Jämerältä tarjous?!?

Syksynrakentaja2012

Emme ole saaneet tarjousta vaikka olemme olleet monasti yhteydessä Jämerän myyntiin! miten Aerocilla? kokemuksia?

31

692

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uuniomena

MIkäli olette pyytäneet tarjouksen ettekä vaan noin vaan kyselleet niin kannattaa unohtaa sellainen yritys, joka ei saa aikaiseksi tarjousta. Ei muut. Kiitos

• jhutkija

Taitaa olla pakka sekaisin?
      Jämerä ja Aerochan on kohta yhtä kuin sama!
      Tuntuu oudolta ettei tee tarjousta?
      Vai onko kyseessä taas yritys piirrättää Jämerällä ilmaiset kuvat?
      EI onnistu!!!

• Höttörex

Unohtakaa koko Jämerä. Siporex ja kevytbetoni ovat heikkoja rakenteita. Murenevat ja lohkeilevat helposti. Mitään lisäarvoa ette saa maksamalla merkistä. Tehkää jostain muusta.

• TommyHugg

Olen joskus ollut samassa tilanteessa... Ja huomannut, että ei sieltä tarjousta ihan noin vaan pyydetäkään. Johtunee siitä että tarjoavat aina tiettyyn valmiusasteeseen asennettuna talon, jolloin suunnitelmien pitää olla jo aika valmiita ja tontti olemassa... Ja tässä kohtaa tarkoittavat suunnitelmilla mieluiten Jämerä arkkitehdin tai vähintään kokeneen kivitaloarkkitehdin tekemiä suunnitelmia. Eli mitkä tahansa lonnokset eivät kelpaa tarjouksen tekemiseen. Minulla oli kyllä laadukkaat, mutta puutalolle tehdyt suunnitelmat. Eivät tarjonneet lainkaan niillä kuvilla, joten ei tullut kauppojakaan... Tosin en ole vieläkään päässyt hankkeessani alkuun.

• goooooooo-ooo

Vaikea keksiä mitään syytä miksi kivitaloedustaja (oli se sitten minkä firman edustaja tahansa) lähtisi laskemaan tarjousta talosta jota ei ikinä tulla rakentamaan..

En minä ainakaan haaskaisi moiseen aikaa. Varsinkin kun Jämerälläkin on niin älyttömän "kallis" (muistaakseni 3000 eur eli käytännössä ilmainen) suunnittelupalvelu. Jos asiakas on muka ostamassa kivitaloa joka nyt lähtökohtaisesti kustantaa sen 450-650 tuhatta mutta hänellä ei ole rahaa maksaa paria tonnia talon suunnittelusta niin kyllä se on aika selvä merkki siitä että homma on ajan tuhlausta.

Ei millään pahalla, mutta turha syyttää myyjiä jos ei itse osaa ostaa.

• Naapurin Jorse

Jännä juttu. Itse pyysin tarjouksen juurikin puutalo piirrustuksien mukaan. Ei mennyt edes kauaa kun tuli tarjous joka johti kauppoihin.

Ps: Meillä lusikat on syömistä varten ja veneet on niitä joilla kellutellaan vedessä :)

• sdfsdf

"Olen joskus ollut samassa tilanteessa... Ja huomannut, että ei sieltä tarjousta ihan noin vaan pyydetäkään. Johtunee siitä että tarjoavat aina tiettyyn valmiusasteeseen asennettuna talon, jolloin suunnitelmien pitää olla jo aika valmiita ja tontti olemassa... "

Voi elämän kevät... Mihin luulet että se tarjous perustuisi jos ei ole kunnollisia suunnitelmia vaan jotain töherryksiä klubiaskin kannessa ja rakennuspaikastakaan ei ole tietoa?

Voisi sanoa, että jos joku toimittaja tarjoaa kivitalopakettia ilman kunnollisia suunnitelmia (vähintään arkkitehdin luonnoskuvat) ja tietämättä rakennuspaikasta tuon taivaallista niin sitä pakettia ei ainakaan kannata ostaa.

