Mikä on mielestänne hyvä aika yrittää ns. luopumatta toivosta?
Itsellä ajatus vaihtelee, välillä ajattelen niin etten halua raskaampia hoitoja ja välillä ajattelen että tottakai, jos niistä on apua.
Onko Väestöliitolla jotain aikarajaa, kauanko he auttavat lapsetonta paria?
Meillä vierähtää toinen vuosi nyt käyntiin.
Mietin vaan näitä, kun vaikuttaa että itsellä ei Clomifen yhdessä prolaktinoomaan tarkoitetun lääkkeen ja Lugesteronin kanssa auta. Seuraava vaihtoehto on kai pistokset, mutta ovatko ne sitten sen tehokkaampia kuin lääkkeetkään?
Mikä on seuraava vaihe?
Kauanko yrittää?
1
283
Vastaukset
Kiitos kysymyksestäsi.
Nykytekniikoilla voidaan auttaa suurinta osaa lapsettomuudesta kärsiviä ja hoitojen onnistumistulokset ovat hyvät. Clomifen-Lugesteronhoito ei ole kovin tehokas, mutta sitä yritetään usein 1 - 6 kiertoa, mutta mikäli raskaus ei ala, kannattaa ilman muuta kokeilla tehokkaampia tapoja.
Tapauskohtaisesti harkitaan, onko järkevää jatkaa pistoshoidoissa ovulaatioinduktiohoitoja, liittää mukaan inseminaatiot tai mennä suoraan IVF-hoitoon. IVF-hoito on selvästi tehokkain ja nykyisin huomattavasti helpompi kuin monet etukäteen ajattelevat.
Aikarajaa ei ole, mutta naisen ikä heikentää raskaustuloksia, joten sen puolesta kannattaa hakeutua vastaanotolle tässä vaiheessa, jotta saatte parhaan mahdollisen arvion siitä, mitä juuri nyt kannattaa tehdä.
Hyvää kesää toivottaen,
Anna-Kaisa/Väestöliiton klinikat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Asiakkaalle ei myyty energiajuomaa - tuomio tuli syrjinnästä
Vaikka oli ilmeisesti täysi-ikäinen. Tosin ei lapsiakaan saisi syrjiä, koska oppivat helposti itsekin syrjimään, jos koh804206Miksi aina pitää kilpailla parhaudesta?
Mua ärsyttää se, että kaikki kilpailut ja visailut keskittyvöt aina siihen, kuka on paras missäkin. Tänäkin aamuna tuli893431Pakkoruotsista luopumalla kymmenien miljoonien säästöt
Pakkoruotsin opiskelun kustannuksista ei ole juurikaan tehty kustannusselvityksiä, mutta joidenkin arvioiden mukaan siit1203261Jos venäjällä olisi kansan valitsema presidentti, olisiko Ukrainan sotaa?
Ei varmasti olisi. Sehän on tiedossa, että raskaalla vaalivilpillä putin jatkaa pressana.963209- 1023077
Luterilaisen kirkon koko kastekaava on väärä
Uudessa testamentissa on kaksi täysin ristiriidassa olevaa kastekäskyä Matt 28:19 ja Ap. t. 2:38. Matteuksen evankeluimi412714Seksuaalinen ahdistelu, naisten vähättely ja törkeä käytös naisia kohtaan kukkii rakennustyömailla
Tällainen lienee ihan tavallisista kaikilla "äijävaltaisilla" työpaikoilla. Kaikki miesvaltaiset alat eivät ole toksise2762687Kerro minulle
Miksi teit niinkuin teit? Miksi kielsit tunteesi minua kohtaan. Miksi et halunnut että tiedän oikeasti mitä tunnet. Etkö832512Miten Yxäri iskettiin?
Voisin tässä unta odotellessani kertoa, miten mieheni lähestyi minua. Tunsimme entuudestaan. Hän kyseli minulta aina j2182484Rakkaalle J miehelle.
Hitto mulla on sua ikävä. Haluisin heti nyt tulla sun syliin ja suudella sua.ja, ja ja... Hirveä ikävä.962430