Miloin Nikonilta

Nikon takaisin!

Olen kuvannut Nikonilla vuodesta -84 lähtien, mutta nyt alkaa vähän huolettaa. Milloin Nikonilta tulee huippulaadukas peilitön järkkäri, varmaan sellainen on jo valmiina.
Jos ei kohta ole sellaista tarjolla, aletaan olla jälkijunassa, nyt on nimittäin suuntaus takaisin pieniin ja ketteriin runkoihin.

9

129

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kuigh

      Mitä onnea siitä on?
      Sitäpaitsi Nikonillahan on jo 1 V "ohjukset" ja J:kin vielä.

    • Kellä on kellä ei, kuvan laatuahan ollaan parantamassa eli pyrkimys on ajan mittaan isompiin kennoihin.

      Peilitön vaatii joka tapauksessa sähköisen etsimen enkä osaa kuvitella sen millään tavalla parantavan kuvan laatua peiliin ja prismaan verrattuna.

      Ketteriä runkojahan on kaupat pullollaan monelta valmistajalta ja niitä kutsutaan pokkareiksi. Jotkut jopa ovat vesi ja pölytiiviitä ja kestävät paiskeluakin joten mitä noiden ketteryyteen on enää lisättävänä?

      Jos katsotaan tulevaisuuteen niin nythän piti kuukausia odottaa D800 saamistaan kun vieläkään ei ole saatu kaikille ennakkovaraajille omaansa. Minä sain viime viikolla ja olen tutustunut värkkiin ottaen muutaman koekuvan. Tänään kun paistelee pääsen testaamaan lisää ulkotiloihin.

      Tulevaisuudessa kuvan laatuun tullaan satsaamaan yhä enemmän ja se tarkoittaa aina kennokoon kasvamista ja hyvää etsintä 100% kuvalla. Kunnon pentaprismapeilietsin on tähän mennessä ollut voittamaton.

      • kun paistelee

        Tulevaisuudessa kuvan laatuun tullaan satsaamaan yhä enemmän ja se tarkoittaa aina kennokoon kasvamista ja hyvää etsintä 100% kuvalla.

        > ”Normaali” järkkäreiden kennn koko ei tule kasvamaan, pikemminkin päinvastoin.

        Kunnon pentaprismapeilietsin on tähän mennessä ollut voittamaton.

        > Missä Nikonin malleissa on ”Kunnon pentaprismapeilietsin”?Milloin ja missä prismaetsin on mittaetsimen voittanut (paitsi unissasi)?


      • kun paistelee kirjoitti:

        Tulevaisuudessa kuvan laatuun tullaan satsaamaan yhä enemmän ja se tarkoittaa aina kennokoon kasvamista ja hyvää etsintä 100% kuvalla.

        > ”Normaali” järkkäreiden kennn koko ei tule kasvamaan, pikemminkin päinvastoin.

        Kunnon pentaprismapeilietsin on tähän mennessä ollut voittamaton.

        > Missä Nikonin malleissa on ”Kunnon pentaprismapeilietsin”?Milloin ja missä prismaetsin on mittaetsimen voittanut (paitsi unissasi)?

        Minulla on ollut käytössä Nikonin D70, D200, D90, D300s ja nyt D800 ja jokaisesta on löytynyt peili-prismayhdistelmä.

        Peili-prismaetsinhän näyttää sen kuvan jonka kenno tulee näkemään vastoin kuin mittaetsin katsoo vierestä eli omaa aina pienen parallaksin peiliprismaetsimeen verrattuna. Peili-prismaetsinhän on myös mittaetsin ja sen saa ilmoittamaan kohtuumäärän mittatietoa suoraan kuvaajan silmään joka samalla pystyy rajaamaan kuvaansa zoomillaan mieleisekseen jos on valinnut sopivan optiikan. Jos taas nokalla on prime niin pitää tassutella sopivalle etäisyydelle.

        Peili-prismaetsin hakkaa mittaetsimen mennen tullen etsimenä. Mittaetsimen ainoa mahdollinen etu on koko jos sen asettaa ykkösiksi.

        Jos hieman mietit digikamerakehitystä niin huomaat mihin suuntaan kennot ovat menneet. Toissijaisiin räpsyihin kuten kännykameroihin on tehty pieniä ja pienempiä kennoja mutta paremman luokan järkkäreiden kennot ovat kasvamaan päin. Ykkösmerkit tuppaavat markkinoille koko ajan lisää FX eli täyskokoista kennoa kuten esim. Nikonin D800 jota hieman kokeiltuani alan pitää mainostensa arvoisena.


      • kun paistelee
        nikon_d90 kirjoitti:

        Minulla on ollut käytössä Nikonin D70, D200, D90, D300s ja nyt D800 ja jokaisesta on löytynyt peili-prismayhdistelmä.

        Peili-prismaetsinhän näyttää sen kuvan jonka kenno tulee näkemään vastoin kuin mittaetsin katsoo vierestä eli omaa aina pienen parallaksin peiliprismaetsimeen verrattuna. Peili-prismaetsinhän on myös mittaetsin ja sen saa ilmoittamaan kohtuumäärän mittatietoa suoraan kuvaajan silmään joka samalla pystyy rajaamaan kuvaansa zoomillaan mieleisekseen jos on valinnut sopivan optiikan. Jos taas nokalla on prime niin pitää tassutella sopivalle etäisyydelle.

        Peili-prismaetsin hakkaa mittaetsimen mennen tullen etsimenä. Mittaetsimen ainoa mahdollinen etu on koko jos sen asettaa ykkösiksi.

        Jos hieman mietit digikamerakehitystä niin huomaat mihin suuntaan kennot ovat menneet. Toissijaisiin räpsyihin kuten kännykameroihin on tehty pieniä ja pienempiä kennoja mutta paremman luokan järkkäreiden kennot ovat kasvamaan päin. Ykkösmerkit tuppaavat markkinoille koko ajan lisää FX eli täyskokoista kennoa kuten esim. Nikonin D800 jota hieman kokeiltuani alan pitää mainostensa arvoisena.

        ”Tulevaisuudessa kuvan laatuun tullaan satsaamaan yhä enemmän ja se tarkoittaa aina kennokoon kasvamista ja”

        Siis milloin Nikonin järkkärien kennokoko kasvaa suuremmaksi kuin FX?


      • Mennyt maailma
        kun paistelee kirjoitti:

        ”Tulevaisuudessa kuvan laatuun tullaan satsaamaan yhä enemmän ja se tarkoittaa aina kennokoon kasvamista ja”

        Siis milloin Nikonin järkkärien kennokoko kasvaa suuremmaksi kuin FX?

        Enpä olisi vanhana Nikon-kuvaajana uskonut että nikonistit ovat näin vanhoillisia, tosin täällähän tietysti puhuu vain pieni näennäesammattilaisten armeija.

        "Tulevaisuudessa kuvan laatuun tullaan satsaamaan yhä enemmän ja se tarkoittaa aina kennokoon kasvamista ja hyvää etsintä 100% kuvalla."

        Uskomatonta soopaa, digiaikaan siirtyminen merkitsee parempaa kuvanlaatua, helpommalla, pienemmällä kennolla ja sähköisellä etsimellä joka näyttää oikeasti mitä kuvaan tallentuu.

        Kannattaisi siirtyä nykyaikaan sen sijaan että todistelee itselleen vanhentuneita hankintojaan.


      • 3efv
        nikon_d90 kirjoitti:

        Minulla on ollut käytössä Nikonin D70, D200, D90, D300s ja nyt D800 ja jokaisesta on löytynyt peili-prismayhdistelmä.

        Peili-prismaetsinhän näyttää sen kuvan jonka kenno tulee näkemään vastoin kuin mittaetsin katsoo vierestä eli omaa aina pienen parallaksin peiliprismaetsimeen verrattuna. Peili-prismaetsinhän on myös mittaetsin ja sen saa ilmoittamaan kohtuumäärän mittatietoa suoraan kuvaajan silmään joka samalla pystyy rajaamaan kuvaansa zoomillaan mieleisekseen jos on valinnut sopivan optiikan. Jos taas nokalla on prime niin pitää tassutella sopivalle etäisyydelle.

        Peili-prismaetsin hakkaa mittaetsimen mennen tullen etsimenä. Mittaetsimen ainoa mahdollinen etu on koko jos sen asettaa ykkösiksi.

        Jos hieman mietit digikamerakehitystä niin huomaat mihin suuntaan kennot ovat menneet. Toissijaisiin räpsyihin kuten kännykameroihin on tehty pieniä ja pienempiä kennoja mutta paremman luokan järkkäreiden kennot ovat kasvamaan päin. Ykkösmerkit tuppaavat markkinoille koko ajan lisää FX eli täyskokoista kennoa kuten esim. Nikonin D800 jota hieman kokeiltuani alan pitää mainostensa arvoisena.

        "Minulla on ollut käytössä Nikonin D70, D200, D90, D300s ja nyt D800 ja jokaisesta on löytynyt peili-prismayhdistelmä."

        Viisi runkoa muutamassa vuodessa? Taitavat olla aika skeidaa kun pitää yhtenään vaihtaa.


      • 3efv kirjoitti:

        "Minulla on ollut käytössä Nikonin D70, D200, D90, D300s ja nyt D800 ja jokaisesta on löytynyt peili-prismayhdistelmä."

        Viisi runkoa muutamassa vuodessa? Taitavat olla aika skeidaa kun pitää yhtenään vaihtaa.

        Nuo kaikki toimivat vieläkin 3efv, joten toimimattomuuden vuoksi en niitä ole uusinut vaan uteliaisuuden. Kaikki ovat edelleen kovassa käytössä alenevassa polvessa. Hekin kun ovat kiinnostuneet kuvauksesta.

        Itse harrastan kahden rungon taktiikkaa jolloin toisessa on "yleiskäyttöön" sopiva ja toisessa siihen tarkoitukseen jota olen erityisesti lähestymässä, vaikka makro tai pidempi putki. Nyt on runkoina D300s ja D800 ja niillä pärjännen jonkin aikaa. Seuraava investointi lieneekin lasipuolella kunhan saan taas säästöpossun pohjalle sopivasti peitettä.


    • Milloin?

      D600?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe