Ohut kihlasormus??

rautalankasormessa

Tahtoisin kovin mielelläni ohuen kihlasormuksen. Minulla on todella sirot sormet enkä haluaisi paksua sormusta koristamaan pientä sormeani.

Kävimme mieheni kanssa tänään kahdessa kultakaupassa. Ensimmäisessä kaupassa ihaillessani erästä kapeaa valkokultaista sormusta muutamalla pienellä timantilla, myyjä totesi, että kapea sormus ei kestä 10 vuotta pidempään. Harmittaa ihan kamalasti, koska se sormus oli aivan täydellisen näköinen!

Toisessa liikkeessä katseeni hakeutui samalla tavoin kapeisiin sormuksiin ja tältä myyjältä kysyin, että haittaako se, jos sormus on näin kapea. Sormukset olivat siis yhtä kapeita kuin edellisessä liikkeessä ollut sormus. Tämä myyjä taas sanoi, että eihän se mitään haittaa. Varsinkaan, jos miettii hieman paksumpaa vihkisormusta myöhemmin. Katsoimme vielä oikein kauniita mahdollisia kihla-vihki-yhdistelmiä, jossa oli mukana kapea kihlasormus.

Mieheni taas oli sitä mieltä, että tottakai valitsen sellaisen sormuksen, joka miellyttää minua. Hänen mielestään minun tulee viihtyä sormuksessani. Olen tietenkin itse samaa mieltä, mutta minua huolettaa sormuksen kestävyys.

Pohdinkin tässä nyt, että uskallanko ottaa kapean sormuksen? Meneekö se huonoksi parissa vuodessa? Entä voinko mahdollisesti juottaa kapean sormuksen tulevaisuudessa kiinni vihkisormukseeni, jotta kihlasormuksen ikä kasvaisi?

4

2312

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tietoa on

      Jos sormus on niin ohut että mies pystyy painamaan sen paljain sormin lyttyy niin se ei tule kestämään. Teetä kultasepällä ja kysele häneltä vaikka netitse vähän infoa kesto ja hintaluokasta.

    • kaksi kapeaa pientä

      No ostit varmaan jo sormuksesi, mutta kyllä minun ohut sormukseni on hyvin kestänyt 25 vuotta, ja mitään muutoksia ei näy kummassakaan. Eli kyllä se kestää varmaan tarvittavat 50 vuotta, vaikka usein tuntuu jo 10 riittävän.

    • 2+8

      Voisin sanoa korumyyjänä, että en suosittele kihlaksi tai vihkiksi sormusta joka on alle 2mm.
      Totta kai se voi joillain kestääkin läpi elämän, mutta useimmiten ei.
      Se on kyllä harmi, koska monille naisille sellainen ohuempi sormus sopis tosi kauniisti.

      Suosittelen itsekin kääntymään osaavan kultasepän puoleen!

    • simple neuvo

      Riippuu vähän mitä työtä teet ja haluatko ottaa sormuksen pois sormesta töissä ja harrastuksessa. Ohut sormus ei kestä työntekoa vääntymättä.

      Sormuksen kapeus ei sinällään ole ongelma jos materiaalilla on vähän paksuutta. Leveäkin sormus voi ihan hyvin olla pellinohut ja ymmärrettävästi sekin vääntyy. Teetä sormus kultasepällä ja kysy häneltä neuvoa mikä materiaalivahvuus olisi hyvä ja pitäydy omassa sormuksen leveydessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      251
      18429
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      83
      3135
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      123
      2161
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      191
      1850
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      134
      1725
    6. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      269
      1403
    7. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1272
    8. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      82
      1083
    9. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      118
      960
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      232
      959
    Aihe