Toisen ihmisen elämän häiriköinti!

Arhkimedes

Ystävääni häiriköidään jatkuvasti asioilla joihin hänellä ei ole osaa eikä arpaa. Häiriköijällä on jonkinlainen pakkomielle kyseistä ihmistä kohtaan. Milloin mistäkin asiasta syyttämässä tämä häiriköijä. Ystäväni ei ole hirveästi piitannut häiriköinnistä, mutta se on saamassa kuitenkin sellaisia muotoja, että ne ylittävät häveliäisyyden rajan.
Mikä on kyseinen nimike jolla tutkintapyyntö voidaan tehdä? Kotirauhan rikkominen vai kunnianloukkaus? Vai onko vielä olemassa sellaista kuin herjaus????

10

2152

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • iii

      Suosittelen sakinhivutusta tai selkäsaunaa häiritsijälle. Turha sekoittaa tällaisiin mitään tutkintapyyntöjä ym. pitkäaikaisia rituaaleja jotka vain kiihoittavat häiritsijää eivätkä johda mihinkään. Parhaaseen tulokseen pääsee kun ottaa luulot pois. Julkinen nolaus.

    • Caveat Emptor

      ..nimikkeinä vaikka tämä kotirauhan rikkominen ja kunnianloukkaus ja sitten tämä yksityiselämää loukkaavan tiedon levittäminen.

      Kotirauhan rikkominen tulee kyseeseen silloin kun tämä häirikkö vaikkapa soittelee tai metelöi ystäväsi asuntoon. Kunnianloukkaus on kyseessä silloin jos tämä häirikkö esittää perättömiä väitteitä ystävästäsi, niin että niiden tarkoituksena on loukata ystävääsi. Tämä yksityiselämää koskevat tiedon levittäminen taas tulee kyseesen silloin, jos perätöntä väitettä tuetaan jollain yksityiselämän suojaan kuuluvalla paikkaansa pitävällä tiedolla, ja se tuodaan lukuisten ihmisten tietoon, esim. nettikirjoitelulla tai vastaavalla.

      Asiasta voi tehdä tutkintapyynnön ja sitten voi lisäksi hakea lähestymiskieltoa käräjäoikeudelta.

      • Caveat Emptor

      • Pelottelija

        Erästä naispuolista sukulaistani piinaa häirikkö, joka lähinnä tulee haukkumaan häntä kadulla. Häirikkö on vanha mummo, joka asuu sukulaiseni naapurissa ja ilmeisesti kyttää sukulaiseni lähtöä ulos.

        Olen ajatellut, että menen ja yritän säikyttää hänet jättämään sukulaiseni rauhaan. Syyllistynkö mihinkään rikokseen, jos julkisella paikalla tai hänen huoneistonsa ovella suureen ääneen karjun hänelle uhkauksia tyyliin "Tulet perkele katumaan, ellet jätä meitä rauhaan!" tai "Siitä ei saatana hyvä seuraa, jos tämä jatkuu!" En siis kuitenkaan esittäisi mitään täsmällistä uhkausta tai viittaisi väkivaltaan enkä myöskään nimittelisi häntä.


      • serpa
        Pelottelija kirjoitti:

        Erästä naispuolista sukulaistani piinaa häirikkö, joka lähinnä tulee haukkumaan häntä kadulla. Häirikkö on vanha mummo, joka asuu sukulaiseni naapurissa ja ilmeisesti kyttää sukulaiseni lähtöä ulos.

        Olen ajatellut, että menen ja yritän säikyttää hänet jättämään sukulaiseni rauhaan. Syyllistynkö mihinkään rikokseen, jos julkisella paikalla tai hänen huoneistonsa ovella suureen ääneen karjun hänelle uhkauksia tyyliin "Tulet perkele katumaan, ellet jätä meitä rauhaan!" tai "Siitä ei saatana hyvä seuraa, jos tämä jatkuu!" En siis kuitenkaan esittäisi mitään täsmällistä uhkausta tai viittaisi väkivaltaan enkä myöskään nimittelisi häntä.

        www.kyttaajat.net

        Käväise tuolla, valitse kotipaikka ja katso muutenkin kuinka sekopäisiä ihmisiä lähiöissä
        asuu, omaakin kokemusta on.

