Mitä haluat saavuttaa nettideitti-ilmoituksellasi?

M28v

Mitä keskiverto nettideittaaja yrittää saavuttaa ilmoituksellaan, joka siis yleensä on melko lyhyt ja ytimekäs, sellainen, joka ei erotu joukosta oikein mitenkään?

Tuntuu, että vaikeinta nettideitissä ei minulle, 28-vuotiaalle miehelle, ole saada naista vastaamaan, vaan löytää sellainen naisen profiili, johon todella haluaa itse vastata.

Haluaisin lukea pitkiä profiilitekstejä. Kuvalla ei ole niin väliä, sen ehtii kyllä nähdä vähän myöhemminkin. Pitkä ja kuvaava profiiliteksti kertoo minulle, että ihminen sen takana tuntee itsensä hyvin, sillä muutenhan pitkän mutta silti kertovan profiilin kirjoittaminen ei onnistu. Haluaisin myös lukea profiilin rivien välistä, että kirjoittaja on ihmisenä vahva, eli esimerkiksi uskaltaa olla oma itsensä silloinkin, kun se ei välttämättä ole edullista, ja uskaltaa näyttää heikotkin puolensa häpeilemättä. Tällaisia asioita ei voi listata ominaisuuksina, mutta ne näkyvät epäsuorasti siitä, mitä ihminen kirjoittaa.

Tuollaiset profiilit ovat kuitenkin hyvin harvassa, ja olisi mielenkiintoista tietää, mistä se johtuu. On vaikea uskoa, että niin pieni osa kaikista ihmisistä todella tuntisi itsensä riittävän hyvin kertoakseen itsestään, joten kyse lienee jostakin muusta.

Onko suurin osa nettideittaajista liikkeellä asenteella, että laitanpa profiilin ja katson, josko tapahtuisi ihme, ajattelematta sen kummemmin, mitä siihen ihmeeseen ehkä tarvittaisiin? Vai yritetäänkö nettideittipalstoilla ottaa mallia perinteisemmästä tutustumisesta, jossa ei kerrota niin paljoa kerralla? Jos niin, niin millä perusteella ihmisestä profiilin takana voisi kiinnostua?

29

360

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fdvbdsfsdfvb

Naisten profiilit ovat ainakin täälläpäin todella tylsiä ja mitäänsanomattomia. Ja kun moni alkaa asenteella "alkoholiongelmaiset ja asennevammaiset voivat siirtyä seuraavaan profiiliin" blaa blaa blaa ym. vastaavaa...

• että näin

Noita profiileita harva miettii tarkkaan ja sen huomaa siitä, että ne vilisee klisheisiä vaatimuksia, kuten esim. se kuuluisa pilke silmäkulmassa. Muutamaan todella hyvään profiiliin olen törmännyt ja niistä saa sellaisen kuvan, että laatijalta löytyy älliä ja ajatusta. Veikkaan, että nämä muutamat profiilit ovat sellaisa, jotka saavat viestejä. Muut jää noteeraamatta, koska eivät anna mitään, mihin tarttua. Kannattaa siis miettiä jo valmiiksi se profiiliteksti kuntoon, koska yleensä on vain yksi mahdollisuus tehdä ensivaikutelma. Harvoin kukaan palaa lukemaan samaa tylsää profiilitekstiä uudelleen. Ensin siis profiili tiptop, sitten kuva profiiliin, niin profiili tulee huomatuksikin.

• No en todellakaan ala kertoa profiilissani tai edes viesteissäni mitään kovin syvällistä itsestäni. Profiilin tehtävä on viestittää, että "tällainen henkilö on sinkkuna ja kiinnostunut löytämään seuraa", varsinainen tutustuminen alkaa sitten kun tavataan livenä ja huomataan, että kiinnostusta on molemmin puolin.

• ap

"tällainen henkilö on sinkkuna ja kiinnostunut löytämään seuraa"

Niin millainen henkilö?

Aloitukseni idea olikin juuri se, että yleensä nuo ilmoitukset ovat niin pinnallisia ja lyhyitä, että ne eivät erotu massasta oikein yhtään mitenkään. Millä perusteella silloin pitäisi valita kymmenistä ne muutamat, joita lähestyy? Ja miten kirjoittaa niille muutamille viesti, joka ei näytä kaikille samalta massaviestiltä, kun profiili ei kerro vastaanottajasta mitään, mihin tarttua?

Kyse on toki myös tulkintaeroista siinä, mikä on syvällistä, joten nämä kysymykset eivät ole tarkoitettu henkilökohtaiseksi kritiikiksi.

• ap kirjoitti:

"tällainen henkilö on sinkkuna ja kiinnostunut löytämään seuraa"

Niin millainen henkilö?

