputettua. Täyteisiä mitä olen itse käyttänyt on ihan perus rottweilit ja boarit. Huonon saatavuuden aikaan olen viritellyt haulipaukuista ja tuikkukynttilöistä ns. steariinitäyteisiä.

      Mitä sitten muihin varusteisiin tulee, niin täyteisaseena itsellä on ollut Valmetin 112, piiput pätkäistynä lakisääteiseen 40 cm. Aseen päälle olen hitsannut 5x20 cm kappaleen ns. pläkkipeltiä, johon olen sitten popniiteillä ja ilmastointiteipillä kiinnittänyt "tähtäimen". Tähtäimenä itsellä on pelannut kontaktimuovilla päällystetty vessapaperirulla, jonka molempiin päihin olen asettanut rautalankaristikon. Ampumaradalla joutui pari laakia ampumaan ja ristikkoa muutamaan kertaan siirtämään, mutta nykyisellään pyssy käy molemmilla piipuilla tulitikkuaskin kokoista kasaa 100 metriltä. Teeren olen pisimmillään pudottanut 170 metriin. Viime syksynä ammuin aseella karhukokeen.

    • Hei, nyt

      ihan oikeesti...

      • menekkiäpukkaa

        Jopas jotakin, itse taasen olen tuunannut yksipiippuisen vanhan baikalini, vesijohtoputkesta tein piipun jatkon, nyt on piipun pituus hieman yli kolme metriä.

        Tähtäimenä on minulla 10 mm suora alumiiniputki jonka olen täsmännyt piipun kanssa samaan linjaan, piipun päällä olevan alumiiniputken läpi kun sihtaan puussa istuvaa teertä..ja kun teeri näkyy keskellä putken reikää niin silloin täyteinen lähtee liikkeelle, itse olen valanut täyteiset ja tehnyt niihin myös ilmarihlat ja täyteiset onkin normaalista poiketen huomattavasti pidempi..noin 7-8 senttisiä ja lataukset olen myös itse ladannut ja lähtönopeudet on sitä luokkaa että huh huh, kerran kaverini kanssa lähtönopeusmittarilla mittasimme niin aivan huimia tuloksia, parhaillaan tuollainen 12cal/7 cm mötikkä lähti hieman yli 700 m/s.

        Tarkkuus on myös huippuluokkaa, teeri tippuu yli 400 metrin matkalta aivan vaivattomasti seisten ja vapaalta kädeltä ammuttaessa.

        Tieto tällaisesta pääsi hieman lipeämään tuonne lähi-itään saakka ja eikö sieltä jo kyselty asetta tarkka-ampujakäyttöön yli 2000 metrin matkoille, aioinkin rakentaa prototyypin jopa 8 metrin piipulla olevasta aseesta jolla voi ampua hyvin tarkasti vaikkapa 5-6 km. tavoitteena tuolle matkalle osua kännykän kokoiseen maaliin ja läpäistä vaikkapa leopard-panssarin pellit.


      • Leopardi se
        menekkiäpukkaa kirjoitti:

        Jopas jotakin, itse taasen olen tuunannut yksipiippuisen vanhan baikalini, vesijohtoputkesta tein piipun jatkon, nyt on piipun pituus hieman yli kolme metriä.

        Tähtäimenä on minulla 10 mm suora alumiiniputki jonka olen täsmännyt piipun kanssa samaan linjaan, piipun päällä olevan alumiiniputken läpi kun sihtaan puussa istuvaa teertä..ja kun teeri näkyy keskellä putken reikää niin silloin täyteinen lähtee liikkeelle, itse olen valanut täyteiset ja tehnyt niihin myös ilmarihlat ja täyteiset onkin normaalista poiketen huomattavasti pidempi..noin 7-8 senttisiä ja lataukset olen myös itse ladannut ja lähtönopeudet on sitä luokkaa että huh huh, kerran kaverini kanssa lähtönopeusmittarilla mittasimme niin aivan huimia tuloksia, parhaillaan tuollainen 12cal/7 cm mötikkä lähti hieman yli 700 m/s.

        Tarkkuus on myös huippuluokkaa, teeri tippuu yli 400 metrin matkalta aivan vaivattomasti seisten ja vapaalta kädeltä ammuttaessa.

        Tieto tällaisesta pääsi hieman lipeämään tuonne lähi-itään saakka ja eikö sieltä jo kyselty asetta tarkka-ampujakäyttöön yli 2000 metrin matkoille, aioinkin rakentaa prototyypin jopa 8 metrin piipulla olevasta aseesta jolla voi ampua hyvin tarkasti vaikkapa 5-6 km. tavoitteena tuolle matkalle osua kännykän kokoiseen maaliin ja läpäistä vaikkapa leopard-panssarin pellit.

        ompi muuten terästä.


    • menekkiäpukkaa

      Teräksestä ne pellitkin tehdään ja minun prototyyppi aseelle ne leopardin panssarit tulee olemaan pläkkipeltiä, läpi menee jotta vinkuu vain mennessään.

      Tai toinen vaihtoehto on että virittelen camo impun niin tehokkaaksi että sillä pysäyttää leopardin yhdellä ainoalla laukauksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      179
      1498
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      55
      1032
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      38
      771
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      63
      771
    5. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      51
      707
    6. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      111
      700
    7. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      669
    8. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      37
      666
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      634
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      304
      609
    Aihe