Neuvoja uuden kameran hankinnassa?

fiifuu

Hinta sais olla max 160,- tarkoitus kuvailla lapsia, maisemia ulkomailla ja perhejuhlia. Olen yrittänyt etsiä sopivaa mutta ominaisuuksia ja malleja niin paljon. Osaisiko joku suositella jotain millä saisi hintaan nähden mahdollisimman hyviä kuvia?

4

133

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ota mikä tahansa

Eipä noissa niin suuria eroja ole. Mene kauppaan kokeilemaan mikä sopii käteen.
      Se kannattaa varmistaa, että kamerassa on optinen kuvanvakain. Suljinajat kun tahtoo huonossa valossa venyä aika pitkiksi, niin vakain vähentää kuvan tärähtämisen riskiä.

• 100 S

Samaa mieltä: yhden nettikaupan suosituin "halpismalli" on
        Canon IXUS 115 HS harmaa 100 €. Kohtuu zoomi, fullHD jne.

Rahaa täytyy laittaa vähintäin 2X jotta noita ominaisuuksia alkaa löytyä enemmän.

• sx220

Canonin Ixus-sarjalaisista löytyy useampiakin hyviä malleja tuohon budjettiin, canonin A-sarjaan sen sijaan ei kannattane koskea.

Jos erilaiset käsisäädöt tai niiden oppiminen kiinnostaa, kannattaa katsoa vähän vanhempia poistohintaisia malleja. Gigantista irtosi juuri canonin sx220 180 eurolla.

Muilla merkeillä on vastaavia malleja.

• S95 kuvaaja

Canon S95 olisi kyllä ehdottomasti yksi parhaista mutta hintaa kertyy kylläkin enemmän mitä mainitsit.
      Tällä S95 on hyvin valovoimainen objektiivi 1:2.0 joten salmavaloa ei juurikaan tarvitse ja kuvat onnistuu lähes aina, ja muitakin ominaisuuksia on useimille riittävästi.
      Kokemusta on parin vuoden verran.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      100
      3447
    2. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      62
      3127
    3. Kuoleman pelko katosi

Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä
      Hindulaisuus
      434
      2624
    4. Myötähäpeä kun näkee sut,

tekisit jotain ittelles. Ihan hyvällä tämä!
      Ikävä
      80
      2413
    5. Viikonloppu terveiset kaivatulle

tähän alas ⬇️⬇️⬇️
      Ikävä
      84
      2386
    6. Jos sitä keittelis teetä

Ja miettis mitä mies siellä jossain touhuilee... ☕️
      Ikävä
      96
      2086
    7. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      40
      2066
    8. Kuhmolainen on selvästi kepun lehti

Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan
      Kuhmo
      22
      1690
    9. Huomenta ........

Huomenta 💗 Tiedän, että tuntuisit hyvälle.
      Ikävä
      12
      1676
    10. Ei mun tunteet

ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil
      Ikävä
      41
      1647
    Aihe