Aloitukseni idea olikin juuri se, että yleensä nuo ilmoitukset ovat niin pinnallisia ja lyhyitä, että ne eivät erotu massasta oikein yhtään mitenkään. Millä perusteella silloin pitäisi valita kymmenistä ne muutamat, joita lähestyy? Ja miten kirjoittaa niille muutamille viesti, joka ei näytä kaikille samalta massaviestiltä, kun profiili ei kerro vastaanottajasta mitään, mihin tarttua?

Kyse on toki myös tulkintaeroista siinä, mikä on syvällistä, joten nämä kysymykset eivät ole tarkoitettu henkilökohtaiseksi kritiikiksi.

Aika mielenkiintoista, että joku todellakin löytää kymmeniä potentiaalisia profiileja. Itse käyn miesten profiilit läpi silloin tällöin ja siellä parhaimmillaankin on vain 1-3 sellaista, jotka sopivat minun kriteereihin ja ennen kaikkea joiden kriteereihin minä sovin. Ja tämä siis vain niiden pituus-, paino-, koulutus- ym valintojen takia. Siihen kun lisätään mahdolliset tekstistä löytyvät turn-offit niin ei todellakaan löydy potentiaalisia kohteita edes jokaisella kerralla kun profiileja lukee.

Minusta kiinnostuksen heräämiseen riittää se, että molemmin puolin sopii kriteereihin JA on samanlaisia harrastuksia. Tapaaminen on joka tapauksessa se, mikä ratkaisee kannattaako tutustumista jatkaa, joten sen jälkeen ehtii jutella ja kirjoitella henkilökohtaisempia asioita.

• ap
        simasuuneiti kirjoitti:

Aika mielenkiintoista, että joku todellakin löytää kymmeniä potentiaalisia profiileja. Itse käyn miesten profiilit läpi silloin tällöin ja siellä parhaimmillaankin on vain 1-3 sellaista, jotka sopivat minun kriteereihin ja ennen kaikkea joiden kriteereihin minä sovin. Ja tämä siis vain niiden pituus-, paino-, koulutus- ym valintojen takia. Siihen kun lisätään mahdolliset tekstistä löytyvät turn-offit niin ei todellakaan löydy potentiaalisia kohteita edes jokaisella kerralla kun profiileja lukee.

Minusta kiinnostuksen heräämiseen riittää se, että molemmin puolin sopii kriteereihin JA on samanlaisia harrastuksia. Tapaaminen on joka tapauksessa se, mikä ratkaisee kannattaako tutustumista jatkaa, joten sen jälkeen ehtii jutella ja kirjoitella henkilökohtaisempia asioita.

Ymmärsit väärin. En löydä kymmeniä potentiaalisia profiileja, vaan omilla hakukriteeteilläni tulevista noin 150 naisten profiilista ehkä viisi on sellaisia, joihin oikeasti haluaa vastata. Kuitenkin niiden 150 profiilin joukossa on kymmenittäin sellaisia, joissa ei ole mitään turn-offia, ja voi olla jotain kiinnostavaakin, mutta profiili on vaan niin persoonaton, että on mahdotonta kirjoittaa avausviestiä, josta näkyisi, että se on kirjoitettu juuri sille yhdelle eikä kaikille niille kymmenille kerralla.

Mitä sitten ovat ne kriteerit, joihin pitää sopia puolin ja toisin? Onko kyse ihannekumppani-kriteereistä, vai jostakin muusta?

Minulle ei riitä ihannekumppani-kriteerien osuminen kohdalle ja yhteiset harrastukset. Se, että on kiinnostunut samoista asioista, ei todellakaan tarkoita, että olisi potentiaalinen kumppani, vaan siihen vaaditaan myös ajatusmaailmoiden yhteensopivuutta tavalla, joka ei näy pelkästä harrastus- tai luonneadjektiivilistasta.

• ap kirjoitti:

Ymmärsit väärin. En löydä kymmeniä potentiaalisia profiileja, vaan omilla hakukriteeteilläni tulevista noin 150 naisten profiilista ehkä viisi on sellaisia, joihin oikeasti haluaa vastata. Kuitenkin niiden 150 profiilin joukossa on kymmenittäin sellaisia, joissa ei ole mitään turn-offia, ja voi olla jotain kiinnostavaakin, mutta profiili on vaan niin persoonaton, että on mahdotonta kirjoittaa avausviestiä, josta näkyisi, että se on kirjoitettu juuri sille yhdelle eikä kaikille niille kymmenille kerralla.

Mitä sitten ovat ne kriteerit, joihin pitää sopia puolin ja toisin? Onko kyse ihannekumppani-kriteereistä, vai jostakin muusta?