Ensin tontti lompakon mukaan, sitten ARK-luononskuvat tontin ja omien tarpeiden perusteella, sitten tarjous luonnoskuvien perusteella (vähintään julkisivut, pohjat ja leikkaus), sitten lupakuvat voitaneella harkolla, sitten RAK-kuvat lupakuvien mukaan, Sähkö- ja LVI-kuvat rakennekuvien perusteella ja eikun rakentamaan. Rakentamisen jälkeen ARK ja RAK kuvat päivitetään vastaamaan sitä mitä tuli rakennettua, koska ei se kuitenkaan ollut ihan sitä mitä alunperin suunniteltiin.

• ritari ässä
        Naapurin Jorse kirjoitti:

Jännä juttu. Itse pyysin tarjouksen juurikin puutalo piirrustuksien mukaan. Ei mennyt edes kauaa kun tuli tarjous joka johti kauppoihin.

Ps: Meillä lusikat on syömistä varten ja veneet on niitä joilla kellutellaan vedessä :)

On luonnollista, että vt-varamiehenä vastaa näin. Olisit rehellinen, kaikki tietää mitä tarjoukset ja myynti on ja mihin se loppuu. Hakeudu jo kortistoon, saat rahasi puolivuotta aiemmin, sillä käsittely kestää.

• gphk

1. Suomessa ei juurikaan rakenneta kivitaloja.
      2. Eniten kiveä on betonitaloissa, vähiten siporexharkossa, jossa on hiekkaa.
      3. Pykää talosi lammirhakoista itse, muutamassa viikossa ladot ja valaat seinät yksin valmiiksi. Säästät siten seinissä 10- 15 keuroja pelkkiä työkuluja ja nukut yösi hyvin ilman stressiä, mitä rahoillasi muut puuhaavat. Koko talon hinnassa oman työn osuus on puolet valmiin talon arvosta, jos teet kaiken itse, pl lattiavalut ja sähkötyöt.

• tiernapojat 2

Miten lamminseinissä voi säästää kun ostat betonia kymmeniäkuutioita lisää (ei kuulu paketin hintaan)
        Maksaa vähintään n,10000€.
        Omantyön osuus voi olla mielestäni korkeintaan 10% talon hinnasta.Eli se siitä lammin kivestä.

• SK

Kysymys kohtaan 2.

Mitä hiekka on ellei kiveä?

• Ei helv...

Tämäkö on Lammimyyjän vastaus: "osta minulta kasa Lammiharkkoja niin minä ostan uuden auton. Pykäät sitten talosi itse kasaan"

• joojooojooo
        Ei helv... kirjoitti:

Tämäkö on Lammimyyjän vastaus: "osta minulta kasa Lammiharkkoja niin minä ostan uuden auton. Pykäät sitten talosi itse kasaan"

Heh, kun yritimme saada Lammilta tarjousta vesikattovalmiiksi pystytetystä rungosta niin Lammi-myyjän vastaus oli täsmälleen tuo: "kato tuut tänne meidän kurssille niin me näytetään miten niitä ladotaan, se on helppo homma"... Tämä oli niin vastuuton lausunto että kaupankäynti Lammin kanssa loppui siihen. *tu mua kiinnosta itse mitään seiniä muurailla..

Ja jos Lammi on niin helppo ja hauska pystyttää, niin miksi saman talon pystytysurakka valuharkosta maksaa 20-25% enemmän kuin muurattavasta harkosta?

Ei Lammin tuotteessa varmaan mitään vikaa ole, mutta älkää nyt viittikö paskaa puhua...

• 16++ik

Muuten hyvä mutta kun koko talon kustannuksista vain 1/3 on työtä, loput materiaalia vaikka ei itse laittaisi tikkuakaan ristiin. Joten omalla työllä säästänee noin 10-20% koko talon kustannuksista, jos oletetaan että konekuskille, sähkärille, putkarille, lattiavalajille ym. kuitenkin maksetaan.

• vvffff
        tiernapojat 2 kirjoitti:

Miten lamminseinissä voi säästää kun ostat betonia kymmeniäkuutioita lisää (ei kuulu paketin hintaan)
        Maksaa vähintään n,10000€.
        Omantyön osuus voi olla mielestäni korkeintaan 10% talon hinnasta.Eli se siitä lammin kivestä.

Vähänpä tiedät rakentamisesta, eniten työkuluja ja aikaa menee pintojen viimeistelyyn, noin 50%.

Harkkojen ladonta, putkitus ja raudoitustyön hinta on 10-15 keur. Päälle tietenkin betoniauton hinta, eteläsuomessa selviää alle 10 keurolla betoneista alle 160m2 taloissa.

• vvrrr
        SK kirjoitti:

Kysymys kohtaan 2.

Mitä hiekka on ellei kiveä?

"Hiekka eli santa on maalaji, joka muodostuu mineraaleista tai kivennäisrakeista, joiden koko on 0,2–2,0 mm."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Hiekka

"Kivi on materiaali, joka muodostuu mineraaleista ja luokitellaan mineraalisisältönsä mukaan. Kivilajit jaotellaan syntyperänsä mukaan magmakivilajeihin, sedimenttikivilajeihin ja metamorfisiin kivilajeihin."

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kivi

Huomaatko eron?

• ccccccdw32
        joojooojooo kirjoitti:

Heh, kun yritimme saada Lammilta tarjousta vesikattovalmiiksi pystytetystä rungosta niin Lammi-myyjän vastaus oli täsmälleen tuo: "kato tuut tänne meidän kurssille niin me näytetään miten niitä ladotaan, se on helppo homma"... Tämä oli niin vastuuton lausunto että kaupankäynti Lammin kanssa loppui siihen. *tu mua kiinnosta itse mitään seiniä muurailla..

Ja jos Lammi on niin helppo ja hauska pystyttää, niin miksi saman talon pystytysurakka valuharkosta maksaa 20-25% enemmän kuin muurattavasta harkosta?

Ei Lammin tuotteessa varmaan mitään vikaa ole, mutta älkää nyt viittikö paskaa puhua...

Lammitalon rakentaminen on kuin legotalon rakentamisesta, aivan yksinkertaista hommaa. Ladotaan ja liimataan harkot polyuretaanilla. Laitetaan 8mm rautaa vaaka ja pystytasoon suunnitelmien mukaan, kuin myös sähköputket. Ikkuna-aukkoihin tulee metallinen profiili kannattimeksi. Hirmu vaikeaa eikö.

• 674578458
        16++ik kirjoitti:

Muuten hyvä mutta kun koko talon kustannuksista vain 1/3 on työtä, loput materiaalia vaikka ei itse laittaisi tikkuakaan ristiin. Joten omalla työllä säästänee noin 10-20% koko talon kustannuksista, jos oletetaan että konekuskille, sähkärille, putkarille, lattiavalajille ym. kuitenkin maksetaan.

Harkkotalossa pintojen viimeistely vie aikaa noin 50%, että omalla työllä säästää 50%.

• 15+6
        674578458 kirjoitti:

Harkkotalossa pintojen viimeistely vie aikaa noin 50%, että omalla työllä säästää 50%.

Sisätasoitetyöt vei 2,5 viikkoa kahdelta ja ulkorappaustyöt 3 viikkoa kahdelta, että ei ihan taida 50% tulla täyteen. Ja kyllä siihen varmaan joku hetki menee puu/levytalossakin ennen kuin kipsilevypinnat on tasoitettu ja nauhoitettu ja ulkoverhoilu maalattu? Suurin erohan tulee materiaalipuolelta, ulkorappauskamat sisätasoitteet verkkoineen / kankaineen pyöreesti 10 000e 200m2 mökissä. Joten kovin vähän prosenteissa on kivitalossa enemmän tasoite ja rappaustöiden työvoimakuluja kuin puutalon maalaus ja tasoite/nauhoitustöissä. Laskin että meidän talon kokonaisbudjetista noin 4% meni noihin työvoimakuluihin. Ja tuosta vielä puutalon kulut pois niin eipä jää montaa prosenttia erotusta.

