Rapakontaakse..

Almost a American

Osaisko kukaan "allekirjottanut" suositella jotain hyvää aluetta muuttaa Yhdysvalloissa?(Osavaltiota/Kaupunkia) -Onko jollain alueella kenties jotain suomalaisia vastaan? : D

15

293

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • baranturan

      Missään ei olla erityisesti suomalaisia vastaan, koska useimmat eivät ole koskaan kuulleetkaan Suomesta. USA on niin iso paikka, ettei voi suositella jotain tiettyä paikkaa tai osavaltiota tietämättä mitä haet. Haetko ympärivuoden aurinkoa vai selkeitä vuodenaikoja, suomalaistyyppistä luontoa vai jotain aivan muuta, väkirikkautta vai harvaan asuttua seutua, edullisia hintoja vai erittäin haluttuja ja kalliita paikkoja, suurkaupungin läheisyyttä vai maaseudun rauhaa, merta ja järviä vai vuoria ja metsää, jne. Onko sinulla työ jo tiedossa tai tiedätkö mitä aiot tehdä USA:ssa. Miksi olet muuttamassa? Esimerkiksi Michigan ja Minnesota ovat suomalaisten perinteisesti suosimia paikkoja, Texasissa saa rahalle hyvin vastinetta, Kalifornia ja Havaiji ovat ikuisen auringonetsijän paikkoja, Florida tarjoaa hyvän talvehtimispaikan edukkaalla hintatasolla, Oregon sopii pohjoismaalaiselle hyvin ja tarjoaa hienoa luontoa, jne.

    • almost a american

      Maaseudun rauhaa suhkot lähellä suurkaupunkia olisi ideaali tilanne.Californiaan en missään nimessä muutan,liikaa rikollisuutta ym..Coloradossa on kuullemma hieno luonta ja samantyyliset vuodenajat kuin suomessa(: Itä-rannikko on myös harkinnassa.

      • muutto USA:han

        Olet tosi onnekas kun voit valita paikan mihin USA:han muuttaa. Toisin sanoen jo valmiina oleva työpaikka USA:ssa seuraa sua, eikä päinvastoin.


      • 9

        Muuttoa miettiessasi voisit opiskella englantia, almost AN American.


    • -.-

      pilkun-nussia...

    • The West Coast

      CALIFORNIA!!!!!!!!!!!!!!!

      The Best Place Ever!

      • eero laskuri

        Olen asunut Kaliforniassa. Mikä siellä on mielestäsi maailman parasta paitsi sää erityisesti Bay Arealla?

        Bay Arealla on East Bayn puolella sellaiset paskakaivot kuin Richmond ja Oakland, jotka keikkuvat korkealla rikostilastoissa vuodesta toiseen. Central Valleysta löytyy vastaavana Stockton, joka meni hiljattain vararikkoon. Los Angelesista taas löytyy Compton sekä monta muuta ikävää aluetta. Noh,San Diego on sentäs ihan ok paikka.

        Hyvät ja turvalliset keitaat Kaliforniassa ovat valtavan kalliita.


      • Asunut siellä
        eero laskuri kirjoitti:

        Olen asunut Kaliforniassa. Mikä siellä on mielestäsi maailman parasta paitsi sää erityisesti Bay Arealla?

        Bay Arealla on East Bayn puolella sellaiset paskakaivot kuin Richmond ja Oakland, jotka keikkuvat korkealla rikostilastoissa vuodesta toiseen. Central Valleysta löytyy vastaavana Stockton, joka meni hiljattain vararikkoon. Los Angelesista taas löytyy Compton sekä monta muuta ikävää aluetta. Noh,San Diego on sentäs ihan ok paikka.

        Hyvät ja turvalliset keitaat Kaliforniassa ovat valtavan kalliita.

        San Diego nyt on täynnä meksikolaisia. San Francisco sen sijaan on eräs parhaimmista kaupungeista Yhdysvalloissa.


      • ex+bay arealainen
        Asunut siellä kirjoitti:

        San Diego nyt on täynnä meksikolaisia. San Francisco sen sijaan on eräs parhaimmista kaupungeista Yhdysvalloissa.

