Pakko kysyä passia koskien

paranoidparrot

Elikkäs huomenna ois tiedossa reissu tallinnaan päin parin kaverin kanssa. Kävin tänään poliisilaitoksella täyttämässä passihakemuksen uutta passia varten, koska nykyinen passini menee vanhaksi parin kuukauden sisällä. Kysymys kuuluu: Poistuuko vanha passini voimasta heti kun olen hakenut uutta passia vai sitten vasta kun olen vastaanottanut uuden passin? Poliisin sivuilla sanotaan näin :

"Voimassa olevia passeja voi olla henkilöllä kerrallaan vain yksi. Kun uusi passi luovutetaan, aikaisemman passin voimassaolo päättyy. Hakijan on luovutettava vanha passi viranomaiselle mitätöitäväksi ja hävitettäväksi viimeistään uutta passia noudettaessa (tai vaihtoehtoisesti ennen kuin se postitetaan). Jos edellinen, voimassaoleva passi ei ole hakijan hallussa, on passin katoamisesta esitettävä riittävä selvitys."

Se virkailija sano jotain, että mä voin pitää ton vanhan passin muistona ku se menee kuitenki huomenna vanhaks. Että mulla on vähä ristiriitaset käsitykset tästä... Uskallanko lähtee kokeilemaan :D

8

296

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • husovarnatar

      Yleensä tarttee olla se vanha mukana, kun menee uutta hakemaan ja ne leikkaa sen vanhan passin kulman pois, ettei sitä voi enää käyttää.Se loppu jää muistoksi.

    • kyllä voi

      Ei tarvi, minä sanoin että passi on hukkunut, täytin paperin ja se oli siinä.

      Kyllä voi olla kaksikin passia yhtäaikaa voimassa, meilläkin passi meni viisumin hakemiseen ja samalla piti käydä ulkomailla, sain uuden passin. Joten voimassa oli kaksi passia.

    • .......

      Mulla on kotona 2 vanhaksi mennyttä passia, joista ei ole kummastakaan kulmia leikelty eikä reikiä tehty, miehelläni myös vanhat passit tallella, ei pitkäaikaisviisumeita tai muuta syytä, poliisilaitos ei vaan ole halunnut niitä, enkä ole ottanut mukaani kun olen mennyt hakemaan uuden, ei ole pyydettykään, ei silti.

      Passin hakupäivä ei ole sama kuin myöntöpäivä, eli varmasti pääset tekemään reissusi. Mieheni teki passihakemuksen torstaina ja tiistaina jo tuli tekstiviesti että passin voi hakea, edellinenkin passi oli sirullinen biopassi. Voisivat siirtyä takaisin 10 vuoden passeihin.

    • Muualle kun

      Viroon taitaa päästä passilla, mikä on voimassa enää vähän aikaa.
      Moneen maahan pitää olla passi missä on voimassaoloaikaa jäljellä yli 2-6 kk matkan päättymisen jälkeen, noin vinkiksi tulevaisuuteen...

    • joku roti

      Ihme ettei sheriffit pistänyt tuollaista idioottia koppiin!

    • Jänisxx

      Hmm, mutta Viroon pääsee myös ilman passia. Shengen liitto yms.

      • .......

        Juu pääsee ilman passia, jos on henkilökortti. Ajokortti ei ole matkustusasiakirja, se ei todista minkä maan kansalainen olet.


      • Ihmekyselijöitä
        ....... kirjoitti:

        Juu pääsee ilman passia, jos on henkilökortti. Ajokortti ei ole matkustusasiakirja, se ei todista minkä maan kansalainen olet.

        Mitäs se kenellekään edes kuuluu kuka minä olen?
        Saati mitä asiakirjoja minulla on, sekään ei kuulu kenellekään...


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 126
      3239
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2956
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2268
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      25
      1796
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1529
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1407
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe