Ja mitä sellainen mahtaa maksaa. Lienee paikan päällä puhelinoperaattoreita ja niiden filiaaleja. Ja joillain hotelleilla on WLAN tai alakerrassa langallinen internet-piste. Mutta etsin siis omaa puhelimeen datayhteyksiä.
Sellaisia luulisin että on Alanyassakin kun on Kreikassakin . Että voi ostaa esim viikoksi pariksi (tai kk diili) PELKÄN datasimkortin puhelimeen että voi surffata 24/7 tai jonkun datamäärän verran.
Yritin katsoa hakemalla täältä mutta kyselyt ovat vanhoja ja niissä kysellään lähinnä tuota WLANia hotelleilla. Tai sitten löydän operaattorien sivuja joissa on kovin vaillinainen englanninkielinen sivutarjonta ja tästä puolesta ei juuri kerrota.
Onko joku ostanut ko. kortin, tai tietää asiasta mitään???? Heinkuussa ollaan menossa siis Alanyaan.
Mistä ostan DATA SIM kortin Alanyassa?
14
2979
Vastaukset
- Datasim
Jos haluat maksaa sikäläisen hinnan surffailustasi, niin kävelet vain kauppaan siellä ja ostat sen prepaid simmisi. Jonkin varran helpommalla sen kortin saa täältä ja saattaa tulla aika paljon halvemmaksikin. Nämä nykyiset puhelimet kun eivät ole sidottuja paikallisiin piuhoihin.
- oon käynyt Turkissa2
Kiitos ajatuksistasi Datasim... mutta etsiskelin nimenomaan vastaajilta jotain tietoa siitä mitä ne datakortit siellä paikan päällä maksavat ja minkälaisia "paketteja" niillä olisi! Kas kun siitä olisi apua päättäessä että miten ehkä SIM_in täältä hankkisi? Sellaisesta kun en ole koskaan edes kuullut.
Webbisivut ovat Turkcellillä ja Vodafonella ihan surkeita tämän suhteen. Mitään ei juurikaan ole englanniksi ja sitten kun on niin se on vain sellaista yleistä löpinää firmasta. - muakin kiinnostaa
Eikö kukaan ole Turkissa ostanut tuollaista data SIM korttia jolla voi sitten surffata kännyllä? Luulisi tämän kiinnostava sillä kun itse katselin MItä Sonera (operaattorini) täällä Suomessa asiasta sanoo niin se on karseaa luettavaa: http://uutishuone.sonera.fi/2012/05/31/sonera-laskee-jopa-98-nettisurffauksen-hintaa-turkissa-ja-thaimaassa/ --> eli 20 megaa maksaa 8 euroo!!! No huhhuh, siinä tulisi helposti Iltalehteä tai uutisia selaistaessa kallis hinta kotimaan uutisille. Jos olen kaksi viikkoa reissussa ja käytän nettiä tällä hintaa niin siinä palaa reipas satanen ( 112e)!!! Sillä hintaa saa jo uuden kosketusnäyttöpuhelimen.
- 2viikkoasittenalanya
Turkcell pääpostia vastapäätä ainakin myy, hinta noin 25ekua josta korttimaksu oli n.20ekua ja data n.5ekua, viikon kesti aivan hyvin. Kortti käsittääksen voimassa 9kk ja siihen voi ladata lisä aikaa n.5ekua kerta en muista datamääriä. Vodafone oli noin tuplastikalliimpi, aveoa en kysynyt. Skype, facebook, e-mail yms. toimi hyvin.
- 2viikkoasittenalanya
Jatkoa edelliseen. Kysyin monesta paikasta missä oli turkcell tai vodafone kyltiit mutta aina neuvoivat keskustaan.Siinä ne on keskustassa kaikki isot operaattorit. Mulla kortti oli samsung tabletissa. Tosiaan jos yhdeksän kuukauden sisällä menee uudestaan niin kortin pitäisi toimia. Passi tarvii olla mukana.Myyjät myös auttavat jos tarvii asetuksia säätää, samsungissa tarvitsi, alkaa toimimaan kahden tunnin kuluttua.
- AlanyanAsukki
Itse ostin juuri Turkcellin pre-paid kortin (40 TL eli n. 20 €) ja tilasin siihen sms data -paketin. Paketti maksaa 12 TL/kk, ja sillä saa 1000 tekstaria turkkilaisiin numeroihin 100 MB tiedonsiirtoa.
Omasta mielestä ei paha. - oon käynyt Turkissa3
KIITOS 2viikkoasittenalanya ja AlanyanAsukki!
Juuri tällaista tietoa tarvitsinkin. Ja muutkin tarvitsevat... näyttäisi siltä.
Hyvä tietää nyt hintatasosta. Olin ajatellut käyttää sitä datapuolta (en tarvitse sitä puhelu/sms puolta niinkään, ne voi hoitaa Suomi-SIM:llä
Hassua ettei tätä enemmän mainosteta. On esim todella käytännöllistä jos on data-SIM ja sitten älypuhelimessa käyttää online ja A-GPS mahdollisuutta. Siinä saa silloin kaiken irti navigoinnista ja palveluista ympärillä. Jos saa systeemin pelittämään niin laitan varmasti tänne sitten paikan päältäkin lisäinfoa. Kiitos kaikille ja jos on vielä lisäkokemuskia niin laittakaa ihmeessä jatkoa tähän keskusteluu. - pikku johtaja
Olen just Alanyasa ja ostin prepaid 6gb data simmin. Turkcellin kortti olisi vaatinut jonkun järjettömän mobiililaiteen rekisteröinnin. Ostinpa sitten ttMobilen kortin kortin joka maksoi tasan 100 liiraa. Toimii tableteissa heittämällä ilman mitään rekisteröintejä, vaikka laki semmoisen vaatiiki. Toimistoja on joka nurkalla, mutta data kortteja ei saa kuin pää paikoista. Nopeutena kokoajan 4g eli H , toimii gps ja netti kuin unelma, eikä tartte olla hotellin ylihinnoitellun wlanin varassa...
Turkcelli olisi ollut korttina edullisempi, mutta se rekisteröinti olisi kustantanut muistaakseni jotain 130 liiraa lisää ja dataa olisi ollut vähemmän.
Itse tuskin saan kaikkea dataa tabletissani kulumaan joten laitan loppukortin huutonettiin kun loppuviikosta palaan suomen . Laitetaan hyvä kiertämään :)- AlanyanAsukki
Rekisteröimätön laite toimii muutaman viikon operaattorista riippumatta. Sillä ei ole mitään merkitystä, onko SIM ttMobilen, Turkcellin, Vodafonen, Avean tai jonkun muun. Mobiililaitteet pitää rekisteröidä, jos niitä käyttää turkkilaisella SIM-kortilla pidempään.
Turhaan siis ostit kalliimman prepaidin. - sama galagy note10.1
AlanyanAsukki kirjoitti:
Rekisteröimätön laite toimii muutaman viikon operaattorista riippumatta. Sillä ei ole mitään merkitystä, onko SIM ttMobilen, Turkcellin, Vodafonen, Avean tai jonkun muun. Mobiililaitteet pitää rekisteröidä, jos niitä käyttää turkkilaisella SIM-kortilla pidempään.
Turhaan siis ostit kalliimman prepaidin.Ei ollut turhaostos. Turkcell ei nimittäin toimi suoraan tableteissa, vain perus luureissa. Syytä en tiedä.
Olen erittäin tyytyväinen valintaani ja aion edelleenkin jobata SIMin seuraavalle tarvitsijalle. Sinä puolittainn paikallisena tuskin olet tähän ongelmaan törmännyt. - AlanyanAsukki
sama galagy note10.1 kirjoitti:
Ei ollut turhaostos. Turkcell ei nimittäin toimi suoraan tableteissa, vain perus luureissa. Syytä en tiedä.
Olen erittäin tyytyväinen valintaani ja aion edelleenkin jobata SIMin seuraavalle tarvitsijalle. Sinä puolittainn paikallisena tuskin olet tähän ongelmaan törmännyt.Kyllä se Turkcell toimi ihan suoraan tänä kesänä perheenjäsenen rekisteröimättömässä tabletissa. Hän oli vain kahden viikon lomalla ja käy Turkissa niin harvoin, ettei jaksanut rekisteröidä tablettiaan.
Korttia ostaessa meille sanottiin, että laite on rekisteröitävä tai se ei toimi, mutta kun kerroin myyjälle, ettei laitetta ole tarkoitus käyttää turkkilaisella SIM-kortilla kahta viikkoa pidempään, niin kaupat tehtiin ilman rekisteröintiä. Ja vallan hyvin toimi koko loman ajan.
Myös meidän naapurin saksalaispariskunta on käyttänyt Turkcellin SIMiä rekisteröimättömässä tabletissa, joka viime keväänä sitten lukkiutui (koska ei ollut rekisteröity ajallaan). Samanlaisia kokemuksia löytyy myös muiden operaattoreiden liittymiltä, niissä ei oikeasti ole eroja koska rekisteröintipakko tulee valtiolta. Osa operaattoreista vain korostaa sitä rekisteröintiä painokkaammin, toisille on se ja sama jos turistin laite lukkiutuu.
Lukitut laitteet on mahdollista "avata", mutta se vaatii asiakkaalta kielitaitoa ja vie aikaa, koska lukituksia poistetaan vain muutamassa kaupungissa (Izmir, Ankara, Istanbul). - samsungilainen
AlanyanAsukki kirjoitti:
Kyllä se Turkcell toimi ihan suoraan tänä kesänä perheenjäsenen rekisteröimättömässä tabletissa. Hän oli vain kahden viikon lomalla ja käy Turkissa niin harvoin, ettei jaksanut rekisteröidä tablettiaan.