        Käräjiltä tuskin muuta apua saa kuin lähestymiskiellon jota on hankala valvoa.


      • monta vuotta
        serpa kirjoitti:

        www.kyttaajat.net

        Käväise tuolla, valitse kotipaikka ja katso muutenkin kuinka sekopäisiä ihmisiä lähiöissä
        asuu, omaakin kokemusta on.

        Käräjiltä tuskin muuta apua saa kuin lähestymiskiellon jota on hankala valvoa.

        Jep, oikeassa olet - lähestymiskiellosta ei ole muuta apua kuin se, että itse uhri ja ympäristö tietävät että oikeasti ketään ei saisi häiritä.

        Useinhan nämä häiritsijät ovat hylätyksi itsensä kokeneita entisiä puolisoita joiden ainoa toive ja tavoite on saada kostetuksi hylkääjälleen.

        Oikeastaan mikään ei autakaan näihin häiritsijöihin koska uhria ei uskota, eikä tekoa pidetä vakavana. Itse kerroin poliisille että ex-puoliso uhkaa ampua mahdollisen uuden kumppanini. Poliisin mielestä niin voi tehdäkin koska uhkailu ei ole rikos. Ja poliisi kehotti ylimielisen ja halveksivan ilmeen saattamana minua hakemaan lähestymiskieltoa jos nyt kerran haluan eroon pelottelijasta.

        Aikanaan kielto määrättiin ja miten auttoi, lähestymiskieltoon tuomittu alkoi vaatia yhteisiä lapsia käyttämään minusta loukkaavia nimityksiä ja vielä monen vuoden jälkeen kehotti lasta varastamaan ulkovarastosta omaisuuttani.

        Että ainakin tämän verran saa häiritä, uhkailla ja pelotella. Mutta uhriksi joutuvalla ei ole turvaa eikä oikeutta, ei ainakaan tässä tapauksessa.


      • Anonyymi
        monta vuotta kirjoitti:

        Jep, oikeassa olet - lähestymiskiellosta ei ole muuta apua kuin se, että itse uhri ja ympäristö tietävät että oikeasti ketään ei saisi häiritä.

        Useinhan nämä häiritsijät ovat hylätyksi itsensä kokeneita entisiä puolisoita joiden ainoa toive ja tavoite on saada kostetuksi hylkääjälleen.

        Oikeastaan mikään ei autakaan näihin häiritsijöihin koska uhria ei uskota, eikä tekoa pidetä vakavana. Itse kerroin poliisille että ex-puoliso uhkaa ampua mahdollisen uuden kumppanini. Poliisin mielestä niin voi tehdäkin koska uhkailu ei ole rikos. Ja poliisi kehotti ylimielisen ja halveksivan ilmeen saattamana minua hakemaan lähestymiskieltoa jos nyt kerran haluan eroon pelottelijasta.

        Aikanaan kielto määrättiin ja miten auttoi, lähestymiskieltoon tuomittu alkoi vaatia yhteisiä lapsia käyttämään minusta loukkaavia nimityksiä ja vielä monen vuoden jälkeen kehotti lasta varastamaan ulkovarastosta omaisuuttani.

        Että ainakin tämän verran saa häiritä, uhkailla ja pelotella. Mutta uhriksi joutuvalla ei ole turvaa eikä oikeutta, ei ainakaan tässä tapauksessa.

        Tuo rikki on tiedostettava jo ennen lapsien tekoa.


    • EttäTiedäSäSe

      Ruokaohjelmat on psaskaa saatana

      • Anonyymi

        RÖYH!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4709
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      124
      4290
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2800
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    7. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1679
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      94
      1635
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1583
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1531
    Aihe