Rotu?

ilmapalloaaa

Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
- Aamuisin noin puolentunnin pikalenkki, päivällä noin tunnin lenkki ja vapaana oloa, iltaisin myös tunnin lenkki. Vapaapäivisin / viikonloppuisin metsälenkkejä, jotka ovat jotain parin- kolmen tunnin pituisia. Joskus jos on kipeä, niin lenkit lyhyempiä.

Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
- Kerrostalo kaupungin laitamilla. Ei siis missään villissä keskustassa. Lähellä tosi hyvät lenkkeilymaastot.

Lapsien määrä
- Vielä ei ole yhtään, eikä välttämättä tule. Sukulaisilla kuitenkin lapsia / lapsia tulossa, joten lapsiystävällinen pitää olla kuitenkin.

Aiemmat koirakokemukset
- Labradorinnoutaja ja kääpiösnautseri. Molemmat itse koulutettu. Kokemusta löytyy myös suomenpystykorvasta, ajokoirasta ja jämtlanninpystykorvasta. Tietenkin sukulaisten ja ystävien koiria tullut hoideltua.

Harrastustoiveet
- Harrastustoiveita on aina sohvalla nukkumisesta PK-lajeihin asti. Ainankin agilityä ja jälkeä haluaisin tulevan koiran kanssa harrastaa. Jos läheltä löytyy noita muitakin harrastusryhmiä, niin tietenkin muitakin lajeja :) Näyttelyissä myös tarkoitus käydä ainankin pari kertaa.

Turkkitoivomukset
- Mielellään pitkä- tai lyhykarvainen. Harjaus päivittänkin kelpaa, mutta en halua mitään ns. takkurotua! Trimmattavaa en myöskään halua, ellei sitten voi koneella ajaa karvan lyhyeksi.

Minkä kokoinen koira
- Mieluiten 55-65cm korkuinen, mutta myös pieniäkin voi ehdotella.

Koiran luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys jne)
- Kuten aiemmin mainitsin, niin lapsiystävällinen tulee olla. Koiran tulee olla mieluiltaan energinen, että suostuu lähtemään säällä kuin säällä lenkille, mutta sellainen ettei se käy hyppimään seinille jos jää yhtenä päivänä lenkit vähiin. Kovuutta ja itsepäisyyttä saa olla, kunhan on koulutettavissa kuitenkin oleva. Miellyttämisenhaluisuutta siis pitää olla. Älykäskin tulee koiran olla ;) Metsästysvietti hallittavissa, mitään metsästysrotua en halua. Tarkennan sitten lisää, nyt ei tule muuta mieleen :D

Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut
- Noutaja- ja paimenkoirarotuiset kiinnostaa eniten.

19

137

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kakkelipukki

kissa

• 20

Lk collie. Juuri sopiva kriteereihin. Tarvitsee liikuntaa ja tekemistä, mutta ei pahastu jos joutuu olemaan pari päivää ilman aktiviteetteja.

• ilmapalloaa

Lk collieta olen miettinyt ja pk collietakin. Tutulta löytyy 4pitkäkarvaista ja 1 lyhytkarvainen ja eräs puolituttu kasvattaa niitä, joten rotu sinänsä tuttu.

Mieluiten kuulisin jotain muistakin roduista.

• viihdetestinä

Kokeilisitko huviksesi tätä testiä ja kertoisit mitä sait vastauksiksi :-)

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://www.selectsmart.com/DOG/&prev=/search?q=dog breed test&hl=fi&client=firefox-a&hs=MfS&rls=org.mozilla:fi:official&prmd=imvns&sa=X&ei=BWjjT9HtH9HzsgbbpYXBBg&ved=0CG0Q7gEwBA

Viihdettähän tuo, mutta joskus onni potkiikin ja osuu kohdalle juuri se sopiva :-D hauskaa tuollainen ainakin on. Minä sain ensimmäiseksi vastaukseksi englanninsetterin ja seuraavaksi punavalkoisen irlanninsetterin. Mielestäni ihan kelpoja rotuja minulle ne olisivat, varsinkin se seuraava :-)

• ilmapalloaa

Pointteri tuli ekaksi, jota en todellakaan halua. Ainut rotu jota voisin tuosta listasta ottaa jota sain oli 11 sijalla australianpaimenkoira (aktiivisuus tosin sitä luottaa että ei kiitos.) 12 sijalla saluki, 15 sijalla labradorinnoutaja.