        Olen samaa mieltä siitä, että San Francisco on eräs parhaimmista kaupungeista Yhdysvalloissa........ turistille. Siellä on paljon nähtävää ja koettavaa. Julkisilla pääsee poikkeuksellisen hyvin amerikkalaiseksi kaupungiksi. Kaupungin kokoon nähden se on myös varsin helppo paikka ajaa, jos on auto käytettävissä. Asuinpaikkana se on kuitenkin aivan hirveä. Bay Arealta löytyy kyllä ihan ok paikkoja asua, mutta SF ei todellakaan ole sellainen. Ainakin jos on jotain muuta kuin 24 v. sinkku.


      • Junipero
        Asunut siellä kirjoitti:

        San Diego nyt on täynnä meksikolaisia. San Francisco sen sijaan on eräs parhaimmista kaupungeista Yhdysvalloissa.

        Tuohan on kuin sanoisi etta Lappi on taynna saamelaisia.


    • EastCoast F/E

      California on täynnä jengejä >:P kaverin taloon oltiin yöllä murtauduttu,CA NOWAY...
      '

      • georgiainmymind

        Mä olen ens vuonna muuttamassa Georgiaan, pienehköön kaupunkiin noin 40min ajomatkan päähän Atlantasta. Siellä saa lämpöä, mutta myös vuodenaikojen vaihtelua. Pidän alueen maisemista ja luonnosta sekä omakotialoista isoine terasseineen ja yleisesti on rakennettu aika väljään, sekin plussaa. Erilaista tekemistä löytyy, koulut vaikuttavat olevan ok ja kansainvälinen lentokenttä lähellä koti-ikävän iskiessä.


      • Go dawgs!
        georgiainmymind kirjoitti:

        Mä olen ens vuonna muuttamassa Georgiaan, pienehköön kaupunkiin noin 40min ajomatkan päähän Atlantasta. Siellä saa lämpöä, mutta myös vuodenaikojen vaihtelua. Pidän alueen maisemista ja luonnosta sekä omakotialoista isoine terasseineen ja yleisesti on rakennettu aika väljään, sekin plussaa. Erilaista tekemistä löytyy, koulut vaikuttavat olevan ok ja kansainvälinen lentokenttä lähellä koti-ikävän iskiessä.

        Minäkin tykkäsin asua Athensissa tosi paljon. Iso yliopisto ja paljon porukkaa ympäri maailmaa asuu siellä. Se Ray Charlesin laulu menee näinikkään

        Georgia, Georgia,
        The whole day through
        Just an old sweet song
        Keeps Georgia on my mind


    • San Diego

      Yhdysvallat ovat noin Euroopan kokoinen alue ulottuen Utsjoen korkeudelta tropiikkiin. On vuoristoa, suomaisen nakoista aluetta, laajoja tasankoja, autimaata, suurkaupunkeja ja pikku kylia. Vilinaa ja hiljaisuutta. Mita tahansa olet kuullut USAsta, on totta - samoin taydellinen vastakohta on yhtalailla totta. Itse olen asunut itarannikolla suurkaupungissa, keskilannella pikkukaupungissa ja nyt Kaliforniassa Orange countyssa ja San Diegossa jo yli 35 vuotta. Olen matkustellut maata ristiin rastiin tyoasioissa. Vaikka San Diego on kotini, siella on maailman paras ilmasto (paitsi tana viikonloppuna kun on epatavallisen lamminta) tekisi mieleni asua monella muulla paikkakunnalla jos vain elinikaa riittaa.

      Ennen kuin tiedat mita haluat, suosittelen kiertelemaan maata ja katsomaan mika miellyttaa. Lopulta kay kuitenkin niinkuin minulle, asetut sinne mista saat mieleistasi tyota ja riittavaa palkkaa

      • Faithfully

        San Diego on paras. Steve Perry asuu siellä :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 129
      3521
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      94
      3219
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2388
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1841
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1569
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1534
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1476
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1451
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1390
    Aihe