Korttia ostaessa meille sanottiin, että laite on rekisteröitävä tai se ei toimi, mutta kun kerroin myyjälle, ettei laitetta ole tarkoitus käyttää turkkilaisella SIM-kortilla kahta viikkoa pidempään, niin kaupat tehtiin ilman rekisteröintiä. Ja vallan hyvin toimi koko loman ajan.
Myös meidän naapurin saksalaispariskunta on käyttänyt Turkcellin SIMiä rekisteröimättömässä tabletissa, joka viime keväänä sitten lukkiutui (koska ei ollut rekisteröity ajallaan). Samanlaisia kokemuksia löytyy myös muiden operaattoreiden liittymiltä, niissä ei oikeasti ole eroja koska rekisteröintipakko tulee valtiolta. Osa operaattoreista vain korostaa sitä rekisteröintiä painokkaammin, toisille on se ja sama jos turistin laite lukkiutuu.
Lukitut laitteet on mahdollista "avata", mutta se vaatii asiakkaalta kielitaitoa ja vie aikaa, koska lukituksia poistetaan vain muutamassa kaupungissa (Izmir, Ankara, Istanbul).Mulle kävi samoin kuin tuolle toisellekin Samsungin omistajalle.Turkcell ei toiminut heittämällä vaan herjas jostain SIM CARD NOT DETECTED, mutta sillä TTn littymällä lähti laakista toimimaan.
Olisiko antaa jotain vinkkiä miten sen kapineen saisi jo etukäteen rekisteröityä, ettei tarttis siellä paikan päällä maksaa ja odotella sitä rekisteröintiä? - Aycicek
samsungilainen kirjoitti:
Mulle kävi samoin kuin tuolle toisellekin Samsungin omistajalle.Turkcell ei toiminut heittämällä vaan herjas jostain SIM CARD NOT DETECTED, mutta sillä TTn littymällä lähti laakista toimimaan.
Olisiko antaa jotain vinkkiä miten sen kapineen saisi jo etukäteen rekisteröityä, ettei tarttis siellä paikan päällä maksaa ja odotella sitä rekisteröintiä?Tietääkseni ei ole mahdollista rekisteröidä etukäteen. Turkissa ollaan näissä asioissa vielä pahasti jälkijunassa vaikka netin käyttö hurjaa vauhtia lisääntyykin..
- AlanyanAsukki
samsungilainen kirjoitti:
Mulle kävi samoin kuin tuolle toisellekin Samsungin omistajalle.Turkcell ei toiminut heittämällä vaan herjas jostain SIM CARD NOT DETECTED, mutta sillä TTn littymällä lähti laakista toimimaan.
Olisiko antaa jotain vinkkiä miten sen kapineen saisi jo etukäteen rekisteröityä, ettei tarttis siellä paikan päällä maksaa ja odotella sitä rekisteröintiä?Tuskin on mahdollista rekisteröidä laitteita etukäteen. Tarkoituksena kuitenkin on varmistaa, että laite rekisteröidään sen omistajalle tai sukulaiselle, ja sitä varten he haluavat nähdä asiakkaan. Ehkä lähivuosina saavat ennakkorekisteröinnin käyttöön kunhan verkkopankit ja niiden kautta tunnistautuminen yleistyy Turkissa. Tosin tuskin onnistuu turistien kohdalla sittenkään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941753
Sinkkujen kommentti järkyttävään raiskaukseen
Mikä on kommenttisi tähän järkyttävään raiskaukseen? https://www.is.fi/uutiset/art-2000011204617.html Malmin kohuttu sa3581169Susanna Laine, 43, pohtii tätä muutosta itsessään iän karttuessa: "En tiedä, onko se vähän ikäjuttu"
Susanna Laine on kyllä nainen paikallaan Farmi-juontajana ja myös Tähdet, tähdet -juontajana, eikös vaan! Lue Susanna181168- 941019
- 62823
Vanhemmalle naiselle
Kirjoitan tällä vanhalla otsikolla vaikka se joku toinen anonyymi naisen kaipaaja innostuukin tästä ja käyttää taas sam35797Hyvää yötä
Söpöstelen kaivattuni kanssa haaveissani. Halaan tyynyä ja leikin että hän on tässä ihan kiinni. *olet ajatuksissani6734- 46706
En vaan ymmärrä
Sinulla on hyvä puoliso, perhe, periaatteessa kaikki palikat kohdillaan. En ymmärrä, miksi haluat vaarantaa sen. Minulla42680Mitä saat naiselta mies kun
Otat ohjat? Saat feminiinistä pehmeyttä, lämpöä ja rauhaa. Kun nainen on tässä moodissa hän auttaa miestä lepäämään ja p113676