mikä diesel-astrassa vikana???

ämmämpää

Pihalla Opel Astra, 2002 1.7 Dti, ajettu 290 000

Pari kuukautta sitte alko temppuilla. Ajossa nykki aikansa ja sammu.
Lähtee uudestaan käyntiin, taas ajelee jonku aikaa ja tekee saman.
Ei pala vikavaloa, ei löydy vikakoodeja.

Vaihdoin laturin ja akun ku menivät joku aika sitte.
Molemmat ohjausyksiköt huollatettu viime viikolla.
Ei mittää vaikutusta näillä.

Tänä aamuna se sitten päätti hörähtää vaan ku käynnisti, ei siis lähe käyntii ollenkaa. Voisko joku viisaampi kertoa, missä kenties vika, ku ei merkkiliikkeessäkkää osannee sanoa???

8

1494

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 7+9
    • Epäilys, että ruiskutussuuttmiet ei tahdo toimia. Joko ne ovat tukkoiset tai sitten niistä on jouset kuoleentuneet, jonka takia polttoaine tulee norona eikä hienojakoisena sumuna.

      • waler

        Ruiskupumppu saattaa olla mennyt,tai menossa.
        Se on sitten kallista.
        Mut vaikee sanoo ....


    • Opel Vivaro -08 diesel, aamuisin käynnistysvaikeuksia. Onko samanlaista ongelmaa kenelläkään ilmaantunut? Aamulla käynnistyy hetkeksi, sammuu n. 10.s kuluttua. Käynnistyy uudelleen ja antaa ajaa 2-300 metriä. Sammuu ja käynnistyy vasta pitkän starttaamisen (n. 2-3 min) jälkeen. Tämän jälkeen koko päivä ihan normaalia käytöstä.. ei mitään ongelmia. Paineventtiilit vaihdettu, vikamuistia luettu useaan kertaan.

    • asentaja..

      Auto on jo varmaan korjattu.
      Huomasin jutun vasta nyt. Vikahan on dieselpumpun ohjainlaitteessa. Ohjainlaite lähtee ruuveilla irti itse pumpusta. Sitten ohjainlaitteen saumat avataan ja piirilevy tulee näkyviin.
      Siellä on paksummissa johtoliitoksissa murtumat, näkyy selvästi vaikkapa suurennuslasilla.
      Juotoskolvilla liitokset kuntoon ja kansi paikoilleen liimatiivistemassan kanssa.
      Sitten vaan osa paikoilleen.
      Itse dieselpumppua ei tarvi irroittaa.
      Työ on parin tunnin homma.

      • asentaja..

        Tämä ohje on tuohon Astran vaivaan.
        Tuo Vivaron vika viittaa polttoaineputkiston/suodattimen ilmavuotoon.


      • as2
        asentaja.. kirjoitti:

        Tämä ohje on tuohon Astran vaivaan.
        Tuo Vivaron vika viittaa polttoaineputkiston/suodattimen ilmavuotoon.

        Auton merkki huomioon ottean veikkaisin kans ilmavuotoa joka todennäköisesti kohdentuu siihen polttoainesuodattimeen.


    • Nahta

      Minä kyllä vaihtaisin polttoaine suodattimen näin aluksi. Laittaisin myös kaikki siihen kuuluvat tiivisteet uudet, oikein paikoilleen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      726
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      281
      690
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe