Hämeenlinna asuinpaikkana

huh hah hei

Mitä pidätte Hämeenlinnasta asuinpaikkana? Oma kokemuksieni on, että ihmiset täällä ovat varsin erikoisia, kateellisia, ruvetaan syyttämään huhujen perusteella, naapuririidat jylläävät. Tuttavia ja ystäviä ei todellakaan saa helpolla. Toista on esim. savossa Kuopiossa, missä on lupsakka meininki, joista jurojen ja "ei kuulu sulle" hämäläistenkin tulisi ottaa oppia. Suuri viehe oli muuttaa aikoinaan Hämeenlinnaan. Itsekin on tullut muuttua vähän siinä hämäläisten kaltaisiksi väkisinkin, mikä ei ole hyvä asia. Mutta minkäs teet, työt on täällä ja ei uuden työpaikan saanti muualta helposti käy.

17

3176

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vitsivitsi

Mitä viehettä käytät uistellessa?

• J1qw21

Kylläpä aloittaja näkee hämäläiset nurjana heimona. On monesti niin että niin metsä vastaa kuin sinne huutaa. Minulla on ainakin hyviä ja mukavia tuttavia ja naapureita täällä Hämeenlinnassa. Ehkä Hämäläiset ovat vähän harvasanaisempia kuin savolaiset mutta ainakin rehellisempiä hämäläiset ovat ja se on paljon se.

• jahkajahkajahkajahka

Savolaisen puhe on täyttä totta.
      Hyvä, ettei turpiin tuu, kun päivää yrittää naapureilleen sanoa.

Työni puolesta maata kiertäneenä tunnistan kyllä hämäläis-savolaisuus vastakohdat.

Toisaalta.
      Kun itse kuulun paljasjalkaisiin H:linnassa, rakastan kaikkea täällä,myös juroutta.
      Ja ollessani muualla, ikävöin tänne.

• hämeenlinnassa pian

olen muuttamassa hämeenlinnan kauniiseen kaupunkiin, enkä tahdo uskoa, että paikkakuntalaiset olisivat pahansuopaisia, mielestäni joka puolelta löytyy niin hyvää kuin pahaakin- täytyy olla puhtaat jauhot pussissa itsellään, niin ei luulisi missään tulevan ongelmia. toisaalta olen ymmärtänyt myös, että hämeenlinnassa on aivan fiksua ja ajattelevaa sakkiakin. meidän perheemme on boheemi, voisi sanoa myös hippi, mites on otatteko meidät ilolla vastaan, kun sinne olemme iloisena tulossa? mielestäni kauneimpia kaupunkeja, mitä suomessa on. vaikea kuvitella, että ihmiset olisivat jotain muuta, olenko väärässä?

• Savonmafia töissä

Savolaiset taitaa olla liian tuppaantuvia. Käytkö vielä pyytämässä lainaan kaikenlaista ja lupaat palauttaa savolaisesti eli kaikki jää kuulijan vastuulle?

• hämeest pois haluava

Vaikka olisi puhtaat jauhot pussissa niin ongelmia voi silti tulla. Väärinkäsityksiä tulee ihmisten välille helposti. Etenkin Hämeessä. En pidä.

• Evakkoeki

Toi väärinkäsitysasia pätee. Onko tällä alueella lievästi enemmän autismia tai jotain, mutta jos naapurin kanssa ostaa puoliksi pussin rinkeleitä ja syökin ne kaikki, kun naapuria ei näy kuukauteen, onkin tehnyt jotain väärin? Missä on mun rinkelit? Yleensäkin kaikki sopimukset pitäis pyytää kirjallisina, koska tuntuu että siiloin kun niitä tehdään suullisesti, vastapuoli ei ole edes oikein läsnä. Aina täällä saa olla tarkkana, ettei pahoita jonkun mieltä. Tämmöinen varpaillaanolo on psyykkisesti raskasta. Toinen juttu on, että aina saa kuulla, että täällä KUULUU tehdä noin ja noin eikä noin.

• hämeest pois haluava

TUo on täyttä totta. Erittäin helposti pahoittaa jonkun mielen. Naapurin kanssa tuli riitaa siitä syystä, että hän käsitti väärin. Ja hän on sitten ihan ehdoton, että ei ole käsittänyt väärin, vaikka olen sitä yrittänyt hänelle selvittää monet kerrat.

• Ei kimppakivaa

Me emme osta kimpparinkeleitä, ostamme ihan omat ja syömme ne ihan itse.

• huh hah hei

SIlle ei valitettavasti kukaan voi mitään, jos työkaveriksi tai naapuriksi sattuu tulemaan joku luonnehäiriöinen. Tässä tapauksessa omalla toiminnalla ei ole mitään merkitystä. Väärässä olet aina ja hän on aina oikeassa. Jos sanot päivää, alkaa jo epäilyt.

• jahkajahkajahkajahka

Tule nyt "huh hah hei" pois sieltä itsesäälin allikosta javiittaa kintaalla moista.
        Ihmisiähän me kaikki ollaan.
        Elä omaa elämääsi ja anna toistenkin elää.
        H:linnassa varsinkin on suuri osa sodan seurauksena muualta tulleitten esim. puolustusvoimissa palvelleiden jälkeläisiä.
        Väittäisin, että kaupungissamme on kaikista lääneistä vahva edustus.

Työpaikkakiusaaminen on sitten taas asia erikseen.Näkyy olevan valtakunnallista.

Vaikka kyllä jokin yksittäinen asia voi "pistää niin vihaksi"(pohojalaasittain isäni puolelta)

• 21

Aloittaja kuvaili aika tarkkaan perushämeenlinnalaisen.

Vinkkinä vielä muuttajalle, että ota omat kaverit mukaan, niitä et nimittäin Hämeenlinnasta saa. Lapsenlapsesi ovat ensimmäiset, jotka hyväksytään joukkoon, sinä ja lapsesi olette koko ikänsä junantuomia. Porukoihin pääset vasta kun sinulla ja Hämeenlinnalla on yhteistä historiaa 70-100 vuotta.

Sinänsä kaunis kaupunki ja mukavalla paikalla. Ja kyllä ihmisetkin ihan "kivoja" ovat, mutta eivät kyllä ala ihan heti sinuttelemaan...

• Katse peiliin

Onpa yllä yksipuolinen kuva Hämeenlinnalaisita. Muutin itse paikkakunnalle viime syyskussa ja esimerkiksi jokaisen viiden naapurini kanssa olemme suorastaan jo ystävystyneet ja yhden kanssa käymme lenkilläkin välillä. Kyllä se on minun mielestäni kiinni omasta halusta ja uskalluksesta miten ihmiset näkee. Jos katselee ihmisiä altakulmien ja odottaa että sinuun otetaan kontaktia niin varmasti sitten saa odottaa loppuelämän. Kun menee rohkeasti itse ja tekee yställisin elkein tuttavuutta niin harvempi ajattelee sinusta mitään negatiivista.

• 15

Kyllä kaikki temput tehtiin: urheiluseurat ja harrastukset ravattiin ja yritettiin hidasta ja nopeaa lähestymistapaa. Karjalaisjuurilla ei juurikaan kulmain alta kurkistella. Yhenkin ukon kanssa istuin jäähallissa vierekkäin vuosikausia. Jo kolmantena vuonna se morjesti ensimmäisen kerran takaisin...

Sanon, että 70-100 vuotta huolellista juurruttelua niin lapsenlapset nauttii hyvistä ja kestävistä ihmissuhteista ( ja ovat todennäköisesti yhtä umpimielisiä kun muutkin hämeenlinnalaiset).

• Yrittänyt ja ...

Muutin noin 12 vuotta sitten tänne Hämeenlinnaan ja aloitin käymään Vanajaveden opiston kursseilla.
      Ensimmäisenä vuotena ei juteltu, vaikka yritin, seuraavana vuotena muutama JO alkoi vähän juttelemaan. Että voi olla "hankalia" juroja, kun sanaa ei suustaan saa.

• ilona 99

mul o menkat!

• heh koo

Nykyisen naapurini kanssa ei voi edes keskustella asiallisesti täällä Hämeenlinnassa. Jokainen asia käsitetään väärin ja jos ihan asiasta haluaa jutella tai on huomautettavaa niin heti syytetään riitelynhaluiseksi. Kylla asia pitäisi olla niin, että asiat riitelevät, ei ihmiset. Eikä edes turhia saa kysellä tältä naapurilta. Olen myös kuullut, että tämä on hankala useammalle naapurille.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      49
      1578
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      27
      1112
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1074
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      89
      986
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      188
      924
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      98
      863
    8. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      861
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      799
    Aihe