Mopo tytöllä - noloa?

Mopopo-97

Joo, eli oon kohta 15v. tyttö ja alotin just mopokoulun. Oon aina halunnu ihan tavan vaihdemopon (en siis skoboo), ja hommaankin sellasen, mutta ajattelin vaan kysellä teidän mielipiteitä: Aina yleistetään, että tytöt ajaa skoottereilla, pojat mopoilla, onko siis noloa jos tyttö hommaa tavan mopon?

22

2947

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 235246t

      no ei se noloo oo jos osaat vaihteita vaihtaa, ite kerran repesin kun joku tyttö ajo vaihdemopol nii melkein jokasella vaihteella välivapaa eikä meinannu päästä liikennevaloista:::DDD

    • tietäjä92

      Mitä noloa siinä on? Ei mitään. Hyvä vaan että annat arvoa perinteisillekin mopedeille.

    • Mopopo-97

      Kiitos tähän mennessä tulleista vastauksista!
      235356t: Joo, ajattelin kyllö opetella eka ajaa kunnolla ennen ku lähen nolaamaan itteeni liikenteeseen(:

      • tietäjä92

        Lisäksi vaihteellisella mopolla opit käyttämään kytkintä, mistä on hyötyä sitten jatkossa autokoulussa. Skootterilla ajavat tuskin monesti ovat kytkintä koskaan käyttäneet ennen autokoulua, ja siinä tulee sitten taas yksi uusi asia.

        Ei muuta kun vaihdemopo hankintaan ja turvallisia kilometrejä!


    • Mopopo-97

      Täysin samaa mieltä. Kiitos paljon!

      • kymmenen+neljä

        Ite sain viimeviikolla ajoluvan ja ihan vaihdemopo on pihassa!:) Suosittelen harjoittelemista ennen liikenteeseen lähtöö ja etenkin liikkeellelähtöjä on ihan hyvä harjoitella. Ite en noille skodeille lämpee, ne on niin tylsiä.. Hyvä kuski susta viellä tulee!


    • bötti

      ajaahan pojatki skopoilla nii miksei tytöt vaihdemopolla :)

    • Mopopo-97

      Kiitti teillekin bötti ja kymmen neljä! Ja kymmenen neljä, näin toivotaan(:

    • JOku12534664

      Itellä vaihdemopo ja oon vast sen 14 ajanu kyl skootterilla en tykkää yhtään ajaa skootterilla vaihdemopolla paljon hauskempaa ajaa :D skootteril semmost tunnotonta körryyttelyä ;) vaihteetkin oppii tosi nopeaa ollu nyt 4 vaihdemopoa :D ei tulisi mieleenkään hommata skootteria.... JA ei siinä mitään noloa ole =)

    • grhe

      just siistii hommaa vaa joku vaihe mopo (Y)

    • 132454363547

      kun opit ajamaan vaihdemopolla niin osaat ajaa millä tahansa mopolla ja jos moottoripyöränkin joskus ostat niin ei ole mitään ero muutakuin teho:) muuten sama vehje

      • fgfgg

        Ai että ainut ero on teho? :D Kunnon pyörällä ajaminen on ihan eri maailma, alkaa "vaihdeMOPOLLA" ajaminen tuntua siinä vaiheessa apupyörillä varustetulla polkupyörällä ajamiselta kun pääse ajeleen kunnon pyörällä. Vaihteiden käyttö ei ole ainut asia, mikä "vaatii harjotusta..." xD


      • tietäjä92
        fgfgg kirjoitti:

        Ai että ainut ero on teho? :D Kunnon pyörällä ajaminen on ihan eri maailma, alkaa "vaihdeMOPOLLA" ajaminen tuntua siinä vaiheessa apupyörillä varustetulla polkupyörällä ajamiselta kun pääse ajeleen kunnon pyörällä. Vaihteiden käyttö ei ole ainut asia, mikä "vaatii harjotusta..." xD

        Kerropa, mitkä seikat ovat tehon ohella suuresti erilaiset? Hallintalaitteet isossa pyörässä ovat täysin samanlaiset kuin mopedissa. Ajamiseen vaaditaan aivan samoja asioita: tarkkaavaisuutta, tilannehallintaa, tasapainoa, ajo- ja jarrutustekniikkaa. Isolla pyörällä on vaan enemmän massaa, vakaampi kulku ja joskus maisemat vaihtuvat nopeammin.


    • Beeh

      Itse oon syyskuussa 15 täyttävä tyttö ja oon kanssa sit hankkimassa mopoa. En oikein oo koskaan tajunnu et mikä skoottereissa niin viehättää, ne näyttää mun mielestä jotenki niin kankeilta ja oudoilta kopperoilta xD mopotytöt (Y)

    • Bensaasullebensaamul

      Just aika seksikästä kun tytöllä on vaihdemopo eikä mikään skoba Bensantuoksu tytössä uuh

      • kehari kehoittaja

        Mopotytöt killurselfes.


    • bfbv

      mitäs noloa siinä on? minusta se skootteri on nolompi oli sitten tytöllä tai pojalla :D
      osta vaan vaihteellinen mopeti

    • giirll

      ite kans koht 15tyttö ja kelailin et haluisin mopon, ainoo vaa ne vaihteet et oppiiks ne ?:D

      • dfg4

        No mitäs luulet? Jokainen jolla ei ole jotain vakavaa kehitysvammaa päänupissaan, oppii vaihteiden vaihtamisen ja kytkimen käytön. Eriasia on että kuinka nopeasti, mutta sillä ei ole väliä, kun harjoittelet itsellesi tarpeeksi ennen liikenteeseen lähtöä.


    • gassudydy

      ite tyttö, vaihdoin skootterista mopoon :3 vaihteet kyllä hallussa, mopon vaihteisto vaan niin perseestä kun ei meinaa ottaa vaihdetta millää sisää ni koita siinä sitte säätää ku moporotat kyylää :D

    • Mopo mopo on paljon turvallisempikin kuin skootteri. Kannattaa hankkia. Itellä susuki ts 70cc malossi 24mm mikuni PÄRÄM!

    • Jutustelija1

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      56
      4073
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2821
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      132
      2115
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      105
      1856
    5. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      60
      1307
    6. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1167
    7. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      173
      1056
    8. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      86
      1015
    9. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      187
      1009
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      16
      972
    Aihe