Minulle ei riitä ihannekumppani-kriteerien osuminen kohdalle ja yhteiset harrastukset. Se, että on kiinnostunut samoista asioista, ei todellakaan tarkoita, että olisi potentiaalinen kumppani, vaan siihen vaaditaan myös ajatusmaailmoiden yhteensopivuutta tavalla, joka ei näy pelkästä harrastus- tai luonneadjektiivilistasta.

Tottakai vaaditaan, mutta siihen vaaditaan myös kemioiden kohtaamista ja siksi on ihan turha kirjoittaa romaaneja ennen kuin on tavattu.

• ap
        simasuuneiti kirjoitti:

Tottakai vaaditaan, mutta siihen vaaditaan myös kemioiden kohtaamista ja siksi on ihan turha kirjoittaa romaaneja ennen kuin on tavattu.

Olisi mielenkiintoista tietää, millä kriteereillä etsii miestä nainen, joka tykkää "keveistä" profiileista ja samaan aikaan ei löydä kiinnostavaa miestä edes treffeille kysyttäväksi.

• 1+15
        simasuuneiti kirjoitti:

Mistä päästäänkin sitten taas siihen, että ei ole lainkaan tavatatonta, että profiileista löytyy "kiinnostavia" useitakin. Lainausmerkeissä siksi, että ainakin itselleni oikea kiinnostavuus selviää vasta myöhemmin. Profiileita sen sijaan löytyy netistä läjäpäin joille voisi kirjoittaa. Toiset ovat tekstin puolesta kiinnostavampia kuin toiset. Siltikään profiilista ei voi päätellä kovin pitkälle millainen ihminen siellä takana on, vaan pitäisi pyrkiä tutustumaan. Kuten ap kuitenkin tuo esille, niin varsin moni profiili on aika harmaata massaa ja on vaikea sen itse profiilin perusteella päätellä, että kenelle nyt erityisesti kannattaisi kirjoittaa. Se oikea ihminen kun voi löytyä sen niukankin profiilin takaa yhtä hyvin.

Ihmettelen itse puolestani sitä, että ihmetellään jos jotain kiinnostaa monikin profiili netissä. "Kiinnostaa" (huom. lainausmerkeissä) juuri siksi, että ne monet profiilit ovat niin geneerisiä ja jos on itse kiinnostunut jokseenkin yleisistä asioista ja on muutenkin aika tavanomainen ihminen, niin vastaaviahan täältä löytyy moniakin, jotka voisivat olla lähtökohtaisesti tutustumisen arvoisia. Potentiaalisuus johonkin enempään selviää vasta myöhemmin. Ei jostain vaivaisesta profiilista. Mutta jos profiilit olisivat enemmän ns. itseään avaavia, niin voisi olla helpompaa tarttua tiettyihin profiileihin. Nyt yleensä se tarjonta on yleensä aika laajaa ja joutuu monesti tavallaan arpomaan kenelle milloinkin kirjoittaa. Ja näin se ihan oikeasti menee.

• ap kirjoitti:

Olisi mielenkiintoista tietää, millä kriteereillä etsii miestä nainen, joka tykkää "keveistä" profiileista ja samaan aikaan ei löydä kiinnostavaa miestä edes treffeille kysyttäväksi.

Jos luet kirjoitukseni huolella niin huomaat, että siellä lukee: "parhaimmillaankin on vain 1-3 sellaista, jotka sopivat minun kriteereihin _ja ennen kaikkea joiden kriteereihin minä sovin_". Enemmistö profiileista karsiutuu pois siksi, että minä en sovi kriteereihin.

Omat kriteerini eivät ole kovat: oma ikäni /- muutama vuosi; pituus yli 160 cm; koulutus vähintään lukio; sinkku, eronnut tai leski; ei kotona asuvia lapsia eikä halua enää lapsia.

• 1+15 kirjoitti:

Mistä päästäänkin sitten taas siihen, että ei ole lainkaan tavatatonta, että profiileista löytyy "kiinnostavia" useitakin. Lainausmerkeissä siksi, että ainakin itselleni oikea kiinnostavuus selviää vasta myöhemmin. Profiileita sen sijaan löytyy netistä läjäpäin joille voisi kirjoittaa. Toiset ovat tekstin puolesta kiinnostavampia kuin toiset. Siltikään profiilista ei voi päätellä kovin pitkälle millainen ihminen siellä takana on, vaan pitäisi pyrkiä tutustumaan. Kuten ap kuitenkin tuo esille, niin varsin moni profiili on aika harmaata massaa ja on vaikea sen itse profiilin perusteella päätellä, että kenelle nyt erityisesti kannattaisi kirjoittaa. Se oikea ihminen kun voi löytyä sen niukankin profiilin takaa yhtä hyvin.

