Osaisiko joku sanoa paljonko estre hm 200 klapikoneen kulma/alennus vaihteeseen menee öljyä ja millaista öljyä? Käykö 80-95 vaihteisto öljy? Mitään papereita kun mulla ei kyseisestä vehkeestä ole.
Estre klapikone
9
4430
Vastaukset
- Någon
Koitas kattoo (jos se on Comer-merkkinen) kyseisen valmistajan sivustoilta netistä. Toki ne osaa Estrelläkin sanoa sen.
- Klapilla päähän
Olen siis nainen ja mieheni kuoltua teen itse lämmitys puut!. Yritin gooklettaa monellakin hakusanalla en löytänyt mitään tietoa itse koneessa ei ole mitään merkintää nimestä tai mallista siis kulma/alennus vaiteessa(vai mikä se on. Kone on 1998 vuodelta olisi varmaan hyvä vaihtaa öljyt.
- 11
Nokka pk200 ( Estre taitaa olla kopio Nokasta?) siinä murikassa on tehtaan lapussa kyljessä 80W. Aikaisempi omistaja muisteli öljyä menneen noin ½ litraa. Nokassa on yhdellä pultilla kiinni se suoja vo-akselin ympäriltä ja siellä on paikka mistä lisätään öljy. Poistoroppu on tuossa noin kello viiden kohdalla. Kohta vaihdan itsekin öljyt, kone tuli vasta pari viikkoa sitten pihaan. Toivottavasti tästä on jotain apua Sinulle.
- 11
Katselin kuukkelista kuvahaulla Esteriä ja Nokkaa, samanlaisilta murikoilta näyttivät.
- Någon
Sillä ei kumminkaan ole joka päivä sahattu , niin öljynvaihtoa silti unohtamatta tärkeämpi on kuitenkin öljyn määrä. Huonosti käy jos sitä on vähän, mutta myös jos sitä on piripinnassa. Siksi se ölyntarkistusproppu on sitä varten, josta tutkitaan määrä.
- Klapilla päähän
Någon nimimerkillä tuo sahattu on väärä sana kun kiljotiini kone. Joo tuo öljy määränhän saa selville kun laskee vanhat tyhjennys ropusta pois ja mittaa paljonko oli tietenkin sitä on kulunut jonkin verran. Uutta öljyä sisään öljy tason tarkistus ropusta ja sitten kun sieltä tulee öljyä hiukka pois niin sopivä määrä. Eikö se näin pitäisi mennä??. Arviolta 1.5-2 litraa sinne menee enenpää ei ainakaan mun mielestä mahu. Vieläkun tietäisi mitä öljyä mikä olisi sopivaa??. Palataanpa asiaan juhannuksen jälkeen!.
- Klapilla päähän
Klapilla päähän kirjoitti:
Någon nimimerkillä tuo sahattu on väärä sana kun kiljotiini kone. Joo tuo öljy määränhän saa selville kun laskee vanhat tyhjennys ropusta pois ja mittaa paljonko oli tietenkin sitä on kulunut jonkin verran. Uutta öljyä sisään öljy tason tarkistus ropusta ja sitten kun sieltä tulee öljyä hiukka pois niin sopivä määrä. Eikö se näin pitäisi mennä??. Arviolta 1.5-2 litraa sinne menee enenpää ei ainakaan mun mielestä mahu. Vieläkun tietäisi mitä öljyä mikä olisi sopivaa??. Palataanpa asiaan juhannuksen jälkeen!.
Sanokaahan mikä olisi sopivaa öljyä!.
- B250
näyttää samanlaiselta alennusvaihteelta kuin kunto-suurteholingoissa.
ei varmasti sisällä keltaista tai valkoista metallia sisältäviä laakereita. ei varmasti ees kartiorullalaakereita, vaan ihan tavalliset urakuulalaakerit.
gl-5 peräöljyt huoletta sisään vaan -kestää vaan paremmin ku gl-2 öljyillä.
80W-90 tai synteettiset 75W-90.
80W-90 aivan riittävät, jos neuroottisuus saa vallan ni jolkottaa tyhjäkäynnillä talvipakkasella jonkunaikaa ennen tositoimiin ryhtymistä et öljyt notkistuu.
niinku joku jo sanoi, ei se laatu vaan määrä. eli vaihteistoöjyä ja riittävästi.
laitoin ih b250 vaihteistoon gl-4 öljyt. b250 on kuivilla jarruilla eikä hydrauliikkaa eli ihan tavallinen vaihdelaatikko ei ees hypoidi-perää vaan palloidi.
laatikossa on kuitenkin pakkiakselilla keltaista metallia laakeroinnissa. eli ei gl-4 tai gl-5 öljyä.
valmistaja suosittelee gl-2 öljyä. laitoin kuitenkin gl-4 öljyt, koska konetta kuormitetaan kohtalaisesti.
gl5 on jo liioittelua ja syövyttää valkoisia ja keltaisia metalleja. - akkon
80W-90
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 407003
- 323948
- 463357
- 402949
- 172726
- 372238
- 162196
- 412153
Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...
Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons472097- 402058