Otetaanko Pietarin hotelleissa kirjautumisen yhteydessä passi joksikin aikaa pois jotta sitä käytetään poliisiasemalla vai otetaanko siitä vain tiedot ja passi annetaan omistajalle heti takaisin? Ts. kannattaako ottaa passista kopio siltä varalta että joku kysyy sitä sillä välin kun se ei (ehkä) ole omistajansa hallussa?
passista pieni kysymys
2
229
Vastaukset
- migration
Hotelliin kirjautumisen yhteydessä respa ottaa passin itselleen tunniksi tai muutamaksi syöttääkseen tiedot rekisteröitymisestä tietokantaan. Passista (ja miksei viisumisivustakin) on hyvä olla kopio tai kopioita matkassa. Näin senkin puoleen, jos passi sattuisi matkalla katoamaan niin on jotain dokumenttia millä voi alkaa asioida Suomen konsulaatissa. Miksei passikopio ole hyvä olla taskussa muutenkin, mikäli viranomaiset sitä sattuisivat tivaamaan kaupungilla, vaikka yleensä sitä ei kyselläkään. Vielä muutamia vuosia sitten joissakin valuutanvaihtopisteissä haluttiin passi tai sen kopio nähtäväksi rahan vaihdon yhteydessä. Viime aikoina tosin en ole sellaiseen törmännyt.
- 13+3
Kyllä edelleenkin passia kysytään rahanvaihdossa jos vaihdettava summa ylittää muistaakseni 300€ vai olikohan 500€, kuulemma laki tai jotain, käytäntö vaihtelee.
(vai olikohan se summa nyt kuitenkin 15 000 ruplaa, ei voi muistaa)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.62453- 1161628
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361366Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1571195- 521105
- 1161101
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051054- 571051
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46929- 60892