Uusi harrastelija: kameran valinta neuvoja?

Harrastelijainen

Hei!
Olen nyt tässä kiinnostunut enemmän valokuvauksesta ja haluaisin hommata itselleni nyt kunnon kameran (Minulla on pari vuotta vanha canonin 10megapikselin digipokkari) Tarpeeni on siis hommata hyvä kamera millä saa tarkkoja kuvia läheltä ja vähän kauempaakin, mutta en oikein ymmärrä kameroista paljon mitään muuta kuin sen että mitä enemmän pikseleitä niin sen tarkempi ja optinen zoomi on aina digitaalista parempi.
Se iso kysymys mikä minulla on nyt siis mielessä on: kannattaako hommata järkkäri vai ihan tavallinen digikamera? Kuten jo sanoin haluan kameran jolla saa todella tarkkoja kuvia ja jossa on tehokas tarkennus että saa kauempaakin kuvattua asioita, mutta koska olen hyvin aloittelija niin yksinkertainen on tietysti minulle kaunista :D Olisko siis kenelläkään hyviä neuvoja kameran valintaan? Ja tietysti jos on kokemusta järkkäreitä niin kuulisin mielelläni niistä kokemuksia että onko sellaisen hankinta tässä vaiheessa järkevää.

19

274

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarkemmin

      "Tarpeeni on siis hommata hyvä kamera millä saa tarkkoja kuvia läheltä ja vähän kauempaakin"

      Tarkalleen? Miltä etäisyydeltä haluat esim. 2 m leveältä alueelta kuvan?

      Lähellä on naapurikunta? Kaukana on Intia?

    • ...

      Tällaisen kysymyksen yhteydessä kannattaisi ihan ensimmäisenä kertoa budjetti. Eli paljonko olet valmis maksamaan uudesta kamerastasi?

      Toinen asia joka olisi hyvä tietää on kuinka suurta kameraa viitsit kantaa mukanasi? Vai onko kameran koolla edes mitään väliä, eli toista kiloa painava tiiliskivi on ihan OK, jos sillä saa tarkkoja kuvia?

      Ja sitten tarkentavia kysymyksiä ongelmasta itsestään.