Heippa
Omistan talon, jossa vanha betonitiilikatto. ainaskin yli 40 vuotta vanha.
no..ajattelin, että kun ei vuoda, niin kunnostan sen.
putsasin teräsharjalla sammaleet pois ja sitten pesin vielä painepesurilla koko katon. laitoin myös kattoon sammalmyrkkyä, ettei uudestaan ala sammaleet kasvamaan.
ja sitten hain talvella einza huoltomaalia Aurasta, koska talvella kaikki maalit oli puoleen hintaan. ja tällä maalilla maalasin katon.
kaikki tapahtui viime kesänä ja nyt katto on edelleen täysin virheetön.
maalit maksoi 170 ekua ja tietysti hommaa oli, mutta halvalla sain hienon katon.
jotkut ovat luulleet, että mulla on uusi katto..heh..
Näin kunnostin tiilikaton..
3
267
Vastaukset
- ölkjölkj
Ite putsasin tiilet, ja maalasin ne sitten perinnemaalilla. Maaliin tulee punamultaa, rasvatonta maitoa ja sementtiä. Eikä maksa paljon.
- jouko8657
Kiinnostaisi tietää miten hyvin se pysyy tiilessä ja onko se veden pitävä. Minkälainen sinulla oli sekoitus suhde? Meillä tiilikatto asennettu 1989 ja se pitäis joko uusia tai sitten jotain pitäis kehitellä kun se pinta alkaa olla vähän huono ja yhdeltä lappeelta on tiiliä pitänyt vaihtaa kun ne on reunoistaan murentuneet se reuna joka menee tiilen päälle. Toiseksi olen ajatellut, että jos vaihtaisi kaikki tiilet yksitellen, mutta se on melkoinen urakka jos niin tekee. Joka tapauksessa viimeistään ensi kesänä se on tehtävä.
- Kuin uusi!
Meillä maalattu 30-vuotta vanha tiilikatto 2-kesää sitten ja näyttää ainakin vielä ihan uudelta. Katto maalattiin Isonit tiilikaton erikoismaalipinnoitteella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1302926- 2182917
En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.791866Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va761502Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2381383- 471118
- 991021
- 111929
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6853- 46853