Ostetaan dobermannin pentu.

hoosronja

Olen 13-vuotias tyttö ja perheeseeni kuuluu 1 todella kiltti ja hyvin koulutettu 7-vuotias dobermann uros, äiti, isä ja pois muuttanut siskoni. Etsimme dobermannin pentua joka on uros. Toivoisimme että se olisi musta ruskea, ei typistetty ja saisimme sen noin 10 viikkoisena ( 2 ½ kk vanhana). Ja kaikkein tärkeintä on että sen vanhemmilla on todella hyvät luonne ja terveyspisteet. Hintaa voisi olla 800€-1100€ mutta hinnasta voidaan neuvotella. Olisi hyvä jos joutuisimme hakemaan pennun alle 200km päästä Jyväskylästä, mutta jos se on hieman kauempana niin laita silti viestiä. Perheelläni oli ennen yksi dobermanni joka ei ollut hyvin koulutettu sillä vanhemmillani ei ollut kokemusta dobermanneista ennen, eikä minulla tai siskollanikaan. Nykyinen dobermannimme on todella hyvin koulutettu ja olemme kaikki oppineet todella paljon dobermanneista 13 vuoden aikana kun meillä sellainen on ollut. Voimme vannoa että se tulee hyvään kotiin, jossa sitä kohdellaan hyvin. Jos pennun myyjä haluaa niin voimme vaikka 1-2 kertaa vuodessa kertoa sen kuulumisia :)
Jos sinulla on dobermannin pentuja jotka ovat sellaisia mitä haluamme niin laita viestiä säh.osoitteeseen: [email protected]

Kertaan vielä mitä vaadimme:
- Uros
- Musta, jolla merkit ovat ruskeita
- Vanhemmilla täytyy olla hyvät luonne- ja terveyspisteet
- Saisimme pennun n. 8-10 viikkoisena
- Paikka josta pentu haettaisiin, olisi mahd. lähellä Jyväskylää, etäisyys enint. 200km

10

1358

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei näin

      Onko tämä vitsi? Että oikein 1-2 kertaa voitte kuulumisiakin kertoa.. jopas ruhtinaalista. Kuule, ei millään pahalla mutta nää jutut menee niin että te otatte ITSE kasvattajiin yhteyttä ja kasvattaja itse omien kriteerien ja omien vaatimuksien mukaan päättää että suostuuko myymään pennun. Ei nää hommat niin mene että tänne lyödään vaatimukset pennusta tiskiin ja ootellaan että joku _hyvä_ kasvattaja ottaisi yhteyttä.

    • vastailtu juu

      vastailtu

    • No huhhuh

      Kaks dobberi urosta samaan talouteen? Voi mennä hyvin tai sitten EI.

    • hoosronja

      ei näin- niin 1-2 kertaa VUODESSA, ei sen koko elämän ajalta ja tottakai kuuntelisimme myös myyjän ehtoja ja olen etsinyt netistä lähes kaikkialta myytäviä dobermannin pentuja, ja tämä on nyt yksi paikka josta niitä kysyn. :)

      No huhhuh- Niin ja uskomme että se tulee toimimaan, sillä saamme nykyisen uroksemme hillittyä :)

      • ei näin

        Niin...vuodessa. Itse olen kasvattajaan yhteydessä huomattavasti useammin. Mutta se siitä, ei kaikkia kasvattaia edes kiinnosta olla tuon vertaa yhteydessä ja jokainen valitsee sitten mieluisensa kasvattajan. Mitä toiseen urokseen tulee niinteidän tarvitsee olla valmiita siihen että MAHDOLLISESTI teidän tarvitsee koirat eristää toisistaan. Vaikka saisitte vanhan uroksenne hillittyä, niin ette voi tietää millainen tuleva uros on. Ja jatkuva kyräily koirien välillä aiheuttaa molemmille ihan turhaa tressiä.


    • 11

      Itse olen myös sitä mieltä että tällä tavalla ei koiraa voi löytää. Se on otettava kasvattajiin itse yhteyttä, mutta tuntuu jotenkin kohtuuttomalle että joku alkaa täällä lapselle huutamaan jostain semmoisesta kun aloittaja sanoo että VOISIVAT VAIKKA olla yhteydessä kasvattajaan 1-2 vuodessa, mikä ainakin omaan korvaani kuulostaa vain pelkältä ehdotukselta, enkä usko että kaikki ovat kasvattajiinsa yhteydessä todella usein ja ovat päivittämässä melkein joka kuukausi tilannetta. Aloittaja kirjoitti ihan asiaa joten kai sitä nyt joku juttu piti löytää mihin takertua kiinni.

    • raha ratkaisee

      pentu menisi aivan varmasti virolaiselle pentutehtailijalle tekstin perusteella.

      • Anakin!

        Ei tarvitse niinkään kauas mennä, kun niitä pentutehtailijoita löytyy ihan tästä Suomestakin!


    • toopet!

      eiköhän ne pentutehtailijat osaa pentunsa ostaa muualtakin kuin tälläiseltä palstalta.

    • Anonyymi

      Vai että tällaisen ostoilmoituksen olen laittanu 13 vuotiaana 😂 Olin ilmeisesti vähän omatoiminen nuori. Mikäli joku vielä tänä päivänä lukee tätä ilmoitusta niin on kyllä kerrottava, että vanhemmat hoitivat aikoinaan pennun ostamis hommat ihan itse suoraan kasvattajalta, halusin selkeästi tehdä vain oman osani 13 vuotiaan tapaan. Mutta urokset tosiaan tulivat toimeen keskenään ja uusi pentu ei mennyt virolaiselle pentutehtailijalle 😀

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      92
      4350
    2. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      44
      4275
    3. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      612
      4006
    4. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      2877
    5. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      79
      2551
    6. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      128
      2118
    7. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      340
      2104
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      195
      2023
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      29
      1675
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      66
      1442
    Aihe