kuvasivusto

HeH!!

käykää katsomassa: www.sentti.kuvat.fi

ja kertokaa mielipiteenne kuvista! Kiitos!

33

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tuossa kuvassa-

http://sentti.kuvat.fi/kuvat/aikaisemat vuodet/Hevostelua ja sekalaista/DSC05344.JPG

-olisin ehkä ottanut makuultani tuon kuvan.

monessa kuvassa huomioni kiinnittyi siihen että kuva on otettu sellaisesta kulmasta mistä ihminen yleisimmin näkee asian.
      ota kohteesta aina useampi kuva eri kulmista ja valitse niistä paras. tuo on esimerkki siitä mitä tarkoitin. on siis hiukan eri kulmasta:

http://sentti.kuvat.fi/kuvat/Vuosi 2011/Lunta ja Ilman lunta.../Ennen Lumen tuloa/DSC00348.JPG

haa tämä on hyvä:

http://sentti.kuvat.fi/kuvat/Vuosi 2011/Lunta ja Ilman lunta.../Ennen Lumen tuloa/DSC00346.JPG

ja tämä:

http://sentti.kuvat.fi/kuvat/Vuosi 2011/Kouluratsastus kisat/IMG_8080.JPG

tuossa kuvassa idea on hyvä mutta mielestäni se ei ole onnistunut, johtunee vääristä asetuksista:

http://sentti.kuvat.fi/kuvat/Vuosi 2012/Kev%E4t /DSC02233.JPG

tuosta taas pidän:

http://sentti.kuvat.fi/kuvat/Vuosi 2012/Kev%E4t /Blue flower 1.JPG

muokatuista tuo on mielestäni paras ja helkatin hyvä:

http://sentti.kuvat.fi/kuvat/Vuosi 2012/Muokattujen kermaa 2012/saaga.jpg

ei näkynyt kuvissa exif tiedotoja joten kysynkin että mikä kamera sulla on?

• sentti

mulla on sony:n DSC-W120....pokkari ja olen aika nuori joten kiitos ohjeista :)

• sentti kirjoitti:

mulla on sony:n DSC-W120....pokkari ja olen aika nuori joten kiitos ohjeista :)

juu huomasin että olet nuori :)

osa kuvistasi on tosi hyviä siihen nähden että ne on peruspokkarilla otettuja. jos kuvausintoo riittää ja ostat joskus järjestelmäkameran tai bridgen niin uskoisin että saat kuviisi uutta potkua eikä kamera mene hukkaan sun käytössä :)

netissä on paljon tietoa valokuvauksesta ja kirjastossa. koskaan näistä asioista ei lue liikaa :)

pyri siihen että otat, esim eläimistä tai mistä hyvänsä, kuvan sellaisesta kulmasta mistä ihminen ei näe sitä normioloissa. ja toinen on se että mahdollisimman keskittyneesti ja rauhallisesti painat laukaisinta kun ensin olet tarkentanut huolellisesti.
        ja yksi "viisaus" on maailmanluokan kuuvaajilta: se ei merkitse paljonko saat kuvaan mahtumaan vaan se mitä jätät pois siitä :)

• sentti
        harrastelijakirurgi kirjoitti:

juu huomasin että olet nuori :)

osa kuvistasi on tosi hyviä siihen nähden että ne on peruspokkarilla otettuja. jos kuvausintoo riittää ja ostat joskus järjestelmäkameran tai bridgen niin uskoisin että saat kuviisi uutta potkua eikä kamera mene hukkaan sun käytössä :)

netissä on paljon tietoa valokuvauksesta ja kirjastossa. koskaan näistä asioista ei lue liikaa :)

pyri siihen että otat, esim eläimistä tai mistä hyvänsä, kuvan sellaisesta kulmasta mistä ihminen ei näe sitä normioloissa. ja toinen on se että mahdollisimman keskittyneesti ja rauhallisesti painat laukaisinta kun ensin olet tarkentanut huolellisesti.
        ja yksi "viisaus" on maailmanluokan kuuvaajilta: se ei merkitse paljonko saat kuvaan mahtumaan vaan se mitä jätät pois siitä :)

juu kiitos! Ja muille: lisää kommentteja kuvista,kiitos....

• J©B

ensivaikutelmia:
      – kivoja kohteita
      – mielenkiintoisia väripelkistyskokeiluja
      – yllättävän onnistuneita sommitteluja, muutamia rajauksia lukuunottamatta
      – hienoa, että osaat mennä lähelle kohdetta
      – vinossa oleva horisontti, rakennus yms. näyttää yleensä virheeltä
      – unohtuuko valon suunta ja kameran korkeus kun innostut?
      – palapeli oli hieno idea, mutta toteutuksesi ei ihan kolahtanut
      – muista katsoa mitä näkyy kohteen takana, tuottaisiko pieni kameran siirto kauniimman taustan ja väriharmonian
      – kokeile myös sellaista syvyyssuuntaan sommittelua jossa on etuala, kohde ja tausta

• J©B

ps.
        Miksi amputoit päät tytöiltä kuvassa DSC05344

• sentti
        J©B kirjoitti:

ps.
        Miksi amputoit päät tytöiltä kuvassa DSC05344

koska tarkoitus oli kuvata poneja, kahta puolisisarusta (käksy ja hipi eli noi russ-ponit) ja rikua (shettis), ei tyttöjä....ja muutenkin lähetin tytöille kuvat joissa he ovat...... Olen ratsastanut kaikilla, mutta hipi (oik.) on kaikista ihanin!

• sentti
        sentti kirjoitti:

koska tarkoitus oli kuvata poneja, kahta puolisisarusta (käksy ja hipi eli noi russ-ponit) ja rikua (shettis), ei tyttöjä....ja muutenkin lähetin tytöille kuvat joissa he ovat...... Olen ratsastanut kaikilla, mutta hipi (oik.) on kaikista ihanin!

ps. Kiitos kuitenkin vastauksestasi ja kiinnostuksestasi!!! :)

• J©B
        sentti kirjoitti:

Minusta ponien eläimien kuvat ei olisi vähemmän ”tarkoituksen” mukaisia vaikka tytöillä olisi pää. En väitä, että väärin kuvattu vaan kommentoin kuten aloituksessasi pyysit.

Noita minulle käsittämättömiä amputointeja siellä on enemmänkin
        esim: DSC05586, DSC05574, DSC05497

Minusta ihmisiä ei saisi silpoa kuvissa päättömiksi tai jalat nilkasta poikki, mutta nämäkin lienee ns. makuasioita (taiteilijan näkemys)

• sentti
        J©B kirjoitti:

Minusta ponien eläimien kuvat ei olisi vähemmän ”tarkoituksen” mukaisia vaikka tytöillä olisi pää. En väitä, että väärin kuvattu vaan kommentoin kuten aloituksessasi pyysit.

Noita minulle käsittämättömiä amputointeja siellä on enemmänkin
        esim: DSC05586, DSC05574, DSC05497

Minusta ihmisiä ei saisi silpoa kuvissa päättömiksi tai jalat nilkasta poikki, mutta nämäkin lienee ns. makuasioita (taiteilijan näkemys)

niissä kuvissa joissa olen itse, en tietenkään ole kuvaaja. En ole rajannut montaakaan kuvaa....mutta kiitos kuitenkin rehellisistä mielipiteistä! Itse pidän esim. Kuvista DSCO0130 ja ' kissa...' ((kuvat/vuosi2011/sekalaista)) toisesta tein taulun ifolorilla ja annoin lahjaksi. :)

• J©B
        sentti kirjoitti:

niissä kuvissa joissa olen itse, en tietenkään ole kuvaaja. En ole rajannut montaakaan kuvaa....mutta kiitos kuitenkin rehellisistä mielipiteistä! Itse pidän esim. Kuvista DSCO0130 ja ' kissa...' ((kuvat/vuosi2011/sekalaista)) toisesta tein taulun ifolorilla ja annoin lahjaksi. :)

”En ole rajannut montaakaan kuvaa”
        Kavioidenkin amputointi näyttää omituiselta kun kuvassa on ylhäällä paljon tyhjää (terveisiä isille :)
        esim:
        http://sentti.kuvat.fi/kuvat/Vuosi 2011/sekalaista/estetunti.JPG

Tarkoitamme rajata -sanalla näköjään eri asiaa. Minulle kaikki se on rajaamista missä päätetään mitä kuvassa näkyy.

Rajaamista tapahtuu siis väistämättä aina kun kuvataan ja sitä voidaan tehdä myös jälkikäteen.

• sentti
        J©B kirjoitti:

”En ole rajannut montaakaan kuvaa”
        Kavioidenkin amputointi näyttää omituiselta kun kuvassa on ylhäällä paljon tyhjää (terveisiä isille :)
        esim:
        http://sentti.kuvat.fi/kuvat/Vuosi 2011/sekalaista/estetunti.JPG

Tarkoitamme rajata -sanalla näköjään eri asiaa. Minulle kaikki se on rajaamista missä päätetään mitä kuvassa näkyy.

Rajaamista tapahtuu siis väistämättä aina kun kuvataan ja sitä voidaan tehdä myös jälkikäteen.

sivustoni on myös kuvapäiväkirja-tyyppinen eli laittelen kuvia itselle tärkeistä tapahtumista/asiosta. Ja ystäväni voivat sitten käydä siellä katsomassa kuvia ja muutenkin kuulumisiani. Kyseisessä kuvassa oli tarkoitus kuvata minua ja Liljaa.....ja yritäppä itse pysyä kameran kanssa perässä kun hevonen laukkaa täysillä ohi, hiekka pöllyää ja varmasti tiedät myös että liikkuvia kohteita vaikea kuvata.....tämän kyselyn tarkoituksena oli että saan kommentteja/ideoita siitä miten voin parantaa kuvaamistani ja kuvasivustoani :D

• sentti kirjoitti:

sivustoni on myös kuvapäiväkirja-tyyppinen eli laittelen kuvia itselle tärkeistä tapahtumista/asiosta. Ja ystäväni voivat sitten käydä siellä katsomassa kuvia ja muutenkin kuulumisiani. Kyseisessä kuvassa oli tarkoitus kuvata minua ja Liljaa.....ja yritäppä itse pysyä kameran kanssa perässä kun hevonen laukkaa täysillä ohi, hiekka pöllyää ja varmasti tiedät myös että liikkuvia kohteita vaikea kuvata.....tämän kyselyn tarkoituksena oli että saan kommentteja/ideoita siitä miten voin parantaa kuvaamistani ja kuvasivustoani :D

-tarkoituksena oli että saan kommentteja/ideoita siitä miten voin parantaa kuvaamistani ja kuvasivustoani :D -

kuvasivustosi tekninen toteutus on ihan ok.

kuvaamistasi voit parantaa lueskelemalla asioista ja kokeilemalla kaikkia mahdollisia toimintoja mitä kamerasta löytyy.

pokkarilla on aika vaikeaa saada kunnon kuvaa liikkuvasta kohteesta.

sinuna hankkisin (eli aloitat isi kiltti....... :) ) jonkin halvemman järkkärin ja siihen perusobjektiivin. sillä on hyvä aloittaa ja se parantaa mahdollisuuksiasi huomattavasti. sitten joskus myöhemmin parantelet pikku hiljaa kalustoasi jos intoa riittää. ja sulla tuntuu riittävän :)

tuo kuva on muuten hyvn onnistunut mutta ne kaviot :)

• hiekka lentää?
        sentti kirjoitti:

”kun hevonen laukkaa täysillä ohi”

Jos tuossa kuvassa ”hevonen laukkaa täysillä ohi” niin entistä tarkeämpi olisi nähdä myös kaviot kun tuossa on kovin ihmeellinen laukka-askel. Onkohan hevosella jokin vakava vamma kun sen pään on kovin omituisessa asennossa laukatessa?

Näinköhän yrität huijata.
        Mitä mieltä olet ratsastajasta joka katselee rennosti takaviistoon kun hevonen laukkaa täysillä ja hiekka lentää?

• sentti
        hiekka lentää? kirjoitti:

”kun hevonen laukkaa täysillä ohi”

Jos tuossa kuvassa ”hevonen laukkaa täysillä ohi” niin entistä tarkeämpi olisi nähdä myös kaviot kun tuossa on kovin ihmeellinen laukka-askel. Onkohan hevosella jokin vakava vamma kun sen pään on kovin omituisessa asennossa laukatessa?

Näinköhän yrität huijata.
        Mitä mieltä olet ratsastajasta joka katselee rennosti takaviistoon kun hevonen laukkaa täysillä ja hiekka lentää?

puhuin yleisesti, en siitä yhdestä kuvasta. Siinä kuvassa lilja menee kauniisti käyntiä.....näkeehänsen jo jalkojen asennosta, eikä siihen tarvita kaviota. Niinkuin jo aikaisemmin kirjoitin, kuvasivustoni on kuvapäiväkirja- tyylinen. Lue aikaisempia tekstejä niin ymmärrät mikä oli tämän kyselyn tarkoitus.

