Ajattelin vain tulla kysymään mielipidettänne siihen että..

-

Onko ihan hirvittävän paheksuttavaa jos seurustelen 12 vuotta vanhemman kanssa?

Ja krhmm ikää minulla 14v ja miehellä 26v.

3

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seksolooki.

Tuo ikäero aiheuttaa sen, ettei suhteessanne saa olla seksiä.
      Sellaisessa tapauksessa miehesi saa syytteen alaikäiseen
      sekaantumisesta. Voit kuitenkin olla seksisuhteessa ikäise-
      si kanssa.

• last.suoj. valt.

Ei muuta kuin odottelette neljä vuotta. Siinä se miehen rakkaus joko roihahtaa,
      tai sitten ei.

• Suojaikäraja alas!

"Ei muuta kuin odottelette neljä vuotta."

Miten niin 4 vuotta? Suojaikäraja Suomessa on 16
      eli riittää että odottelee parivuotta.

Saksassa, Italiassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa, Kreikassa, Unkarissa, Moldovassa, Serbiassa jne. suojaikäraja on tuon 14 vuotta. Espanjassa vain 13 eli kaikissa noissa EU-maissa suhteenne olisi täysin laillista ja normaalia.

Näissä EU-maissa 14-vuotiaalla on jo seksuaalinen itsemääräämisoikeus eli hän saa itse päättää parisuhteestaan ja seksikumppanistaan, ilman että sosiaali- tai terveysviranomaiset, poliisit, vanhemmat tai kukaan muu voi sitä määrätä tai estää.

Jopa naapurin hyysärimaassa Ruotsissa suojaikäraja on alempi, 15-vuotta kuten myös Ranskassa, Tanskassa, Islannissa, Puolassa, Romaniassa, Slovakiassa, ym... monissa muissa ns. sivistysmaissa.

Mikä tekee suomalaisnuorista niin "jälkeenjääneitä" ettei heillä tätä samaa oikeutta omaan itseensä ole?

Kun nykyinen rikoslain 20 luku 1990-luvun lopussa säädettiin, suojaikäraja ehdotettiin alennettavaksi 15 vuoteen. Tuolloin viitattiin tutkimustuloksiin sukukypsyyden aikaisemmasta saavuttamisesta ja siihen, että USEISSA Suomeen verrattavissa MAISSA SUOJAIKÄRAJA on ALEMPI.

Jostain kumman syystä sitä ei kuitenkaan alennettu, siitä syystä Suomessa annetaan niin paljon tuomiota "lapsen seksuaalisesta hyväksikäytöstä", koska suurimmassa osassa tuomiosta on kyse juuri näistä lähellä suojaikärajaa olevista seurustelusuhteista!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      30
      3888
    2. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1869
    3. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1324
    4. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1256
    5. Toivoisitko Rakas vielä?

Haluaisitko vielä? Uskoisin osaavani näyttää sinulle, kuinka ainutlaatuinen nainen olet.
      Ikävä
      67
      1135
    6. Tiesitkö tätä ex-miehistä? Noriko Salo jysäytti yllätyspaljastuksen

Noriko Salo ja ex-F1 kuski Mika Salo olivat naimisissa v. 1999-2022. Kirsi Salon ex-mies puolestaan on muusikko Sammy A
      Kotimaiset julkkisjuorut
      5
      981
    7. Koska tajusit silloin aikanaan

että olin ihastunut sinuun? 🤭😍 Taisin olla aika läpinäkyvä 🫣❤️
      Ikävä
      47
      901
    8. Keskustelua kasteesta

You tubessa kaksi pappia keskustelivat kasteesta ja kritisoivat raamatullista uskovien kastetta. Toinen heistä yritti
      Kaste
      356
      868
    9. Ihan pieni näkeminen vaan

👋 ja minä olisin valmis jo vaikka mihin sun kanssa. Nämä on näitä.. 🤫🫣😘💥
      Ikävä
      26
      851
    10. En haluaisi kaiken kuihtuvan pois

ilman, että olemme voineet jutella rauhassa kasvotusten... Mutta mistä ihmeestä löydän sinut?
      Ikävä
      39
      841
    Aihe