Moikka!
Olen menossa syksyllä lukioon, ja minulla ei ole siellä paljoa kavereita. Minua jännittää hieman, saako sieltä helposti kavereita? Entä miten löydän oikeat luokat uudesta koulusta?
Kuinka paljon lukiossa on PAKOLLISTA liikuntaa, musiikia ja kuvista ja onko ne helppoja?
a) Millaista on tämä pakollinen liikunta?
b) Millaista on tämä pakollinen musiikki?
c) Millaista on tämä pakollinen kuvis?
Sitten vielä kysymys YO-kirjoituksista. Kun lukiossa tulee jatkuvasti uutta asiaa opiskeltavaksi, esimerkiksi äidinkielessä - niin miten opiskelette ns. asian jotta sen muistaa siten YO-kirjoituksissa? Vai opiskellaanko ennen YO-kirjoitusta asia uudelleen, vai miten? En ole ymmärtänyt tuota asiaa.
Toivon asiallisia ja mahdollisimman tarkkoja vastauksia, kiitos!
HYVÄÄ JUHANNUSTA!
Kysymyksiä lukiosta
1
99
Vastaukset
- lucy.
jostakin kumman syystä lukiossa ainakin itse löysin kavereita ja uusia tuttuja.
kylla lukiossa varmaan kavereita löytyy.
ainakin meidän lukiossa ekalla viikolla saattoi saada anteeksi myöhästymisen, jos ei ollut löytänyt oikeaa luokkaa. ja eivätkö tutorit ole heti alusta alkaen ole neuvomassa uusia oppilaita. ja kyllä sitä, jos ei luokkaa meinaa löytää, saa muilta opiskelijoilta kysyä neuvoa.
liikuntaa on pakollisena kaksi kurssia.
ensimmäinen käydään yleensä 1. vuonna ja toinen 2. vuonna.
taisi olla pääasiassa joka kerta eri liikuntamuotoa, aina pesäpallosta suunnistukseen ja uintiin. oli meillä myös kuntonyrkkeilyä ja lentopalloa ulkona. meillä ainakin toisella kurssilla saatiin myös päättää parista tunnista mitä haluttiin tehdä (esim. keilaus, seinäkiipeily, tennis, golf).
musiikista ja kuviksesta täytyy yhteensä suorittaa kolme kurssia, kumpaakin ainakin yhden. eli esim. yksi kurssi musiikkia ja kaksi kuvista.
musiikin 1. pakollisella laulettiin, soitettiin ryhmässä rytmisoittimia ja harjoiteltiin basson perusteita. ihan yksinkertaisia asioita. jos halusi, niin sai esim. soittaa rumpuja silloin kun laulettiin lauluja, ja muutenkin säestää.
meillä myös esiteltiin ja kuunneltiin jokin laulu, josta itse piti.
YO-kirjoituksiin kannattaa ehdottomasti harjoitella mahdollisimman hyvin jo itse kursseilla. ennen kirjoituksia on kertauskurssi ja luetaan itsekin, eli kertaillaan vielä (toivottavasti) kaikki läpi. eli itse kurssilla opetellaan ja ennen kirjoituksia vain yritetään ehtiä kertaamaan mahdollisimman paljon.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse754537Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1053769Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1423473Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.371970Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575691921Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891229- 1181035
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.129950- 55925
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25837