Ravintolavinkki Vilnaan

mrs matkaaja

Jos italialainen ruoka maittaa, kannattaa kokeilla ravintola Fiorentino www.fiorentino.lt

Löysimme sen kävellessämme ja ruoka, palvelu plus hintataso oli niin loistavaa, että sinnehän täytyi palata uudemmankin kerran. Löytyy myös viihtyisä sisäpiha. Älkää antako ravintolan ulkopuolella olevan punaisen "valonauhan" hämätä; itse vähän karsastan tällaista sisustamista, mutta onneksi valot eivät yltäneet sisäpuolelle.

13

459

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vilnius-kävijä

      Onkohan tuo jokin uusi paikka, Universiteto-kadulla näyttää olevan mutta missä tarkemmin? Vilnassa on kaikkialla hyvä palvelu, mutta mieluiten käydään paikallisissa ravintoloissa, ei pizza-tai "makaronipaikoissa".

    • Lithuanian

      Italialainen ruoka Liettussa ei oikein innosta, paikallista suositaan.

      • Syökää meren antimia

        Minä olen ymmärtänyt ,että pizza on Liettuassa vähän kuin kansallisruoan asemassa. Ainakin Kaunasissa on Pizza Jazz-ketju erittäin suosittu ja monet muutkin pizza-paikat. Kaunasin ravintoloista mainittava on Charlie pizza ,josta saa kyllä muutakin ruokaa kuin pizzoja ja palvelu on hyvää ja huomattavasti parempaa kuin pizza-jazz ravintoloissa. Ravintolan terassi on kaupungin viihtyisimpiä ja sisäpuolen sisustus todella tyylikäs.
        Ainakin Kaunasissa olen huomannut ,että siellä osataan todella laittaa hyvää kalaruokaa. Suosittelisin kokeilemaan. Pizza nyt on vähän makuasia ,mutta itse en sitä hääviksi ruoaksi luokittele ,vaikka se sitten olisi kuinka hyvä pizza tahansa.


      • vilna info

      • vilniukseen
        Syökää meren antimia kirjoitti:

        Minä olen ymmärtänyt ,että pizza on Liettuassa vähän kuin kansallisruoan asemassa. Ainakin Kaunasissa on Pizza Jazz-ketju erittäin suosittu ja monet muutkin pizza-paikat. Kaunasin ravintoloista mainittava on Charlie pizza ,josta saa kyllä muutakin ruokaa kuin pizzoja ja palvelu on hyvää ja huomattavasti parempaa kuin pizza-jazz ravintoloissa. Ravintolan terassi on kaupungin viihtyisimpiä ja sisäpuolen sisustus todella tyylikäs.
        Ainakin Kaunasissa olen huomannut ,että siellä osataan todella laittaa hyvää kalaruokaa. Suosittelisin kokeilemaan. Pizza nyt on vähän makuasia ,mutta itse en sitä hääviksi ruoaksi luokittele ,vaikka se sitten olisi kuinka hyvä pizza tahansa.

        Ei pizza ole mitään liettualaisten mieliruokaa mutta toki pizzapaikat ovat lyöneet läpi maassa kun maassa, turisteille niitä yrittävät markkinoida. Kaunasissakin on yliopisto ja paljon opiskelijoita, sillä selittyy pizzapaikkojen runsaus eli saavat halpaa syötävää.
        Kaunasissa on myös mielenkiintoisia perinteisiä ruokpaikkoja, ne pitää vaan löytää.


      • vilnassa usein
        Syökää meren antimia kirjoitti:

        Minä olen ymmärtänyt ,että pizza on Liettuassa vähän kuin kansallisruoan asemassa. Ainakin Kaunasissa on Pizza Jazz-ketju erittäin suosittu ja monet muutkin pizza-paikat. Kaunasin ravintoloista mainittava on Charlie pizza ,josta saa kyllä muutakin ruokaa kuin pizzoja ja palvelu on hyvää ja huomattavasti parempaa kuin pizza-jazz ravintoloissa. Ravintolan terassi on kaupungin viihtyisimpiä ja sisäpuolen sisustus todella tyylikäs.
        Ainakin Kaunasissa olen huomannut ,että siellä osataan todella laittaa hyvää kalaruokaa. Suosittelisin kokeilemaan. Pizza nyt on vähän makuasia ,mutta itse en sitä hääviksi ruoaksi luokittele ,vaikka se sitten olisi kuinka hyvä pizza tahansa.

        mistä oot saanut käsityksen että pizza on liettualaista ruokaa ja suosittua siellä? Ei todellakaan ole. Toki nuoriso sielläkin syö varmaan pizzaa, on ikäänkuin muotiruoka.


      • kunskap...
        vilnassa usein kirjoitti:

        mistä oot saanut käsityksen että pizza on liettualaista ruokaa ja suosittua siellä? Ei todellakaan ole. Toki nuoriso sielläkin syö varmaan pizzaa, on ikäänkuin muotiruoka.

        Vilnassa on mm. amerikkaisia aika paljon, siitä sysytä varmaan on pizza yleistynyt.
        Siellä on naton tukikohta, on amerikkalainen sairaala jne.


    • parga

      Vilnassa nyt sattuu olemaan erittäin kattava kirjo erimaalaisia ravintoloita, joista ainakin itse nautin, sillä kukapa jaksaa paria päivää enempää syödä liettulaista peruna-liha-makkara-linjaa. Kyllä kokeiltiin myös keitot ja letut.

      • vilnafani

        Ne keitot ja letut ovat juuri sitä perinteistä liettualaista ruokaa! Eli et ymmärtänyt kun niitä tilasit. Noin köy sellaiselle joka ei ota etukäteen selvää maasta, sen perinteistä ja historiasta.
        Vilnan ravintoloissa on tarjolla hyviä keittoja, sekä alkuruokakeittoja että pääruoaksi tarkoitettuja.
        Pilies-kadulla on mm. yksi kahvila, tosi suosittu paikallisetn keskuudessa, se on erikoistunut sekä suolaisiin että makeisiin lettuihin jotka ovat siis maan perinneruokia. Keittoja on myös ja ihania leivonnaisia tietysti.


    • vilnaan

      Minä taas kyllä suosittelen ihan liettualaisia ruokia.
      Makaroonia saa kotonakin ja kaikkialla.
      Hyvä ruokapaikkoja ovat mm. Aula, Lokys, Spiros Metaxas, En gaucho sano (jossa toki argentiinalaispainotteista), Hazienda jne.

    • Vytas Suuri

      Paikassa oli ihan hyvää "perus"-italialaista. Ruoan puolesta ei mikään ihmeellinen, mutta sijainnin kanalta voin lämpimästi suositella. Vilnassa asuessani kävin paikassa kymmeniä kertoja, tosin enimmäkseen siksi että kävin yksityisillä kielitunneilla siellä töitten jälkeen. Palvelu oli ainakin muutamia vuosia sitten hyvätasoista ja ystävällistä (liettuan mittapuulla, siellä asuneet ymmärtävät mitä tarkoitan :D )

      • vilnafani

        Vilnassa paras ruokaravintola = on Lokus. Täydet pisteet sille tulee kaikilta tutuilta jotka ovat siinä ravintolassa käyneet. Hyvää ruokaa, hyvät viinit ja tietysti oluttakin löytyy.


      • Lokys
        vilnafani kirjoitti:

        Vilnassa paras ruokaravintola = on Lokus. Täydet pisteet sille tulee kaikilta tutuilta jotka ovat siinä ravintolassa käyneet. Hyvää ruokaa, hyvät viinit ja tietysti oluttakin löytyy.

        Lokys ei Lokus


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      190
      1863
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      62
      1290
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      58
      1053
    4. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      149
      941
    5. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      46
      915
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      80
      912
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      798
    8. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      80
      764
    9. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      729
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      320
      688
    Aihe