Millainen paikka asua ja elää on Benalmadena?
Benalmadena
4
1101
Vastaukset
- basura, ei kirj.
Benalmadena on osa Cost del Solia. Se jakaantuu Benalmadena Costaan, eli rannikkoon, kaupalliseen keskustaan Arroyo de la Mieliin ja hallinnolliseen keskustaan, vuoristokylään Benalmadena Buebloon.
Samanlaista siellä on asua, kuin jossain muualla rannikolla. Elkuille ehkä korkeuserot ovat rajoittava tekijä. Benalmadena Costa ulottuu lähes Fuengirolaan asti ja siellä pidemmällä saattavat palvelut olla huonompia. Arroyon ja Costan korkeusero on melkoinen.
Mene paikan päälle ensin tutustumaan.- ....
Kiitos kun vastasit.
Kerran olen käynyt Banalmadenassa ja pidin mitä näin. Se on kuitenkin vain pintaraapaisu. Onko Benalmadenassa paljon suomalaisia asumassa vakituisesti?
Itse pidän jotenkin enemmän Benalmadenan ulkoasusta, kuin Fuengirolan. - basura, ei kirrj.
.... kirjoitti:
Kiitos kun vastasit.
Kerran olen käynyt Banalmadenassa ja pidin mitä näin. Se on kuitenkin vain pintaraapaisu. Onko Benalmadenassa paljon suomalaisia asumassa vakituisesti?
Itse pidän jotenkin enemmän Benalmadenan ulkoasusta, kuin Fuengirolan.Kun viisaammat eivät kesäkiireiltään ehdi vastailemaan, niin tässä jotakin.
Googleta vaikka benalmadenansuomalaiset. Pääset yhdistyksen kotisivuille ja löydät esim. pj:n ja hallituksen jäsenten yhteystiedot. He varmaan kertovat parhaat tiedot.
Luultavasti muutamia asuu ympäri vuoden, mutta talviaikaan varmaankin yli tuhat, ellei enemmänkin.
Kannattaa myös seurata rannikon suomalaisjulkaisuja netissä, kuten Suomalainen Espanjassa ja Fuengirola.fi
Unohtamatta titenkään tilattavaa ja lehtipisteistä suomestakin ostettavaa Ole-lehteä. - basura, ei kirj.
basura, ei kirrj. kirjoitti:
Kun viisaammat eivät kesäkiireiltään ehdi vastailemaan, niin tässä jotakin.
Googleta vaikka benalmadenansuomalaiset. Pääset yhdistyksen kotisivuille ja löydät esim. pj:n ja hallituksen jäsenten yhteystiedot. He varmaan kertovat parhaat tiedot.
Luultavasti muutamia asuu ympäri vuoden, mutta talviaikaan varmaankin yli tuhat, ellei enemmänkin.
Kannattaa myös seurata rannikon suomalaisjulkaisuja netissä, kuten Suomalainen Espanjassa ja Fuengirola.fi
Unohtamatta titenkään tilattavaa ja lehtipisteistä suomestakin ostettavaa Ole-lehteä.Talviasumista ajatellen ehkä ei kannata asua aivan meren ärellä.
Olimme toistakymmentä vuotta sitten rannikolla koko talven. Asuimme ensin joulukuusta maaliskuuhun noin puolen kilometrin päässä merestä Torremolinoksen Pinillon renfeaseman lähellä.
sitten muutimme Benalmadena Costalle lähelle huvipursisatamaa hienolta näyttäneelle alueelle aivan meren rantaan.
Ensimmäisenä aamuna herätessämme olimme jäätyä. Emme olleet yli kuukauteen tarvinneet minkäänlaista lämmitystä ja nyt herättyämme meren rannalta 3. kerroksesta asunto oli pirun kylmä. Samoin hienonhienoa hiekkapölyä oli joka päivä pyyhittävä pöydiltä ja muilta pinnoilta.
Eli hieman kauempana merestä on ainakin talviaikaan miellyttävämpi asua.
Jotkut Arroyo de la Mielissä asuneet eläkeläiset kertoivat tekevänsä niin, että kävelevät rantabulevardille ja käppäilevät siellä sitten tarpeensa mukaan ja tulevat rannasta taksilla ylös Arroyoon. Näin pitkä ja jyrkähkö ylämäki ei käynyt pumpun päälle. Benalmadena Costalta riittää mukavaa rantabulevardia Torremolinoksenkin ohi vielä pitkän matkaa, eli aika pitkän kävelylenkin saa aikaiseksi. Meillä oli tapana tulla tai mennä yläkautta takaisin, jolloin tuli ainakin 10 km pitkä lenkki.
Välillä hypättiin junaan ja ajeltiin kävelemään Fuengirolan rantapaseolle. Sitäkin löytyy noin 6 km.
Nyt on vuokra-asuntoja tarjolla pilvin pimein. Toista oli meidän siellä ollessamme. Hyvistä asunnoista oli silloin kova pula.
Nyt on myyntikohteitakin aivan valtavasti. Tosin hyvällä paikalla olevien hyvien asuntojen hinnat eivät ole mitenkään mahdottomasti laskeneet. ne huippuhalvat ovat huonolla paikalla eikä niihin kannata sotkeentua.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195204- 472869
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312561Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231939En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111687- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231425- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101388