• näkeehänsen

lilja menee kauniisti käyntiä … eikä siihen tarvita kaviota
      tytöt taluttavat kauniisti hevosia eikä siihen tarvita päätä … niin ymmärrät mikä oli tämän kyselyn tarkoitus

• sentti

joskus on tarkoitus kuvata hevosia, ei ihmisiä!!!! Tällaisia tapauksia ovat esim. Myynti tai esittely/näyttely....myös joskus halutaan kuvia esim. Tallipäiväkirjan kansikuvaksi yms. Ja jos ei ole OIKEAA asiaa ja ASIALLISTA vastausta aloitukseeni, niin EI tarvitse tulla kommailemaan tänne!!! Jos et pidä kuvistani, sano se suoraan, äläkä morkkaa kuviani jostain pikku jutuista tai takerru tuollaisiin asiohin. Tiedän mitä kuvaan, milloin kuvaan ja miksi kuvaan. Kuvaan siksi että se on kivaa. EIKÄ kuvasivustoni ole mikään TAIDE-GALLERIA vaan päiväkirja-tyylinen kuten olen jo sanonut. Jos haluan kuviani esille, voi tehdä myös gallerian kuvilleni. Haluan vain vinkkejä kuvaamiseen....

• kansikuvaksi yms?

”Haluan vain vinkkejä kuvaamiseen....”

No tässäpä pari vinkkiä
      – et voi määrätä mitä katsoja näkee kuvassa
      (jos katsoja näkee päättömiä tyttöjä et voi sitä kieltää)
      – älä katko kuvassa päitä ihmisiltä, (jostain pikku jutuista) pää ei ole ihmisille pikku juttu
      – älä amputoi hevosilta kavioita
      (kavioiden asennosta näkee enemmän kuin luulet, kysy joltakin joka tuntee hevosia)
      – kiinnitä huomiota rajauksiin
      – jätä kuvaan tilaa liikkeensuuntaan
      – opettele ottamaan vastaan kritiikkiä
      – älä pyydä kommentteja jos et niitä voi sietää

• sentti

olen ollut hevosten kanssa koko ikäni eli tiedän aika paljon. Ja nyt olen saanut toiselta netti sivulta paljon kommentteja eli EN tarvitse enää, kiitos. En lue tätä enää. Kiitos kahdelle ensimmäiselle vastaajalle hyvistä ja KANNUSTAVISTA ohjeista!!!! :D

• eli tiedän
        sentti kirjoitti:

olen ollut hevosten kanssa koko ikäni eli tiedän aika paljon. Ja nyt olen saanut toiselta netti sivulta paljon kommentteja eli EN tarvitse enää, kiitos. En lue tätä enää. Kiitos kahdelle ensimmäiselle vastaajalle hyvistä ja KANNUSTAVISTA ohjeista!!!! :D

Vanhat sedät taas ”kommailee” kun onymmärtäneet kaiken ihan väärin.

Kyllä asia on juuri niin kuin kirjoitit esim. kansikuvasta.

Minusta sellainen kuva jossa kavioton hevonen laukkaa täysillä ohi, päätön tyttö satulassa ja hiekka pöllyää, on ihan kiva kansikuva.

• sentti
        eli tiedän kirjoitti:

Vanhat sedät taas ”kommailee” kun onymmärtäneet kaiken ihan väärin.

Kyllä asia on juuri niin kuin kirjoitit esim. kansikuvasta.

Minusta sellainen kuva jossa kavioton hevonen laukkaa täysillä ohi, päätön tyttö satulassa ja hiekka pöllyää, on ihan kiva kansikuva.

luin kuitenkin vielä.... Sinulle "eli tiedän"- kiitos kun joku edes ymmärtää. Uskoisin että olet itsekkin hevosharrastaja ?!? (kommentistasi päätellen). ;D
        joo, kyllä täällä näyttää olevan sellasia jotka ei ymmärrä mitään tai ymmärtää kaiken ihan väärin :( ja jotka ei ymmärrä "hölkäsen pölähdystä" hevosista.....me hevosihmiset ollaan kuitenkin oman alamme 'ammattilaisia' ,kaikessa hevosiin liittyvässä, myös hevosten kuvaamisessa omalla tavallaan.... :)

• Jortikka....
        sentti kirjoitti:

luin kuitenkin vielä.... Sinulle "eli tiedän"- kiitos kun joku edes ymmärtää. Uskoisin että olet itsekkin hevosharrastaja ?!? (kommentistasi päätellen). ;D
        joo, kyllä täällä näyttää olevan sellasia jotka ei ymmärrä mitään tai ymmärtää kaiken ihan väärin :( ja jotka ei ymmärrä "hölkäsen pölähdystä" hevosista.....me hevosihmiset ollaan kuitenkin oman alamme 'ammattilaisia' ,kaikessa hevosiin liittyvässä, myös hevosten kuvaamisessa omalla tavallaan.... :)

Lupasit, ettet enää lue tätä.

Miksi luet edelleen?

• sentti
        Jortikka.... kirjoitti:

Lupasit, ettet enää lue tätä.

Miksi luet edelleen?

no, satuinpa vilkaisemaan, mutta en ajatellut enää kirjoitella sen enempää. Ja kiva tosiaan että on niitä herrasmiehiä, jotka eivät halua loukata, aplootid heille!

• en halua loukata

En kerro jotta et loukkaantuisi.

• herrasmiehiä

Hienoa, että Suomesta löytyy herrasmiehiä, jotka kertovat, että heillä on mielipide, joka saattaisi loukata, ja siksipä herrasmiehinä pitävät mielipiteensä omana tietonaan.

• sentti
        herrasmiehiä kirjoitti:

Hienoa, että Suomesta löytyy herrasmiehiä, jotka kertovat, että heillä on mielipide, joka saattaisi loukata, ja siksipä herrasmiehinä pitävät mielipiteensä omana tietonaan.

huom! Ulkoasu on päivitetty.

• sentti?

Huom!
      ”En lue tätä enää”

• sentti

ajattelin käydä kertomassa että sivua on päivitetty, kun sattui tämä linkki vielä olemaan kirjanmerkeissä....

• sentti
        sentti kirjoitti:

ajattelin käydä kertomassa että sivua on päivitetty, kun sattui tämä linkki vielä olemaan kirjanmerkeissä....

ja miksi en nyt taas vaihteeks lukisi? Onko siinä jotain vikaa että käyn lukemassa/kirjottelemassa. Minähän tämän aloituksen tein!

• forget...
        sentti kirjoitti:

ja miksi en nyt taas vaihteeks lukisi? Onko siinä jotain vikaa että käyn lukemassa/kirjottelemassa. Minähän tämän aloituksen tein!

Se jonka nimimerkin päätteenä on kyssäri, niin siinä saattaapi olla hieman ihmisessäkin jotain vikaa.
        Huomioi mieluummin nuo harrastelijakirurgin ja J©B:n kommentit ja ota mieluummin heiltä oppia ja jatka ihmeessä harrastusta.

• sentti
        forget... kirjoitti:

Se jonka nimimerkin päätteenä on kyssäri, niin siinä saattaapi olla hieman ihmisessäkin jotain vikaa.
        Huomioi mieluummin nuo harrastelijakirurgin ja J©B:n kommentit ja ota mieluummin heiltä oppia ja jatka ihmeessä harrastusta.

jep!

• ”en nyt taas”
        sentti kirjoitti:

”Onko siinä jotain vikaa …”
        Ei kai jatkuvassa takinkäänämisessä mitään vikaa, pikemminkin päinvastoin. Eikös tuo mielen muuttuminen todista vain, että olet aito naisenalku. Naisen ei = ehkä

En lue tarkoittaa, että luen (mutta pahoitin mieleni) kun kaikki ei kehuneet.

• sentti
        ”en nyt taas” kirjoitti:

”Onko siinä jotain vikaa …”
        Ei kai jatkuvassa takinkäänämisessä mitään vikaa, pikemminkin päinvastoin. Eikös tuo mielen muuttuminen todista vain, että olet aito naisenalku. Naisen ei = ehkä

En lue tarkoittaa, että luen (mutta pahoitin mieleni) kun kaikki ei kehuneet.

en ole sellainen joka pahoittaa mielensä helposti...ratsatan (kuten kuvista näkyy) ja välillä ursu antaa hyvinkin suoraa kritiikkiä ja komento on kova....esim. "tuollaista ei saa koskaan tehdä!!!!" tai "NYT se peppu irti satulasta" tai "jos et nyt saa istuntaasi kuntoon, et voi koskaan kisata!!!!"...... ihan niin kuin kotonanikin, äitini on aika ankara suuttuessaan, toisaalta ihan hyväkin....

Olen siis oppinut ottamaan vastaa niin kritiikkiä kuin kehujakin! Ja koska en ole mikään hyvä koulussa, joudun aina taistelemaan, että saan hyvän arvosanan (muuten kyllä menee sinne 7 puolelle). Nyt onneksi päättötodistuksen keskiarvo oli 8 :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      133
      7183
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4380
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      54
      3452
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      498
      3135
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      294
      2092
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1753
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1671
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1573
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      176
      1472
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1436
    Aihe