Voih,miksi tulinkaan paskakoulu -steineriin?

steineroppilas 14 w

Olen 14 -vuotias steinerioppislas, ja suosittelen lämpimästi,ettette pistä lapsianne tuohon hullujenkouluun...
Koulu on rutiköyhä,sillä rahat menevät viuluihin ja sohviin ja berhoihin. Myös itse ruoka on kauheata. Opetuksessa ollaan AINA 3 vuotta jäljessä, sillä biologia on vauvan tasolla,köksä kemia,fysiiikka ja renessanssi-historia alkavat vasta 7 luokalla, opettajat ovat vanhanaikaisia haaskoja, jotka vain huutavat.
EURYTMIA on lasta kiduttavaa jumalienpalvomis humppaa: opettajan haaska lausuu loruja ja oppilaitten tehtävä on olla hiljaa ja naksautella niveliään hölökaavuissa. Laukataan kehää, kävellään tähtirinkiä, ojennellaan käsiä ja tanhutaan alkukantaistansseja, mitä hyötyä siitä on?? Opettaja vastaa kierrellen: se suoristaa hampaanne ja opettaa sanomaan ärrän. Opettajaa yhmaava oppilas poistetaan luokasta. Kuvis on vauvantasolla: piirretään koivuja ja maalataan sinisellä ympyröitä. Vihot ON PAKKO tehdä itse. Kiusaamistapauksista ei kerrota vanhemmille.
Ilomielin vaihtaisin koulua,ellei steiner-koululaisia haukuttaisiksi vammaisiksi, siksi en uskalla. Olemme vankilassa!

32

1435

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uneven

      Tuohan kuulostaa parhaalta koululta ! Haluan lapsieni oppivan värien merkityksen ja tanssahtelemaan kuin keijukaiset. Oppikoon lapset tavoille !

      • steinerissa jo 7 vuotta

        www.blueeyes98.blogspot.fi etsikää tuolta teksti 'steinerkoulu'. siinä teille vähän kokemuksia steinerista, luulis että sitä riittää näitten 7 vuoden jälkeen ! älkää antako itteänne vietäväksi tuommoselle haukkumiselle, kannattaa ensimmäisenä hakea tietoa jostain muualta, ko näitten keskustelupalstojen haukkumisjutuista ! www.rovaniemensteinerkoulu.fi tuostaki ko haette semmosen kohan, missä lukee pedagogiasta. tulkaa sitte uuelleen tänne ja päättäkää uskotteko kokemusta ja aitoa tietoa, vai jäättekö tänne pitämään seuraa näille haukkumisille !


      • steinerkoululainen

        Juuri näin.


    • voi reppana repukka

      Kysymyksen esittäjälle. No kun sinä pikkunen et saanut sitä itse valita. Se oli varmaan sun muden mielestä hienoa laittaa lapsi tuollaiseen erikoisempaan ja hienompaan paikkaan - sillä eihän oma lapsi ole mikään tusinatavara. Vai oletko?

      • Piiitsuli

        Mistä sinä sen tiedät? Minä valitsin 1. luokalle mennessäni itse menenkö siihen kouluun mihin menivät kaverini vai siihen jota sisarukseni olivat aikoinaan käyneet.


    • miksi siis uikutat

      No, mitä ihmettä sitten harmittelet, jos kerran on oma valintasi. Ole tyytyväinen.

      • sterineroppilas 14 w

        toi ei ollut mun,alottajan pistämä toi valitsin sen itse-viesti. En valinnut! Sitä pidetään hienona kouluna,mut tosiasias se o jälkeenjääny ja hömpönpömppö vankila. Panostetaan vain eukkaan,ei oppimiseen. Taidekoulu,sanovat. JA pyh. Kuvaamataidoksi jää pelkkä kerranviikossa puiden piirtely,eikä steineriläisoppilaat ole myn enkeleitä,kyllästyneitä ja kaikesta jäljestä.


      • sterineroppilas 14 w kirjoitti:

        toi ei ollut mun,alottajan pistämä toi valitsin sen itse-viesti. En valinnut! Sitä pidetään hienona kouluna,mut tosiasias se o jälkeenjääny ja hömpönpömppö vankila. Panostetaan vain eukkaan,ei oppimiseen. Taidekoulu,sanovat. JA pyh. Kuvaamataidoksi jää pelkkä kerranviikossa puiden piirtely,eikä steineriläisoppilaat ole myn enkeleitä,kyllästyneitä ja kaikesta jäljestä.

        Jos oma äidinkieli kiinnostaa noin vähän, niin voisiko olla mahdollista, että ne ongelmat on jossain muualla kuin koulun pedagogiikassa?

        Toisaalta, se on tuossa iässä ihan sama, missä koulussa olet. Kaikki ne on paskoja vankiloita, jos asenne on kohdallaan ;o)


      • steineroppilas14w
        Steinerfaija kirjoitti:

        Jos oma äidinkieli kiinnostaa noin vähän, niin voisiko olla mahdollista, että ne ongelmat on jossain muualla kuin koulun pedagogiikassa?

        Toisaalta, se on tuossa iässä ihan sama, missä koulussa olet. Kaikki ne on paskoja vankiloita, jos asenne on kohdallaan ;o)

        En ymmärrä, miten äidinkieli tähän liittyy.

        Useiden muidenkin mielestä vika on koulussa, sen liian vanhanaikaisessa pedagogiissa. Kai siinä silloin jtn vikaa on.

        Ja voih, haluaisin vaihtaa koulua, mikä tahansa muu kelpais, mutta steinerinä mua kiusattas niin paljon,että ei kiitos


      • valo
        steineroppilas14w kirjoitti:

        En ymmärrä, miten äidinkieli tähän liittyy.

        Useiden muidenkin mielestä vika on koulussa, sen liian vanhanaikaisessa pedagogiissa. Kai siinä silloin jtn vikaa on.

        Ja voih, haluaisin vaihtaa koulua, mikä tahansa muu kelpais, mutta steinerinä mua kiusattas niin paljon,että ei kiitos

        Itse tavallisen peruskoulun käyneenä haaveilin steinerkoulusta, joka tuntui ihanalta, salaperäiseltä, hienolta taiteilijoiden koululta. Nyt kun oma lapseni käy steinerkoulua, olen ikionnellinen, että teimme tämän ratkaisun. Tänä päivänä peruskoulu on melko kova paikka lapselle ja nuorelle. Lapsemme menee kouluun joka aamu hyvillä mielin, ilman ahdistusta. Itse uskon siihen, että jokainen käy juuri sellaista koulua ja elää sellaista elämää, kun on tarkoitus. En usko sattumiin. Mutta sinun kirjoituksestasi kyllä heijastui hieman kielteinen asenne ylipäätään. En usko, että olist onnellisempi normikoulussakaan. Sillä jos itselläsi on huono olla, tuntuu ympäröivä maailma huonolta, vaikka se olisi kuinka hyvää tahansa. Joillekkin vaan mikään ei kelpaa ja se on tosiasia. Vietä hetki aikaa itseksesi ja mieti, miten huonoina näkemäsi asiat voisi kääntää hyviksi? Ne eivät nimittäin ole huonoja asioita ollenkaan, kyse on asenteesta.


      • Nuorissa tulevaisuus
        steineroppilas14w kirjoitti:

        En ymmärrä, miten äidinkieli tähän liittyy.

        Useiden muidenkin mielestä vika on koulussa, sen liian vanhanaikaisessa pedagogiissa. Kai siinä silloin jtn vikaa on.

        Ja voih, haluaisin vaihtaa koulua, mikä tahansa muu kelpais, mutta steinerinä mua kiusattas niin paljon,että ei kiitos

        Vaihda äkkiä koulua! Tiedän monia, jotka ovat vaihtaneet eikä heitä ole kiusattu "steinerilaisuudesta". Asenteessasi ei ole mitään vikaa kuten jotkut tässä nyt yrittävät vääntää vaikka eivät itse edes ole ko. koulussa. Steinerkoulu ei elä tässä ajassa vaan on jämähtänyt 1900- luvun alkuun. Minkäänlaista erilaisuutta koulussa ei hyväksytä, ei oppilaissa eikä vanhemmissa. Suosittelen sinua todella vaihtamaan koulua, jossa saat ajatella itse, esittää mielipiteitä ja jossa tällaiset ominaisuudet nuoressa nähdään vain positiivisena kehitykseen kuuluvana asiana.


    • raidRaid

      älä nyt omaa pesää likaa. Kulissit on pidettävä niin koulussa kuin puutarhassakin.

      • Ai sanako ei ole vapaa tällä foorumilla?


      • Ei ole vapaa
        Steinerfaija kirjoitti:

        Ai sanako ei ole vapaa tällä foorumilla?

        Ei taida sana olla vapaa. Ap:lle terveiset että tovioa on. Vaihda 9:n jälkeen normaaliin italukioon. Sen jälkeen ei tasrvitse kertoa enää kenellekään Steinerista.


      • onnistuu varmasti
        Ei ole vapaa kirjoitti:

        Ei taida sana olla vapaa. Ap:lle terveiset että tovioa on. Vaihda 9:n jälkeen normaaliin italukioon. Sen jälkeen ei tasrvitse kertoa enää kenellekään Steinerista.