Ihmettelen itse puolestani sitä, että ihmetellään jos jotain kiinnostaa monikin profiili netissä. "Kiinnostaa" (huom. lainausmerkeissä) juuri siksi, että ne monet profiilit ovat niin geneerisiä ja jos on itse kiinnostunut jokseenkin yleisistä asioista ja on muutenkin aika tavanomainen ihminen, niin vastaaviahan täältä löytyy moniakin, jotka voisivat olla lähtökohtaisesti tutustumisen arvoisia. Potentiaalisuus johonkin enempään selviää vasta myöhemmin. Ei jostain vaivaisesta profiilista. Mutta jos profiilit olisivat enemmän ns. itseään avaavia, niin voisi olla helpompaa tarttua tiettyihin profiileihin. Nyt yleensä se tarjonta on yleensä aika laajaa ja joutuu monesti tavallaan arpomaan kenelle milloinkin kirjoittaa. Ja näin se ihan oikeasti menee.

Sitähän minä tuolla ylempänä ihmettelin kuinka joillekin löytyy paljon kiinnostavia profiileja kun itse en tosiaan löydä parin viikon välein kokeillessani kuin nuo 1-3.

• ap
        simasuuneiti kirjoitti:

Jos luet kirjoitukseni huolella niin huomaat, että siellä lukee: "parhaimmillaankin on vain 1-3 sellaista, jotka sopivat minun kriteereihin _ja ennen kaikkea joiden kriteereihin minä sovin_". Enemmistö profiileista karsiutuu pois siksi, että minä en sovi kriteereihin.

Omat kriteerini eivät ole kovat: oma ikäni /- muutama vuosi; pituus yli 160 cm; koulutus vähintään lukio; sinkku, eronnut tai leski; ei kotona asuvia lapsia eikä halua enää lapsia.

Pahoittelen epätarkkuutta. Mikä sitten karsii sinut pois yleensä?

• simasuufani
        simasuuneiti kirjoitti:

Kokeilin hakuasi ikävälinä 42-48 ja löysin 150 miestä. Koska Suomi24:ssa ei toisen odotuksia voi käyttää hakukriteereinä kävin vilkaisemassa muutamaa 45-vuotiasta ja huomasin, että hiukkasen itseä nuorempaa ja hoikkaahan siellä etsitään. Mutta että enemmistö karsiutuu pois ? Mielikuvitukseni on ehkä rajallinen, mutten keksi, mikä sen tekee. Olisitko yli 180 cm ja yli 100 kg ja asut pienessä kunnassa Kainussa?

Tarkoitatko, että S24:sta ei ylipäätään löydy kuin 1-3 sopivaa vai että kuukausittain löytyy vain 1-3 UUTTA.

Sitä paitsi tarvitset vain yhden. Jos vuosien ajan lähetät viestin viikossa jollekulle, on ihme, että he kaikki hylkäävät sinut.

• ~css~

Itselleni tulee pitkistä profiileista mielikuva, että henkilö on tosikko ja todellakin etsimässä seuraa loppuelämäksi. En yleensä sellaisille ole kirjoitellut enkä vastannut, kun olen ollut itse kepeällä otteella liikkeellä.

Ei niitä pitkiä profiileja jaksa lukea loppuun, ellei ne ole poikkeuksellisen sekopäisiä.

Olen treffaillut paljon ja sen oppinut, että ytimekkäästi asiansa ilmaisevat ovat myös livenä parasta seuraa ja että toiseen voi tutustua kunnolla vasta kasvokkain. Siksi pidän pitkää profiilia turhana. Paitsi jos se on tosiaan hirviömäinen, jolloin sillä on viihdearvoa.

• ap

Ihmisiä on tietysti erilaisia.

Minun on turha lähteä treffeille, jos en jo etukäteen tiedä odottaa, että nainen, jonka tapaan, on myös ajatusmaailmaltaan kiinnostava.

"Itselleni tulee pitkistä profiileista mielikuva, että henkilö on tosikko ja todellakin etsimässä seuraa loppuelämäksi."

Tämä lause sai harkitsemaan, kannattaako vastaukseesi vastata ollenkaan. Kyllä, etsin seuraa loppuelämäkseni, enkä yritäkään kieltää sitä. Mitä se haittaa? Mitä sinä sitten etsit? Vai oliko tuo kiertoilmaus seksiseuran etsimiselle?

Onko ihminen tosikko, jos hän
        - tuntee itsensä ja tietää mitä haluaa,
        - tietää, ettei noita asioita pysty hänen kohdallaan tiivistämään muutamaan lauseeseen, ja
        - tietää olevansa sen verran monimutkainen persoona (silti tasapainoinen), että hänen liveseurallisuudestaan ei voi päätellä juuri mitään parin tapaamisen perusteella?

Mielestäni ei.

