Mitä mökillä tehdään?

Kuka tietää

Siitä on 20 vuotta kun viimeksi olen mökillä ollut ja silloin koko aika ryypättiin. Nyt kun tuota ryyppäämistä on pitänyt lääkärin määräyksestä vähentää niin mitä siellä mökillä oikein tehdään, istutaan ja ihmetellään?

138

6286

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tapetaan itikoita kä

      Hommaat sinnekkin nettiyhteyden jonka jälkeen voit toistaa samoja avauksiasi kuten tähänkin asti mökiltä käsin.
      Se, että elämäsi sisältö tuntuu olevan nettisaasteen tuottaminen, ei se ole mökkeilyä harrastavien ihmisten syy joten vaihda palstaa tms.

      • Elvistellään, jos on pirusti fyffeä. Pitäähän se näkyä: ostat Päijänteen rannalta tai Kustavista rantahuvilan ja kunnon paatin rantaan (vaikket osaa veneillä). Näin saat reilut puoli miljoonaa egua menemään - ja sukulaiset kateellisiksi.
        Jos taas ei ole fyffeä, niin vuokrataan mökki viikoksi ja saunotaan ja syödään halpaa b-luokan grillimakkaraa.
        Jos taas on ihan pa, niin mene jonkun toisen mökille siipeilemään.

        Vitsi vitsi.
        Jos ei luonto kutsu, niin turhahan se on päätään petäjään hakata.
        Mene ihmeessä Lontooseen, Pariisiin, Roomaan, Nykkiin tai Singaporeen. Cityhiiri viihtyy kuitenkin paremmin siellä missä on miljoona samanlaista, kuin luonnon rauhassa. Kiroaisit kuitenkin hyttyset ja luonnon rauhan.

        Hyvää kesää kaikille.
        Ei oteta sitä niin vakavasti.


      • näin on

        Sisällä siellä mökilläkin on oltava kaikenlaisten verenimijöiden takia. Harvoin voi nauttia ulkonaolosta. Tämä on totuus.


      • täys feikki
        miettiläs kirjoitti:

        Elvistellään, jos on pirusti fyffeä. Pitäähän se näkyä: ostat Päijänteen rannalta tai Kustavista rantahuvilan ja kunnon paatin rantaan (vaikket osaa veneillä). Näin saat reilut puoli miljoonaa egua menemään - ja sukulaiset kateellisiksi.
        Jos taas ei ole fyffeä, niin vuokrataan mökki viikoksi ja saunotaan ja syödään halpaa b-luokan grillimakkaraa.
        Jos taas on ihan pa, niin mene jonkun toisen mökille siipeilemään.

        Vitsi vitsi.
        Jos ei luonto kutsu, niin turhahan se on päätään petäjään hakata.
        Mene ihmeessä Lontooseen, Pariisiin, Roomaan, Nykkiin tai Singaporeen. Cityhiiri viihtyy kuitenkin paremmin siellä missä on miljoona samanlaista, kuin luonnon rauhassa. Kiroaisit kuitenkin hyttyset ja luonnon rauhan.

        Hyvää kesää kaikille.
        Ei oteta sitä niin vakavasti.

        Ootteko tosissaan vastailemassa tähän alotukseen? VITTU MIKÄ PROVO!!! :DD nauran kippurassa loooooooll mökillä :D:D:DDDDDHOHHAAA!!!!!!:D:D:D:D:D:DD


      • mökistä haaveileva
        näin on kirjoitti:

        Sisällä siellä mökilläkin on oltava kaikenlaisten verenimijöiden takia. Harvoin voi nauttia ulkonaolosta. Tämä on totuus.

        Kyseinen typerä kysymys osoittaa ap:n mielikuviteksetomuuden.Jotenkin tyyppillistä Suomalaista ajattelua että kun mennään mökille pitää ensimäisenä vetää päätäyteen viinaa.Siis miksi?Mitä iloa sitä on mennä mökille kun pienemmällä vaivalla olisi voinut vetää kotonakin kännit.
        Itse kaipaan mökille ihan pelkästään sen luonnon hiljaisuuden ja laineiden liplatusten takia.Tämän lisäksi voit tehdä piha hommia omaan tahtiin,heittää tikkaa,käydä kalalla,saunoa,ota välistä päikkärit taikka istu kuostilla nauttien kyseistä rauhasta.
        Illalla voit laittaa grilliin tulen ja paistaa hyvät makkarat.

        Viina tarvitsee mökillä ainoastaan urpot jotka ei tajua todellisesta mökkeilystä yhtään mitään!


    • Alkoholiton

      Nuotioidaan, paistetaan makkaraa, keitetään nokipannukahvia, käydään lenkillä, kutsutaan vieraita, syödään, juodaan ja nautitaan.

    • Mökille, ei kiitos

      Jos sataa istutaan mökissä. Ja koska ollaan Suomessa voit olla varma että sadepäiviä piisaa. Kun ollaan ulkona tapetaan hyttysiä ja paarmoja. Niin ja käydään paskalla haisevassa huussissa. Sellaista se mökkielämä on.

      • mökki/elämä on.

        Ja mikä ihme se saa nimimerkin "Mökille, ei kiitos" säännöllisesti kerta toisensa jälkeen palstalle jonka aihe on mökit?


      • Mökille, kiitos

        Meillä on kyllä vesivessa, hajuton kompostoiva huussi ja "pasikuikka" pieni hirsirakennus miehille. Ei ne mikään haise.


    • cm.llo0

      Me tehdään samoja juttuja kun kotonakin, lisäksi uidaan, kalastetaan, veneillään ja käydään Orilammella tansseissa. Aloittajalle kysymys : Mitä olet tehnyt kotonasi nämä 20 vuotta ?

      • Kuka tietää

        Kotona ollaan ja nautitaan kaupungin palveluista. Lomalla olen suosinut kaupunkimatkoja suurkaupunkeihin, ei nuo aurinkorannat ole ikinä kiinnostanut.


      • Mökille mukaan
        Kuka tietää kirjoitti:

        Kotona ollaan ja nautitaan kaupungin palveluista. Lomalla olen suosinut kaupunkimatkoja suurkaupunkeihin, ei nuo aurinkorannat ole ikinä kiinnostanut.

        Ihmettelen miksi edes mietit mökkeilyä kun et ole mökki-ihmisiä. Jos sinulla on kesäpaikka myy ihmeessä pois ja kierrä suurkaupunkeja.


    • antimökkeilijä

      "Mitä mökillä tehdään?"

      Tullaan mökkihöperöksi eli seotaan.

    • äläölkölkjjhnjhgcgfd

      No mökkihän on pitkälti eräänlainen "pakkotyölaitos"! Ainakin minulle, vaimo sentään osaa ottaa vähän rennommin.

      Joka ikinen viikonloppu mitä mökillä vietämme ja joka ikinen kesäloma, minulla on joku projekti, joka pitäisi saada kesän aikana päätökseen.

      Mutta en minä valita! Sain mökin perinnöksi ja minä rentoudun tekemällä jotain hyödyllistä. Romaaneja luen sitten joskus kun en enää jaksa töitä tehdä...

