kanilla tylsää??

luppakani

mun mielestä tolla mun kanilla on ehkä vähän tylsää, koska se kokoajan juoksee tossa häkissä... Mitä keksisin sille?? Mulla on wc-hylsy ja kyllä sillä leikkii... ja on jotakin leluja. mitä muuta? voisko tehä ite jotain kivoja juttuja? Ei syö risuja..

9

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • :´-(

      Totatota... PÄÄSTÄ VAPAAKSI?
      Se on oikeasti eläinrääkkäystä pitää kaneja häkeissä suurimman osan vuorokausista.
      Tuun aina tosi surulliseksi kun luen häkkikaneista :( Pari marsuakin viihtyy paremmin häkissä kuin kani.

    • entinen puputtaja

      Rakenna kanille suurempi aitaus, vaikkapa koira-aitaverkoista. Olen nöhnyt sellaisia toisiinsa liitettäviä verkonpalasia joilla esin yksi ystäväni rajoitti perhoskoiransa juoksentelua ollessaa poissa toistä. Verkkopaloista saa tehtua sen muotoisen aidan kuin haluaa vaikkapa kiertämään huoneen seinustaa eli 50cm leveen ja koko huoneen mittasen tai kahdenkin seinän piotuisen. Samaan syssyyn voi aidata kanille pääsyn sängyn ja kaapin alle, kanithan tykkää koloista. Oma kanini joka asui navetassa tykkäsi istuskella ikkunalaudalla jonne se hyppäsi lypsyjakkaran kautta. Siis matala kiipelytelinekin, vaikka tukeva pahvilaatikko nurin käännettynä voi kiinnostaa, ja tietty, reikä laatikkoon jotta pääsee "pesään"

    • eeefefegeeg

      Ole kanisi kanssa enemmän jos sinulla on kesäksi ulkovaljaat jotta voisit viedä ulos kaniasi.
      minulla kani ja olen sen kanssa n. 3tuntia ulokona ja 2-4 sisällä . ihan tyytyväinne naaras puppeli.

    • HHanski

      Päästäpä kani vapaaksi joko huoneeseesi jaloittelemaan taikka ulos. Kompostikehikot on käteviä ulkona, yks paketti maksaa n. 11 euroa ja siinä on neljä palaa (n. metrin). Jos ostat vaikkapa kaksi, kanilla on jo aika iso aitaus verrattuna häkkiin ja varmasti nauttii olostaan. Kompostikehikoilla saat rajattua kätevästi huoneestakin ne paikat johon kani ei saa mennä...

      • luppakanii

        en päästä ulos vapaaks.. karkaa heti :// mutta sil on iso ulkohäkki ja voisin päästää kanin juoksentelemaan huoneeseen vapaaksi, mut se on niin pieni et se mahtuu sängyn alle ja kaikkee =((


    • HHanski

      Meinasin lähinnä että valjaissa ulos juoksentelemaan...

      Hong Kongista saa taikakuutiopaloja, 30 kpl paketeissa, ne on n. 30 cm x 30 cm kokosia verkkopaloja, joilla voit ympäröidä just esim. sänkys ettei kani mene sinne. Mutta haittaako se jos se menee sinne? Kunhan siellä ei ole sähköjohtoja, se on täysin turvallinen paikka. Ja kanin saa sängynaltakin pois kun hieman houkuttelee ja jaksaa olla kärsivällinen.

    • Anonyymi

      Minulla mun kanilla mulla on vain yksi kani niin mun huoneessa sillä on iso aitaus johon mahtuis 5pupua mut nyt siinä on vaa yks pupu ja vien yleensä kanin ulos parvekkeelle ja siellä parvekkeella siellä on pikkumökki minne se saa tulla ja mennä kun haluaa siellä on myös ruokakuppi ja juomakuppi ja laitoin myös pienen Maton mutta kani on ollu mulla n. 3vk ja näyttäisi pärjäävän hyvin oon puolet mun päivästä sen kaa varsinkin kesälomalla kun ei oo kouluu mulla on paljon aikaa olla sen kaa

    • Anonyymi

      Hanki kaveri

      • Anonyymi

        siis kanille


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      96
      2695
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      103
      2282
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2030
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      13
      1759
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1701
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1676
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1666
    8. 92
      1602
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe