Rinkka vai laukku?

anzee

Olen lähdössä kiertelemään maailmaa ja tarkoitus olisi viettää paljon aikaa mm. Australiassa ja Uudessa-seelannissa. Eli kumpi on parempi vaihtoehto rinkka vai kovamuovinen matkalaukku?

8

1896

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maija

      Rinkka voisi olla kätevämpi. Itse käytän mieluummin rinkkaa reissulla kuin reissulla, koska sen kanssa on helpompi liikkua (varsinkin jos aikoo matkustella paikan päällä). Tosin kovamuovinen laukku suojaa sisältöä paremmin (toisaalta se myös kolhiintuu rinkkaa helpommin). Mitä enemmän joudut itse kantamaan tavaroitasi määränpäässä, sitä helpompi rinkan kanssa on reissata.

    • uula

      Rinkka on huomattavasti miellyttävämpi kantaa

    • pahvikorva

      Harkita voit myös ns. matkailurinkkaa, josta rinkan kantoviilekkeet saa piiloon (ainakin koneen ruumaan ängettäessä). Kassi, olkalaukku tai rinkka tarpeen mukaan. Yleensä vielä irroitettava päiväreppukin.

      Karrimorin, Tatonkan ja Haglöfsin valikoimista tuollaisia ainakin löytyy.

      Itse olen tuollaisella Tatonkalla roiniani kuljetellut hyvällä menestyksellä jo jonkin aikaa siellä sun täällä.

    • riina

      Olisin rinkan kannalla. Helpompi kantaa ja painaa itsessään vähemmän, ei siis syö sallittuja kiloja lentokoneessa matkustaessa (kova matkalaukku painaa tyhjänä helposti 6-7 kg). Jos pelkää rinkan vaurioitumista lentokoneessa, voi ostaa pussin johon rinkka sujautetaan lennon ajaksi. Ei tartu rinkan remmit tai viilekkeet mihinkään.

    • kumpikaan

      Ei kumpaakaan. Olen itse paljon tuolla aasiassa liikkunut ja katsellut sitä saatananmoista rinkkojen raahaamista. Jos tollaiselle reissulle lähtee niin ei siinä paljon tavaraa tartte. Ihan turha raahata puolenvuoden vaatekertaa mukana.
      Itellä ollut aina isohko selkäreppu ja sellainen olkalaukku jossa kulkee paperit ja muut lappuset

    • jussi

      on tarpeeksi tilava ja tosi kestävä. Mahavyö. Ehkä kaulapussi. Joku kangaskassi, pari muovikassia. Muutama pieni muovipussi.

      Olen ruvennut pitämään mukana vauvojen kosteuspyyhkeitä, koska niissä ei ole mitään parfyymiä. Niillä on erittäin hyvä vedellä hikiset/likaset kasvot, niskan/kaulan ja kädet siellä missä ei ole oikeata vettä saatavilla. Niitä lienee myynnissä missä vain.

    • ruusu

      ota molemmat, mutta aika pienikokoiset. Eli rinkan sijaan vähän normaalia suurempi reppu, jota jaksaa helposti kantaa ilman että selkä on jatkuvasti hiessä, ja sitten semmoinen pieni ja kevyt perässävedettävä (jota jaksaa helposti myös kantaa portaissa yms).

      Paljon reissanneena tämä on mielestän ollut paras kombinaatio lämpimissä ilmastoissa, painoa ei ole liikaa missään, ja silti jää aina toinen käsi vapaaksi. Lisäksi jos asetut johonkin pidemmäksi aikaa, niin sinulla on kätevästi valinnanvaraa muutamanpäivän retkikassiksi.

      Ja koska lentäessä matkatavarat melko usein katoilevat ja myöhästyvät, sinulla on sitten aina kuitenkin jotain heti käsillä, koskaan en ole kuullut että keneltäkään kaksi laukkua katoaisi.

      erillisten muovipussukoiden kanniskelu on todella hermojaraastavaa, joten pakkaa ihmeessä siten että ainakin toiseen kassiin jää tilaa esim eväille ja ostoksille.

      Ylipäänsä kannattaa olla hyvin kriittinen sen suhteen mitä ottaa mukaan, vaatteita on lähestulkoon kaikilla liikaa, ja niitä saa halvalla joka paikasta lisää jos kyllästyy entisiin. Sen sijaan esim lääkkeissä ja vitamiineissa ei kannata säästellä, ne helpottavat matkaa usein merkittävästi ja niitä voi olla vaikea löytää eksoottisista kohteista.

      • ruusu

        ja ylläoleva kirjoittaja on oikeassa, on tosi tärkeää että sulla on mukavat sandaalit, niissä ei kannata säästellä! Lämpimissä kohteissa ei paljon muita kenkiä tule käytettyäkään, mutta jos on mahdollista että liikut viileämmissäkin paikoissa, suosittelen ehdottomasti lenkkareita pipoa (parhaat lämmittäjät esim autiomaan kylmässä yössä).

        Lisäksi: hellehattu/lippis on vähintään yhtä tärkeä kuin aurinkolasit, ja kätevin tapa välttää huonoa oloa tosi kuumalla säällä.

        Ja auringonpolttaman ihon suojaksi pehmeä hihallinen t-paita on myös aika pop, aina siinä välillä käy niin että ei muista tarpeeksi usein rasvaa levitellä... Sen voi sitten heittää pois tilaa viemästä kun rusketus on sen verran vahva ettei enää tarvitse pelätä palavansa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      100
      7179
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      32
      2772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      34
      2346
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      96
      2042
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      15
      1746
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      9
      1535
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1397
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1371
    9. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      33
      1319
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      8
      1314
    Aihe