Kolmen vuoden ikäinen Berni syö kaiken eteensä tulevan. Pelkkä Jääkaapinoven
aukaisu herättää sen sikeimmästäkin unesta ja eikun keittiöön kyttäämään, mitä saisi suuhunsa. Katettu pöytä ei saa hetken rauhaa ja kaikki syötäväksi kelpaava on pidettävä visusti pois pöydiltä. Aamiaissämpylä lähtee kädestä kun silmä välttää.
Popcornin mutustelu tv,n ääressä on tuskaa kun 50kg karhu kyttää ja huohottaa senttien päässä. Eikä auta vaikka komentaa pois, alkaa vaan haukkumaan, että anna anna mullekin niitä herkkuja. Jos antaa,,, kierre on valmis, söisi vaikka pesuvadillisen. Tiskirievut, hanskat, lapaset on pidettävä visusti piilossa.
Pienempänä oli syönyt lastenkäsineen ja piti leikata, suolitukoksen takia, meinasi melkein kuolla siihen.
Kertokaa hyvät ihmiset, onko mitään tehtävissä enää, kun tämä jättiläinen on jo aikuinen. Voiko vielä opettaa vanhaa koiraa haukkumaan, kuten sanotaan.
Muuten hän on varsin kiltti ja rakastettava, mutta joissakin tilanteissa raivostuttavan jääräpäinen ja hölmöltä vaikuttava.
Vai onko Isäntä ja Emäntä Hölmö tässä asiassa. Kai jotain kuitenkin on tehtävissä, mutta kun ei tiedä mitä ja miten tämä asia saataisiin järjestykseen.
MIelestäni Koira ei kuitenkaan saa tuolla tavalla hallita koko perheen elämää.
Aaapuva Please:))
Berniläinen Ahmatti-Kerjääjä
3
102
Vastaukset
- zupac
Hyvät Isäntä ja Emäntä!
Kyllä nyt on niin, että tuollainen ongelma valitettavasti on itse aikaansaatu. Olette olleet lepsuja, ja antaneet koiran komennella itseänne. Koira oppii uusia asioita kuitenkin koko elämänsä, koskaan ei ole myöhäistä. Ruoka on sellainen asia, jonka ympärille kannattaa pistää tiukat käytössäännöt. Ne voisivat olla vaikkapa:
1. Kerjääminen kielletty. Kun omistaja syö itse, koiran on mentävä pois.
2. Ruuanlaiton aikaan pois keittiöstä.
3. Omaankaan ruokakuppiin lattialla ei kosketa, ennenkuin lupa on annettu.
Ettäkö ihan kädestä siepataan sämpylät! Kyllä teidän pitäisi vaatia koiralta hieman kunnioittavampaa käytöstä. Eihän se enää mikään vauva ole, vaan aikuinen. Hyväksyisittekö esim. toiselta ihmiseltä tuollaisen hävyttömyyden?
Jos ette saa koiraa tottelemaan näissä tilanteissa, menkää ihmeessä kouluttajalle opettelemaan johtajantaitoja. Esim. pevi-kouluttajat ovat osaavia, tuloksia saatte varmasti. Ison koiran omistajalla ei ole varaa olla lepsu.- Bernipieru
Kiitos.....Olen samaa mieltä lepsuilusta,,,Kasvattajina ovat olleet kaksi teini-ikäistä tyttöä ja äiti ,,,joten koira on saanut liian paljon valtaa, kun ei osata eikä raaskita komentaa ja tehdä selkeitä rajoja lemmikille. No kaipä tässä vielä on jotain tehtävissä, Hyviä neuvoja sain kiitos niistä kaikille, Hyvää Kesää.
- toinen ahmatin orja
kaikki nappularuoka aktivointipalloon, joutuupa edes tekeen töitä ja itse ehtii syödä hieman ilman suupalojen laskentaa. Muuten ahmitaan meilläkin kaikki. Sekarotu-labbis on pohjaton kaivo johon uppoo roskapussista kahvinportkin jos kaapin ovi unohtuu edes raolleen.
On muuten tehokas laihisvahti, kun ei viitsi mitään purkkaa kummenpaa mussuttaa lukiessa tv:tä katsoessa kun koitran kuolaa vieressä
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde262778Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292312- 1482264
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532190Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211802Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891662Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään981597- 2981485
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131419- 1331418