• Dkdkd
        ccccccdw32 kirjoitti:

Lammitalon rakentaminen on kuin legotalon rakentamisesta, aivan yksinkertaista hommaa. Ladotaan ja liimataan harkot polyuretaanilla. Laitetaan 8mm rautaa vaaka ja pystytasoon suunnitelmien mukaan, kuin myös sähköputket. Ikkuna-aukkoihin tulee metallinen profiili kannattimeksi. Hirmu vaikeaa eikö.

Ja putkimies ja sähkömies saa perustaa oman haarakonttorin työmaan kulmalle kun heitä tarvitaan runkopystytyksessäs tunnin välein... Vai teitkö itse myös sähköt ja lvi:n? Sitä ei voi ihan jokaiselle suositella, mutta jos raha on tiukassa ja oikeasti tietää mitä tekee niin voihan se toimiakin.

• En tehnyt lammia
        vvffff kirjoitti:

Vähänpä tiedät rakentamisesta, eniten työkuluja ja aikaa menee pintojen viimeistelyyn, noin 50%.

Harkkojen ladonta, putkitus ja raudoitustyön hinta on 10-15 keur. Päälle tietenkin betoniauton hinta, eteläsuomessa selviää alle 10 keurolla betoneista alle 160m2 taloissa.

"etelä-suomessa selvi alle 10 keur 160 m2 talossa"

Heh, meille Lammimyyjä väitti kirkkain silmin että 230 m2 talon teräkset ja betonivalut on "varmaan pari tonnia siihen menee". Kirjallisesti ei suostunut antamaan mitään lupausta vesikattovalmiin rungon kiinteästä hinnasta, vaan tarjouksella oli aina kohtia joissa jätettiin avoimia piikkejä tyyliin "rakenneteräkset laskutetaan toteutuneen mukaan"... Pari tarjousvarvia jaksettiin pelleillä ennen kuin mentiin muualle. Ja ei ole kaduttanut.

• Fanituttaa

Mutta missä ovat Juha Aku ja Toni?

• kukakuka olet

Täällähän mää olen,mutta onko sulla pokkaa ilmoittaa kuka sinä olet ja missä?
        terv.Toni

• Haporexiiii
        kukakuka olet kirjoitti:

Täällähän mää olen,mutta onko sulla pokkaa ilmoittaa kuka sinä olet ja missä?
        terv.Toni

IAEA:n entinen rakennesuunittelija ja nykyään Tyrnävän pohjavesialueen ylivartija.

• hyvin menee

Jämerä menee alamäkeä ja joku viisas aerocilla on sen kuulemma ostanut.
      Nyt aeroc ei saa kuulemma kiviä viron tehtaalta, johtuuko jämeräkaupoista vai laskupiikistä. ainakin pakka on sekaisin...

• toljanteri torvelo

taitaa sulla olla pakka sekaisin :) hohhooo... :D

Viron Aeroc AS osti Jämerä-kivitalot... Suomen _entinen_ maahantuoja Aroc-Finland ei saa (ilmeisesti) niitä kiviä enää Virosta. Samat kivet myydään nykyisin Aerocin omasta ovesta, loogista...

• Pohjalta ponnistaa

Itse asiassa Jämerä ei voi mennä alamäkeä sillä se kävi pohjalla silloin kun Jussi boy ja Aku ankka johtivat orkesteria. Mielenkiintoista nähdä mihin uus omistaja ja johto homman vie.

• Rakentaja1958

Kyllä meille ainakin kiviä tulee työmaalle aerocin toimesta!

• Se on täsä

Joo. Kuulemma vielä vähän aikaa saavat toimittaa. Uudet kaupat hoitanee Jämerä.

• Rajurakentaja

Tein juuri kaupat Aerocin kans ja tavaraa tulee tontille!

• Kivaa!!

Onpas nopea toimitus Aerocilla ;) toivottavasti toimittavat yhtä nopeasti Jämerälle jatkossa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      12
      3810
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      78
      2017
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      544
      1617
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      85
      1288
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      67
      1087
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      1018
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      214
      898
    8. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      60
      873
    9. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      171
      854
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      798
    Aihe