      • Sama vika

        Mökillä(kin) hajoaa pää jos ei ole projekteja. Ei tietenkään kokoajan vaan silloin kun siltä tuntuu. Aamulla kahvet kaikessa rauhassa ja jos sattuu väsyttämään ei kun asennon vaihto ja takaisin untenmaille. Tahti mallia rauhallinen eli ei aikatauluja tekemisen ja valmistumisen suhteen. Iltasella saunat jne. tuntuu paljon paremmalta kun on touhuillut jotain. Jos laiskottaa niin en tee mitään, yksinkertaista.

        Järki lähtis rannalla maatessa tms. Romaaneja en jaksa lukea edes jalka paketissa. Vapaaehtoisuus lienee kuvaavin termi mökkiduuneille?


      • bbtr8e63
        Sama vika kirjoitti:

        Mökillä(kin) hajoaa pää jos ei ole projekteja. Ei tietenkään kokoajan vaan silloin kun siltä tuntuu. Aamulla kahvet kaikessa rauhassa ja jos sattuu väsyttämään ei kun asennon vaihto ja takaisin untenmaille. Tahti mallia rauhallinen eli ei aikatauluja tekemisen ja valmistumisen suhteen. Iltasella saunat jne. tuntuu paljon paremmalta kun on touhuillut jotain. Jos laiskottaa niin en tee mitään, yksinkertaista.

        Järki lähtis rannalla maatessa tms. Romaaneja en jaksa lukea edes jalka paketissa. Vapaaehtoisuus lienee kuvaavin termi mökkiduuneille?

        "Mökillä(kin) hajoaa pää jos ei ole projekteja."

        Ja muutaman vuoden päästä mökkitontti on täynnä pihatonttuja ja vierasvajoja ja grillikatoksia. Käyttöaste näissä luokkaa kerran kesässä.

        Hienoa ja luontoa rakastavaa;-)

        Mutta annas olla, jos vaikkapa ejektoripumppu porakaivosta menee jumiin, suvun mökillä ei vuoteen ole porakaivo ollut toiminassa, koska ei 4 kuusiokolopulttia osata vääntää/porata auki ja katsoa mikä pumpussa jumittaa.


    • pojtrl

      En minä tiedä mitä siellä tehdään. En oo kohta kuukauteen käyny. Toivottavasti jokiu korppikotka on syönyt hyttyset...

    • tekemistä riittää

      syödään,saunotaan,ryypätään,löhötään ja naijahan kovasti.

    • kyl tekemistä on

      Me rentoudutaan, kuunnellaan luonnon ääniä ja nautitaan olosta. Saunotaan, grillataan, juodaan, veneillään, ongitaan yms. Joskus kutsutaan vieraita seuraksi. Ja voidaan pelata vaikka jotain seurapelejä.Sateen sattuessa ollaan katoksen alla ja katsellaan sadetta ja ehkä ukkostakin. Hyttysistä ei kiusaa.
      Ja jos kovin tekee mieli puuhastella, voin kunnostaa paikkoja tai kerätä risuja yms. mutta mikään ei ole pakollista luonnontila mökillä.

      • sanos muuta kyllä siellä tekemisistä piisaa.....


      • erikaa kirjoitti:

        sanos muuta kyllä siellä tekemisistä piisaa.....

        sori viel jos sen mökin omistaa(kool ei väliä)nii sehän on TOTTA vieköön rentoutamist akia,vai mitä?oonko ymmärtänyt väärin?


      • mandariini

        Omasta mielestäni on kova hinta maksaa palaneesta grillimakkarasta koko kesä, et näin:


    • ja vaikka mitä muuta

      kalastan
      metsästän
      marjastan
      sienestän
      nikkaroin
      naulaan
      naputan
      auttelen naapureita
      leikin lasteni kanssa
      grillailen
      saunon
      joskus otan brenkkua
      frendejä tulee kyläilemään
      oleilen
      löhöän
      ajelen mönkijällä
      heitän tikkaa
      pelaan taistelupetankkia tai tavallista
      mölkkyä
      viihdytän vaimoa


      teen tai olen tekemättä
      päätän itse mitä teen

      • mökin akka

        Kiva Viesti :)
        Olisin vaan kysynyt, millä tavalla viihdytät vaimoa. Voisin antaa omalle ukolle vihjeen ;)
        Hyvää kesää teille kaikille, sinne mökille :)


      • Hyvä ja hienoa..

        Hienoa nim.merkki ja vaikka mitä muuta !
        Sinä olet oivaltanut mökilläolo tarkoituksen.
        Tyhmälle kysyjälle oikea vastaus !


      • pakko vaik ei taho

        ..ja kaikkea tuota voi tehdä ilman mökilläoloa, ihan vain kotoakäsin :D
        En ymmärrä tuota kaipuuta alkeellisempiin oloihin, kosteaa, kylmää, hyttysiä ??
        Kamalinta on jos on ns. pakko mennä kutsusta sukulaisten mökille ja vielä katsotaan karsaasti jos ei halua pelailla jotain älytöntä mölkkyä tms. palikanheittoa vuoronperään tai kortinpeluuta sateella sisällä, huhhuh :((


      • Mies viiskymppinen
        mökin akka kirjoitti:

        Kiva Viesti :)
        Olisin vaan kysynyt, millä tavalla viihdytät vaimoa. Voisin antaa omalle ukolle vihjeen ;)
        Hyvää kesää teille kaikille, sinne mökille :)

        Minä esim. rakastelen avovaimoa järvessä uidessamme nakuna.. Pesen hänet saunassa ja sitten nuolen ja sormetan hänelle orgasmeja sisällä. Panen vielä ennen nukahtamista, suukotan ja hyväilen kunnes hän nukahtaa. Aamulla herätän hellästi katettuun aamiaispöytään. Hyvää kesää! :)


      • Tahtoo..
        Mies viiskymppinen kirjoitti:

        Minä esim. rakastelen avovaimoa järvessä uidessamme nakuna.. Pesen hänet saunassa ja sitten nuolen ja sormetan hänelle orgasmeja sisällä. Panen vielä ennen nukahtamista, suukotan ja hyväilen kunnes hän nukahtaa. Aamulla herätän hellästi katettuun aamiaispöytään. Hyvää kesää! :)

        Tommosen miehen mä haluan tänne mökille


      • Hyi stna...
        Mies viiskymppinen kirjoitti:

        Minä esim. rakastelen avovaimoa järvessä uidessamme nakuna.. Pesen hänet saunassa ja sitten nuolen ja sormetan hänelle orgasmeja sisällä. Panen vielä ennen nukahtamista, suukotan ja hyväilen kunnes hän nukahtaa. Aamulla herätän hellästi katettuun aamiaispöytään. Hyvää kesää! :)

        ... on sulla harrastukset. Noihin hommiin ei tosin kovin paljon aikaa saa kulumaan. Naija ja nuolla sekä sormettaa voi ihan umpäri vuoden vakiasunnossakin, miksi haaskata lyhyttä mäkkisesonkia sellaseen tuhruseen hommaan? Ellei siten tuota touhua tee mökkinaapurin emännän kanssa.


      • Mies viiskymppinen
        Tahtoo.. kirjoitti:

        Tommosen miehen mä haluan tänne mökille

        Kivaa että pidät siitä miten vietän aikaa mökillä :) Jos olisin vapaa tulisin Sinua viihdyttämään. Hellin toki naista muutenkin ja saan siitä hyvän mielen : )


      • Mies viiskymppinen
        Hyi stna... kirjoitti:

        ... on sulla harrastukset. Noihin hommiin ei tosin kovin paljon aikaa saa kulumaan. Naija ja nuolla sekä sormettaa voi ihan umpäri vuoden vakiasunnossakin, miksi haaskata lyhyttä mäkkisesonkia sellaseen tuhruseen hommaan? Ellei siten tuota touhua tee mökkinaapurin emännän kanssa.

        Oletpa kateellinen kun yksin käteen vetelet. Huomaa että mökilläkin voi peseytyä.


    • Mökitön ja akaton

      Jos mulla olisi mökki ja siellä akka, niin siivoisin paikat, laittaisin saunan lämpiämistä ootellessa kynttiläillallista valmiiksi saunomisen jälkeisiin hetkiin ja sitten nauttisin mökin akan puhtaasta p*ll****takkatulen ääressä.

      Sillä aikaa, kun akka sulattelisi illallista, voisin käydä tiskailemassa saunan lämpöisessä astiat puhtaiksi seuraavaa aamiaista varten

    • no siel voi tehdä vaik mitä.esim nauttia siit ettei ole mihkään kiire,ja jos ei ole lapsia siin iäs nii ota lastenlapset mukaan(niin jos niit on)voi helskuti(sori)siel jumalauta voi tehä kaikkee.....

    • "Mitä mökillä tehdään?"

      Niinpä! Miksi mökkejä hankitaan kun luonto on ilmaista? Minä revin luontokokemukseni stadista, stadin kudi kun olen.

      http://portti.iltalehti.fi/keskustelu/showthread.php?p=11412034#post11412034

      "Lähdin ostamaan tupakkaa. Koska ulkoilu housuissani ovat molempien taskujen vetskarit rikki laitoin uimahousut alimmaiseksi, koska niissä on kätevä pieni, mutta venyvä vetoketjullinen tasku. En kestä stressata sitä, että luottokortti, avain tai tällä kertaa mukaan tarvittu sytkäri olisivat pudonneet ilman vetoketjua olevasta taskusta. Koska kehoni oli vähän aamu jumissa päätin kiertää huoltamolle lähi metsän kautta. Lähimetsä ei ole pelkästään kallioinen, vaan jääkausi on muovannut sen jotenkin ihmeellisesti täyteen kaikenlaisia koloja, jyrkkiä matalia seinämiä ja aivan kuin portaikkoja. Tälläkin kertaa kun liikuin siellä, niin näin ihan uusia outoja näkymiä, vaikka tossa se on ollut 20 vuotta nurkan takana. Samantapaisen havainnon tein eilen: naapurikerrostaloalueen tontilla on ulkopöytiä ja tuolia, joissa en ole koskaan istunut ja itse asissa vaikka monta kertaa olen ikkunasta tai parvekkeelta nähnyt sitä tonttia, niin paikanpäältä nähtynä siellä oli paljon uutta ja mielenkiintoista. En oikein osaa kuvailla minkälaisilla liikkeillä maaston muotoja hyväksikäyttäen kehoani avasin. Ei niillä liikkeillä liene sanoja. Kun olin saanut kehoani vähän auki palasin tylsälle kuntopolulle, koska se mahdollisti tehokkaan kaatumista pelkäämättömän juoksentelun. Tennisharrastuksen takia juoksin välillä sivuttain ja takaperinkin.

      Koska huoltamo aukesi vasta klo 6 piti minun johonkin kuluttaa aikaa ja poikkesin taas metsään hidastelemaan. Tänne Meri-Rastilaan aletaan kohta rakentelemaan lisää uusia asuntoja ja tutkin maastoa mitä kohta ei enää ole. Olen ollut huomaavinani että kiihkeimpiä uusien asuntojen rakentamisen vastustajua ovat viherpiipertäjät, joilla useilla on itsellään useita lapsia tehtynä tähän maailmaan, joille jonkun on rakennettava aikanaan asunto. Hieman sisäisesti epäloogista mielestäni. Aikaa oli vielä 10 minuuttia huoltamon aukaisuun ja kuivattelin hikeä seuraamalla Rastilan metroasemalla töihin meneviä kansalaisia. Sain tupakat ostettua ja koska alla oli ne uikkarit päätin mennä uimaan. Olen löytänyt entistä suosikkipaikkaani paremman uimapaikan ja vielä lähempää. Yleinen hiekkaranta, mutta ei kovin suosittu ja kivointa siinä on se, että keskellä rantaa on pari puuta aivan veden rajassa ja samalla hieman sammalta ja juurikkoista alustaa, mille voi asettaa päälysvaatteet ettei ne hiekotu. Sen alueen ja alle puolen metrin hiekka alueen välissä on kaksi kiveä, joiden päällä voi seistä kun ottaa tai laittaa kenkiä ja sukkia pois. Siis varsinkin uinnin jälkeen on hyvä, että voi viruttaa hiekkaset jalat vedessä ja sen jälkeen astua puhtaalle kivelle missä voi laittaa sukat ja kengät jalkaan

      Uin sitä sun tätä. Vähän treenasin tennisliikkeitä vesivastuksella ja taisinipa kokeilla välillä joitain lähinnä naistaitouimareiden harrastamia liikkeitä - en tiedä, kun en muista nähneeni televisosta miten he jalkojaan sätkyttelevät. Uinnin jälkeen ja ennen kiville astumista kuivailun itseäni hieman kävelemällä rantaviivaa ees taas. Välillä potkin vettä jalkapallo potkuliikkein polviin asti syvällä vedessä, käynnissä olevan tylsien jalkapallo turnauksen kunniaksi. Siinä saa käsittääkseni tehokasta harjoitusta potkuliike lihakset veden vastustuksen takia. Kannatti lähteä ostamaan tupakkaa, koska nyt on virkeä olo ja löysinpä matkalla vielä kaksi 15 centin panttitölkkiä.

      Ostin muuten tällä kertaa camelia. Monen monen vuoden jälkeen vaihtelun virkistämiseksi. Ilokseni huomasin, että aski on hyvin suunniteltu: se on täsmälleen luottokortin kokoinen, mikä lisää sen mielyttävyyttä kädessä luottokrtin kanssa pidettäessä."

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/10743155#comment-55891588

      PS. Tosin Suomen kaunein luontokokemukseni on löytynyt Vuosaaren Uutelan Skatanniemen aivan eteläisimmästä kärjestä - siis Pääkaupungistamme Helsingistä - jonne aivan perimmäiseen kärkeen päästäkseen täytyy olla vähän ketterä kuin apina tai vuoristokauris. Ei tarvitse omistaa venettäkään päästäkseen osalliseksi maailman hienoimmasta merinäköalasta.

      https://maps.google.fi/maps/place?ftid=0x46920fb2285f6303:0xd10769ffc418fdbb&q=Skatanniemi, Helsinki&hl=fi&ved=0CA0Q-gswAA&sa=X&ei=SdfrT8-GFcKuyAOBh9TnCQ

    • Kukapa tietäisi

      Joo. Siinäpä on pulma jos ei enää voi ryypätä mökillä. Nyt täytyy vaan miettiä itse mitä haluat siellä tehdä ja jos et keksi mitään kysy perheenjäseniltä ( jos on ) mitä he haluavat. Tai mieti kaupungissa niin kauan että tulee tarve/tunne lähteä sinne mökille. Ja jos ei tule niin myypä pois :))

    • f4t

      Grillata, uida, dataa, nukkua hyvin... yms.

    • Taata

      Kuka hullu menee mökille itikoiden ym.ötököiden syötäväksi?Kyllä kaupungissa on paljon mukavempaa.

      • Hyttyset häiritsee

        Hyttyset, ne ovat kyllä se syy minkä takia en mene sukulaisten ja ystävien mökille. En voi sietää sitä ininää, vastenmielisiä otuksia.


    • touhutipp4

      Onpa kysymys. Me menemme mökille raivaamaan viereistä metsää, mönkimään puutarhassa, tekemään halkoja, remontoimaan rakennuksia, korjailemaan muutakin, mikä vaatii meluisia koneita, jotka aiheuttaisivat närää kaupunkinaapureissa. Marjastamme, kasvatamme omia vihanneksia, siivoamme, lämmitämme uunia, laitamme ruokaa, syömme ja juomme. Kannamme polttopuita keittiöön ja saunaan. Istuskelemme hyttysen syötteinä tai sisällä. Luemme, juttelemme. Ja tietysti, riippuvaisia kun olemme, selaamme nettiä.

      • touhutipp4

        Paitsi tietysti silloin, kun lapset saapuvat omine kakruineen muutamaksi päiväksi. Heillä on tietokonepelit ja musat ja kaikenlaiset härvelit mukanaan ja he löhöävät koko ajan puutarhakeinussa, juovat kaljaa ja grillaavat ja lihovat ja meluavat. Elä siinä sitten normaalia ehkeraa elämäänsä.

        Mikseivät nykyihmiset vieroita kakaroitaan edes silloin tällöin olemaan ilman teknisiä viihdyttimiä? Millaista tyhjäpäistä kansaa me oikein kasvatamme?


      • uhu hhuuuhhuu

        Eli toisinsanoen, teette vapaaehtoisesti TÖITÄ joita ette muuten pääsisi tekemään... mökkeily on kyllä outoa toimintaa.


      • dhfsdlf
        uhu hhuuuhhuu kirjoitti:

        Eli toisinsanoen, teette vapaaehtoisesti TÖITÄ joita ette muuten pääsisi tekemään... mökkeily on kyllä outoa toimintaa.

        Joillekin metsän raivaus on nautinto. Joillekin löhöäminen puutarhakeinussa puhuen soopaa tuttavistaan ja tekemisistään olisi kidutusta. Kerrostaloasunnossa ei voi puuhata kaikkea sitä, mitä mökillä voi; se on nautintoa se, kun pääsee lähelle luontoa ja saa hien pintaan.


      • Jotain rajaa

        "Onpa kysymys. Me menemme mökille raivaamaan viereistä metsää, mönkimään puutarhassa, tekemään halkoja, remontoimaan rakennuksia, korjailemaan muutakin, mikä vaatii meluisia koneita, jotka aiheuttaisivat närää kaupunkinaapureissa."

        Huh-huh, tuohan kuulostaa ihan pakkotyöleiriltä, hyttyset ja paarmat siihen päälle, ei käy kateeksi. Lapsiparatkin tuonne korpeen rahdataan, epäinhimillistä!


      • Älä luovuta.
        Jotain rajaa kirjoitti:

        "Onpa kysymys. Me menemme mökille raivaamaan viereistä metsää, mönkimään puutarhassa, tekemään halkoja, remontoimaan rakennuksia, korjailemaan muutakin, mikä vaatii meluisia koneita, jotka aiheuttaisivat närää kaupunkinaapureissa."

        Huh-huh, tuohan kuulostaa ihan pakkotyöleiriltä, hyttyset ja paarmat siihen päälle, ei käy kateeksi. Lapsiparatkin tuonne korpeen rahdataan, epäinhimillistä!

        Pistä huomenna lotto vetämään niin jospa sitten pääset toteuttamaan haaveesi mökistä!


    • savon ukko

      Meijän mökilla pannaan.

      • asssssssssss

        Meillä taas ei oikein seiso enää vaikka joku levittelisikin siinä vieressä. Toisaalta, se oli muija joka lopetti nuo jutut jo ajat sitten. Minulla olisi ollut tarpeitä vielä n. 5 v sitten, nyt on kai ikä ja kova ylipaino (30 kg) vienyt pois mielestä v:n.


      • yksi kateellinen

        Joku ei näytä tykkäävän siitä.


      • uula mies

        Täällä lapissa kesällä kalastetaan ja naidaan. Talvella ei kalasteta.


      • ???????

        Ai kalakukkooo?


    • ryllo

      no jos vaekka nukkusit ja nukkusit :) niin ite ajattelin tehä 2 eka päivää. en tikkua ristiin pistä. loma 26 päevee vuessa niistä kesällä 2vk niin joota joskus muata :) eeku hyvät kesät kaekille

    • Rakentele kaikenlaisia vekottimia ja katso miten ne toimivat käytännössä.
      Käytä mielikuvitusta.
      Veneile itsetehtyä purjetta käyttäen.
      Sauno, paista makkaraa.
      Tee kukkapenkki, johon keräilet mielenkiintoisia kasveja oman maun mukaan.
      Maalaa taulu.
      Jos loma on pitkä, lainaa läheiseltä maatilalta vaikka lammas.
      Lue vaikka romaani, jonka olet aina halunnut lukea, varpaat järvessä.
      Tässä muutamia...

    • No teet jänskän retken, vaikka naapurin puuceen taakse ronkkiin sontakepillä rectumias....jessus mitä kyssäreitä

    • 10+10

      Mökille mennään silloinko huvittaa..Jos ei mökille,,Silloin ehkä ulkomaille!!Mökki elämä on ihanaa.Kun suloinen nainenkin on mukaana!!!

    • no hö

      no hö.. mökillä voi tehdä mitä vaan. Itse asun siellä koirien kanssa 6-7 kk vuodesta. Sieltä käsin käyn sitten töissä. Käydään metsässä, marjassa, sienessä ja muuten vaan. Grillataan, luetaan, leivotaan, katsotaan telkkaria,uidaan ja ollaan ulkona. yms. mitä kotona tehdään

    • savon ukko

      syö makkarata, hakkoo halakoja ja kää verkoella. Elälä vätystele. Jos emännällä ei oo piä kippeenä, niin mänkee makkuukammariin mylleemään.

      • nam

        kuhaa voi myös kalastaa


      • savon ukko
        nam kirjoitti:

        kuhaa voi myös kalastaa

        Kyllä, ja lahnoo myös! Kohtahan se alakas olla kuhan uistelu ilimat.


      • Mummi

        Kyll mökil on ihannoo. Ku rantaporree niin hyppää ekaks järvveen talaviturkkii heittää poied. Sittes kattelloo kevvään lintumuuttoi. Ja kaike maailma sexii eläintte paris. On se niilki niin kiihkeet. Sitte laittaa potut pelttoon ja siement vakkooo. Jaku marja alkkaa kypsyy eiku mehttään. Ja huutelloo päänsä tyhjäks niin karhukki lähtöö pakkoo. Tulloo er immeinen takas ko lähteiss. Ja jos niit vitamiinnei viel mukanna, mikäs ettei sen paremp miel. Illalla saunoa ropsauttaa kyl uni maittaa.


      • nam
        nam kirjoitti:

        kuhaa voi myös kalastaa

        ja fileroida.


    • Mora..

      Samaa kysyvät uusavuttamattomat joka paikassa, jos hoitotäti, isä, äiti, opettaja tai matkaopas ei ole kertomassa mitä seuraavakasi tehdään. Ainoa vaihtoehto elämässä ei todellakaan ole pörrätä kaasuissa kavereiden kanssa.
      Kannataisi varmaan miettiä hiukan syvällisemminkin asioitaan siitä on hyvä lähteä siellä mökillä.öä.
      Mökin voi myydäkin aina on nitäkin jotka keksivät sille järkevääkn käyttöä.

      • jhgdsdfg

        Mitäs se järkevä käyttö voisi olla? Ensin tulee mieleen sen mökin vuokralle laitto.
        Paljon halvempaa olisi vuokrata se mökki itsekin, jos ei asu (laiskottele) siellä kuukausitolkulla.


    • mökkihöperökö?

      Mökillä voi touhuta mitä mieleen tulee. itse tykkään lukea kirjaa ja nauttia olosta. tehdä hyvää ruokaa lämmittää uunia ja saunaa ja jos sade päivä yllättää voip pelata korttia (ei iske dementtia niin äkkiä) ja toki jos seuraa on mukana voi leikkimielisesti pelailla ulkopelejä - tikanheittoa, krokettia, jne.. on muuteen kivaa näin aikuisiälläkin. Voisin antaa lyhyenkin neuvon - päästä sisäinen lapsesi irti ja nauti!

    • Voi pystyttää kasvihuone ja kasvattaa perunaa, vihanekset ja yrtit..Siitä ei tule tylsää.

    • kesällä.kerran..

      Mökkeilyn idea on ainakin meillä, elää alkeellista elämää, toista, kuin tämä tavan takainen on.
      Istua ulkohuusissa, ovi auki, ihaillen luontoa, kukkasia ja lintujen lauleskelua.
      Keittää aamukahvi puuhellalla, jolla on ihana paistaa ja keittää, pelkäämättä, että rasvatilkka tipahtaa keittiön klinkkerille.

      Ihanaa on istua isossa porstuassa, pelakuiden kaunistamia ikkunoita silmäillen, kun ukkonen jylisee ja salamat soihtuina sinkouvat.
      Hönkiä kesäsateen aromitäyteistä ilmaa keuhkoihinsa, kun ukkonen taasaantuu.

      Katsella ja kuunnella lintujen työntäyteistä kiirusta, kun perheen elämän kohokohta on taas käynnissä. Katsella kurrejen kirmaamista, nähdä kotkan sukellus saalistaan kohden taivaan navalta.

      Veneillä liplattavan veden päällä, kesävirin vilvoittaessa liikakuumuuden iholta.
      Onkia olematonta, vain saadakseen antaa aivojen olla ajattelematta, vetää henkeä arjen aiheuttamasta aivopaineesta.

      Olla ja elää, vain itselleen.
      .

    • asssssssssss

      Jos siinä mökin yhteydessä on monta hehtaaria metsää, niin polttopuiden tekeminen huonoilla välineillä työllistää paljon.
      Nyt on ollut myrskyn kaatamia puita paljon. Ei ole vieläkään saatu niitä hoidettua pois. Osasta yritetään tehdä sahatavaraa omaan käyttöön.
      Täytyisi olla oma traktori ja sähköt mökillä, niin metsähommat helpottuisivat paljon. Tulee aika kalliita polttopuita, jos joutuu vieraille makselemaan työstä.

      • keskisuomi

        Hommaa soutuvene ja pieni peräprutku siihen ja muutama virveli ja kaikuluotain. Niillä eväillä aika menee järvellä ettei huomaakaan. Välillä voi piipahtaa jossain saaressa ja keitellä vaikka nokipannukahvit ja paistella kaloja. Illalla saunotaan ja naidaan. Kyllä siinä kaikessa touhussa aika menee kuin siivillä. Jos kalahomma alkaa kiinnostaa lisää veneeseen voi rakennella aina lisää vapapaikkoja ja muita vempeleitä. Ylärajaa tässä rakentelussa ei ole olemassa,ja aina on tuoretta kalaa pöydässä. Näin minun ja emäntäni aika kuluu ja tuntuu ettei riitäkään.


    • vapaus nauttia

      mökillä kalastetaan,saunotaan tehdään puita,ajetaan traktorilla laitetaan pihaa kukkapenkkejä veneillään,ja nautitaan harrastuksista joita ei lokero asumisessa voi nauttia,se on oikeaa elämistä ja nautitaan vapaudesta ajelusta,ja uimisesta.juopottelu jätetään känniveikkojen huomaan.se kuuluu sitiveikkojen harrastuksiin.

      • lokeroasuja

        Venepaikka on tuossa rannassa ja kalaa on. Traktorilla voi ajaa töissä, jos siltä tuntuu. Harrastuspaikkoja on kaupunki täynnä.


    • &/&/7735225132614314

      Kaiken helpoimmalla selviää, kun sen riesan myy pois tai ei edes haaveile! Säästyy rahnat johonkin paaaljon tarpeellisempaan. Eikä tule "ressijä" eikä turhia kulunkeja veroista jne.. Eikä tartte aina kuunnella jäkätystä siitäja tästä. Ei tartte hampaat irwessä lähtee taaaaas sinne työleirille jne..jne..

      Tänä päivänä on oltava fyffee sata-kakssataatonnia, että edes jonkunlaisen tönön saisi hommattua. Sillä ajelee lentsikalla sinne tai tänne tai vaikka minne. Taikka vuokraa joka kesä minkälaisen "keskitason" tönön mistä vaan niiksi "lomapäiviksi", kun mökkihöperyys yllättää.

      Olis tosa 40 kilometrin päässä kotipaikan hirsimökki järven rannallai. On ollut jo 40 vuotta. Autolla pääsee pihaan, jos ei jaksa muutamaa sataa metriä kävellä tai kontata;-) Ei mökkiä juur kukaan käytä. Vanhuksista ei ole enää käyttäjiksi ja muut asuvat 250 kilometrin päässä. Heillä on joko oma mökki jossain lähempänä, asuntoauto tai sitten ei ole liikuntawälinettä.

      Mulla ei hlökohtaisesti ole minkään valtakunnan mielenkiintoo mennä vesiä kantelemaan, saunoja lämmittämään, siivoilemaan taikka puun-t.vast. tekoon. Enkä muutenkaan välitä olla mökkitalkkarina. Tunnetusti "ei yhteinen vene tervaa saa". Turhia kulunkeja siitä vaan on.

      Itikät, mäkäräiset, polttiaiset, ampiaiset ja kyykäärmeet(!!!) ovat siellä ainaisena riesana. On näjet tunnettu, yliopistotutkijoiden joskus kartoittama käärmeiden talvehtimispaikka "tontilla". Varoa saaja joka kesäniihin elukoihin törmää, JOSosaa katsella jalkoihinsa! Vain kerran on kyy tökkässyt äit-muoria ja kerran koiraa.

      Lähimöykkärinaapuritkaan eivätole hiriöksi. Ovat kilometrin päässä. Vaan kun ei ole mielenkiintoa. Joskus 30-40 vuotta takaperin tuli jonkun kerran käytyä ja tais siellä joku viettää alkuaikoina koko kesänkin. Sitten porukka hajosi mualiman turuille ja mökin käyttö jäi minimiin. Tänä keväänä eivät edes lehtiä ole käyty haravoimassa. Myydä ei, vaikka joku "hinajaa" maksais.

    • neiti Espoo

      Ukolla on mökki ja minulla huvila kaupungissa. Mökillä emme tee mitään muuta kun kinastellaan ja riidellään. Viikonloput päätyvät usein miten että minä hyppään autoon ja ajan kotiin. Sit kaikki on taas niin ihanan rauhallista. Yksin ei oikein voi riidellä.Aurinkoista kesää kaikille.

    • kaupunki on kiva

      ei kiinnosta mökkielämä yhtään, kun on luontoa ihan kodin lähellä ja kaupat myös, miksi menisin korpeen ja todellakin kun on tottunut elämän ääniin, ei rauhoita hiljaisuus, päinvastoin..

    • jghgjgj

      Mökillä grillataan, lämmitetään sauna, mennään kalaan. Sitten tullaan kalasta ja onkin jo nälkä ja pitää grillata. Sitten vois lämmittää saunan ja lähteä saunan jälkeen kokemaan verkot, eli kalaan. sitten onkin jo ilta ja grillataan jotain iltapalaksi.

    • Kolibri

      No, käyppä katsomassa onko se mökki enää noin pitkän ajan jälkeen edes pystyssä? Luonto valtaa tilan hyvinkin nopeasti.
      Kysymyksen voisi asettaa niinkin, että mitä siellä mökillä ei voisi tehdä. Kokonainen elämä koostuu pienistä asioista.

    • Sitä just

      Uimaan, saunaan, kalaan.

    • Löhöö ja mökki lahoo

      Mökillä on mukavaa olla tekemättä mitään ja levätä sen jälkeen.

    • jk

      kaikenlaista

    • mökillä

      Ite rakastan mökkeilyä joten mie ainakin rentoudun mökillä, kaukana kaupungin metelistä, kuuntelen luontoa, luen kirjoja, kalastan, samoilen metsässä, syksyllä poimin marjoja, teen puutöitä yms.. Ei kait sitä piä mittään erityistä olla tekemässä koko ajan? Mutta jos et ole luonto ihminen niin suosittelen kaupunki lomailua sitten, mökkeily on luono immeisille jotka ossaa nauttia siitä. Mutta hyvää kesää missä päätätkin sen viettää :D

    • Hmmm.. hyviä vastauksia olet saanut..joten ei ole tarvetta jatkaa..siinä on listaa yhdelle lomalle tarpeeksi.
      Kyllä niistä pitäsi jotain jo irrota.
      Täytyy kysäistä ajatteletko laisinkaan omilla aivoillasi vai oletko ryypännyt ne jo pihalle =)??

    • Ryskäalan työmies

      Taivaallinen rauha. Kuuntelemme upean naisystäväni kanssa klassista musiikkia, nyt juuri Schubertin liedejä äskettäin edesmenneen DFD:n esittäminä. Välillä luemme, itselläni on menossa uusin käännös James Joycen Ulysses -teoksesta. Nautimme toistemme seurasta keskustellen, viiniä nautiskellen, syöden, saunoen ja... Huikea Suomen kesä!

      • Brahms

        Ilmeisesti se ei enää toimi. Käy lääkärissä.


      • Ryskämiehelle

        Piruilet näille älypäille...;-)


    • Blaaaaaahhhhhh

      No vetele vaikka itseäsi hanuriin jos et muuta keksi... Voi pönttö mikä kysymys! Eihän sinne oo pakko varmaan mennä jos ei tekemistä keksi.

    • maalainen

      Mökillä lomaillaan ja rentoudutaan. Tehdään itselle mukavia asioita. Unohdetaan normaalikuviot. Jos ei mökillä olemisesta nauti, niin ei sitten mene sinne. That"s it.

    • Neuvoton

      Voi taivahan talikynttilät! Että oikein tarttet neuvoja mökkeilyyn... !!??

    • Notacabinguy

      Se ainoa aika kun olisi aikaa olla rauhassa kotona niin pitäisikin mennä jonnekin hevonkorpeen kurjaan mökkiin mököttämään, en ymmärrä.

    • Rauha luontoon!

      Parempi on, ettet mökkeilekään enää. Tuollaisia häiriköiviä juoppoja ei mökkirannoilla kaivata!

    • Vaikka mitä...

      Esimerkiksi:

      - Nautitaan rauhasta
      -Nautitaan luonnosta
      -Kerätään marjoja
      - Kalastetaan
      - Patikoidaan metsässä
      - Käydään uimassa
      - Käydään saunassa
      - Ammutaan ilmakiväärillä
      - Pelataan jotakin ulkopeliä (krokettia, tikkaa, petankia...)
      - grillataan
      - vietetään aikaa ystävien ja/tai perheen kanssa


      Kyllähän tuolla tekemistä luulisi riittävän... Ei kai nyt alkoholi voi olla ainoa asia, joka tekee onnelliseksi???

      • järkeä

        Kylmässä säässä/vedessä uiminen ei ole nautinto, se on rääkkäävä pakkopulla.


    • simo nusssimo

      Mökkeilyn idea on se, että siellä nusssitaan.

    • Kaikkea tätä

      Mökillä tehdään itsari ja halkoja ja uidaan ja saunotaan.

    • pettuleipäää

      Takaisinluontoon. Niin sitä ennenkin pärjäiltiin. Hiljenny hetkeksi ja vaikka levytä. Ainako pitää olla kiire tekemään ressi?

    • mato-ongitaan
      • Mökillä

        Mökillä rentoudutaan ja vietetään laatuaikaa perheen kanssa. Nautitaan luonnon äänistä kuten linnun laulusta. Saunotaan ja uidaan. Veneillään. Grillataan herkkuja. Jos näistä ei nauti, niin ei kannata mökkiä hankkia.


    • Cloetta...

      En ole mikään mökki-ihminen mutta silloin tällöin tulee lähdettyä puolison kanssa mökille. Mieheni on puuhaajatyyppiä eikä osaa olla tekemättä mitään, jolloin hän siis mökilläkin puuhastelee kaikenlaista esim. siivoaa ympäristöä, hakkaa puita, kalastelee jne. Minä taas luen ja loikoilen. RUuanlaitto on minun heiniäni ja sitä teenkin mielelläni ja rauhallisessn tahtiin. Samoin ruokailu on oma ohjelmanumeronsa. On upeaa syödä ulkona järven rannalla. Uiminen ja saunominen kuuluu luonnollisesti mökkielämään.

    • rftyguhijo

      nussin

    • Hupsheijaa

      Olen sitä mieltä, että normaalijärjellä varustettu ihminen tietää jo aikuisena mitä tehdä mitä ei. Sorry nyt vaan, mutta minusta tämä on provo.

      • niina-

        Usein aikuisena tietää mitä tehdä, muttei kaikilla ole rahaa toteuttaa ihan kaikkea. :) Tai sitten ei jaksa koko ajan tehdä, on mukavaa että voi joskus levätä. Mutta toki sitä pitäisi tietää (jossain määrin) mikä itseä kiinnostaa, jos ei tiedä pitää kokeilla tai pohdiskella mikä on mukavaa itsestä.. Ja ettei tee sitä mitä ei haluakaan todellisuudessa, kuuntelee itseään aidosti. Ei pidä tehdä mitään vain siksi, että muutkin tekevät, vaan sitä mitä itse haluaa...


      • provo mikä provo
        niina- kirjoitti:

        Usein aikuisena tietää mitä tehdä, muttei kaikilla ole rahaa toteuttaa ihan kaikkea. :) Tai sitten ei jaksa koko ajan tehdä, on mukavaa että voi joskus levätä. Mutta toki sitä pitäisi tietää (jossain määrin) mikä itseä kiinnostaa, jos ei tiedä pitää kokeilla tai pohdiskella mikä on mukavaa itsestä.. Ja ettei tee sitä mitä ei haluakaan todellisuudessa, kuuntelee itseään aidosti. Ei pidä tehdä mitään vain siksi, että muutkin tekevät, vaan sitä mitä itse haluaa...

        niin tai näin tai niin tai näin tai niin...

        ÄLÄ SELITÄ!

        täys provo koko aihe!


      • niina-
        provo mikä provo kirjoitti:

        niin tai näin tai niin tai näin tai niin...

        ÄLÄ SELITÄ!

        täys provo koko aihe!

        En sulle selitä, ja selitä ylipäätään. Vaan keskustelen aiheesta. ÄLÄ sinä LUE mitä kirjoitan!


      • oikeassa olet
        niina- kirjoitti:

        En sulle selitä, ja selitä ylipäätään. Vaan keskustelen aiheesta. ÄLÄ sinä LUE mitä kirjoitan!

        Anteeksi paljon.

        Eihän tämä asiani tosiaan liity sinun viestiisi, sen kuitenkin haluan kertoa että aloitus on provo.

        PROVO!


      • niina-
        oikeassa olet kirjoitti:

        Anteeksi paljon.

        Eihän tämä asiani tosiaan liity sinun viestiisi, sen kuitenkin haluan kertoa että aloitus on provo.

        PROVO!

        Kiitos. On mahdollista että on provo.


    • niina-

      Ei kannata mökkeillä jos ei tiedä. Voit sisustaa mökkiä jos on rahaa, saunoa, uida kaverin kanssa (ei hukkua), liikkua luonnossa (ei punkkiheinikoissa), paistattaa päivää hyvällä säällä, tehdä jotain lempipuuhaasi. Kokata, ajaa kaupunkiin, lukea, katsoa elokuva, olla netissä uutisia lukemassa, jumpata, tehdä miehisiä juttuja tai naisellisia, askarrella tai nikkaroida, hoitaa puutarhaa (ei ilen termi tässä kohtaa). Voit levittää aurinkovoidetta ja suojautua auringolta ja miettiä kuinka minä pienessä kerrostaloasunnossa olen kesät läpeensä. Voit oleilla kumppanisi kanssa, minulla ei ole. Voi pelata pelejä, käydä tanssimassa, harrastaa ja kehittää itseäsi. Tai tehdä suunnitelman kesälomalle jos on rahaa, minulla ei ole sitäkään. Voit tutkia taivasta kesäyönä tai aloittaa luontoharrastuksen, tai paeta kaupunkiin. Hiilidioksidiansa verenimijöille, sellaisenkin voit asentaa. Luonnoneläimiä seurata. Voit kehittää uusia työjuttuja vaikka, kokea lämpimän kesätuulen laiturilla! Voit piirtää tai matkustaa ulkomaille, aloittaa uuden soittimen soiton. Voit uusia mökkiä. Vain mitä sinä haluat, mitkä ovat sinun kiinnostuksiasi elämässä. Tai voit hakea torilta tuoretta ruokaa kesällä.. poimia marjoja itsekin.

      • niina-

        Voit myös tehdä mökistä omanlaisen ja katsoa mökin turvallisuuskysymykset ajantasaisiksi. Tunnet maan jalkojen alla, oma piha! Et ole missään pilvenpiirtäjässä, mahtavaa. Tai sitten voit panostaa mökin sijaan kotiisi ja pihaan.


      • Tuskin sentään

        "tehdä jotain lempipuuhaasi", nyt päästiin asiaan. Lempipuuhaa on ryyppääminen ja naiminen, naiminen ja ryyppääminen. Niin ja tietysti rock. Tosin tarvitseeko noita varten ajaa satoja kilometrejä...


    • Jumalautaa

      Kuuntelee radiota,lukee,ei tarvii tehdä mitään rennosti vaan.

    • ei haukkuva koira

      Tiskataan kannon päässä kaikki astiat,hakataan saunapuut,lämmitetään sauna.Tuodaan ruokaa tuliaisiksi.Omat petivaatteet kuuluu tuoda.Roskat lajitellaan ja tuodaan pois.Haravoidaan pihaa jos on tullut risuja. Ajetaan nurmikko. Valmistataan oma ruoka omista tarpeista itse.Haetaan vesi kaivosta.Laitetaan ja siivotaan kaikki paikat kuntoon seuraaville tulijoille.Saunakaljan ehkä ehdit juoda saunan jälkeen.Ei mökillä saa olla kun friieläjä jos aikoo siellä olla.Ajatteles vielä että kaikki remontit,tiemaksut,sähkälaskut,puunkaadot,kiinteistöverot hoitaa omistaja,ehkä santaaja multaakin pitää joskus ostaa.
      Älä vie haukkuvaa koiraa mökille,naapuritkin on lähteneet hakemaan rauhaa omille mökeilleen.Mökillä ei saa huutaa,sillä järvi kantaa ja se on rumaa käyttäytymistä.Nauti luonnosta ja kuuntele linnunlaulua ja voit myös veneillä,muista laittaa vene samallalailla kiinni kun se oli ottaessasi sen.Kysy emänniltä ja isänniltä missä he tarvitsevat apua ja ole kiitollinen että sait visiteerata .

    • seksii mökillä.

      me vaimoni kanssa naidaan aina mökillä pirusti saunassa.metsässä mökissä.ja ollaan alasti.yksinään masturboin useesti netissä.

      • just.

        YÄÄÄK. Oliko pakko kertoa.


    • mökkikkelihöperö

      Siellä naitiin, siellä nussittiin,

      ja syksyllä tyhjät oli
      pussit NIIIIIIIIIIIIIN

    • Citywoman

      Omat kokemukset mökkeilystä ovat työtä täynnä. Ei siellä pysty rentoutumaan. Ei ole minun juttuni.

    • ksheiuw

      vitsi vai ootko juonu pikkuaivosi kun et kykene omilla aivoillasi ajattelemaan, voe helvata

    • WTF___

      Otsikko = WTF = mihin tää maailma on mennyt ?????

    • cccc

      Naidaan ja nautiskellaan :)

    • kskskssksk

      mökkeily on 50 vuotiaiden velttokyr_pien hommaa.

    • savon jyystömies

      Kyrpienpä hyvinnii on siellä muutamii pilluloitakkii nähty.

    • ei tippa tapa

      p**kat niistä lekurin määräyksistä, mene terassille ja vedä lärvit, siellä ei ole itikoita, mutta baarikärpäsiä voi joutua huitomaan sitäkin enemmän. Kerran, vuosia sitten,kysyin Kari Tapiolta aamupalalla Tulenliekissä...uskallat sentään vielä laittaa voita leivälle, johon hän tokaisi, minähän en lääkäriltä siihen lupaa kysele, ja että kuollaanhan sitä vaikka ei juotais viinaa tippaakaan.

      • niinpä niin

        Varsin varoittava esimerkki, Kari Tapio heitti veivinsä kuusvitosena...


      • Näin se vain on
        niinpä niin kirjoitti:

        Varsin varoittava esimerkki, Kari Tapio heitti veivinsä kuusvitosena...

        "Varsin varoittava esimerkki, Kari Tapio heitti veivinsä kuusvitosena... "

        Paskapuhetta, hän ehti elää täyttä elämää, tavis ei samanlaista koe vaikka eläisi satavuotiaaksi. Ei elämästä selviä hengissä vaikka tekisi kaiken mitä lääkärit määrää.


    • voiiiii

      kun mullakin ois mökki.

    • unohtaisit jo mökit

      Aloittaja: Siitä on 20 vuotta kun viimeksi olen mökillä ollut

      Ompahan siitä mökkikäynnistä pari vuosikymmentä sitten tosiaan tullut elinikäinen trauma että pitää siitä aloittaa keskusteluketju

    • Englantilainen

      En usko että aloitus oli provon. Minua kuten monia muitakin ei-suomalaisia ahdistaa suom.perinteinen mökkeily, siis asuminen ihan metsässä : kyllä hyttysiä, punkkejä, hirvikärpäsiä ym. todella pelottaavat vesi on usein kylmää ja ... tylsää.....erityisesti yksinäiselle on mahdoton ajatus olla mökillä yksin (kaupungilla voi mennä ihmisten kesken sinne sun tänne jne. Sorri että en nauti yksin olemisesta, mutta ei vain voi ns."automattisesti" nauttii mökkeilystä ja yksinolosta ja saunasta ( en siedä saunomista, tulee vain huono olo kuumuudesta).
      Joten sellaisia "epänormaalisia ihmisiä" on paljon. Eli "jokaselle omansa".

    • kotona kivempi

      Suuret ikäluokat muuttivat maalta lähiöihin ja kotikonnulle jäi kesämökki, jossa käytiin juopottelemassa. Mökkiympäristössä on kivempi tohottaa kännissä kuin kerrostalolähiössä, eikä ole naapurit paheksumassa.

      Nyt kun suuret ikäluokat alkaa siirtyä pois mökeistään, niin mökkeilyn suosio on romahtamassa.

      Itse en ole koskaan ymmärtänyt mökkeilyä. Mitä kivaa siinä on että mennään kotoa mukavuuksien keskeltä jonnekkin kälyselle kesämökille jossa ei ole mukavuuksia?!? Minulla on kotona kaikki mitä tarvitsen ja viihdyn täällä.

      • EiKohta Kellekään

        Totta, mökkeilyn suosio on romahtunut. Mökkien hinnat nousevat enää vain 5 % vuodessa kun aiemmin luku oli 7%. Kenelle enää kohtaa kelpaa mökki kesänviettopaikaksi.


    • alko-on-holistiton

      Huoh..tämän jutun aloittajalle: kaiken takana on NAISET JA VIINA! joten polta mökki maan tasalle tai myy ja juo se...

    • kaikki kotona

      Viihdyt kotonasi jossa istut tietokoneella kesämökkipalstalla jonne et halua???

    • Huomenna mökille

      Taitaa olla niin viestien perusteella että niillä joilla mökki on, ovat nyt siellä ja ne mökittömät istuu kämpillään netissä morkkaamassa mökkiläisiä?

    • Roskapankki

      Edellinen on roistoyrityksen pikavippimainos, ei kannata klikkailla moista.

      • !"#¤%&/()==(/%¤``

        mikäli on mahdollisuus mene veneellä järvelle jos ei muute ni mato-ongelle nimittäin siellä ei oo itikoita


    • auvo10v

      Simo aina nussii mökillä, ei oikke huvita lähteä sinne sitä kuuntelemaan ja kahtomaan.
      T. Auvo 10 v

    • mökkerö

      Mökillä mökkeillään! Mökkeilykyvyttömien ei kannata mennä mökkeilemään.

    • aamen...

      Joo viinahan tapaa,se on nähty!

      • aamen...

        siis TAPPAA!Myös pahoinpitelyistä joutuu moni kärsimään.


    • Anonyymi

      Ei mökillä yleensä mitään tekemistä oo mut mee vaikka uimaan jos pahollista tai sitten mä luen kirjaa pelaan jotain peliin siis piha peliin piirrä

      Yleensä se aika menee että kattoo kännykk....

    • Anonyymi

      jessus mitä vanhojen aloitusten turhia nostoja !

      • Anonyymi

        Nautitaan luonnosta, kalastellaan jne.


    • Anonyymi

      Samaa mitä kaupungissakin mökkiympäristön tarjonta. Viina ja tupakkaa tappaa, jos idiootti ei sitä jo tiedä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5005
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3167
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1817
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1780
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1635
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1256
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1237
    10. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1217
    Aihe