Haluan pitkällä profiilillani kertoa itsestäni asioita, kuten luonteenpiirteitä, joiden takia en ole kuka tahansa, ja haluan kertoa ne, koska tiedän, että minusta olisi helppo saada treffeillä aivan vääränlainen kuva, jos ei tietäisi noita asioita etukäteen. Ei niin, että olisin vaikea tai epätasapainoinen, vaan olen yksinkertaisesti vaan persoona, johon ei tutustu nopeasti.

• ~cissi~
        ap kirjoitti:

Ihmisiä on tietysti erilaisia.

Minun on turha lähteä treffeille, jos en jo etukäteen tiedä odottaa, että nainen, jonka tapaan, on myös ajatusmaailmaltaan kiinnostava.

"Itselleni tulee pitkistä profiileista mielikuva, että henkilö on tosikko ja todellakin etsimässä seuraa loppuelämäksi."

Tämä lause sai harkitsemaan, kannattaako vastaukseesi vastata ollenkaan. Kyllä, etsin seuraa loppuelämäkseni, enkä yritäkään kieltää sitä. Mitä se haittaa? Mitä sinä sitten etsit? Vai oliko tuo kiertoilmaus seksiseuran etsimiselle?

Onko ihminen tosikko, jos hän
        - tuntee itsensä ja tietää mitä haluaa,
        - tietää, ettei noita asioita pysty hänen kohdallaan tiivistämään muutamaan lauseeseen, ja
        - tietää olevansa sen verran monimutkainen persoona (silti tasapainoinen), että hänen liveseurallisuudestaan ei voi päätellä juuri mitään parin tapaamisen perusteella?

Mielestäni ei.

Haluan pitkällä profiilillani kertoa itsestäni asioita, kuten luonteenpiirteitä, joiden takia en ole kuka tahansa, ja haluan kertoa ne, koska tiedän, että minusta olisi helppo saada treffeillä aivan vääränlainen kuva, jos ei tietäisi noita asioita etukäteen. Ei niin, että olisin vaikea tai epätasapainoinen, vaan olen yksinkertaisesti vaan persoona, johon ei tutustu nopeasti.

Niin, siis kerroin millainen mielikuva minulla on pitkistä profiileista, en väittänyt että sitä ne juuri ovat.

Tuon mitä sanoin seuran etsimisestä loppuelämäksi, ilmaisin huonosti. Tarkoitin, että pitkien profiilien kirjoittajat tuntuvat etsivän sitä seuraa ohjelmallisemmin. Heille ei käy kevyt deittailu useiden kanssa (en tarkoita seksiseuraa) muuten vain, vaan alusta asti tositarkoituksella, minkä vuoksi haluavat paljon tietoa jo profiilista. Kuitenkin kevyt deittailu voisi johtaa nopeammin haluttuun lopputulokseen..

• ................
        ~cissi~ kirjoitti:

Niin, siis kerroin millainen mielikuva minulla on pitkistä profiileista, en väittänyt että sitä ne juuri ovat.

Tuon mitä sanoin seuran etsimisestä loppuelämäksi, ilmaisin huonosti. Tarkoitin, että pitkien profiilien kirjoittajat tuntuvat etsivän sitä seuraa ohjelmallisemmin. Heille ei käy kevyt deittailu useiden kanssa (en tarkoita seksiseuraa) muuten vain, vaan alusta asti tositarkoituksella, minkä vuoksi haluavat paljon tietoa jo profiilista. Kuitenkin kevyt deittailu voisi johtaa nopeammin haluttuun lopputulokseen..

"Kuitenkin kevyt deittailu voisi johtaa nopeammin haluttuun lopputulokseen.. "

Miten perustelisit tätä? Miksi "turhien" ihmisten tapaaminen olisi kannattavampaa ja tarkoituksenmukaisempaa kuin "oikeasti potentiaalisten" ihmisten treffaaminen?

• ~cissi~
        ................ kirjoitti:

"Kuitenkin kevyt deittailu voisi johtaa nopeammin haluttuun lopputulokseen.. "

Miten perustelisit tätä? Miksi "turhien" ihmisten tapaaminen olisi kannattavampaa ja tarkoituksenmukaisempaa kuin "oikeasti potentiaalisten" ihmisten treffaaminen?

Koska yhtä suurella todennäköisyydellä pitkien, mielenkiintoisten profiilien takaa löytyy turhia ihmisiä.

Ei se mitään takaa, että ihminen itse kertoo olevansa omaperäinen ja huumorintajuinen ja jaarittelee pitkästi myös vakavampia ajatuksiaan elämästä ja parisuhteesta. Se kertoo vain, että henkilö on ehkä hyväuskoinen, kun vaivautuu sen kaiken kirjoittamaan jokaisen luettavaksi ja uskoo että siten sen oikean löytyminen on helpompaa.

Kun lähtee tapaamisiin ilman suuria odotuksia, on helpompi kohdata toinen sellaisena kuin hän on. Taito se on sekin tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa ihan oikeasti, treffeillä, eikä vain väittää niin profiilissaan.

• ap
        ~cissi~ kirjoitti:

Koska yhtä suurella todennäköisyydellä pitkien, mielenkiintoisten profiilien takaa löytyy turhia ihmisiä.

Ei se mitään takaa, että ihminen itse kertoo olevansa omaperäinen ja huumorintajuinen ja jaarittelee pitkästi myös vakavampia ajatuksiaan elämästä ja parisuhteesta. Se kertoo vain, että henkilö on ehkä hyväuskoinen, kun vaivautuu sen kaiken kirjoittamaan jokaisen luettavaksi ja uskoo että siten sen oikean löytyminen on helpompaa.

Kun lähtee tapaamisiin ilman suuria odotuksia, on helpompi kohdata toinen sellaisena kuin hän on. Taito se on sekin tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa ihan oikeasti, treffeillä, eikä vain väittää niin profiilissaan.

"Kun lähtee tapaamisiin ilman suuria odotuksia, on helpompi kohdata toinen sellaisena kuin hän on. Taito se on sekin tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa ihan oikeasti, treffeillä, eikä vain väittää niin profiilissaan. "

On eri asia tulla toimeen ihmisen kanssa kuin nähdä hänessä potentiaalia kumppaniksi.

Itselleni tulee tuosta kommentista mielikuva, että ihminen sen takana kuluu niihin, joiden on yleensäkin helppoa löytää seuraa, kun ei ole tarvetta etsiä mitään kovin erityistä. Edelleen minun on vaikea uskoa, että sellainen ihminen jaksaisi kiinnostaa minua parisuhdemielessä.

"Ei se mitään takaa, että ihminen itse kertoo olevansa omaperäinen ja huumorintajuinen"

Kyse ei olekaan siitä, että ihminen itse kertoisi noin, vaan siitä, että kun kertoo itsestään riittävästi, niin se tapa, jolla kertoo, voi kertoa myös nuo asiat, vaikkakin epäsuorasti.

• ~cissi~
        ap kirjoitti:

"Kun lähtee tapaamisiin ilman suuria odotuksia, on helpompi kohdata toinen sellaisena kuin hän on. Taito se on sekin tulla toimeen erilaisten ihmisten kanssa ihan oikeasti, treffeillä, eikä vain väittää niin profiilissaan. "

On eri asia tulla toimeen ihmisen kanssa kuin nähdä hänessä potentiaalia kumppaniksi.

Itselleni tulee tuosta kommentista mielikuva, että ihminen sen takana kuluu niihin, joiden on yleensäkin helppoa löytää seuraa, kun ei ole tarvetta etsiä mitään kovin erityistä. Edelleen minun on vaikea uskoa, että sellainen ihminen jaksaisi kiinnostaa minua parisuhdemielessä.

"Ei se mitään takaa, että ihminen itse kertoo olevansa omaperäinen ja huumorintajuinen"

Kyse ei olekaan siitä, että ihminen itse kertoisi noin, vaan siitä, että kun kertoo itsestään riittävästi, niin se tapa, jolla kertoo, voi kertoa myös nuo asiat, vaikkakin epäsuorasti.

Niin, meillä on se ero, että suhtaudut määrätietoisemmin kumppaninhakuun. Mielessäsi on tietyt kriteeerit, jotka toisella tulee olla jotta hän on kumppaniainesta.

Mulle potentiaalinen kumppani on sellainen, jonka seurassa viihtyy ja josta kiinnostuu tapaamisen aikana lisää. Se voi olla ihan toisenlainen ihminen mitä luuli hakevansa. Siksi en pistä niin paljon painoa noille liirumlaarumeille profiilissa. Sen verran kevyttä pitää olla alkuun, ettei tarvi pelätä että toinen on niin vakavissaan, ettei siitä pääse eroon jos ei synkkaakaan. Juur sellasta on sattunut, kun on oikein käsi sydämellä oman profiilinsa kirjoittanut ja siihen on päättäväinen kumppaninetsijä tarttunut.

• 10111213

Olen samoilla linjoilla aloittajan kanssa. Itse asiassa aloitusviesti voisi melkein olla minun kirjoittamani sillä erotuksella, että olen nainen ja toistakymmentä vuotta vanhempi.

Erityisesti noin nelikymppisten miesten profiilit ovat aika turhauttavaa luettavaa. Mielenkiintoisia niistä ei ole edes yhtä sadasta. Ja hyvin suuren osan profiileista tekee mielenkiinnottomaksi jo pelkästään se, että niissä ei ole mitään olennaista informaatiota kyseisestä ihmisestä. Ei ole siis mitään, mikä sen kiinnostuksen voisi edes potentiaalisesti herättää.

Mielestäni olisi hölmöä ottaa yhteyttä ihmiseen ilman minkäänlaista todellista perustetta, siis jonkinlaisella entten-tentten-teelikamentten –periaatteella. En myöskään haluaisi mennä treffeille miehen kanssa, joka ei ole oikeasti mielenkiintoinen – ellei tämä sitten ihan naapurissa asu, että voi muuten vain ihan huvikseen mennä vähäksi aikaa turisemaan ilman mitään sen kummempaa tarkoitusta. Itselleni kaikkein olennaisimpia asioita ovat miehen persoonallisuus sekä ajatus- ja arvomaailma. Pituus, paino, koulutus ja muut vastaavat ovat asioita, joiden perusteella en voi enkä halua tehdä valintaa. Harrastuksenikin ovat pääasiassa sellaisia, että harva mies niitä harrastaa (osa sen verran epätavallisia että niitä eivät harrasta monet naisetkaan), joten en yhteisiä harrastuksiakaan edellytä.

Eniten ihmetyttävät profiilit, joissa on perustietojen lisäksi pari riviä tekstiä ja sen jälkeen ”jos kolahti, niin otahan yhteyttä” tms. Mikä ihme siinä voisi kolahtaa? Ja kun ne pari riviäkin ovat jotain sellaista kuin ”olen mukava, sosiaalinen ja huumorintajuinen tavallinen mies”, eli eivät kerro oikeastaan mitään. En muista esim. koskaan tavanneeni ihmistä, jolla ei ole huumorintajua. Kyse on vain siitä, minkä tyyppistä se on ja millä tavoin se ilmenee. Ja jos mahdollisesta kumppanista puhutaan, niin olisi toivottavaa, että se huumorintaju olisi ainakin osittain samanlaista kuin itsellä.

Mutta ehkä se on niin, että täällä nettideiteissä ei ole syvällisempiä ihmisiä niin paljon liikenteessä kuin mitä voisi ajatella.

• M50+

Profiilini tarkoitus oli saada oikeus lähettää viestejä eikä viesteihin tarvinnut enää sisällyttää perustietoja itsestäni.

Tunti puhelimessa kertoo paljon enemmän kuin pisinkään profiili.

• ap

"Tunti puhelimessa kertoo paljon enemmän kuin pisinkään profiili. "

Ei aina. Kaikki eivät lämpene juttelemaan uudelle tuttavuudelle ensimmäisellä puhelulla niistä samoista asioista, joista kuitenkin kirjoittaisivat helposti profiiliinsa.

Sanotaan, että jotkut hallitsevat sanan paremmin ajassa ja toiset tilassa. Ensinmainituille voi olla helpompaa puhua, kun taas toisille kirjoittaa.

• 12+10
        ap kirjoitti:

"Tunti puhelimessa kertoo paljon enemmän kuin pisinkään profiili. "

Ei aina. Kaikki eivät lämpene juttelemaan uudelle tuttavuudelle ensimmäisellä puhelulla niistä samoista asioista, joista kuitenkin kirjoittaisivat helposti profiiliinsa.

Sanotaan, että jotkut hallitsevat sanan paremmin ajassa ja toiset tilassa. Ensinmainituille voi olla helpompaa puhua, kun taas toisille kirjoittaa.

Nimenomaan juuri näin. Tämä on yksi asia, mikä jokaisen olisi hyvä ottaa huomioon nettideitissä. Kaikki eivät ole yhtä hyviä kommunikoimaan kaikissa tilanteissa. Etenkin uuden tuttavuuden kohdalla. On yleisempää, että jokin tapa luonnistuu toista paremmin. Toisaalta nettideitissä hyvin usein vaikuttaa myös kirjoitustaito hieman liikaa. En siis puhu oikeinkirjoituksesta vaan kyvystä ilmaista asioita kirjallisessa muodossa. Uskon, että tämä on monessa tapauksessa suuri kompastuskivi asioiden etenemiselle, koska kaikila ei välttämättä tule sillä lailla tekstiä. Kirjoitustaito onkin mielestäni jokseenkin epäolennainen asia seuraa haettaessa, koska pyrkimys kaiketi on löytää seuraa live-elämän puolelle eikä seurustella kirjoitusten kautta.

• VuSa

Minä tein itsestäni rehellisen profiilin. Kerroin olevani pyöreä ja lyhytjalkainen. Kun luin profiilini jälkeenpäin, huomasin, että saatoin olla luotanityöntävä. Lauseet alkoivat paljon ei- ja en-sanoilla. Kerroin aika pitkästi itsestäni, ja ehdot olivat ehkä kovatkin. Yhteydenottoja tuli vähän.

Mutta kuinka ollakaan, eräs rohkea mies lähestyi minua. Tutustuimme. Hän pitää minua kuin kukkaa kämmenellään, on huomaavainen ja kiltti. Olen nyt siis parisuhteessa nettitreffien ansiosta.

Treffeillä piti käydä viisi kertaa. Tarjolla oli mustasukkaisia, omistushaluisia ja niitä, joilla oli vielä ero kesken, yhdelle oli jopa vielä tulossa lapsikin entisen kanssa...

Nettitreffitkin vaativat ihmistuntemusta ja kykyä lukea asioita rivien välistä. Myös profiilit, joissa esiteltiin omaisuus autoista taloihin, ja vatsan ja käsivarren pullistelevia lihaksia, hyllytin.

Mutta itsestäni kerroin pitkästi ja rehellisesti, että mikä on meininki. Ehkä siksi loppu oli onnellinen. Monet miehet antavat sen sijaan arvoa naisen keskustelutaidolle. Keskustele ja kuuntele. Se on homman nimi myös netissä.

• Suurin osa lienee melko heppoisin eväin liikkeellä, eli todennäköisesti katsotaan, josko täältä sattuisi löytymään jotakin "kivaa".

Vakavammin seuraa etsivät naiset ovat taas usein jollakin tapaa viallisia, eli ylipainoiset, yli-ikäiset, rumat, YH-tädit, sekä urautuneet uraohjukset, jotka tietävät, ettei realistista menekkiä tosielämänkään puolella juuri ole. Miesten puolelta löytyy varmaan kaikenlaista =)

Hyviä profiilitekstejä ei tosiaankaan ole paljoa, jotka olisivat myös informatiivisia, tästä olen itsekin valittanut aikaisemmin. Ja toisaalta eivät ne hyvät profiilitkaan pelasta ketään, ellei sieltä löydy sellaista tekstiä, jota naiset haluavat kuulla.

• kummastuttaa lähinnä

Aikalailla kummastuttaa, kuinka paljon ihmiset oikeesti kuvittelee itsestään.

Suurin osa ihan tavallisia tallaajia, ja sitten ollaan omasta mielestään niin kiehtovaa persoonaa, ja kaunista ja hauskaa ja ja ja....

Ei ihme, että Suomi on niin masentunut ja katkera maa. Eihän me osata edes olla tyytyväisiä tai onnellisia.

Kuhan saan paperit koulusta ulos, niin suksin pois tästä läävästä jonnee ihan muualle, jossa ihmiset on vielä ihmisiä :o Se on moro!

• --------------

En ymmärtänyt viestiäsi. Ihmiset ovat liiankin tyytyväisiä itseensä, mutta eivät osaa olla tyytyväisiä?

• mr.deitti

jooo,monet vain länttäävät kuvan ja laittavat ihannearvonsa,kuvittelen että tässä tarpeeksi informaatiota jotta joku voisi kiinostua sinusta oikeasti,ihmisenä.
      Todellisuudessa,jos joku vastaa tälläiseen tekee hän hyvin todennäköisesti sen vain kauniin/komean kuvan takia.

Joten,itsekkin kaipaisin enemmän selotusta omasta itsestään,ajatuksista ja arvoista sekä siitä mitä/minkälaista on etsimässä.Jos joku sanoo olevansa huumorintajuinen,niiin aika moni on ja jokainen jopa käsittää tuon sanan ihan omalla tavallaan.
      Eli minä haluan myös löytää jonkun asian/asioita miksi minä kiinnostun niin paljon että vastaan neidolle.Ja jotta ihan haluaisin tavata,pitää viesteissä tulla esiin persoona josta kiinnostun oikeasti.Turha on mielestäni lähteä minun tapaamaan hevarimuijaa kun en ole itse sellainen.Eli jollain tasolla pitää kokea mahdollisuus siihen että toinen saataisi olla minulle se oikea.

Mielenkiintoista oli lukea ap:n ja simasuuneidin keskustelua jossa simasuuneiti ei niin kaipaile tietoja,kunhan nyt joten harrastukset suunnilleen matchaa,se riittää.
      Tämä taas on ristiriidassa sen kanssa että monet naiset vikisevät täällä että laittakaa jotain muutakin yhteydenottoviesteihin kuin "moi,mitä kuuluu" tai moro,mitä likka".Tähän ei voi muuta sanoa kuin että,tuurillaan mennään jollette kerro oikeasti mitä haluatte ja missä vaiheessa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      148
      13137
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9591
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      94
      9084
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      13
      7705
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      38
      6704
    6. 147
      6124
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      15
      3114
    8. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      391
      1179
    9. Aikuisten säälittävä käytös

Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1123
    10. YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet

www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutos­neuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl
      Imatra
      84
      980
    Aihe