Minulla on kolme gerbiili veljestä. Aluksi ne asuivat samassa terraariossa mutta kahden välille tuli tappelu. Erotin ne kalteri väliseinän taakse (alkoi talvella). Eivät tulleet kalterien takaakaan toimeen mutta eivät pystyneet tappelemaan. Eilen huomasin tämän yksinäisen Takkun (gerbsun nimi) joutuneen niiden kahden puolelle. Sain siirrettyä sen omalle puolelleen. Takku istui aivan peloissaan ruokakuppinsa päällä eikä suostunut liikkumaan. Hain Takkulle oman häkkin samana päivänä johon se pääsi asumaan. Eläin asuu siis yksin. Eilen jouduin vielä syöttämään sitä kädestä kun ei muuten syönyt mutta tänään se löytää jo itse ruuan. Gerbiili on musta joten en huomannut heti sen toisen silmän olevan sokea.
Silmä on kokonaan kiinni -luultavasti puhjennut tappelussa. Toinen silmä on kirkas ja muutenkin terve. Gerbiili on ihan vilkas mutta vähän kömpelö (häntäkin on purtu poikki).
Kysymys kuuluu, että tarvitseeko silmälle tehdä mitään? Pitäisikö soittaa/viedä eläinlääkärille?
Puoli sokea gerbiili
4
291
Vastaukset
- Nipsuliini
Huih! Pahalta kuulostaa... Suosittelen ottamaan yhteyttä eläinlääkäriin ja kysymään neuvoa.
- apua äkkiä
mitä teen kun vanhempani ei ole kotona ja minun yhtä gerbiiliäni on purtu jalkaan aika pahasti eristänkö sen hetkeksi ennekun saan apua ! voiko jalalle tehdä enää mitään kun aika pahalta vaikuttaa? voiko siskoksia enää pitää samassa häkissä ?
- Ipsu
Hui! mahdollisimman pian eläinlääkärille!
Monta vuotta gerbusi on?
Jos on vanhakin jo niin luulen että se pitäisi lopettaa :(
Mutta ajattele vain gerbiilisi parasta!
Kuulosti aika pahoilta vammoilta, siis oikeesti vie se heti eläinlääkärille! - Anonyymi
Aika uusi gerbiileläinen olen, vasta viis vuotta takana.
Monia on sairastunut ja monia on pelastettu ( mm sairaalassa happikaapissa).
Olen noviisi, mutta multa tulee muutama ehdotus:
- terra, ei häkki.
- lasinen terra, jossa per 1 gerbiili saa minkork, lev. syv 60 cm käyttöön.
-meillä ratkaistu tila 110korkeus, syvyys 450 ja leveys 110.
- paljon tekemistä, kylpy korkealla 24/7
- meidän vanhin juuri menehtyi. 5.5 v.
- muut 4,5 v
Liikunta ehkä paras nuoruuslääke?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1324634
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k233172Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1132604- 462191
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2591733Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt471669- 321567
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201486- 281480
- 951211