• ilmapalloaa

Piti kirjoittaa, että aktiivisuus sitä luokkaa eikä luottaa.

• imeparsaa

idiootti et haluu aussii kosk ne on muka aktiivisii meil iha rauhallisii ja niit o 1

• 12+8

Dobermanni.

• ilmapalloaa

Millä perusteella dobermanni? Itsellä ei mitään kokemusta kyseisestä rodsta.

• se on siinä

Novascotiannoutaja tulee itellä mieleen nuista toiveistas. Itellä nyt dalmatialainen joka sopii muuten nuihin sun toiveisiin, mutta eri roturyhmä.

• sinun rotusi

Noutajat ovat metsästyskoiria, etkä sinä sellaisia halunnut. Monet noutajarotujen harrastajat ovat todella harmistuneita siitä, kun noutajien käyttöominaisuudet pilataan pelkällä seurakoirajalostuksella. Käyttölinjaisten geenipohja on jäämässä liian tiiviiksi, kun niistäkin otetaan paljon koiria näyttelylinjaisten geenipohjan parantamiseksi. Minäkin olen sitä mieltä, että noutajat kuuluu säilyttää metsästyskoirina.

Olen sitä mieltä, mitä moni muukin täältä sinulle sopivasta rodusta: lk collie :-)

• ap

Noutajista pidän todella paljon. Tiedän niiden olevan metsästyskoiria (oma noutajakin kävi sorsametsällä isän kanssa joskus) mutta kyllähän noita paljon näkee myös "kotikoirina". Tollerit eivät nappaa.

• ap

Unohtui edellisestä viestistä, että olisiko sellaista rotua, jossa olisi enemmän haastetta kuin lk colliessa?

• edellinnnnenn

Kotikoirina noutajia joo näkee paljon, mutta oikeastaan niin paljon, että surulliseksi tekee. Liiallinen suosio pelkkinä seurakoirina vie noutajien käyttöominaisuudet :-(

• mitä tuumit?
        ap kirjoitti:

Unohtui edellisestä viestistä, että olisiko sellaista rotua, jossa olisi enemmän haastetta kuin lk colliessa?

Hollanninpaimenkoira?
        Appenzellinpaimenkoira?
        Lapinporokoira?

• millaista haastetta
        ap kirjoitti:

Millaista haastetta kaipaat? Vaikeaa motivaatiota, kovaa luonnetta tai jotain muuta sellaista ?

• jebulista

mulla tuli mieleen mudi ja pumi, tosin ovat vähän pienempiä kuin toivoit. aktiivisia ja kovia, mutta osaavat rauhottuakin.

• ap

Olen aina haaveillut itselleni hollanninpaimenkoiraa ja mudia, mutta oon aina luullut niiden olevan tosi aktiivisa. Onko jollain kokemusta, että riittääkö noi mun lenkit ja reissut ko. roduille?

• ap

En huomannutkaan tuota yhtä kysymystä.

Millaista haastetta kaipaat? Vaikeaa motivaatiota, kovaa luonnetta tai jotain muuta sellaista ?

Motivaatio ei mielellään kovin vaikeaa, mutta haastetta siinä saa ja oikeasti tulee olla. Itsepäisyyttäkin saa olla. Pidän enemmän sellaisista koirista, joiden koulutukseen käytetään aikaa, mutta sellaisista jotka oppii myös nopeasti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka paiskasi vauvan betoniin Oulussa?

Nimi esiin.....
      Oulu
      72
      4657
    2. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      71
      4449
    3. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      111
      2977
    4. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      73
      2873
    5. Epäily: Räppäri yritti tappaa vauvansa.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/epaily-mies-yritti-tappaa-vauvansa/9300728 Tämä on erittäin järkyttävä teko täysin p
      Maailman menoa
      22
      2186
    6. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      58
      2008
    7. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      15
      1699
    8. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1513
    9. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      112
      1389
    10. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      185
      1298
    Aihe