Vinkkejä ekalle junamatkalle?

Hjelppiä kiitos!! :)

Elikkäs, olen lähdössä ensviikolla Tampereelta Kokkolaan... kyseessä on eka junamatka yksin, ja jännittää miten selviän yksin :D Miten löydän oikeaan junaan ajoissa, osaanko jäädä oikeassa kohdassa pois, mitä jos hukkaan matkatavarat? mitä rautatieasemalla pitää edes sanoa kun menee ostaan lippua?

Ja vielä, voinko ostaa Kokkolasta paluulipun, vai täytyykö mun ostaa meno-paluu-lippu jo tampereelta?

2

331

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhannustenjuhannus

Voi ristus. Meet siihen tiskille ja sanot minne haluut mennä ja onko opiskelijakorttia tms. Lipussa lukee, miltä laiturilta juna lähtee ja milloin. Junassa tulee kuulutus joka aseman kohdalla. Lisäksi voit pyytää konduktööriä herättämään sinut määränpäässä. Fiksumpaa laittaa kännykkään herätys 10 minuuttia ennen aikatauluun merkittyä ajankohtaa. Et hukkaa tavaroita kun niitähän ei mihinkään ruumaan laiteta. Ei tarvii mitään menopaluulippuja ostaa. Ainoastaan jos epäilet, ettei junassa ole paluumatkalla tilaa.

• Ole hyvä.

Oikeaan junaan löydät ajoissa, kun tulet asemalle ainakin 10 minuuttia ennen junan lähtöä. Mielellään vähän aikaisemminkin. Ja tosiaan, noin viisi minuuttia ennen kuin juna on Kokkolassa, siitä kuulutetaan. Matkatavarat voit laittaa hattuhyllylle, joten et takuulla hukkaa niitä, ellet muista ottaa niitä sieltä mukaasi... Kun ostat lippua, otat vuoronumeron, ja kerrot, että tarvitset menopaluu-liput Tampereelta Kokkolaan. Voit toki ostaa myös pelkän menolipun, jos et ole varma paluupäivästä jne. Kokkolastakin varmasti saa ostettua sitten paluulipun.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      193
      11656
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5509
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2807
    4. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      40
      2425
    5. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      14
      2019
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1891
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      44
      1885
    8. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      30
      1803
    9. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      6
      1526
    10. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      42
      1498
    Aihe