Olen 22-v. nuori terve nainen. Aloitin kesätöissä siivoojana toukokuussa ja alusta asti on ollut alaselkäkipuja. Olen liikkuja eli urheilen ja pidän kuntoa yllä sekä kuntosalilla että uimalla yms. Kipu säteilee toiseen jalkaan ja olen täysin uupunut, kun toisina öinä en saa aluksi unta selän kivuilta. Särkylääkkeet eivät oikein auta. Kipu tuntuu enimmäkseen vain alaselän alueella. Kipu ei tule työpäivän jälkeen, vaan koko 7-8 tuntia selkä kipuilee. Olen liikkunut varovaisemmin viime viikkoina kun kivut ovat inhottavat. Olen kuitenkin sinnitellyt, sillä muita töitä ei ole tiedossa. Työ ei ole määräaikainen eli sen jatkumisesta ei ole sovittu tarkkaa aikaa.
Määrääkö lääkäri sairaslomalle vai antaakohan vaan lisää särkylääkkeitä? Voiko selässä olla pullistuma, kun kivut ovat kestäneet jo näinkin kauan ja tuntuu toisessa jalassa? Jos joudun sairaslomalle, saanko sairauspäivärahaa vai olenko ihan ilman tuloja?
Välilevyn pullistuma?
9
1664
Vastaukset
- vkosiivous
Minkälaiset kengät sulla on työssä? Siivotessa pitää olla kunnon kengät, Sievin valmistamat tms. , muuten voi tulla selkäkipuja, kun kovalla lattialla dallailee koko päivän.
- eppu
Oletko kuinka pitkä tyttö ?
Pituus nimittäin vaikuttaa siivouksessa, mitä pidempi siivooja on sen kovemmalle selkä joutuu.- eppu
Jatkan vielä että kyllä sinun kannattaa lääkärissä käydä.
Lääkäri osaa päätellä kivun syyn ja ehkäpä tarvitset nyt jotakin lihasjännitystä poistavaa lääkettä kun särkylääkkeetkään eivät auta.
Sairaslomaakin varmaan sen aikaa että kipu saadaan pois.
- ====
Varmasti pullistuma. Tai mistä sitä tietää, voihan siellä selässä olla vaikka kasvain painamassa hermoja!
Siivoustöissäkäynti ei ainakaan tällä hetkellä selkääsi auta yhtään. Eli lääkäri määrää sairauslomaa.
Kela maksanee sulle sairauspäivärahaa. - kipuileva siivooja
Vastaan nyt yleisesti kaikille. Eli kengissä on tukipohjalliset, Intersportissa teetetyt jotka siirsin urheilukengistä työkenkiin. Pituutta on n. 168cm eli kovin pitkä en ole. Inhottaa kun kipuileva selkä häiritsee elämää muutenkin kuin työaikana.
Epäilyttää vaan tuo korvaus sairaslomalta tai jos lopetan työn, niin onko parempi pyytää lääkäriltä sairaslomaa eikä lopettaa itse työsuhde? Kun kyseessä ei ole määräaikainen työ, vaan voi loppua koska tahansa kumman puolelta vain. Tuntuisi vaan niin hävettävältä ilmoittaa työnantajalleni että selkä on kipeä ja haluan lopettaa. - genkun
Kuulostaa vakavalta. Veikkaisin kuitenkin, että työasennoissa on vika. Tarkalleen ottaen täytyisi käydä kaikki läpi. Mieti millaisia työvaiheita olet tehnyt, esim. nostelua, moppausta tai pelkästään pyyhkimällä saa kyllä paikat kipeiksi jos se on toistuvaa.
Vastaliikkeet olisivat tärkeitä noiden toistojen vastapainoksi. Toisaalta myös yhtä puolta ei saisi liikaa kuormittaa, se rasittaa todella paljon ja tuntuu varmasti myös alaselässä. Tähän siis auttaisi heti alkuun niiden moppaus tekniikoiden haltuun ottaminen molemmilla käsillä ja samaa pätee jos pyyhit liinalla niin ettet aina samalla kädellä tee niitä toistoja.
Oikeasti se on väärin sanottu, että siivoustyössä menee selkä, kyllä se oikealla ergonomiaalla korjaantuisi, tosin monellehan ei ole ketään sitä oikeaa ergonomiaa opettamassa joten auttamatta kaikki paikat menee rikki ja poikki.
Minä huomattelen työkavereilleni usein tästä ja kesätyöntekijöitä tottakai opastan parhaani mukaan. Moni ei sitä osaa heti arvostaa, se on kuitenkin ymmärrettävää. Eikä kaikkea tarvitsekkaan heti hiffata, mutta äärimmäisen tärkeää tiedostaa!- kipuileva siivooja
Mainittakoon vielä, että selkäni on oireillut aiemminkin mm. vaellusretken ja oikein raskaan rasituksen yhteydessä. Lihakset on kunnossa, pakko olla kun salilla on käyty vuosien ajan. Lisäksi tiedostan kyllä työasentojen tärkeyden, yhtä lailla istumatyössä on välillä saatava liikkua ja asentojen on oltava oikeita. Mutta eiköhän tämä tästä, olen kuitenkin vain kesätyössä.
- Auttaa usein..
kipuileva siivooja kirjoitti:
Mainittakoon vielä, että selkäni on oireillut aiemminkin mm. vaellusretken ja oikein raskaan rasituksen yhteydessä. Lihakset on kunnossa, pakko olla kun salilla on käyty vuosien ajan. Lisäksi tiedostan kyllä työasentojen tärkeyden, yhtä lailla istumatyössä on välillä saatava liikkua ja asentojen on oltava oikeita. Mutta eiköhän tämä tästä, olen kuitenkin vain kesätyössä.
Kai sulla on mies lempein käsin hieromaan sun selkää kuntoon?
- kipuileva siivooja
Auttaa usein.. kirjoitti:
Kai sulla on mies lempein käsin hieromaan sun selkää kuntoon?
On mutta käyn kyllä hierojallakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Koko familia taas lehdissä jauhamassa vanhoja asioitaan
Nyt menee familialla lujaa. Martina ja äiti MeNaisissa (taas) ja Esko IS:ssa. Kuinkakohan monta kymmentä kertaa nuo sam3521397- 741375
Teemu Keskisarja (ps) loisti- ja hurmasi MTV:n tentissä.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kommentti-keskisarja-sekoitti-pakan-suomiareenan-puheenjohtajatentissa/9180380 Kuten3061137Taas syytöntä ja rehellisintä rangaistiin
Ja vielä 13 000 euroa kaupungin oikeudenkäyntikuluja maksuun. Lisää tällaisia päätöksiä.😀461067Heh, Irvi-Riikka vie duunareilta nyt arkipyhätkin
Voihan saksilla näköjään leikellä kalenteriakin. Irvi-Riikalla ne osuivat arkipyhiin. Että sellainen duunaripuolue 😆231884Aika pieni se on
Joku sanoo että matala on suihku. Säätöä tarviaa nyt ruisku, että se ruiskuaa korkeudelle valopylvään Näin saamme näht30879vinkki miehille
Jos on ollut erimielisyyksiä ja sun käytös on satuttanut naisya, et voi palata takaisin kevyesti niin kuin mitään ei oli163868Kiitos siitä
Kiitos siitä hahmosta jonka loit, ja jonka sain tuntea, ja kutsua ystäväksi. Se oli hyvä tyyppi ja siihen oli helppo rak40825Ilouutinen: Teini-ikään ehtinyt Osmo Peltola TV:ssä! Tätä tiedossa Peltsi-isän kanssa tällä kertaa
Mikä upea parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Peltsin toisen luonto starttaa televisiossa ja mukana muutamassa jakso20807Pelekäätkönä mua?
Älä turhaan. 😘 Unohdetaan säät ja ilmat ja muut turhat lätinät tai jos välttämättä haluat niistä keskustella, niin te42794