Pariisin ruokakulttuuri

HANURISTA KOKO.....

On aivan turha lyödä löylyä siitä, että ranskassa on hyvä ruoka.
Selvä se, että jos pistät likoon 35-70 euroa annokseen, niin tekeehän kuka tahansa hyvän sapuskan, vaikka timpuktussa!
Olen käynyt monia kertoja työni puolesta Pariisissa ja muissa ranskalaisissa kaupungeissa ja voin kyllä vakuuttaa, että normaalilla noin 10e lounashinnallla et saa mitään järkevää syötävää ranskalaisesta ravintolasta.
Puhu ranskaa, vaikka joka sana ja saat sotkua.
Saksassa saat AINA HYVÄÄ RUOKAA JA KOHTUU HINTAAN !
ESIMERKKI (1 sadoista):
Ruoka kahdelle. Perunat (yrtti) paistettu pekonimurusten kera...maistui todella hyvältä. Vihannekset: Keitetty parsa, porkkana, x-tra salaatti , Sauerkraut ym traditionaaalinen saksalainen. Juomat: kaksi paikallista snapsia, 1 punaviini (12cl) ja 1 olut (0.33 l)
>>>>
>>>--LASKU: 26.70 EUROA. ( pihvejä oli 6 kpl 2 hengelle! )
RANSKASSA EI KOSKAAN !!!!!

10

674

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kyyninen ihminen

      Et vain osaa.

    • Moi j'ai bien mangé

      Jännää, mulla ei ole koskaan ollut tuota ongelmaa.

      Mutta hei, ehkä sun ei sitten vaan kannata matkustaa Ranskaan, jos tulee paha mieli? Ja jos pakko on mennä, niin ota ihmeessä eväät mukaan.

    • paris mon amour

      Pariisissa saa hyvää ruokaa mutta se maksaa.
      Suomalaisella huoltoasemalla saa alle kympin seisovasta pöydästä paremmat ruuat kuin Pariisista viidellä kympillä.
      Mutta se tunnelma on eri toista ja jos ei osaa kunnolla kieltä on jännää sitten mitä saa kun on tehnyt tilauksen.
      Kaikkein huonoin ruoka ja hitain palvelu mitä olen saanut on ollut Montmartrella ravintola Vaaleanpunaisessa ruusussa.

      • joku tolkku sentään

        "Kaikkein huonoin ruoka ja hitain palvelu mitä olen saanut on ollut Montmartrella ravintola Vaaleanpunaisessa ruusussa. "

        Kuka menee syömään sellaisessa turistirysässä kuin Montmartre?

        Jos hyvää aikoo saada, niin ei missään tapauksessa mihinkään turistiraflaan!


      • Aika murjaisu

        "Suomalaisella huoltoasemalla saa alle kympin seisovasta pöydästä paremmat ruuat kuin Pariisista viidellä kympillä."

        HAHHAHAHAHAHHHAHAHHAAAAAAAAAAAAAHHHHHAAHAAHHA!!!!! :D :D :D


    • Coupedechampagne

      Tässä on taas tää perinteinen....suomalaisen mielestä parasta on jos saa 15e navan niin täyteen ettei jaksa enää kävellä. Ihan sama mitä siinä lautasella on, kunhan on vaan koko rahan edestä ja mahdollisimman paljon. Kaikki noutopöydät ja ruotsinlaivan buffetit on kuin pala taivasta ja saa rahalle vastinetta. Vaikka taso on niin alhaalla, etten henkilökohtaisesti syöttäisi sitä moskaa edes koiralle. Ei millään pahalla :)

      • 15+18

        Äläkä unohda että hintaan pitäisi kuulua myös se "iso tuoppi"... :D


    • sipu-mamma

      Olen kanssasi samaa mieltä

    • paris15er

      Olen sitä mieltä että jos joku on valmis matkustamaan Pariisiin ja aterioimaan siellä "hyvin" täytyy pitää mielessä ainakin pari asiaa:

      1. Syö jossain muualla kuin turistikaduilla. Jos haluat hyviä suosituksia, etsi niitä netistä - sivuja on lukemattomia

      2. Ole valmis maksamaan, itse ainakin olen aina valmis uhraamaan syömiseen ulkomaanreissuilla (Euroopassa) enemmän kuin kotopuolessa.

    • puhvettia

      Ruotsinlaivan buffet on tosi laadukas. Ja kallis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4135
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1620
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1416
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1402
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1140
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1131
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe