Mopo tytöllä - noloa?

Mopopo-97

Joo, eli oon kohta 15v. tyttö ja alotin just mopokoulun. Oon aina halunnu ihan tavan vaihdemopon (en siis skoboo), ja hommaankin sellasen, mutta ajattelin vaan kysellä teidän mielipiteitä: Aina yleistetään, että tytöt ajaa skoottereilla, pojat mopoilla, onko siis noloa jos tyttö hommaa tavan mopon?

22

3412

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 235246t

no ei se noloo oo jos osaat vaihteita vaihtaa, ite kerran repesin kun joku tyttö ajo vaihdemopol nii melkein jokasella vaihteella välivapaa eikä meinannu päästä liikennevaloista:::DDD

• tietäjä92

Mitä noloa siinä on? Ei mitään. Hyvä vaan että annat arvoa perinteisillekin mopedeille.

• Mopopo-97

Kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista!
      235356t: Joo, ajattelin kyllö opetella eka ajaa kunnolla ennen ku lähen nolaamaan itteeni liikenteeseen(:

• tietäjä92

Lisäksi vaihteellisella mopolla opit käyttämään kytkintä, mistä on hyötyä sitten jatkossa autokoulussa. Skootterilla ajavat tuskin monesti ovat kytkintä koskaan käyttäneet ennen autokoulua, ja siinä tulee sitten taas yksi uusi asia.

Ei muuta kun vaihdemopo hankintaan ja turvallisia kilometrejä!

• Mopopo-97

Täysin samaa mieltä. Kiitos paljon!

• kymmenen+neljä

Ite sain viimeviikolla ajoluvan ja ihan vaihdemopo on pihassa!:) Suosittelen harjoittelemista ennen liikenteeseen lähtöö ja etenkin liikkeellelähtöjä on ihan hyvä harjoitella. Ite en noille skodeille lämpee, ne on niin tylsiä.. Hyvä kuski susta viellä tulee!

• bötti

ajaahan pojatki skopoilla nii miksei tytöt vaihdemopolla :)

• Mopopo-97

Kiitti teillekin bötti ja kymmen neljä! Ja kymmenen neljä, näin toivotaan(:

• JOku12534664

Itellä vaihdemopo ja oon vast sen 14 ajanu kyl skootterilla en tykkää yhtään ajaa skootterilla vaihdemopolla paljon hauskempaa ajaa :D skootteril semmost tunnotonta körryyttelyä ;) vaihteetkin oppii tosi nopeaa ollu nyt 4 vaihdemopoa :D ei tulisi mieleenkään hommata skootteria.... JA ei siinä mitään noloa ole =)

• grhe

just siistii hommaa vaa joku vaihe mopo (Y)

• 132454363547

kun opit ajamaan vaihdemopolla niin osaat ajaa millä tahansa mopolla ja jos moottoripyöränkin joskus ostat niin ei ole mitään ero muutakuin teho:) muuten sama vehje

• fgfgg

Ai että ainut ero on teho? :D Kunnon pyörällä ajaminen on ihan eri maailma, alkaa "vaihdeMOPOLLA" ajaminen tuntua siinä vaiheessa apupyörillä varustetulla polkupyörällä ajamiselta kun pääse ajeleen kunnon pyörällä. Vaihteiden käyttö ei ole ainut asia, mikä "vaatii harjotusta..." xD

• tietäjä92
        fgfgg kirjoitti:

Ai että ainut ero on teho? :D Kunnon pyörällä ajaminen on ihan eri maailma, alkaa "vaihdeMOPOLLA" ajaminen tuntua siinä vaiheessa apupyörillä varustetulla polkupyörällä ajamiselta kun pääse ajeleen kunnon pyörällä. Vaihteiden käyttö ei ole ainut asia, mikä "vaatii harjotusta..." xD

Kerropa, mitkä seikat ovat tehon ohella suuresti erilaiset? Hallintalaitteet isossa pyörässä ovat täysin samanlaiset kuin mopedissa. Ajamiseen vaaditaan aivan samoja asioita: tarkkaavaisuutta, tilannehallintaa, tasapainoa, ajo- ja jarrutustekniikkaa. Isolla pyörällä on vaan enemmän massaa, vakaampi kulku ja joskus maisemat vaihtuvat nopeammin.

• Beeh

Itse oon syyskuussa 15 täyttävä tyttö ja oon kanssa sit hankkimassa mopoa. En oikein oo koskaan tajunnu et mikä skoottereissa niin viehättää, ne näyttää mun mielestä jotenki niin kankeilta ja oudoilta kopperoilta xD mopotytöt (Y)

• Bensaasullebensaamul

Just aika seksikästä kun tytöllä on vaihdemopo eikä mikään skoba Bensantuoksu tytössä uuh

• kehari kehoittaja

Mopotytöt killurselfes.

• bfbv

mitäs noloa siinä on? minusta se skootteri on nolompi oli sitten tytöllä tai pojalla :D
      osta vaan vaihteellinen mopeti

• giirll

ite kans koht 15tyttö ja kelailin et haluisin mopon, ainoo vaa ne vaihteet et oppiiks ne ?:D

• dfg4

No mitäs luulet? Jokainen jolla ei ole jotain vakavaa kehitysvammaa päänupissaan, oppii vaihteiden vaihtamisen ja kytkimen käytön. Eriasia on että kuinka nopeasti, mutta sillä ei ole väliä, kun harjoittelet itsellesi tarpeeksi ennen liikenteeseen lähtöä.

• gassudydy

ite tyttö, vaihdoin skootterista mopoon :3 vaihteet kyllä hallussa, mopon vaihteisto vaan niin perseestä kun ei meinaa ottaa vaihdetta millää sisää ni koita siinä sitte säätää ku moporotat kyylää :D

• Mopo mopo on paljon turvallisempikin kuin skootteri. Kannattaa hankkia. Itellä susuki ts 70cc malossi 24mm mikuni PÄRÄM!

• Jutustelija1

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      63
      2152
    2. Riikka runnoo: datakeskuksille tulee UUSI yritystuki

"Suomen valtio erikseen tukee esimerkiksi kryptovaluuttaan tai aikuisviihteeseen tai muuhun keskittyviä datakeskuksia."
      Maailman menoa
      5
      1815
    3. Miten kestätte tyhmiä?

Miten usein turhaudutte tai suututte ihmisiin, joilla on matala älykkyys? Minulla tätä tapahtuu useita kertoja viikossa
      Sinkut
      238
      1324
    4. En kerro nimeäsi nainen

Sillä olet nyt salaisuus jota kannan sydämessäni. Tämä mitä tunnen ja kuinka sinuun vahvasti ihastuin on jo niin erikoin
      Ikävä
      71
      960
    5. Lahkojen uudestikasteille ei pitä mennä

Sananl. 22:3 Mielevä näkee vaaran ja kätkeytyy, mutta yksinkertaiset käyvät kohti ja saavat vahingon.
      Kaste
      88
      950
    6. Minkä arvosanan 4-10 annat Susanna Laineelle Farmi-juontajana?

Susanna Laine vetää Farmi Suomi -realityä. Minkä arvosanan 4-10 annat Suskille juontohommista? Suosikkijuontaja teki
      Tv-sarjat
      21
      875
    7. Miksi naisen pitäisi maksaa 50/50

Vuokrasta miehelle? Eikö se ole miehelle lahja, ja aarre, jos nainen suostuu muuttamaan kanssasi asumaan?
      Ikävä
      146
      841
    8. Onko se liikaa pyydetty

Voisitko sinä mies kerätä rohkeutta ja ottaa yhteyttä? Minä en jaksa tätä enää. On niin ikävä sinua. Minä niin haluaisin
      Ikävä
      39
      740
    9. Kaatopaikka Inhassa

Kuka omistaa kyseisen kaatopaikan? Näkymä tielle kammottava!
      Ähtäri
      19
      736
    10. Jos joku kertoisi ihastuneensa sinuun

mutta sinua ei voisi vähempää kiinnostaa, niin vastaisitko silti ystävällisesti?
      Sinkut
      93
      709
    Aihe