kameran vaihtoa

canonistii

Käykö Canon EF 70-300 f/4.0-5.6 IS USM uudempiin kameroihin, esim. EOS 5D Mark II tai EOS 7D kameroihin. Millainen kannattaisi laittaa. Hintahaarukka noin 2000 €. Omistan tällä hetkellä EOS 500D:n ja ajattelin hypätä vähän "ylemmäs" ja vaihdan eka rungon ja vasta myöhemmin objektiivit.

5

345

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • canonisti---

EF-S vai EF? EF-objektiivit sopivat kaikkiin Canonin kameroihin, EF-S-objektiivit vain APS-C-kennoa käyttäviin kameroihin. Jos aiot joskus hankkia täyden kennon kameran kuten EOS 5D:n, et voi käyttää sen kanssa EF-S-objektiiveja. Useimmat harrastajat voivat ostaa EF-S-objektiiveja huoletta

• kameristias

Tuo EF 70-300 mm f/4-5.6 IS USM sopii kaikkiin EOS-sarjan kameroihin. Siis niin vuoden 1987 EOS 650 -filmirunkoon kuin upouuteen 5D Mark III:een. Canonilla on tuon polttovälin L-mallinkin tele, mutta sen hinta on aika suuri tuohon nähden (n. 1300 e) eikä valovoimaakaan ole sen enempää. Sen sijaan esimerkiksi EF 70-200 mm f/2.8 L (n. 1200 e) on loistava ja telejatkeen kanssa toimii myös hyvin.

Vähän käytetyn 5D Mark II:n mahdat saada 2000 eurolla ja miksei myös tuon 7D:n. Se nyt vain on valittava, haluatko täyskoon vaiko APS-C -koon kennollisen rungon.

• Dies Irae

No huh huh, 5 D mk 2 saa Suomesta hintaan 1650 e. Itse olen miettinyt kanssa sen ostoa, mutta en aio maksaa yli 1500 e edes uudesta. Tinkaamalla saa alennusta varsinkin jos ostaa objektiivin samalla.

• objektiivi

käykö Canon EF 50mm f/1.8 II -objektiivi canon 1100d kameraan???

• Terveeeedgsdfgsdgfsg

Kyllä käy.

Canonin EF objektiivit käyvät niin täyskennoisiin kuin ei täyskennoisiin, mutta EF-S objektiivit käyvät vain ei-täyskennoisiin (eli siis APS-C kokoisiin:) joka tuossa 1100d:ssä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      50
      3364
    2. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      552
      2078
    3. Näen jatkuvasti Sompasaunalla alastomia miehiä ja naisia

jotka menevät siihen viereiseen rantaan myös uimaan alasti. Sompasaunat on siis Mustikkamaalla Helsingissä, ja kuljen si
      Maailman menoa
      84
      1976
    4. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      17
      1960
    5. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      20
      1588
    6. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      43
      1528
    7. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      28
      1386
    8. Millainen kaivattusi luonne on?

Millaisia luonteenpiirteitä arvostat kaivatussa? Oletteko samanlaisia luonteeltanne?
      Ikävä
      90
      1349
    9. Helena ja Mikko Koivun ero jatkuu edelleen ja loppua ei näy.

Voi eikä, miksi menee noin vaikeaksi avioero ja sopua ei tää ex- pari vaan saa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      128
      1307
    10. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      48
      1230
    Aihe