        Minä suosittelen, että vaihda ihmeessä jo tänä syksynä. Eiköhän onnistu, kun laitat töpinäksi. Ei kai kenenkään tule tuntea olevansa syyttömänä vankilassa.

        Ota heti huomenna vanhempiesi kanssa yhteyttä kouluvirastoon tms.


    • *Sanna*

      Kamalia viestejä steinerfaijakin kirjoittaa nuorelle jolla on vaikeaa! Ei steinerkoulu jokaista varten ole varmasti, niinkuin ei taviskoulukaan. Itseä vanhempana on alkanut ärsyttää koulun johto ja se ainainen ruikuttaminen rahasta. Nuo asiat eivät parane sillä että vanhempia aina syyllistetään. Koulunvaihto on ajankohtainen pian jos tuo jatkuu vaikka itse opettajiin olen ollut todella tyytyväinen!
      Koulu olisi kai vaihtunutkin jollei koululainen olisi jo koulunvaihtaja..

      Harmittaa kun niin täydellinen periaate tuolla ja se hoidetaan noin huonosti.

      Ja sinä nuori, koulua voi aina vaihtaa, vaihda hiukan kauemmas niin ei tartte kertoa mistä olet siirtynyt!

      • Steinerfaija.

        Ja uudessa koulussa sitten uudet valituksen aiheet ;-)


    • Musy

      Olen itse ollut viimeiset yhdeksän vuotta steinerkoulussa, ja on kyllä vaikea uskoa että keskustelunaloittaja on mitään muuta kuin trolli, koska kukaan ei voi kirjoittaa mitään noin naurettavaa. Onhan se hyvä paskalla asenteella lähteä yleistämään ja haukkumaan pedagogiikkaa kun oikeasti maailmankatsomus on tuossa vaiheessa vielä niin suppea että ei ole varaa lähteä arvostelemaan yhtään mitään.

    • fello62

      NO:Mä oon itseki 14v ja käyn kans steiner koulua .Ja mun mielest se oon 100 kertta parempi koulu kuun tavaliset.tavalises kouluis oon -eldorado ruoka,todella paljon koulukiusamist ... Ja kuun käy steiner koulua nii ei mun mielest ola yhtään jäljessä ,

      • "taviskoululainen"

        "Ja kuun käy steiner koulua nii ei mun mielest ola yhtään jäljessä , "

        Harmittaa sanoa näin, mutta useat steiner-oppilaiksi tunnustautuneet tässä ketjussa kirjoittavat erittäin huonoa suomen kieltä. Kyllä "tavallisessa" koulussa jo 14-vuotiaan pitäisi kirjoittaa osata.

        Vielä enemmän harmittaa sanoa tämä, mutta alkaa vähän vaikuttaa joltain pohjois-korealta kaikkine muiden koulujen syyllistämisineen ja oman koulun jalustalle nostamisineen tuolla steinerissa.


      • Piiitsuli
        "taviskoululainen" kirjoitti:

        "Ja kuun käy steiner koulua nii ei mun mielest ola yhtään jäljessä , "

        Harmittaa sanoa näin, mutta useat steiner-oppilaiksi tunnustautuneet tässä ketjussa kirjoittavat erittäin huonoa suomen kieltä. Kyllä "tavallisessa" koulussa jo 14-vuotiaan pitäisi kirjoittaa osata.

        Vielä enemmän harmittaa sanoa tämä, mutta alkaa vähän vaikuttaa joltain pohjois-korealta kaikkine muiden koulujen syyllistämisineen ja oman koulun jalustalle nostamisineen tuolla steinerissa.

        Minäkin olen havainnut huonon suomenkielen taidon monilla palstalaisilla, jotka kertovat parhaillaan opiskelevansa steinerkoulussa. Toisaalta he ovat lähes ainoat nuoret, jotka tällä palstalla ovat kirjoittaneet. Täytyy muistaa, että netissä kirjoittavat usein aikuisetkin hyvin vapaasti, miettimättä juurikaan yhdyssanoja tai muuta kielellistä ilmaisua.

        Suomi24:n Nuoret -foorumilla (http://keskustelu.suomi24.fi/debate/3312) voi käydä lukemassa nuorten kirjoituksia. En juuri havaitse niitä sen paremmaksi kuin tämän palstan steiner-oppilaiden.


      • Vkcji

        Puhut paskaa!


    • Veeranna

      Minä olisin halunnut Steiner-kouluun, koska naapurin tytötkin kävivät sitä. Minua kiusattiin tavallisessa peruskoulussa ja olisin tahtonut ystävieni kanssa samaan kouluun, mutta vanhempani eivät suostuneet vaihtamaan, koska lähikouluun oli helpompi mennä. Nyt olen jo onneksi lukiossa, mutta harmittaa jälkikäteenkin.

