Ravintolavinkki Vilnaan

mrs matkaaja

Jos italialainen ruoka maittaa, kannattaa kokeilla ravintola Fiorentino www.fiorentino.lt

Löysimme sen kävellessämme ja ruoka, palvelu plus hintataso oli niin loistavaa, että sinnehän täytyi palata uudemmankin kerran. Löytyy myös viihtyisä sisäpiha. Älkää antako ravintolan ulkopuolella olevan punaisen "valonauhan" hämätä; itse vähän karsastan tällaista sisustamista, mutta onneksi valot eivät yltäneet sisäpuolelle.

13

823

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vilnius-kävijä

      Onkohan tuo jokin uusi paikka, Universiteto-kadulla näyttää olevan mutta missä tarkemmin? Vilnassa on kaikkialla hyvä palvelu, mutta mieluiten käydään paikallisissa ravintoloissa, ei pizza-tai "makaronipaikoissa".

    • Lithuanian

      Italialainen ruoka Liettussa ei oikein innosta, paikallista suositaan.

      • Syökää meren antimia

        Minä olen ymmärtänyt ,että pizza on Liettuassa vähän kuin kansallisruoan asemassa. Ainakin Kaunasissa on Pizza Jazz-ketju erittäin suosittu ja monet muutkin pizza-paikat. Kaunasin ravintoloista mainittava on Charlie pizza ,josta saa kyllä muutakin ruokaa kuin pizzoja ja palvelu on hyvää ja huomattavasti parempaa kuin pizza-jazz ravintoloissa. Ravintolan terassi on kaupungin viihtyisimpiä ja sisäpuolen sisustus todella tyylikäs.
        Ainakin Kaunasissa olen huomannut ,että siellä osataan todella laittaa hyvää kalaruokaa. Suosittelisin kokeilemaan. Pizza nyt on vähän makuasia ,mutta itse en sitä hääviksi ruoaksi luokittele ,vaikka se sitten olisi kuinka hyvä pizza tahansa.


      • vilna info

      • vilniukseen
        Syökää meren antimia kirjoitti:

        Minä olen ymmärtänyt ,että pizza on Liettuassa vähän kuin kansallisruoan asemassa. Ainakin Kaunasissa on Pizza Jazz-ketju erittäin suosittu ja monet muutkin pizza-paikat. Kaunasin ravintoloista mainittava on Charlie pizza ,josta saa kyllä muutakin ruokaa kuin pizzoja ja palvelu on hyvää ja huomattavasti parempaa kuin pizza-jazz ravintoloissa. Ravintolan terassi on kaupungin viihtyisimpiä ja sisäpuolen sisustus todella tyylikäs.
        Ainakin Kaunasissa olen huomannut ,että siellä osataan todella laittaa hyvää kalaruokaa. Suosittelisin kokeilemaan. Pizza nyt on vähän makuasia ,mutta itse en sitä hääviksi ruoaksi luokittele ,vaikka se sitten olisi kuinka hyvä pizza tahansa.

        Ei pizza ole mitään liettualaisten mieliruokaa mutta toki pizzapaikat ovat lyöneet läpi maassa kun maassa, turisteille niitä yrittävät markkinoida. Kaunasissakin on yliopisto ja paljon opiskelijoita, sillä selittyy pizzapaikkojen runsaus eli saavat halpaa syötävää.
        Kaunasissa on myös mielenkiintoisia perinteisiä ruokpaikkoja, ne pitää vaan löytää.


      • vilnassa usein
        Syökää meren antimia kirjoitti:

        Minä olen ymmärtänyt ,että pizza on Liettuassa vähän kuin kansallisruoan asemassa. Ainakin Kaunasissa on Pizza Jazz-ketju erittäin suosittu ja monet muutkin pizza-paikat. Kaunasin ravintoloista mainittava on Charlie pizza ,josta saa kyllä muutakin ruokaa kuin pizzoja ja palvelu on hyvää ja huomattavasti parempaa kuin pizza-jazz ravintoloissa. Ravintolan terassi on kaupungin viihtyisimpiä ja sisäpuolen sisustus todella tyylikäs.
        Ainakin Kaunasissa olen huomannut ,että siellä osataan todella laittaa hyvää kalaruokaa. Suosittelisin kokeilemaan. Pizza nyt on vähän makuasia ,mutta itse en sitä hääviksi ruoaksi luokittele ,vaikka se sitten olisi kuinka hyvä pizza tahansa.

        mistä oot saanut käsityksen että pizza on liettualaista ruokaa ja suosittua siellä? Ei todellakaan ole. Toki nuoriso sielläkin syö varmaan pizzaa, on ikäänkuin muotiruoka.


      • kunskap...
        vilnassa usein kirjoitti:

        mistä oot saanut käsityksen että pizza on liettualaista ruokaa ja suosittua siellä? Ei todellakaan ole. Toki nuoriso sielläkin syö varmaan pizzaa, on ikäänkuin muotiruoka.

        Vilnassa on mm. amerikkaisia aika paljon, siitä sysytä varmaan on pizza yleistynyt.
        Siellä on naton tukikohta, on amerikkalainen sairaala jne.


    • parga

      Vilnassa nyt sattuu olemaan erittäin kattava kirjo erimaalaisia ravintoloita, joista ainakin itse nautin, sillä kukapa jaksaa paria päivää enempää syödä liettulaista peruna-liha-makkara-linjaa. Kyllä kokeiltiin myös keitot ja letut.

      • vilnafani

        Ne keitot ja letut ovat juuri sitä perinteistä liettualaista ruokaa! Eli et ymmärtänyt kun niitä tilasit. Noin köy sellaiselle joka ei ota etukäteen selvää maasta, sen perinteistä ja historiasta.
        Vilnan ravintoloissa on tarjolla hyviä keittoja, sekä alkuruokakeittoja että pääruoaksi tarkoitettuja.
        Pilies-kadulla on mm. yksi kahvila, tosi suosittu paikallisetn keskuudessa, se on erikoistunut sekä suolaisiin että makeisiin lettuihin jotka ovat siis maan perinneruokia. Keittoja on myös ja ihania leivonnaisia tietysti.


    • vilnaan

      Minä taas kyllä suosittelen ihan liettualaisia ruokia.
      Makaroonia saa kotonakin ja kaikkialla.
      Hyvä ruokapaikkoja ovat mm. Aula, Lokys, Spiros Metaxas, En gaucho sano (jossa toki argentiinalaispainotteista), Hazienda jne.

    • Vytas Suuri

      Paikassa oli ihan hyvää "perus"-italialaista. Ruoan puolesta ei mikään ihmeellinen, mutta sijainnin kanalta voin lämpimästi suositella. Vilnassa asuessani kävin paikassa kymmeniä kertoja, tosin enimmäkseen siksi että kävin yksityisillä kielitunneilla siellä töitten jälkeen. Palvelu oli ainakin muutamia vuosia sitten hyvätasoista ja ystävällistä (liettuan mittapuulla, siellä asuneet ymmärtävät mitä tarkoitan :D )

      • vilnafani

        Vilnassa paras ruokaravintola = on Lokus. Täydet pisteet sille tulee kaikilta tutuilta jotka ovat siinä ravintolassa käyneet. Hyvää ruokaa, hyvät viinit ja tietysti oluttakin löytyy.


      • Lokys
        vilnafani kirjoitti:

        Vilnassa paras ruokaravintola = on Lokus. Täydet pisteet sille tulee kaikilta tutuilta jotka ovat siinä ravintolassa käyneet. Hyvää ruokaa, hyvät viinit ja tietysti oluttakin löytyy.

        Lokys ei Lokus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe