Meillä on tilanne, että olemme yrittäneet aktiivisesti lasta yli vuoden verran. Kun tulosta ei kuulunut, kävin yksityisellä gynellä, joka totesi, että minulla on Pco-tyyppiset munasarjat, enkä ovuloi. Sain saman tien hoidoksi Clomifen-lääkkeen. Miestäni ei ole missään vaiheessa tutkittu. Clomifen toimi minulla niin kuin pitääkin, eli munarakkuloita kypsyi (2kpl) ja progesteroniarvon mukaan ne olivat myöskin irronneet. Jos nyt onkin niin, että miehessäni olisi jotain vikaa, ja en tule näiden neljän Clomifen kierron aikana raskaaksi, niin jos joudumme siirtymään esim . Inseminaatio- hoitoon, ovatko piikitykset tällöin tarpeellisia? Olen täällä palstalla lueskellut paljon, ja lähes aina Clomifen on yhdistetty johonkin toiseen lääkkeeseen/pistoksiin ennen inseminaatiota. JOs Clomifen toimii näin kun minulla, onko silloin tarve muulle lääkehoidolle vai voiko pelkän Clomifenin avustuksella siirtyä inseminaatioon.
Mietteliäs!
Clomitar91
2
211
Vastaukset
Hei,
Kiitos kysymyksestäsi. Itse ajattelen, että Clomifen ja FSH-pistoslääkitykset ovat vaihtoehtoja. Joskus niitä käytetään samaan aikaan, mutta jos ne toimivat hyvin yksin, se ei ole tarpeen. Sinun kohdalla voidaan inseminaatio tarvittaessa aivan hyvin yhdistää tavalliseen Clomifen-lääkitykseen eikä mitään pistoksia tarvita. Ei myöskään ns. Pregnyl-pistosta ovulaation aikaan saamiseksi.
Onnea yrityksellenne!
Anne-Maria / Väestöliiton klinikat- Clomitar91
Selvä, kiitos vastauksesta :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1812228
Kompostointitarkastaja tuli tarkastukselle!
En ole ikinä kompostoinnut ja eilen kävi kompostointitarkastaja kylässä. Tosi hianoa byrokratiaa taas: "Laki edellyttää,871610Varattais lähihotellista
🥰 huone viikoksi. Oltais vaan ja tilattais huonepalvelusta herkkuja! Viikonloppukin käy jos et viikoksi ehdi ❤ Hyvää1821454Nyt jäi velat perimättä
Mikä idea se talo oli polttaa ja velalliset sisällä nyt jäi rahat saamatta141304Ellen Jokikunnas muistelee Reino-koiraa - Ralph-poika koskettavalla tavalla esiin: "Kiitos, että..."
RIP Reino. Lämmin osanotto suureen suruunne Ellen, Jari ja Ralph. Reino tuli tutuksi monelle suomalaiselle Unelmia Ita441114Martinan aussikulta, missä?
Mihin katosi Martina Aitolehden aussikulta kyselee Seiska!2181111- 45997
- 98909
- 85845
Meneekö eläinpuiston johto vaihtoon vaalien jälkeen?
Ähtärissä kuhistaan ja kuiskitaan, että perussuomalaiset esittävät vaalien jälkeen, että eläinpuiston hallitus uusitaan49815