    • steinerlukio

      Voithan aina vaihtaa steinerluokalle lukioon. Turha murehtia. Toimi!!!!!! ---------

    • enkeksinimimerkkiä

      kysy vanhemmiltas miks oot steiner koulussa, ja voitko vaihtaa tavalliseen kouluun.

    • saman kokenut

      Olen itsekin käynyt Steinerkoulun ja täsmälleen samaa mieltä kuin ap kirjoittaja. Kuulosti kyllä juuri sellaiselta mitä se meidänkin koulussa oli, ja paljon muutakin ajanhukkaa yms.
      Totta kai jokaisessa koulussa on huonot puolensa, ja kuka nyt tuossa iässä ylipäätänsä edes koulusta tykkää, mutta Steinerkoulu kaikkine huuhaa juttuineen... huh... ja mitkä elinikäiset traumat se on jättänytkään. Ja voin puhua myös lukemattomien muiden Steiner-oppilaiden puolesta.
      Jos koet että Steiner koulu on oikeasti hyvä koulu ja tykkäät, kai se sitten on sinulle oikea paikka... Kaikkea hyvää sinulle... Onnea tarvitsetkin... Mutta ap kirjoittaja, vaihda ihmeessä heti koulua!!!! Eihän sinun välttämättä tarvitse kaikille kertoa että olet Steinerista. Mene vaikka kauemmaksi toiseen kouluun, kunhan vain vaihdat koulua!!!!

    • Dorkaparka

      Ainakin sun äidinkielen tasosi on ala-asteen tasoa. Et muutenkaan vaikuta kovin terävältä penskalta. Ehkäpä katselet peiliin ja lopettelet turhan inisemisen.

    • Yksi steinerilainen

      Täällä kanssa yksi 15-v steinerilainen... Haluaisin vaihtaa jo nyt normaaliin kouluun, mutta en "uskalla", koska olemme niin paljon jäljessä että en millään pääsisi haluamaani lukioon jos nyt vaihdan... Ja siis tämä jälkeenjääminen on aivan totta; paras kaverini, vuotta nuorempi, on lähes kaikissa aineissa paljon pidemmällä kuin me.. Ja hän käy siis aivan normaalissa koulussa... Ja nyt olen ton kahdeksan vuotta ollut steinerissä, eikä me olla vielä yhtäkään kertaa saatu todistusta.. Viime vuonna sanallinen "todistus", mutta ei numeroita... En tiedä yhtään kuinka hyvin mulla menee... Onko 7 vai 10 keskiarvo...? Koulu menee hyvin, ja kokeistakin tulee hyviä numeroita, mutta silti en tiedä... Kaikki vitun paineet kasaantuu ysiluokalle, ja sitten en loppujenlopuksi varmaan pääse haluamaani lukioon... Ja kaikki ton vitun steinerin takia... Steiner voi olla hyvä joillekin, mutta ei kaikille! Koulutus aivan ala-arvoista, ja osa opettajista epäpäteviä!

    • elmopaskalla

      On kyllä syöpäkoulu, en suosittele.

    • kaikki_reilassa

      Jos 14-vuotiaana kirjoitat noin hyvää tekstiä (ei huomioida nyt tahallisia kirjoitusvirheitä), niin hyvää työtä ovat siellä tehneet.
      Onnitteluni!

    • Steineristavapauteen

      Hei 14-vuotias. Vaatii suurta rohkeutta ajatella mutta myös uskaltaa sanoa ja todeta se tilanne joka Steinerkouluissa on, joissa sekä vapaus ja luovuus puuttuvat ja joka muistuttaa enemmän kulttia kuin koulua. Kaikki oppiminen on vain kopioimista ja toistamista tiukan kaavan ja vanhan pedagogiikan mukaan. Steinerkouluissa myös sallitaan kiusaamista, koska pedagogiikan mukaan se on kohtaloa ja kuuluu kehitykseen. Toivottavasti löydät vielä rohkeuden valita tavalliseen kouluun siirtymisen, jossa pääset iloitsemaan oppimisen vapaudesta ja luvasta ajatella itse ja toteuttaa omia ajatuksiasi. Onnea matkaasi!

    • Sssll

      Olen ollut 9 vuotta steinerissä. Alakoulu vielä menettelee mutta yläasteella opetuksen taso on erittäin ala-arvoista. Siellä keskitytään pelkkään eurytmiaan ja siihen, että opettaja on parempi kuin oppilas.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      61
      5814
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      62
      3004
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      57
      2476
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1123
    5. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      37
      1085
    6. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1084
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      907
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      813
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      793
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      791
    Aihe