Olen todella huolissani anoppini kissan kunnosta. Kissan on laihtunut hälyyttävästi viimeisen kuukauden aikana, ja karvaa lähtee paljon. Lisäksi anoppini sanoo kissan "huutavan" kun se käy ulostamassa. Olen monet kerrat sanonut, että kissa pitäisi viedä lääkäriin, mutta koska anoppini on "vähävarainen" hän ei ole siihen suostunut.
Itse epäilen matoja (vaikka kissa on kyllä sisäkissa), mutta mitä mieltä olette oireista? Mihin tautiin ne voivat viitata?? Pidän kissasta enkä haluaisi että se kuolee saamatta ollenkaan hoitoa...
huolissani...
8
5519
Vastaukset
- Jenni
Todennäköisesti matoja, eli madotus kuntoon HETI, mutta kyllä kissa silti pitäisi saada eläinlääkärille...
- Kipu
Jos kissa huutaa ulostaessaan, se tarkoittaa että siihen sattuu, ja se taas voi johtua aivan mistä tahansa: ummetus, suolistotulehdus, kasvain jne... Laihtuminen ja karvan huono kunto johtuvat kissan huonosta yleiskunnosta, joka saa sen vastustuskyvyn laskemaan, eli kissa voi saada tämän nykyisen ongelmansa lisäksi muitakin tauteja ja sairauksia. Jos ihminen ei vie selvästi sairasta eläintä eläinlääkäriin, kyseessä on vähintäänkin heitteillejättö ja törkeä piittaamattomuus, todennäköisesti jopa eläinsuojelurikos.
Jotkut eläinlääkärit antavat maksaa osamaksulla, jotkut antavat maksuaikaa, sillä heidän tavoitteenaan on parantaa eläimiä.
Jos anopillasi ei ole varaa viedä kissaa lääkäriin, hänellä ei pitäisi kissaa olla. Lemmikki ei ole mikään koriste, vaan elävä olento, joka tarvitsee ja on oikeutettu saamaan hoitoa, kunnollista ruokaa ja hyvät olosuhteet elämiseen. Tässä tapauksessa nämä ehdot eivät täyty, joten kissa pois anopilta, joka ilmiselvästi on piittaamaton ihminen, eikä osaa hoitaa lemmikkejä.- anna
Itselläni on myös kissa, ja olen hyvin tietoinen, että mieheni äiti toimii erittäin vastuuttomasti kissojensa kanssa. Mutta minun on hyvin vaikea mennä hänelle sanomaan, että pitäisi luopua kissoista tai hoitaa niitä paremmin. Anoppi ei ole muutenkaan mikään mukava ihminen. Pystyisitkö itse sanomaan, saamatta vihoja päällesi?
Olen niin huolissani kissasta, ja veisin sen heti eläinlääkäriin itse, jos opiskelijan rahallisuuteni antaisivat sen tehdä. Kun on omakin kissa hoidettavana... - samat oireet olivat
anna kirjoitti:
Itselläni on myös kissa, ja olen hyvin tietoinen, että mieheni äiti toimii erittäin vastuuttomasti kissojensa kanssa. Mutta minun on hyvin vaikea mennä hänelle sanomaan, että pitäisi luopua kissoista tai hoitaa niitä paremmin. Anoppi ei ole muutenkaan mikään mukava ihminen. Pystyisitkö itse sanomaan, saamatta vihoja päällesi?
Olen niin huolissani kissasta, ja veisin sen heti eläinlääkäriin itse, jos opiskelijan rahallisuuteni antaisivat sen tehdä. Kun on omakin kissa hoidettavana...ja kissallani oli paha ummetus, josta ei enää selvinnyt vaikka kaikkemme yritettiin (lääkäri teki suolihuuhteluita ym, suoli oli venynyt kolminkertaiseksi ulosteesta, JOS KISSA MAUKUU ULOSTAESSAAN; SE ON TODELLA KIPEÄ!!!) Viekää se lääkäriin vaikka väkisin! Itsekin olen opiskelija, mutta siinä ei voi miettiä onko rahaa vai ei, joa viaton eläin kärsii! Anopin mielipiteistä viis, älä anna kissan kärsiä enää yhtään!
- Kipu
anna kirjoitti:
Olen niin huolissani kissasta, ja veisin sen heti eläinlääkäriin itse, jos opiskelijan rahallisuuteni antaisivat sen tehdä. Kun on omakin kissa hoidettavana...Kyllä pystyisin sanomaan. Minä en pysty katselemaan, kun eläin kärsii, varsinkin jos sille voi tehdä jotain. Tyhmistä ihmisistä en välitä pätkääkään, jos vetävät herneen nenään, niin ihan sama, eläimen terveys on pääasia (viimeksi riitelin siskoni kanssa, kun meinasi toimia vastuuttomasti, en kerro yksityiskohtia, mutta mykkäkoulua kesti vain viikon, kun tajusi itsekin, miten asiat olivat... nyt ollaan taas parhaimmat siskokset, että jos anoppisi ei ole tahallaan tyhmä kissojensa suhteen, ja jos teillä on muuten hyvät välit, niin kyllä hän lopulta ymmärtää. Jos ei ymmärrä, niin hänen häpeänsä.).
Näytä hänelle vaikka tämä viestiketju vinkiksi, jos et suoraan uskalla sanoa... - jellona
Mun toinen kissa naukuu joskus ennen kun käy kakalla. Kissa naukuu samalla lailla myös esim. sillon, kun kantaa ylpeänä "saalistaan" pitkin kämppää. En siis ole ollut siitä huolissani. Kissa on muuten ihan tukevassa kunnossa ja pirteä. Mitä mieltä olette? lääkäriinkö?
- Voi ei
jellona kirjoitti:
Mun toinen kissa naukuu joskus ennen kun käy kakalla. Kissa naukuu samalla lailla myös esim. sillon, kun kantaa ylpeänä "saalistaan" pitkin kämppää. En siis ole ollut siitä huolissani. Kissa on muuten ihan tukevassa kunnossa ja pirteä. Mitä mieltä olette? lääkäriinkö?
Kissat naukuvat aika paljonkin eri tilanteissa. Mutta hiekkalaatikolla naukuminen ei ole normaalia, ja äänen laadusta voi kyllä päätellä, onko naukuminen nimenomaan kivusta johtuvaa. Jos kissasi naukuu kakatessaan, vie lekuriin.
- jellona
Voi ei kirjoitti:
Kissat naukuvat aika paljonkin eri tilanteissa. Mutta hiekkalaatikolla naukuminen ei ole normaalia, ja äänen laadusta voi kyllä päätellä, onko naukuminen nimenomaan kivusta johtuvaa. Jos kissasi naukuu kakatessaan, vie lekuriin.
kissa naukuu siis ennen kakkaa ja vain joskus. ei kuulosta mitenkään kivulta, vaan samanlainen ääni, kun ruokaa ruinatessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu4573908Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3181662- 1161486
En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n891454Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991388Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591346- 501276
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi931204- 441059
Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa331047