Nissan Maxima -00 3.0 V6 automatic

Maxima nainen

Elikkäs olen jo reippaan vuoden päivät tuommoisen auton omistanut ja olen ihan rakastunut siihen. Auto toimii ja kukkuu muutoin aivan mallikkaasti, MUTTA siinä kojetaulussa palaa lähes jatkuvalla syötöllä moottorivalo ja kun koodin katsoo niin se on 0430 (en muista enää oliko jotain kirjainta edessä, saattoi olla P).
Nyt tässä jo tovin aikaa olen sitten miettinytkin mistä lähtisin liikkeelle, että tuon vika koodin saisin kokonaan hävitettyä.

Olen miettinyt ECM:n päivitystä, koska koneessa on Kalifornian säädöt. Toisena olen pohtinut katalysaattorin irrottamista ja putsaamista, se vaan on saakelin iso homma ja autoa kuitenkin tartteis periaatteessa joka päivä. Kolmantena olen pohtinut myöskin kaikkien kolmen katalysaattorin vaihtoa uusiin, tämä on vain se ihan vihon viimeinen keino, koska on saakelin kallista.

Sitten on toinenkin pieni ongelma autossani ja uskon ettei se ole millään tavoin yhteydessä tuohon kattiongelmaan. Nimittäin joskus lyhyenkin ajon jälkeen kun auton jättää tyhjäkäynnille niin se saattaa yhtäkkiä nostaa kierrokset lähemmäs 3000 rpm. SItten kun se on tuon tehnyt, niin ajoon lähtiessä laatikko ei todellakaan toimi normaalisti. Se oudosti "potkii" vaihteita ja muutenkin auto käyttäytyy oudosti. Tuon ongelman saa "kuitattua" sillä pois, että sammuttaa auton ja käynnistää vaikka samantien uudestaan. Outo ongelma, mutta tähänkin jos jollakin olisi vinkkiä kertoa mikä voisi olla vikana ja mitä sille voisi tehdä niin olisin erittäi kiitollinen. :)
(MAFissa en kuitenkaan usko vikaa olevan, koska se on vuosi sitten vaihdettu uuteen.)

Nyt vain toivon asiallisia vastauksia ja toivottavasti joku osaa auttaa minua ongelmieni kanssa! Autosta en helpolla luovu, koska todellakin auto on aivan ihana ja muutoin toimii todella nätisti.

15

1737

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maksimaalista

      Käy autosi kanssa huollossa,korjaavat valom osoittaman vian ja valo sammuu.tosin kylläkin maksa ison kasan euroja mutta jos kerran maximalla ajelet kai siitä jotakin pitää maksaakin,lystistä meinaan.

      • maxima nainen

        Miksi veisin kalliiseen korjaamoon? Halusin vain vinkkejä mitä voisi olla vikana, en todellakaan idioottimaista vastausta jonka sain. Kiitos.


    • h bkbvuibyuibi

      Olet nyt sekoittanut Maksiman ominaisuudet ja viat. Jossain muussa pirssissä noita voisi pitää vikoina, mutta Maksimassa ihan normisettiä. Uudemmissakin Nissaneissa on niin, että niillä pitää ajaa vähintään 100 kilometriä kerrallaan, jotta se voisi toimia.

      • maxima nainen

        Huoh. Luetun ymmärtämisessä mahdollisesti ongelmia?
        Kylläpä nuo kuvailemani asiat vain vikoja ovat, mutta sinähän saat toki olla toista mieltä.

        Näköjään täältä ei saa sitten asiallisia vastauksia ongelmiinsa, joten kiitos ja kumarrus vain.


      • Antti
        maxima nainen kirjoitti:

        Huoh. Luetun ymmärtämisessä mahdollisesti ongelmia?
        Kylläpä nuo kuvailemani asiat vain vikoja ovat, mutta sinähän saat toki olla toista mieltä.

        Näköjään täältä ei saa sitten asiallisia vastauksia ongelmiinsa, joten kiitos ja kumarrus vain.

        Mene NCF.fi sivulle ja liity jäseneksi. Jäsenmaksu ei päätä huimaa ja sivuilla asiallinen keskustelupalsta. Jäsenille vielä parempi jossa asiallisia vastauksia


      • maxima nainen
        Antti kirjoitti:

        Mene NCF.fi sivulle ja liity jäseneksi. Jäsenmaksu ei päätä huimaa ja sivuilla asiallinen keskustelupalsta. Jäsenille vielä parempi jossa asiallisia vastauksia

        Kiitoksia vinkistä. Täytyypä mennä siellä käymään siis. Josko vaikka saisi asiallisia vastauksia. :)


    • NCF jäsen

      NCF:fi:n jäsenmaksu on vuodeksi kerrallaan 20€ ja siihen hintaan sisältyy oma osio jäsenille joka ei muutoin aukea sekä kaksi kerholehteä vuodessa. Lisäksi foorumilla on ihmisiä jotka osaavat auttaa asioissa, mutta kaukoparantaminen ilman auton näkemistä ja koeajoa on aina vain arvauksia.

      Luulen, että joudut viemään autosi korjaamolle vikakoodien lukuun, sieltä syy autosi käyttäytymiseen voisi löytyä helpoimmin. Mikäli tarvittava tietotaito sekä laitteet löytyvät itseltä, googlesta hakemaan vikakoodien tarkoituksia.

      Mainitsit että autossasi on "kalifornian säädöt", onko autosi muuttoautona tullut amerikan malli vai mitä tarkoitat tuolla? Jos autosi on amerikan malli, eroaa se eurooppaversiosta tuossa vuosimallissa jonkin verram juurikin saasteidenpoistolaitteiden osalta, koska Kaliforniassa on tiukemmat pästörajat kuin muualla Yhdysvalloissa tai Euroopassa.

      Mutta ncf:lle jäsenhakemus menemään ja sieltä voisi ehkä saada apua. Jos siellä ei kukaan osaa auttaa, niin lähin osaava korjaamo on seuraava luonnollinen vaihtoehto.

      Hyvää kesää, ja jos ongelma selviää, olisi kiva jos laittaisit ratkaisun autosi ongelmaan tänne niin muut voisivat hyödyntää sitä mikäli samanlaisia ongelmia ilmenee.

      :)

      • saulicity

        Aloittajan juttuhan oli provoa alusta loppuun, älkää nyt ihan kaikkeen tarttuko...:-)


      • maxima nainen

        Kiitos asialliaesta vastauksestasi! :)

        Vikakoodin pystyn lukemaan kyllä ja olen siihen selityksenkin hakenut, en vain enää muista mikä se oli. Jotai lohko 2... Moottorihuomio valo palaa jatkuvalla syötöllä, enkä enää edes jaksa sitä kuittailla pois, kun se tulee takaisin samantien.

        Kysyit niistä "Kalifornian säädöistä" niin kyllä. Myyjyn mukaan auto on todellakin jenkkilän ihmemaasta tuontiauto ja ECM:ssä siis sen arvot myöskin päästöille. Kalifornia kun tunnetusti on säätänyt yhdet tiukimmat rajat päästöille. Ja se on myöskin täällä koto Suomessa tarkastettu ja näinhän ne arvot tosiaan ovat.

        Tuota NCFää liittymistä olen harkinnut, mutta en vielä ole itsestäni vain saanut aikaiseksi siihen liittyä, toki ratkaisun ongelmaani sitä kautta voisin löytää helpommin. Ideat ja ehdotukset vioista riittää vallan hyvin, taitoa itseltänikin löytyy pikkuisen tuusailla ja ammattitaitoisia kavereita myöskin.

        Lambdaa ollaan monen kanssa mietitty ongelman lähteeksi, mutta se ei taasen kuvioon sen takia sovi, koska ei anna lambdasta omaa hälyä. Pitkillä matkoilla tasasella kaasulla ei valo juurikaan syty mutta kaupunki ajossa herkemmin. Nyt oon ottanu ylivaihtern pois käytöstä ja laittanu lootan "sportti" asetukseen, josko korkeammilla kierroksilla polttaisi katista sontaa paremmin pois. Se on siis edelleen työn alla tämä kokeilu eikä ainakaa vielä ole ollu apua yhtään siitä.

        Mutta tosiaan. Kiitos asiallisesta ja auttavasta vastauksesta ja jos jossain vaiheessa saan ratkaisun ongelmaani niin tulen tänne sen mielelläni kertomaan, jos siitä olisi myös muille apua. :)


        Ja sinä joka minua provoksi väität, niin kerro perusteesi väittämällesi. Vai oletko vain niin pirun kateellinen kun mulla on maxima ja sulla micra?


      • Kokeile lisäainetta
        maxima nainen kirjoitti:

        Kiitos asialliaesta vastauksestasi! :)

        Vikakoodin pystyn lukemaan kyllä ja olen siihen selityksenkin hakenut, en vain enää muista mikä se oli. Jotai lohko 2... Moottorihuomio valo palaa jatkuvalla syötöllä, enkä enää edes jaksa sitä kuittailla pois, kun se tulee takaisin samantien.

        Kysyit niistä "Kalifornian säädöistä" niin kyllä. Myyjyn mukaan auto on todellakin jenkkilän ihmemaasta tuontiauto ja ECM:ssä siis sen arvot myöskin päästöille. Kalifornia kun tunnetusti on säätänyt yhdet tiukimmat rajat päästöille. Ja se on myöskin täällä koto Suomessa tarkastettu ja näinhän ne arvot tosiaan ovat.

        Tuota NCFää liittymistä olen harkinnut, mutta en vielä ole itsestäni vain saanut aikaiseksi siihen liittyä, toki ratkaisun ongelmaani sitä kautta voisin löytää helpommin. Ideat ja ehdotukset vioista riittää vallan hyvin, taitoa itseltänikin löytyy pikkuisen tuusailla ja ammattitaitoisia kavereita myöskin.

        Lambdaa ollaan monen kanssa mietitty ongelman lähteeksi, mutta se ei taasen kuvioon sen takia sovi, koska ei anna lambdasta omaa hälyä. Pitkillä matkoilla tasasella kaasulla ei valo juurikaan syty mutta kaupunki ajossa herkemmin. Nyt oon ottanu ylivaihtern pois käytöstä ja laittanu lootan "sportti" asetukseen, josko korkeammilla kierroksilla polttaisi katista sontaa paremmin pois. Se on siis edelleen työn alla tämä kokeilu eikä ainakaa vielä ole ollu apua yhtään siitä.

        Mutta tosiaan. Kiitos asiallisesta ja auttavasta vastauksesta ja jos jossain vaiheessa saan ratkaisun ongelmaani niin tulen tänne sen mielelläni kertomaan, jos siitä olisi myös muille apua. :)


        Ja sinä joka minua provoksi väität, niin kerro perusteesi väittämällesi. Vai oletko vain niin pirun kateellinen kun mulla on maxima ja sulla micra?

        nimittäin bensiiniin!! Minulla oli samanlainen ongelma, tosin täältä ostetussa Nissanissa. Tuttavani kehotti laittamaan tankkiin yhden pullollisen Forte -nimistä bensakoneille sopivaa lisäainetta puoleen tai kolmasosaa tankillista bensaa. Tein vihjeen mukaan ja moottorin häiriöistä kertova merkkivalo, juuri tuo moottorin kuva, sammui.
        Valo syttyi uudelleen muutaman sadan kilometrin jälkeen, jolloin laitoin em. polttoainemärään 250 ml:n pullollisen Redex -merkkistäö lisäainetta. Nyt valo on pysynyt poissa jo pari tuhatta kilometriä.
        Suosittelen kokeilemista - eikä maksa paljon!


      • maxima nainen
        Kokeile lisäainetta kirjoitti:

        nimittäin bensiiniin!! Minulla oli samanlainen ongelma, tosin täältä ostetussa Nissanissa. Tuttavani kehotti laittamaan tankkiin yhden pullollisen Forte -nimistä bensakoneille sopivaa lisäainetta puoleen tai kolmasosaa tankillista bensaa. Tein vihjeen mukaan ja moottorin häiriöistä kertova merkkivalo, juuri tuo moottorin kuva, sammui.
        Valo syttyi uudelleen muutaman sadan kilometrin jälkeen, jolloin laitoin em. polttoainemärään 250 ml:n pullollisen Redex -merkkistäö lisäainetta. Nyt valo on pysynyt poissa jo pari tuhatta kilometriä.
        Suosittelen kokeilemista - eikä maksa paljon!

        Fortea olen joo kokeillut ja itse en siitä kyllä mitää ihmeempää "apua" huomannut. Mutta toi toinen mistä mainitsitnin pitääpö etsiä sitä ja kokeilla. Kiitoskia siia vinkistä!! :)


    • jnujnimim

      Ennen ei voi kommentoida, kun kerrot,minkä vuosimallin maxima?

      • maxima nainen

        otsikossa mainittu jo vuosimalli..elikkäs 2000 a33 korimalli..


    • dsffhgj

      Jos on 2000-malli, niin ei kannata
      merkkivaloista huolestua. Maximan koneelle ei Suomen teillä saa annettua kauraa tarpeeksi, karstaa tulee ja anturit herkkiä ilmoittelemaan koneen tuntemuksista...ei mitään syytä huolestua, sillä OBD-mittaus pitää katsastuksessa tehdä vasta 2001 ja nuorempiin.

    • näitä

      itselläni oli tyhjäkäynti moottori jumissa ,käyttäityi noin. hintaa 600e en ostanut.vaan tukin sen kanavan kumiletkulla. siis sen mikä antaa lisäilmaa kaasuläpälle tyhjäkäyntimoottorin takana. nyt jonkinlainen tyhjäkäynti reilu 1000 kierrosta-

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      461
      3391
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      456
      3324
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      136
      2931
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2262
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2130
    6. 192
      1487
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1377
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1246
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      86
      1242
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1070
    Aihe